5CC, Lochristi, vr 17 okt

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

SOLO'S

Solo's
Roeligans 2x
Starbuk & SG 2x
Fab 4 2x
Martha WAR 1x
Guess Who 1x
Scary Monsters 1x
My Dying Pride 1x
Popingers 1x
Sympathie vur den Duvel 1x

Halve solo's
Starbuk & SG 3x
Fab 4 3x
Tequila Overdrive 3x
Bruce Horny 3x
Scary Monsters 2x
Rechte Bananen 2x
Paris Hilton Lookalikes 2x
Roeligans 1x
Sympathie 1x
Martha WAR 1x
Buddy's 1x

1/3 solo's
Martha WAR 4x
Rechte Bananen 4x
Starbuk & SG 3x
Fab 4 2x
Tequila Overdrive 2x
Paris Hilton Lookalikes 2x
Guess Who 1x
Sympathie 1x
Scary Monsters 1x
Roeligans 1x

Soloklassement
1. Starbuk & SG 15
2. Fab 4 14
3. Roeligans 9
4. Martha WAR 9
5. Rechte Bananen 8
6. Scary Monsters 8
7. Tequila Overdrive 8
8. Paris Hilton Lookalikes 6
9. Bruce Horny 6
10. Sympathie 6
11. Guess Who 4
12. Buddy's 4
13. Popingers 3
14. My Dying Pride 3
Laatst gewijzigd door Maledictus I op ma 20 okt 2014, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Jorgen VG »

Maledictus I schreef:RONDE 1

07 2009 Simian Mobile Disco (5) Cruel intentions (2)
T: Starbuck & SG
Deze hadden wij ook Chriz.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Jorgen VG »

Maledictus I schreef:RONDE 7

08 2013 Darius Rucker (0) Wagon wheel (5)
8: compositie van Bob Dylan waar Robby Longo dit jaar in Vlaanderen een hit mee had
Deze QMS had ik je moeten besparen.
Toen het nummer begon schreven we "Robbie Longo", maar bij de zanglijn werd meteen duidelijk dat het een andere uitvoering was. Ik merkte nog op : "Darius Rucker van Hootie & The Blowfish heeft dit ook nog gecovered, maar dit lijkt me nog een andere versie."... niet dus... damned :mrgreen:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Jorgen VG »

Zeer leuke quiz waar we alle vier onze gading vonden.
Nu maar hopen dat het weer geen jaren duurt voor editie 37 er komt (Chriz laat bij de nummering nogal graag een paar edities vallen :D )

Schrijf ons al maar in :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door SpeedKing »

* 07 2014 Aborted (5) The extirpation agenda (11)
Nou moe, dan moeten er toch eens wat meer ploegen aan een metalquiz ook deelnemen.

* Psychotic Waltz was uiteraard een QMS die ik jou had moeten besparen. Volledig het bos in bij dat fragment.

* Ik hoop dat je bij het fragment van Ostrogoth vooral op de nummerkeuze doelt, en niet op de band. Ze zijn immers aan een keurige comeback bezig (toch zeker in het genre), dat maakt hen zeker relevant om nog eens te vragen. Maar dat zou ik dan inderdaad niet doen met een nummer van een plaat uit een stuk verleden dat ze zelf negeren. Ik weet dat weinigen mijn mening delen, maar ik deel ze toch nog maar eens tegen beter weten in: ik vind www.setlist.fm een goeie leidraad als je eens een nummer wil vragen van een band die niet echt singles had of nooit op de radio komt. Dan kan je bijvoorbeeld eens een nummer vragen dat een live hoeksteen is uit hun setlist. Je kan sorteren op jaartal (zo weet je of ze het nummer zelf nog relevant vinden anno 2014). In het geval van Ostrogoth zal je zien dat het album Feelings Of Fury maar met 1 nummer standhoudt in de setlist (en niet Love Can Wait, dat nummer staat zelfs niet in hun live-archieven). Elk ander nummer uit hun recente setlists had ik zeker gepakt: http://www.setlist.fm/stats/ostrogoth-73d7c6bd.html
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1705
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:* 07 2014 Aborted (5) The extirpation agenda (11)
Nou moe, dan moeten er toch eens wat meer ploegen aan een metalquiz ook deelnemen.
Hier moet toch een of andere link bestaan met een ploeg of zo, want hoe dit door 5 ploegen is geraden is mij een raadsel.

Ik gokte dat My Dying Pride, Roeligans en PHILA (door aanwezigheid Chris) dat mogelijks wisten, maar wie zijn die twee andere witte merels. Petje af dat ze dit wisten. Het deed me trouwens ook deugd om te zien dat er 7 ploegen Slayer en de titel vonden :music-rockout:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1705
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door aLEEce in chains »

Zit met hetzelfde gevoel als Cpt. Bollock. Gebuisd zijn, het moeilijk vinden en toch met een vrij goed gevoel naar huis gegaan. We wisten ook op voorhand waar we aan toe waren. Ik zou alvast niet teveel veranderen aan de formule (ook al zou ik geen country en singersongwriter meer vragen want ik kom niet verder dan John Denver :mrgreen: ). Soit, volgend jaar proberen we de helft te halen ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door SpeedKing »

Ik had 'm ook niet hoor, die Aborted. In tegenstelling tot mijn 'reputatie' ben ik verre van een metalhead. Alles wat black / death / grind (grunts & growls) of nu (gewoon niet mijn ding) is moet ik voor passen. Zelfs Steven had 'm niet bij Martha, en Steven is toch ook geen misse metalquizzer.

Wat de titel betreft: dat zal een van die weggevers geweest zijn zeker? We zijn die eigenlijk vergeten te gebruiken...

En: zeg niet volgend jaar, maar binnen 10 jaar over een 5Cc-quiz ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

Silent Dolphin schreef:
Maledictus I schreef:RONDE 1

07 2009 Simian Mobile Disco (5) Cruel intentions (2)
T: Starbuck & SG
Deze hadden wij ook Chriz.
Inderdaad, vergeten bij te schrijven, voor het soloklassement wel al meegeteld.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

aLEEce in chains schreef:
SpeedKing schreef:* 07 2014 Aborted (5) The extirpation agenda (11)
Nou moe, dan moeten er toch eens wat meer ploegen aan een metalquiz ook deelnemen.
Hier moet toch een of andere link bestaan met een ploeg of zo, want hoe dit door 5 ploegen is geraden is mij een raadsel.

Ik gokte dat My Dying Pride, Roeligans en PHILA (door aanwezigheid Chris) dat mogelijks wisten, maar wie zijn die twee andere witte merels. Petje af dat ze dit wisten.
Aborted: My Dying Pride / Men in Black / Sympathie vur den Duvel / Tequila Overdrive / Abeelken
Twee ploegen noteerden Cannibal Corpse en twee ploegen schreven Extirpation Agenda zowel bij uitvoerder als titel. De rest gokte op Lamb of God, Slipknot, Dimmu Borgir, Six Feet Under, Fleshgod Apocalypse en Behemoth.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

SpeedKing schreef:* Ik hoop dat je bij het fragment van Ostrogoth vooral op de nummerkeuze doelt, en niet op de band. Ze zijn immers aan een keurige comeback bezig (toch zeker in het genre), dat maakt hen zeker relevant om nog eens te vragen. Maar dat zou ik dan inderdaad niet doen met een nummer van een plaat uit een stuk verleden dat ze zelf negeren. Ik weet dat weinigen mijn mening delen, maar ik deel ze toch nog maar eens tegen beter weten in: ik vind http://www.setlist.fm een goeie leidraad als je eens een nummer wil vragen van een band die niet echt singles had of nooit op de radio komt. Dan kan je bijvoorbeeld eens een nummer vragen dat een live hoeksteen is uit hun setlist. Je kan sorteren op jaartal (zo weet je of ze het nummer zelf nog relevant vinden anno 2014). In het geval van Ostrogoth zal je zien dat het album Feelings Of Fury maar met 1 nummer standhoudt in de setlist (en niet Love Can Wait, dat nummer staat zelfs niet in hun live-archieven). Elk ander nummer uit hun recente setlists had ik zeker gepakt: http://www.setlist.fm/stats/ostrogoth-73d7c6bd.html
Ja ik bedoel verkeerd nummer, ik wou er een Belgische hardrockklassieker tussen maar waar zat mijn kop toen ik die song uitkoos. Ik dacht dat een ballad gemakkelijker zou zijn voor de meerderheid om de titel eruit te halen, stomme redenering.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Tonyvdb »

Een fijne quiz, waar we voorgeschoteld kregen, wat we er ongeveer van verwacht hadden : stevige moeilijkheidsgraad, maar geen odyssee; veel uiteenlopende genres, maar geen rariteitenshow; veel mooie muziek gehoord, ook een portie 'lelijke' muziek.
Een aantal van de gevraagde 'niches' lagen ons helemaal niet (met op kop "metal/hard-rock"), wij zijn een ploeg die het, in het algemeen, meer van de 'song', breed te interpreteren wel, moet hebben.
Tevreden met top vijf op deze quiz.
Dit betekent zeker niet dat we ons verveeld of geërgerd hebben, wel integendeel.
Wat mij betreft, dikke onderscheiding en graag volgend jaar weer !

En nu ga ik mijn 'Vogel in zijn muite' steken !
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door SpeedKing »

Maledictus I schreef: ik wou er een Belgische hardrockklassieker tussen maar waar zat mijn kop toen ik die song uitkoos. Ik dacht dat een ballad gemakkelijker zou zijn voor de meerderheid om de titel eruit te halen, stomme redenering.
Do It Right ware een uitmuntende keuze geweest. Staat vandaag nog altijd op de setlist, en met een beetje goede wil zou je het zelfs een song kunnen noemen (waar je ook nog eens de titel kan uithalen).



Deze ligt nog altijd zwaar op mijn maag zeg... damned, wat een song nochtans. Nog live gezien en al (en ja, deze spelen ze nog vaak). Ik heb zelfs nog de cd van je geleend in de studentenjaren!

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door kuifje »

Knappe quiz, mooie moeilijkheidsgraad, gevarieerd (onze 2 oudere Bananen konden zich nog eens smijten met de progrock), geen stressy toestanden, dus alle ingrediënten waren zeker aanwezig ! En een zeer tof zaaltje bovendien ! Lang geleden dat we nog zoveel met punten hebben gemorst, wat achteraf wat zuur smaakt als je de kleine verschillen ziet in de eindstand (op Scary Monsters na weliswaar), want een 2e stek zat er wellicht in, maar in de wandelgangen vernam ik dat we niet de enige waren die avond... Hoe dan ook, een ontspannen en leuke avond beleefd ! Merci Bananen ! Merci 5 cc !
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Cpt. Bollock »

SpeedKing schreef:* 07 2014 Aborted (5) The extirpation agenda (11)
Nou moe, dan moeten er toch eens wat meer ploegen aan een metalquiz ook deelnemen.
Dan moeten ze wel maken dat we niet naar Aalst moeten rijden om ons in te schrijven. :P

Of mss mag er wat meer metal gevraagd worden. Ik sta van sommige andere groepen : The Gathering , Moonspell,... ook versteld dat die zoveel geraden worden.

Mss speelt bij Aborted het local heroesyndroom ook mee ;-)
Plaats reactie