Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door Sentient 6 »

SpeedKing schreef:Ik denk, Jan, dat hoe meer een quiz in je straatje ligt, hoe zuurder de gemiste punten smaken.... Ook leuk dat een alliantie tussen een hardrock/metalquizploeg met een algemene muziekquizzer zo goed draaide. Maar de quiz was dan ook een amalgaam van beide. Iets wat ik zelf elke week zou willen spelen (hint!) ;)
Mja, dit jaar is er geen Waarschootse muziekquiz. Misschien volgend jaar :)
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door arx7100 »

Mij best wel geamusseerd, maar deze quiz lag mij totaal niet qua muziekstijl. Wat ik wist, wisten mijn tafelgenoten ook (en ook veel vlugger). Hierdoor was het een heel klein steentje wat ik bijgedragen heb.
Gelukkig maakte ik als gelegenheidsspeler deel uit van een zéér sterke ploeg :-)
en kon ik vlug die Dirty Scums CD van de prijzentafel halen.
Leuk dat er 15 ploegen afkomen op zo'n quiz (wat helaas niet altijd lukt wanneer je zich concentreert op een specifieke stijl).
Ik wist op voorhand dat Ludo zijn stijl van muziek, niet mijn stijl is maar ik kwam dan ook volledig uit sympathie en om lekker Russisch te eten.
Je brengt mij op ideeën Ludo :-) Misschien serveer ik Armeens eten op de Bizarre Muziekquiz
:-)
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door Marc VA »

Een amusante avond beleefd aan de tafel van de toffe gasten van Tieten Inc.
Qua hard & heavy kennis absolute toppers.
Indien ze ooit in een gelijkaardige quiz een 4de man nodig hebben, count me in.
De quiz zelf dan. Leuk alfabet concept.
Leuk voor de deelnemer, omdat ahv de eerste letter vd uitvoerder de slaagkans op een gewaagde gok groter is dan anders. Bij mij was dat oa het geval bij Outlaws en Zodiac Mindwarp. Leuk voor de organisator omdat hij al eens dieper kan gaan of meer favorieten aan bod kan laten.
Verder passeerden favorieten als CCR, Free, Kyuss, Led Zepelin, Rory Gallagher en Thin Lizzy. Ook recentere groepen zoals Blackberry Smoke en Rival Sons vielen in de smaak.
In zulk concept hadden zwarte r&b helden niet misstaan.
Ike & Tina Turner kregen we te horen met proud mary terwijl in de pauze het geweldige funkier than a moquito tweeter te horen was.
Minpuntje: 2 grootheden en persoonlijke favorieten kregen we te horen met een afdankertje. Het onnozele en heel flauwe wooden heart van Elvis Presley kon vervangen worden door bvb when it rains it really pours of trying to get to you of reconsider baby of zelfs mystery train.
En de Ramones moeten uiteraard rocken.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door SpeedKing »

Helaas Marc, de Ramones rockten zich nooit een weg naar de lijsten die ik gebruikte, of het moest dan met Rock And Roll High School geweest zijn, maar dat is dan ook weer altijd maar hetzelfde. Ramones zijn mijn eerste jeugdhelden: ken al hun platen van voren naar achteren en terug. En als je wil ook van boven naar onderen en terug. Maar: als ik ze bij favo steek, moet ik dan een andere favo slachtofferen die helemaal nooit in een lijst voorkwam. En de favo's heb ik meestal 'buiten lijst' gekozen.

Bij Elvis zal er wel meer keuze geweest zijn qua nummers met hitnotering ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door Marc VA »

fuck hitnoteringen :lol:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door PEKEBO »

Ik kijk vooral uit naar editie 2 van Speed King's Rock Alfabet. :music-rockout:
Fantastische muziek, geen lawaai, internationaal gezicht in de jury (bedankt peegee :P ), leuke locatie en lekker eten van de gastvrouw. :handgestures-thumbupright:
Genoeg redenen voor een nieuwe aankondiging, Ludo! :music-listening: :dance:
storm
Roadie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 16:44

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door storm »

Een kwis waar er zeker een 2de editie mag van komen. Ik ben geen rasechte kenner van het genre (zeker niet van de oudere nummers) maar veel pareltjes horen voorbijkomen, en deze die ik nog niet of minder kende worden zeker thuis nog eens herbeluisterd. Gelukkig kon er alliantie met Stovrie en Apollo aangegaan worden zodat we toch met een competitief team konden aantreden voor deze nichekwis. Te breed? Adele en U2 mss idd op het randje, maar voor de rest grotendeels fragmenten die er zeker thuishoorden (alhoewel mijn sympathie voor Five Finger Death Punch redelijk laag is :P ). Locatie was zeker in orde voor het aantal ploegen alsook de audiokwaliteit. En een drankkaart met Roeselaars stadswater kan altijd op mijn goedkeuring rekenen :music-rockout: .

Een vierde plaats hadden we niet verwacht, maar mede door onze sterke laatste twee ronden en zonder echt slechte rondes gekend te hebben (maar toch geen enkele zaalsolo en bijna geen enkele gedeelde) toch een mooi resultaat.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Speed King's Rock Alfabet, vr 20 feb, Gent

Bericht door SpeedKing »

De titel van Adèle was overigens een negatieve zaalsolo. Ik noem geen namen, want volgens Ketnet mag je niet pesten.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie