1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door kasenco »

Zeer moeilijke quiz, maar wel top! Geen eenheidsworst zoals velen, maar gedurfd. Ik zou zeggen, niks veranderen aan concept voor volgend jaar. DIT MOET KUNNEN !!!!!!

Proficiat aan Clement & KGBV met hun ruime overwinning!

Door een ferme eindspurt wipten we nog van 5 naar 4 op een zucht van de 2e plaats....
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tja, dat de quiz zeer moeilijk was zal hier nog menige malen gepost worden vrees ik, maar Vincent was zich er na ronde 1 reeds van bewust denk ik. We starten gisteren met een 15/43 en stonden zowaar op een gedeelde 5e plaats. Uiteindelijk haalden we 41% van de punten, haalden we geen enkele keer de helft van punten en werden we toch nog 9e, slechts 5 ploegen haalden de helft van de punten. Clement & KGBV haalden 61% van de punten, wat ruim voldoende (20 punten voorsprong) was voor de overwinning.

Zelden zo'n gevoel gehad op een quiz als gisteren. Per reeks ( en die had gemiddeld zo'n 20 fragmenten) waren er ongeveer zo'n 5 zekerheden (soms zelfs niet) en de rest was proberen stemmen te herkennen, of gokken naar de titel in de tekst die we hoorden... Het moet zowat de eerste keer zijn geweest dat we echt verlangden naar het einde van de quiz. Wij hadden zo een "Sopranos"-gevoel na enkele reeksen, uiteindelijk was het nog een stuk(je) erger, want dit bleek onze eerste onvoldoende te zijn in 4 jaar muziekquizzen :(

Voor de volgende editie(s) misschien er toch voor zorgen dat er tussen de nummers een kleine pauze zit. En de fragmenten beperken tot max. 200 stuks zodat er niet te veel over tijd wordt gegaan zoals gisteren.

Dat dit moet kunnen ben ik het ook mee eens, maar of er dan nog vele ploegen zullen terugkomen betwijfel ik sterk...

Voor de rest: Prijzentafel :thumb1: , leuk opgebouwde rondes met originele thema's :app:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef: Dat dit moet kunnen ben ik het ook mee eens, maar of er dan nog vele ploegen zullen terugkomen betwijfel ik sterk...
Zoals het nummer van Adonis gisteren: No Way Back ! (trouwens nog nooit gehoord op een quiz in het verleden - enkel gedraaid op mijn kamer toen ik verzot was op Chicago House en AB-toestanden - en dacht het dit jaar op mijn quiz te vragen....)

Ik blijf ijveren voor dit soort quizzen. Wij gaan graag de uitdaging aan in een moeilijkere quiz. Vele organisatoren die een baanbrekende quiz organiseerden in het verleden, vlakken de moeilijkheidsgraad steeds af zodat alle quizzen op elkaar gaan gelijken om toch maar volle zalen aan te trekken. Daarom een pluim voor zij die hun nek durven uitsteken waaronder Vincent in deze quiz, De Rechte Bananen, The 3 Sopranos, Nescio en Filip in zijn Eigenzinnige.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Zeno »

Goede morgen grauw Vlaanderen

Die Vincent heeft daar gisteren een schijnbeweging uit zijn pelvis geschud waar Michael Jordan enkel kon van dromen.

Op basis van de volgende (forum)quote "... het is de bedoeling dat het quizniveau = 5 op een schaal van 1 (= Soprano Quiz) tot 10 (= instapquiz) ..." en de verwijzingen naar de flyer (... geen weggevers ... maar ook geen freek/freakshow ... en indicatie van de foto's) is er een voor mij een foutief verwachtingspatroon ontstaan.

Ik wens me dan ook officieel te verontschuldigen tegenover mijn kinderen dat ik mij verdiepte in het wonderlijk oeuvre van La Spears.

En ik sluit me probleemloos aan bij de vaststelling dat een dergelijke quiz een bestaansreden heeft.

Geniet nog van de apéro.

Zeno
Laatst gewijzigd door Zeno op zo 18 jan 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door PaulMcCartney »

Als enkel de top 5 50% van de stemmen haalt (en de meeste nog maar net) zegt reeds meer dan voldoende over deze quiz.

Toen de quizmaster na 4 reeksen sarcastisch aankondigde dat de moeilijkste reeks eraan kwam, ontstond er bij ons (Fab 4) zelfs even de discussie om de zaal te verlaten (bij mijn weten nog nooit gebeurd in onze (toch niet korte) carriere).

Het regende de hele avond lang obscure fragmenten, waarbij onze gastspeler (ocharme zijne eerste muziekquiz) meerdere malen zich af vroeg of dit op andere quiizzen ook het geval was :roll:

Dat de quizmaster zijn kennis van muziek wil etaleren, stoort ons niet, maar richt dan een luisteravond in en geen muziekquiz.

Dit was er over en geen meter, maar een aantal kilometer.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Jorgen VG »

Heeft deze kwis bestaansrecht ? Natuurlijk... elke kwis heeft bestaansrecht.

Maar had ik dit geweten was ik nooit drie uur lang in m'n wagen gaan zitten. Met alle respect, maar dit was voor mij geen ontspanning (en daar doe ik het voor).

En ik heb verdorie nog een tiental films op m'n digicorder staan, die ik nog moet zien. 't hadden er vandaag acht kunnen zijn. :(

Voor de rest proficiat aan de vijf ploegen, die de helft van de tijd met de samensteller mee konden. Voor de overige 25 was de organisator te straf.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Tonyvdb »

Vincent heeft enorm veel werk in deze quiz gestoken, en hij heeft dat organisatorisch heel goed gedaan - zelden zo'n minutieuze voorbereiding en gedetailleerde aankondigingen gezien - maar heeft één, spijtig genoeg fatale, fout gemaakt : veel te moeilijk dus... massa's namen waar we zelfs nog nooit van gehoord hadden, of onbekende nummers van bekendere artiesten ...
Daarnaast maakte hij het nog moeilijker door bijna telkens een middenstukje uit een nummer te pakken (waardoor je niet altijd direct 'mee' was) en vooral geen pauze(tje) of outfade te laten tussen de fragmenten ...

We kunnen hier nu allemaal elk op z'n beurt zeggen dat het te moeilijk was, maar Vincent weet dat ondertussen zelf ook wel, weet ik (want hij is nog komen 'après-quizzen' met ons) ...
Ik ben het niet eens met Kasenco dat dit soort quiz moet kunnen, een moeilijke quiz akkoord, een 'erovere' quiz niet en dit was er één : wij haalden 238 op 500 en haalden daarmee bijna top vijf : daarenboven scoorden we een niet onbelangrijk deel van die 238 punten door ons oor op de box te leggen om de titel trachten te herkennen ... dat kan de bedoeling niet zijn.

Nu, ben ervan overtuigd dat dit volgend jaar een topquiz wordt en dat deze inschattingsuitschuiver tot het verleden zal behoren :thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door SepPuKu »

Hmm, een nogal hard oordeel, vind ik (edit: reactie op voorlaatste post). Met sarcasme of etaleren van kennis van Vince heeft dit volgens mij niets te maken. Wie hem een beetje kent, geeft me ongetwijfeld gelijk.

Maar te moeilijk was hij alleszins (ook al was dit nog enigszins mijn ding, zo tussen de onbekende uitvoerders door :mrgreen: ). Vince wilde een pittige quiz opstellen en bij een eersteling heb je totaal geen referentie. Dan ligt de overdaad uiteraard op de loer.

Mijn eigen eersteling en deze van de Sopranos in gedachten zou ik zeggen: alle krediet voor een dergelijke sprong in het duister, het is aan Vince om te evalueren welke richting hij volgende keer uit wil. En ik hoop ook dat hij niet té veel compromissen sluit maar hem iets luchtiger maken daar is m.i. iedereen bij gebaat (zelfs Clement, veronderstel ik, toch de ploeg die veruit het beste overeind bleef :app: ).

En met alle respect Paul McCartney: ik kan me vergissen maar zelfs als Vince hem een stuk toegankelijker maakt, zal hij waarschijnlijk ook niet bij een werkstuk uitkomen dat recht in uwen hof zit. De hitquizzers pur sang hebben ook hun quizkes en krijgen ook graag eens een :app:-je als ze er daar bovenuit steken. En degenen die zich daar dan vervelen, hebben misschien ook de neiging om het af te bollen (zoals wij bv. aan de hand hadden op de quiz van de Holly's, waar we plots met 2 verder moesten :wink: )
Laatst gewijzigd door SepPuKu op zo 18 jan 2009, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Big Banana »

Officieel de moeilijkste quiz die wij ooit hebben gespeeld... moeilijker dan die van de Sopranos... (Kuifje voelde zich gisteren zichtbaar opgelucht dat hij eindelijk van die last vanaf was). Ook wij waren even uit ons lood geslagen, maar toen we merkten dat het voor iedereen moeilijk was hebben wij ons kunnen herpakken.

Ik wil vooral de goede dingen onthouden.
Zeer goede organisatie, ondanks de overdosis aan fragmenten. :app:
Vlotte presentatie met extra info. Nuttig gebruik van de audiovisuele middelen. :thumb2:
Goede opvolging van de scores en klachtenbehandeling. :thumb1:
Vlotte bediening en unieke afrekening... (ook al een wedstrijdje ?!?) :salut:

Moeilijkheidsgraad : Elk vogelke zingt zoals hij gebekt is... en gisteren had hij veel noten op zijn zang die wij nog nooit hadden gehoord... moet kunnen. :bow:

Negatief : Vooral in het begin werd ook nog eens streng verbeterd... :nono:
De nummers in mekaar mixen maakt het ook nog eens moeilijker, dat was niet nodig :mrgreen:
Die theorie tussen de nummers... we hebben er in de verwarring gewoon een aantal gemist... mijn voorstel... Print ze op het blad en lees ze ook nog even voor en voorzie een paar seconden de tijd om ze op te lossen alsof het een fragment is.

Voor een eersteling een indrukwekkende prestatie... volgend jaar kan dit alleen maar beter zijn... schrijf ons alvast in :headbang: :banana:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Jorgen VG »

SepPuKu schreef:hun quizkes
Uiteraard mag in het kader van hitkwissen de denegrerende term 'hun quizkes' wel...
mooie typering van hoe op de sukkelaars, die dit leuk vinden, neergekeken wordt

Maar dat is een oud zeer, dat al te vaak werd behandeld en waarin nooit consencus zal gevonden worden.
Je hebt nu eenmaal twee groepen: 'de muziekkenners' en 'de shitkwissers'.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:Ik ben het niet eens met Kasenco dat dit soort quiz moet kunnen, een moeilijke quiz akkoord, een 'erovere' quiz niet en dit was er één
Was dit erover? NEEN. Het was zeer gevarieerd en dit maakt een quiz sowieso moeilijk. Nog nooit een quiz meegemaakt die zo divers gaat als deze! Als iemand eens buiten de lijntjes kleurt, wordt hij direct neergebliksemd. Prachtig werk Vincent :thumb2:

Aan de talloze berichten die Vincent vooraf postte over de quiz kon je je toch aan zoiets verwachten?

Ik vond dit één van de beste muziekquizzen uit mijn meer dan 20-jarige carrière! Een quiz mag best pittig zijn en dat was de bejubelde Men In Black quiz, die ik trouwens ook graag speel, dan weer veel te weinig.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door PaulMcCartney »

SepPuKu schreef:
En met alle respect Paul McCartney: ik kan me vergissen maar zelfs als Vince hem een stuk toegankelijker maakt, zal hij waarschijnlijk ook niet bij een werkstuk uitkomen dat recht in uwen hof zit. De hitquizzers pur sang hebben ook hun quizkes en krijgen ook graag eens een :app:-je als ze er daar bovenuit steken. En degenen die zich daar dan vervelen, hebben misschien ook de neiging om het af te bollen (zoals wij bv. aan de hand hadden op de quiz van de Holly's, waar we plots met 2 verder moesten :wink: )
Je vergist je inderdaad, maar ik had niets anders verwacht...

Fab4 afschilderen als hitquizzers pur sang is belachelijk, meer nog, is een belediging.

Zo leer je de mensen ook eens kennen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Tonyvdb »

Fab4 won ooit de Eigenzinnige Quiz van Filip (Progres) van Kasenco als ik met niet vergis ... dus zijn per definitie geen hitquizzers ...

SepPuKu kennende, zal hij zijn bewoordingen zeker niet als belediging bedoelen hoor, gasten ...
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door phon »

Ik vind dit ook zeker kunnen en heb wel de indruk dat Vincent de quiz toch goed aangekondigd heeft, dit konden we verwachten. Al was het over de gehele lijn waarschijnlijk wat minder moeilijk bedoeld, maar het blijft voor iedereen even moeilijk natuurlijk. Er zijn hitquizzers en niet-hitquizzers (zonder de negatieve connotatie die Silent Dolphin eraan gaf), dus waarom zouden er dan geen meerdere soorten quizzen mogen zijn :?:

Ik speelde met de Holly's en dat ging toch redelijk goed had ik de indruk. Bedankt aan Kurt, Danny en Jo dat ik mocht meespelen.

En een :app: voor Vincent, en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door SepPuKu »

Ik voel me alleszins niet te beroerd om mijn woorden wat bij te sturen: bij Fab 4 zitten hitquizzers pur sang (eigen schuld, moeten jullie bepaalde hitquizzen maar niet met een straat voorsprong winnen :roll: ). Maar idd. dat wil niet zeggen dat Fab 4 in zijn geheel een hitquiz-ploeg zou zijn, mea culpa :!:

Anderzijds heeft het met negativisme niets van doen, de hitquiz vs alternatievere quiz-discussies blijf ik gewoonlijk ver vandaan. Tenzij om te zeggen dat ze allemaal hun bestaansrecht hebben. Het verkleinwoord 'hitquizkes' als denigrerend beschouwen vind ik dan ook ietskes te kort door de bocht... :o
Plaats reactie