2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

Toch een beetje sneu voor de organisatie om slecht 6 ploegen over de vloer te krijgen, en dan een quiz af te leveren die bijna van alle kinderziektes van de eersteling ontdaan is. Om niet te zeggen dat ie zeer goed was. 't Is te zeggen: het reguliere gedeelte in ploegverband. Want we krijgen immers nog 3 delen: 2 delen 'gewone' quizformule', en dan een derde deel individuele afvalronde. Denk niet dat er iemand om 23.30 uur nog zat te wachten om aan die individuele shoot-out te beginnen, of op individueel quizzen zit te wachten. Je zit er bij en je kijkt er naar. In die optiek wel blij dat er maar 6 ploegen waren, hoe lang zouden die eerste one-to-ones anders geduurd hebben? Dus zelfs ondanks dat we met 2 leden van onze ploeg tot in de ultieme finale raakten (waarin ik droogweg werd afgepoeierd door teammeat Andy - de metalhead won met duidelijk verschil van de hardrocker), vonden wij beiden dat die ronde er te veel aan was. Moet wel gezegd: de fragmenten in dat deel bleven zeer goed gekozen en gevarieerd.

Enfin, laten we dit derde deel buiten beschouwing laten, en nog even de 'gewone' quiz onder de loep nemen: Eddy had zijn gewone quizgedeelte sterk vereenvoudigd en toch zat er nog een minimum aan concept aan waarbij de rondes draaiden rond de naam van metal genre (black metal, christian metal, ...). De titels van de fragmenten moesten je naar dat genre leiden. Je kon dat redelijk snel vinden meestal, en je had dan ook houvast aan dat 'black' of 'global' om de titels te vinden. Dat vind ik altijd leuk quizzen als je wat steun krijgt qua titels.

Verder nog een gewone theorieronde, een Dio-special (met verschillende uitvoerders, wat ik al meer kon smaken dan de 10 keer Metallica van verleden jaar), een Metal Eurosongronde (moeilijk maar fun), een Moederdagronde... Soms met 5 theorievragen (geen overload, 5 is leuk) of soms 12 linkvraagjes (album linken, herkomst, Ikea or death).

De keuze van de fragmenten was echt zeer goed en gevarieerd - er werd toch uit heel veel vaatjes getapt (denk dat Eddy ook beetje punk-achtige smaak heeft, beetje eigen karakter mag er wel insluipen, werd niet overheersend), en veel ondersteund door clips (dat helpt toch ook serieus). Af en toe zaten er wat uitstappen in richting zeer poppy stuff of gewone rock (Herman Brood, Rolling Stones, Tin Machine). Dat vind ik zelf niet erg, ik weet niet of iedereen dat graag heeft.

Verder kregen we dit jaar iets meer (verleden jaar geen) tussenstanden (maar nog altijd niet onze punten per ronde), de drankenkaart daar was ongezien (recto verso A4), de prijzentafel werkelijk gigantisch. De zwarte markt in Rusland heeft zwaar gefloreerd tijdens Eddy's bezoekjes denk ik ;).

Verleden jaar redelijk ingehakt op Eddy, dit jaar rest er alleen detailkritiek:
- sommige YouTubes waren zeer op het randje
- het geluid niet altijd consistent (maar wij zaten dicht dus ok)
- met die derde ronde duurde het toch iets te lang (op een niet zo actieve manier voor iedereen)
- voor de links met de vorige rond had ik geen 5 punten gegeven (vooral omdat die soms wat discutabel was). Op zich vond ik dat een leuk idee, maar het zou nog iets sluitender mogen (maar dat is soms echt moeilijk in te schatten vooraf). Muziekquizzers in het algemeen hebben niet graag grote puntenaantallen bij links of rode draden. Vind dat wel terecht.
- gehoord, maar ik had er nu zelf geen last van gehad: te korte fragmenten en er mag al eens een titel meer passeren.

Maar vooral: ik heb echt een heel aangename opfrisbeurt gekregen in heel veel takken van de metallurgie met toffe fragmenten. Ik hoop van harte dat Eddy zich bedenkt en doorgaat, een goede datum vindt (kijken op de Lowlands Metalheadkalender en niet clashen met vb. Thronefest in dezelfde provincie) en nog wat aan die laatste details sleutelt en het eenvoudig blijft houden zoals deel 1 en deel 2. Dan hebben we na Opwijk, Zottegem, Aalst toch een vierde zeer leuke metalquiz.

Hopelijk krijgen we nog een playlist, wil toch nog een paar dingetjes eens heropsnorren!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
storm
Roadie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 16:44

Re: 2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Bericht door storm »

Verleden jaar niet deelgenomen, maar deze editie vond ik alleszins geslaagd. De individuele ronde was er voor mij echter ook te veel aan op dat uur.

De fragmenten vond ik persoonlijk niet te kort, de titel vinden mag wel een beetje uitdaging zijn. De kwis was dan ook op een mooi tijdstip gedaan, met uitzondering van het al aangehaalde individuele gedeelte. De linken waren idd een handig houvast maar 5 punten voor een link vond ik misschien ook wat teveel. Zo hadden wij 'Industrial Metal' waar het 'Heavy Metal' moest zijn omdat dit ons passender leek.

Hopelijk komt er alsnog een derde editie. Zijn een vrijdagavond of zondagnamiddag betere tijdstippen voor hardrockers en metalheads om met een kwis het weekend in of af te pilsen? Ik probeer er dan alvast ook terug bij te zijn.

Een overall goeie sfeer in de zaal en de ruime drankkaart maakten de avond helemaal goed.
B0ltThr0wer
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 11:02

Re: 2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Bericht door B0ltThr0wer »

Toch nog één keer muggenziften over de genres: thrash =/= trash. De term thrash metal komt van het werkwoord to thrash, wat een compleet andere betekenis heeft dan trash (afval), en dat maakte dat het thema van de 4e (?) ronde wel de mist inging in mijn ogen. ;)

Verder sluit ik mij aan bij Ludo: de meeste kinderziektes waren er uit in vergelijking met vorig jaar. Enkel die individuele ronde was op dat uur een beetje overbodig, zeker ook gezien de reeds grote verschillen in de rangschikking, en leek ook wat geïmproviseerd.

Nog los van de quiz: het cliché dat de maanden voor de verkiezingen alle wegenwerken samenvallen, leek in dit geval wel te kloppen: ik heb zowat alle omleidingen van zuid Oost-Vlaanderen gevolgd voor ik vannacht thuis geraakte. :roll:
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

QUIZBESPREKING

Bericht door arx7100 »

De mening van de Quizmaster
Het opkomend publiek viel tegen, maar dat was ook het enige. Qua kwaliteit van vragen, muziekkeuze, technische presentatie, infrastructuur, feedback en uurschema was het een verbetering vergeleken met HTH 1. Al doende leert men. HTH 2 was mijn 4de muziekquiz.
De Harder than Hell Quiz is geen metalquiz. Het is een persoonlijke interpretatie van mijzelf over het aanbod van alle hardere genres in de muziekindustrie. Zoals elke Quizmaster worden er eigen accenten ingelegd. Ik probeer steeds een zeer ruim aanbod te geven van 'zware stuff' met ook enkele uitzonderingen die geapprecieerd werden door enkelingen. Er moet toch over iets gesproken kunnen worden tijdens de après-quiz ;-)
Ik had mijn quiz ingedeeld in drie delen. Twee 'gewone' quizgedeeltes en een individuele afvalronde.
Het eerste gedeelte was het ingewikkeldst. Linken naar verschillende metalgenres en linken naar de vorige ronde maakten het wat ingewikkelder. Bewust had ik gekozen om het tweede gedeelte na de pauze (en na enkele liters alcohol voor sommigen) sterk te vereenvoudigen.
Om de linken te vinden moest je dikwijls mijn snood brein kunnen volgen. Holocaust linken met 'Death' is niet eenvoudig. Een open geest hebben om alle vuiligheid te linken met Thrash metal, was toegegeven, misschien net 'iets' erover, maar gedane zaken nemen geen keer.
Het tweede gedeelte daarentegen zat vol met verassingen. Actuele vragen en thema's zoals het eurovisiesongfestival en moedertjesdag… de video-intro's en een goed voorbereide special over Ronnie James Dio \m/ … al zeg ik het zelf… het zat goed en doordacht in elkaar.
De afvalronde was onbewust ook met een knipoog naar de T(h)rash link. Met een zestal ploegen valt dit te organiseren. Van de 24 deelnemers restten er nog 7 in de tweede ronde. Had ik niet verwacht. Alle mogelijke resultaten werden in rekening gebracht met uitzondering van de priemgetallen 7 en 5. Voor sommigen leek dit op improvisatie maar dit was het niet. Bad luck. Daarom annuleerde ik de twee halve finales (ook mede door het feit dat het al laat werd) die telkens drie luisterfragmenten ging duren en hebben we de finale met drie deelnemers gespeeld.
Zoals velen weten ben ik teleurgesteld door de zwakke opkomst. Was het de locatie? Was het door het samenvallen met Thronefest? Of is er geen vraag naar een Harder than Hell Quiz? Enkelingen vinden het spijtig dat het aanbod van metalquizen kan herleid worden naar 3.
Ik zal 'Harder than Hell' eens moeten nadenken hoe het verder moet. Velen weten dat ik een verhouding heb met metalheads die vertaald wordt in het derde nummer van de 'Kustom Kar Kompetition' CD van La Muerte \m/. Een impulsieve reactie wordt uitgesloten door er rustig eens over na te denken.
Maar nu is hier geen tijd voor. Op dit moment ben ik gestart met de voorbereiding van de eerste 'Bizarre Muziekquiz'. Door het sluiten van de Steeple kan de Algemene Steeple muziekquiz niet meer plaats vinden en wordt café Bizarre te Dentergem de nieuwe locatie voor mijn algemene Muziekquiz. Voorzien ergens in de maand Oktober of November. Jullie worden allemaal uitgenodigd.
Onderaan vind je de quizbespreking. Geinteresseerden kunnen een pdf bekomen met alle antwoorden door een mail te sturen naar Harderthanhellquiz@telenet.be
Een 'harde' proficiat aan Rotting Territory. Verdiend gewonnen!!
PS: Een klein kritiekpuntje van mijnentwege naar de deelnemers die kloegen om het late uur. Tussen elke ronde kregen jullie 3 minuten extra bedenktijd. In totaal loopt dit al vlug op tot een half uur tijdverlies. Indien deze extra tijd niet werd toegekend was de quiz afgelopen om 23h00. De afvalronde duurde minder dan een uur en de eindscore werd vrijwel onmiddellijk medegedeeld. Vrij vlot verlopen vind ik :-)
Onderwerpen
Ronde A: link Death - foto's metalcafés
De werkwijze voor het vinden van de link werd door 4 ploegen begrepen. We are Ahab en Cotodiel scoorden 10 op 10 op de metalcafés. Of dit te wijten is aan de vele optredens of hun drankmisbruik laat ik in het midden ;-)
Ronde B: link Heavy
Rotting Territory vond de link 'Heavy' en helaas wijzigde 'We are Ahab dit naar 'industrial' wat hun meteen 5 punten te kort deed :-(
De link naar de vorige ronde werd door niemand gevonden. Het antwoord was 'Holocaust'. Het werd onmiddellijk duidelijk dat niet alles visueel vastgesteld kon worden.
Ronde C: link Black - drummers
Rotting Territory en We are Ahab scoorden beiden 10 op 10 op de drummers. Dit betekent dat in deze ploegen veel liefde zit voor het metalgenre. Ook waren zij de enigen die de link met de vorige ronde vonden nl Black Sabbath - Iron man. Deze keer was het Rotting Territoty die het onderspit moest delven en dit met een zeer goeie uitslag van 37,5 op 40 in deze ronde. De tussenstand maakte al iets duidelijk. Het ging een strijd worden tussen deze twee ploegen \m/
Ronde D: link Dark - tekeningen
Opnieuw alleen Rotting Territory en We are Ahab die beiden 10 op 10 scoorden op de tekeningen. B-sides en opnieuw Rotting Territory vonden de link. Door een mindere score op de luisterfragmenten en door het niet vinden van de link ontstond een kloofje tussen We are Ahab en Rotting Territory in deze ronde.
Ronde E: link Christian - albums
Wat ook duidelijk werd, was wie de rode lantaarn ging worden. Met een gehandicapte ploeg kwamen zij aan de start. Twee van de 4 deelnemers zijn grote fan van Ment-tv en het Klagerfestival. Toch zeer sportief en zonder gaine kwamen zij het metalcircuit steunen :-) Werd gewaardeerd \m/. Opnieuw is het bewezen dat Chanellek uit een goeie buik geboren werd.
Steeni en Katte deden hun uiterste best, maar alles viel tegen. Was het de drank, hun onverschilligheid voor religie, de punkmentaliteit of een beetje van dit alles²… alleen zij konden niet op Christian (of White) komen.
Rotting Territory ging op hun elan verder. De rest verloor telkens enkele meters per ronde. Een peleton werd niet gevormd, deze quiz werd aanzien als een ploegentijdrit tussen de goeie en de betere.
Ronde F: link T(h)rash - IKEA of Death metal
Rotting Territory en We are Ahab bewezen met een 10 op 10 dat zij dikwijls de IKEA bezoeken. Kenners herkenden telkens wanneer er een IKEA-meubel bedoeld werd een foto van een bekende deathmetal band. De link t(h)rash werd in extremis alleen gelegd door de B-sides. Misschien door het feit dat de niet-metalheads in de meerderheid waren in deze ploeg. Dit is ook het geval bij de Quizmaster. Hij schept er namelijk veel plezier in om de hersens van de deelnemers te kneden :-)
Was dit een moeilijke ronde, werd iedereen te zat of snakten jullie naar een pauze? De quizmaster had dit voorspeld! Na de pauze werd de quiz vereenvoudigd.
Ronde G: link Global - Belgische bands
In deze ronde bewees We are Ahab dat zij de meeste kennis hadden van de luisterfragmenten. Ze versloegen, weliswaar nipt, Rotting Territory met twee punten. Maar de fout op de link deed Rotting Territory uitlopen. Misschien kraakte dit de ploeg van tafel 4.
Ronde H: link Metalvision Songfestival - fun with flags
Vlaggen aanduiden op hun kleuren, en een keuze maken uit de tien gratis antwoorden was niet simpel. Was deze ronde dan niet voorspelbaar misschien? We are Ahab die duidelijk liefhebbers zijn van dit groots festival wilden hun kennis niet verbergen en scoorden maar liefst 31 op 40 in deze ronde. Dit mede dankzij het weten dat in Harderwijk de metalversie van het Eurovisiesongfestival plaats vond \m/. Maar hoe groot ook deze inspanning was, veel meer dan 4 punten voorsprong gunden Rotting Territory hen niet. De vermoeidheid sloeg duidelijk toe in sommige ploegen. Langs alle kanten werd gehoopt op het gratis gegeven antwoord 'Bursting' in plaats van de 10 genoteerde antwoorden te kopiêren onderaan de bladzijde :-)
Ronde I: link Moedertjesdag
De link moedertjesdag was een weggever. Een ploeg dat hier niet ging opkomen mocht onmiddellijk de zaal verlaten en op hun onkunde gaan drinken in de café Bizarre. Maar iedereen was bij de les en wou volharden tot het einde. Opnieuw zette Rotting Territory de puntjes op de i en demonstreerde wat de anderen net niet toe in staat waren.
Ronde J: video-intro's
De video-intro's werden als niet eenvoudig beschouwd. Toch zat hier geen quizmastersolo tussen en werden er liefst 4 tafelsolo's gescoord !
Ronde K: link Ronald James Padavona
Een leuke ronde over een grootheid uit het metalcircuit. Leuk om meer dan 10 verschillende uitvoerders te vinden waarin de heer Padavona in zong of muziek speelde.
Ronde L: 2014
De laatste ronde waren weetjes uit 2014. Deze keer geen luisterfragmenten maar gewoon een test wie up to date blijft. In deze quiz was dit We are Ahab met een leuke 7 op 10.
Aantal High Scores:
Rotting Territory: 9
We are Ahab: 4
High Scores:
Ronde A: We are Ahab : 28/35
Ronde B: Rotting Territory: 24/35
Ronde C: We are Ahab: 39/40
Ronde D: Rotting Territory: 36,5/40
Ronde E: Rotting Territory: 38,5/40
Ronde F: Rotting Territory: 20/40
Ronde G: Rotting Territory: 25/35
Ronde H: We are Ahab : 31/40
Ronde I: Rotting Territory: 26/30
Ronde J: Rotting Territory: 15,5/20
Ronde K: Rotting Territory : 21/30
Ronde L: We are Ahab : 7/10
De afvalronde: Rotting Territory met 23,5 punten
De tafelsolo's
Aantal tafelsolo's :
Rotting Territory: 5
Cotodiel: 2
B-sides, We are Ahab en de deugnietjes : 1

Ronde H: nr 4: Rotting Territory met Paranoiacs - Shout it out
Ronde I: nr 3 : Rotting Territory met 'zijn blanke vriendin'
Ronde J: nr 5: Cotodiel met Manowar - Die for Metal
Ronde J: nr 10: B-Sides met Mucky Pup - U stink but I love you
Ronde K: nr 6: Rotting Territory met Heaven & Hell - Bible Black
Ronde K: nr 7: Cotodiel met Tenacious D - Kickapoo ( alhoewel ik steeds jullie afkondigde als Tocodiel!! Wie lijdt er aan dyslectie ;-) )
Ronde K: nr 8: Rotting Territory met Alcatraz - God Blessed Video
Ronde K: Nr 9 : Rotting Territory met Keel - The right to rock
Ronde L: nr 2: We are Ahab met 9 jaar
Ronde L: nr 10: de deugnietjes met Sid Vicious

Linken
Er konden 85 punten verdiend worden met alle linken.

Rotting Territory : 57,5/85
We are Ahab: 45/85
B-sides: 40/85

De Quizmastersolo's
Ronde B: nr 1: Welke film ivm Iron Maiden was Damien: the Omen II
Ronde F: nr 6: Ministry met Crumbs. Ministry is voor mij op en top harde stuff. Zo'n type van groepen mogen niet ontbreken op een Harder than Hell Quiz. Niet gedacht dat niemand zelfs niet de groep zou herkennen.
Ronde F: nr 7: Cramps - Garbageman. Toegegeven, dit is geen metal. Maar de Harder than Hell quiz is dan ook geen metalquiz. Daarom toch één uitzondering in het zwaardere Psychobilly genre
Ronde F: nr 8: Standells - Dirty Water. De Standells, een garagerock band uit de jaren 60 die bands inspireerden zoals de Ramones en the Sex Pistols. Iedereen kende dit nummer denk ik, maar ja, hoe heet dit ook al weer? Dat is net nu het moeilijke metj 30 seconden fragmenten.
Ronde F: nr 10: Municipal Waste - The Trashin' of the Christ. Deze band die wel iets weg heeft van D.R.I. brak door met het Album ' Hazardous Mutation (earache records) . Dit nummer staat op dit album. Voor de liefhebbers van crossover thrash, toch eventjes checken op youtube (https://www.youtube.com/watch?v=IBqVspvYCmk )
Ronde G : nr 9: La Muerte - Fast Wild World. Voor mij de beste Belgische groep ooit. Harde gararerock met een eigenzinnig sound. Dit nummer staat op het album 'Kustom Kar Kompetition'. Ooit nog bijna mijn rug gebroken in de 'oude' Kreun in Bissegem tijdens het stagediven in 1991. 5 CD's brachten ze uit, alle 5 heb ik ze, zelfs ook gedeeltelijk op vinyl. Geïnteresseerden kunnen ze van mij lenen. Zeker de moeite om eens te checken.
Ronde I: nr 1: Welk dier ivm Danzig was een kip
Ronde I: nr 10 Bursting - MILF Hunter. Waalse death metal. Had ik verwacht dat dit een Quizmaster solo ging worden. Bursting als gratis antwoord heeft niet mogen helpen.
Ronde L: nr 3 : Sad but true. Luisterde niemand naar de Zwaarste lijst of was iedereen het vergeten. Inderdaad, sad but true :-)
Ronde J: nr 4 : Let Rock Rule en laat dit een motto zijn :-)

\m/ (-_-)\m/
VJ HTH
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: QUIZBESPREKING

Bericht door SpeedKing »

arx7100 schreef:
Ronde L: nr 3 : Sad but true. Luisterde niemand naar de Zwaarste lijst of was iedereen het vergeten. Inderdaad, sad but true :-)


Maar laat toch vooral dit dé conclusie van de quiz zijn, Eddy: échte metalheads luisteren niet naar De Saaiste... euh, Zwaarste Lijst!

Merci voor het overzichtje, leuk om te lezen. Zie ook mailtje voor de PDF!
Voor de Bizarre Quiz zal je wel volk hebben, gewoon goed in de muziekquizkalender kijken dat je niet botst met een 'gevestigde quiz'.
En daar mag je dan wel uit De Zwaarste Lijst vragen ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: QUIZBESPREKING

Bericht door Maledictus I »

arx7100 schreef:Ronde K: nr 8: Rotting Territory met Alcatraz - God Blessed Video
We Are Ahab heeft die toch ook?
arx7100 schreef: Een klein kritiekpuntje van mijnentwege naar de deelnemers die kloegen om het late uur. Tussen elke ronde kregen jullie 3 minuten extra bedenktijd. In totaal loopt dit al vlug op tot een half uur tijdverlies. Indien deze extra tijd niet werd toegekend was de quiz afgelopen om 23h00.
Enkele minuten bedenktijd na iedere ronde is geen tijdverlies maar echt noodzakelijk, zeker als we naast de fragmenten nog wat moeten puzzelen. In die minuten kunnen we gerichte gokken plaatsen in de opengebleven vakjes, overleggen over de linken enz. Als we antwoorden niet weten geen probleem, maar als antwoorden niet op het blad komen omdat we overhaast moeten indienen is dat heel frustrerend.
Ik denk dat het in het circuit algemeen aanvaard is dat een quiz tot 24 uur duurt, en we hebben inderdaad niet lang moeten wachten op de uitslag.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: QUIZBESPREKING

Bericht door arx7100 »

Maledictus I schreef:
arx7100 schreef:Ronde K: nr 8: Rotting Territory met Alcatraz - God Blessed Video
We Are Ahab heeft die toch ook?
Wel, bijna juist was het. Jullie gebruikten een ander werkwoord ipv 'blessed'. Ik zoek het morgen op want het ligt momenteel niet bij mij thuis.
arx7100 schreef: Een klein kritiekpuntje van mijnentwege naar de deelnemers die kloegen om het late uur. Tussen elke ronde kregen jullie 3 minuten extra bedenktijd. In totaal loopt dit al vlug op tot een half uur tijdverlies. Indien deze extra tijd niet werd toegekend was de quiz afgelopen om 23h00.
Enkele minuten bedenktijd na iedere ronde is geen tijdverlies maar echt noodzakelijk, zeker als we naast de fragmenten nog wat moeten puzzelen. In die minuten kunnen we gerichte gokken plaatsen in de opengebleven vakjes, overleggen over de linken enz. Als we antwoorden niet weten geen probleem, maar als antwoorden niet op het blad komen omdat we overhaast moeten indienen is dat heel frustrerend.
Ik denk dat het in het circuit algemeen aanvaard is dat een quiz tot 24 uur duurt, en we hebben inderdaad niet lang moeten wachten op de uitslag.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: QUIZBESPREKING

Bericht door arx7100 »

arx7100 schreef:
Maledictus I schreef:
arx7100 schreef:Ronde K: nr 8: Rotting Territory met Alcatraz - God Blessed Video
We Are Ahab heeft die toch ook?
Wel, bijna juist was het. Jullie gebruikten een ander werkwoord ipv 'blessed'. Ik zoek het morgen op want het ligt momenteel niet bij mij thuis.

We are Ahab antwoordde met de titel 'God made Video'. Hiervoor werd een half punt voor toegekend.
arx7100 schreef: Een klein kritiekpuntje van mijnentwege naar de deelnemers die kloegen om het late uur. Tussen elke ronde kregen jullie 3 minuten extra bedenktijd. In totaal loopt dit al vlug op tot een half uur tijdverlies. Indien deze extra tijd niet werd toegekend was de quiz afgelopen om 23h00.
Enkele minuten bedenktijd na iedere ronde is geen tijdverlies maar echt noodzakelijk, zeker als we naast de fragmenten nog wat moeten puzzelen. In die minuten kunnen we gerichte gokken plaatsen in de opengebleven vakjes, overleggen over de linken enz. Als we antwoorden niet weten geen probleem, maar als antwoorden niet op het blad komen omdat we overhaast moeten indienen is dat heel frustrerend.
Ik denk dat het in het circuit algemeen aanvaard is dat een quiz tot 24 uur duurt, en we hebben inderdaad niet lang moeten wachten op de uitslag.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

Zelfs niet gemerkt dat we bedenktijd kregen, heeft me dus zeker niet gestoord. Ik zou 'm ook zeker houden.

De QMsolo's: daar zat niks over the top bij, of te hard of te zacht. Allemaal fragmenten die wat mij betreft gerust in een harder than hell-quiz mogen. Behalve Bursting kende ik alle groepen, soms zelfs de nummers, maar ze er de avond zelf nog uitpersen is iets anders hé.

Verder graag het PDFje met antwoorden graag naar speed_king@telenet.be ! Waarom zet je het overigens niet online voor download?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

HARDER THAN HELL QUIZ III - Soon will be anounced

Bericht door arx7100 »

Harder than Hell quiz will be BACK. :music-rockout:
Na een SABBATH jaar nemen we opnieuw de 'ketting' op.

Een nieuwe kleine en lugubere lokatie werd gevonden in de guldensporenstad.
Maximum aantal tafels: 7 of 8
Muziekgenre: het hardere werk uit alle genres met een deugnieterige ondertoon ;-) :violin:

Quizmaster VJ Harder than Hell a.k.a de Bizarre Quizmaster
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Harder than Hell Quiz, Dentergem, 10 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

1. Rotting Tooth Fleish
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie