11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door PEKEBO »

Zeer leuke avond beleefd in Bellem. :handgestures-thumbupright:
Veel quizplezier en veel gelachen aan onze tafel, daar komen we voor.
Een podiumplaats leek in de maak, tot er een grandioze filmkenner dacht dat hij daadwerkelijk op een filmquiz zat. :P
Een blackout van 2 minuten, tijdens de rode draad ronde, kan genoeg zijn om onze avond een beetje te verknoeien. :lol:

Ik laat het woord aan de man zelf over zijn hersenkronkel, tijdens die bewuste ronde, die ons 6 punten kosten :evil: :D . Later meer, een deskundige uitleg volgt van beautiful freak..! :banana-dance: :music-rockout:

Ik plaats alvast een foto van het mysterie..
Bijlagen
20051222_kingkong.jpg
20051222_kingkong.jpg (38.37 KiB) 6404 keer bekeken
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door beautiful freak »

PEKEBO schreef:Een podiumplaats leek in de maak, tot er een grandioze filmkenner dacht dat hij daadwerkelijk op een filmquiz zat. :P
Ik vond het inderdaad al raar dat er zoveel muziek gespeeld werd, :mrgreen:.
PEKEBO schreef:Ik laat het woord aan de man zelf over zijn hersenkronkel, tijdens die bewuste ronde, die ons 6 punten kosten :evil: :D . Later meer, een deskundige uitleg volgt van beautiful freak..! :banana-dance: :music-rockout:
Toen het eerste tipfragment (Eighth Wonder) speelde, was er nog niets aan de hand. Ik liet meteen vallen dat zangeres Patsy Kensit eigenlijk nog bekender (voor mij zeker) is als actrice, maar dat was het dan ook. Afwachten tot de volgende fragmenten. Fragment 2 was voor mij echter de dooddoener, ;). Een nummertje van T. Rex bracht mij redelijk enthousiast bij de link 'King Kong'. Uiteindelijk is King Kong toch 'het achtste wereldwonder', of zo wordt hij toch in de film tentoongesteld (http://stevelensman.hubpages.com/hub/Th ... -Kong-1933). En T. Rex, dat mag met de foto hierboven wel duidelijk zijn. Mijn ethousiasme moet aanstekelijk gewerkt hebben, want iedereen was het er eigenlijk over eens om niet meer te wachten, :D. Toen daarna The Clash en Fischer-Z volgden, wisten we echter al snel hoe laat het was... :( :lol:

Het kostte ons inderdaad een mooiere ereplaats, maar het heeft niet belet dat ik me gisteren uitstekend geamuseerd heb. Uiteindelijk leverde het ook alleen maar meer hilariteit aan tafel op. ;) 'k Vond het een heel toffe editie, met een leuke playlist (toegankelijk, met toch altijd per ronde minstens één kuitenbijter, meen ik) en dito links. Alleen hadden jullie in de rode draad-ronde gerust The Clash voor T. Rex mogen draaien, :mrgreen:. Tot volgend jaar!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Keiem »

Na de 'worst quiz ever' de dag ervoor in Deinze was dit opnieuw een erg gezellige kwisavond. Ik was content dat we vlot meededen voor het podium. Met wat geluk zat een tweede of zelfs nog de eerste plaats er in. Maar dan moesten de laatste rondes wat meevallen en dat was net iets minder.
Het was niet de moeilijkste kwis van het seizoen, maar dat deert ons totaal niet. Relaxed kwissen is iets waarvoor we graag ons huis uitkomen. Heel wat foto's met algemene thema's (Reclame, voetbal..) erin verweven. Ook goed dat het niet constant hits waren en er eens iets van 16 Horsepower of een echte kraker als Pavement (Date With Ikea :o ) passeerde. Variatie zorgt voor een goede kwis, dat is zeker. En een paar geslaagde intermezzo's zoals de laatste ronde van het veldrijden of een indrukwekkende bierfontein zorgden voor wat extra animo! En hopelijk is ook de persoon van Alleduvelkes die plots onwel werd ook in orde?

Proficiat aan het Bellem team en een dikke :clap: voor Martha en Kas & The Hollys die een paar puntjes sterker waren.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1909
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Buddy59 »

Dit was een TOPQUIZ voor mij :handgestures-thumbupright:
Proficiat aan Martha met hun mooie overwinning :clap: :clap: :clap:
Gefeliciteerd aan het hele Bellem-Team :clap:
Cya next year :handgestures-thumbupright:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

:doh: het was wel wat gisterenavond :shifty:
- tekort aan foto's geprint voor de eerste ronde ...
- daardoor gestart met de tweede ronde
- het veldrijden (tonen we het , tonen we het niet , ...)
- eerst projectie van de punten van vorig jaar ( :geek: leerkrachten doen werken in het weekend ...)
- de bierfontein :shock: :beer:
- one direction dat eventjes blijft haperen (who cares :mrgreen: )
- alleduvelkes die ziek werden ... :puke-front: (hopelijk al weer gezond :cry: )
- beetje chaos in de verbeterkamer (die kleuterjuffen ...) :romance-threesome:
- lichtjes over tijd gegaan (iets wat ik altijd probeer te vermijden :| ) , het waren natuurlijk bijna 50 teams ...
- de rode draad die toch iets pittiger uitviel dan verwacht :?
- ...

Maar soit, toch weer een geslaagde avond dacht ik :?:
Bedankt voor de eerste reacties :handgestures-thumbupright:

Ik probeer zo snel mogelijk de uitslag te posten (helaas zit mijn USB stick nog op één van de schoollaptops )

TOP 3 (als ik mij niet vergis)
1. Martha wainwrong ain't right :clap: :clap: :clap:
2. Kas & the holly's :clap: :clap:
3. Paris hilton look a likes :clap:

Toch een vermelding voor de jeugd van toen die na één fragment de rode draad juist wisten te beantwoorden :shock: :shock: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Richard zonder Linda »

Ik kan alleen maar het voorgaande beamen.
Topamusement.
Linda was blij met de mixer (leve de tombola!) en de kids nog blijer met de strips van de prijzentafel. En dus mag Richard een keer meer gaan quizzen. :banana-dance:

Alleen jammer is de liefde van onze kapitein voor het getal 12, wat hij blijkbaar eens te veel ingevuld had. Weg 2° plaats. :doh:
pistolero
Lead Singer
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 14:03

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door pistolero »

Wij doen met Poplar maar een paar quizzen per jaar waarbij de sfeer en een leuke avond het belangrijkste zijn.
Ik vond het een zeer geslaagde editie met enkele heel goed gevonden en in elkaar gestoken rondes,
dus proficiat en tot volgend jaar...

Pistolero (organisator Poplar)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door One good reason »

beautiful freak schreef:Fragment 2 was voor mij echter de dooddoener, ;). Een nummertje van T. Rex bracht mij redelijk enthousiast bij de link 'King Kong'. Uiteindelijk is King Kong toch 'het achtste wereldwonder', of zo wordt hij toch in de film tentoongesteld (http://stevelensman.hubpages.com/hub/Th ... -Kong-1933). En T. Rex, dat mag met de foto hierboven wel duidelijk zijn. Mijn ethousiasme moet aanstekelijk gewerkt hebben, want iedereen was het er eigenlijk over eens om niet meer te wachten, :D. Toen daarna The Clash en Fischer-Z volgden, wisten we echter al snel hoe laat het was... :( :lol:
Het wordt toch dringend tijd om u vragen te stellen Peter.
Hoe kunt ge in godsnaam uw aandacht volledig focussen op diene T-rex en King Kong?
En dat dan zonder die knappe Naomi Watts te vermelden???? :snooty: :mrgreen:
We zullen dit onderwerp zeker aansnijden tijdens onze volgende diner! :dance: :lol:
CyCo
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 19:02

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door CyCo »

Na reacties van de topploegen hierboven kom ik een reactie brengen van een ploeg van de andere kant van de rangschikking ;D

Ik vond de quiz heel goed ineen steken, en sommige rondes heel origineel gevonden, maar wel moeilijker dan gedacht (én moeilijker dan vorig jaar?). Ronde met strips, rode duivels, logo's, ... :handgestures-thumbupright:
Ook leuk om updates te geven/tonen van het veldrijden :)

Wat ik wel stiekem een beetje miste was de ronde waarbij de muziek gespeeld werd door meester X op z'n keyboard (zoals vorig jaar, als ik het me goed herinner?).


Wel wil ik nog zeggen dat ik het jammer vond dat niet echt alles aan bod kwam. Een muziekquiz bevat voor mij muziek van alle soorten en genres. Ik weet dat het gros van de deelnemers dat niet als goede 'muziek' zal beschouwen, maar het is er wel. Waar was de Trance, R&B, hip hop, rap, techno, dance, house, hardstyle, klassieke muziek, Aziatische muziek, jaren 40/50 muziek, jaren '90, ...
Op een handvol nummertjes op de hele quiz (en dan nog hoofdzakelijk uit de "zesde leerjaar"-ronde) na...

Soit, we hebben ons goed geamuseerd en weten dat we niet meedoen 'voor de prijzen', maar het is altijd leuker als je wat meer weet ;)
Ik kreeg de indruk dat het zwaartepunt van de quiz toch vooral op mid-eind jaren 70 lag. Ook de clip-ronde op het einde was zowat allemaal hetzelfde genre (goede muziek, daar niet van, maar variatie is misschien wel leuker :)) (nuja, als het onderwerp de favorieten van de organisatie is, dan snap ik ook wel dat er geen Justin Bieber in zal zitten, maar op een quiz moet dat kunnen).

Ik denk dat als een quiz bestaat uit veel verschillende genres dat het ook veel moeilijker wordt om heel hoog te scoren. Astronomisch hoge scores zoals je nu zag zullen zich niet meer voordoen. Of misschien net wél, en zitten daar dan de echte muziekkenners? ;)

Iets meer 'jeugdige' muziek zal misschien ook sneller jongere mensen - de volgende generatie - aantrekken. Er waren niet veel ploegen met allemaal mensen jonger dan 30 denk ik ;) Merkte ik ook toen ik mensen zocht om mee deel te nemen, sommigen zeiden meteen neen omdat ze weten dat het toch enkel om 'oude muziek' gaat (niet dat ik hen volledig gelijk geef, maar ja).
Ik heb veel nieuwe en goede muziek leren kennen :music-listening: (waarvoor dank), maar weinig gehoord van de voorbije 25 jaar (op die ene ronde na) :)

Maar ik wil niet zagen hoor :) Misschien moeten we zelf ooit ook eens een quiz organiseren :teasing-blah:
Thumbs up aan de organisatie en tot volgend jaar (of in augustus reeds ;))!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door kasenco »

klassieke muziek, Aziatische muziek, jaren 40/50 muziek

niet direct zaken waar de massa op zit te wachten, buiten misschien muziek uit de 50's....
en hou aub klassieke muziek uit een (pop)muziekquiz ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Keiem »

CyCo schreef:Trance, R&B, hip hop, rap, techno, dance, house, hardstyle,
Deze zitten inderdaad in weinig kwissen, ondanks hun populariteit in de hitlijsten...
Wij proberen er af en toe uit te grijpen voor onze kwis, maar ook niet in grote hoeveelheden. De Espe kwis eens proberen hiervoor CyCo. Dat is ook in de regio.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

Keiem schreef:
CyCo schreef:Trance, R&B, hip hop, rap, techno, dance, house, hardstyle,
Deze zitten inderdaad in weinig kwissen, ondanks hun populariteit in de hitlijsten...
Wij proberen er af en toe uit te grijpen voor onze kwis, maar ook niet in grote hoeveelheden. De Espe kwis eens proberen hiervoor CyCo. Dat is ook in de regio.
We hebben in onze mei testedoene quizzen in het verleden elk jaar zo een ronde gedaan: Switchronde ,de Maxxronde, ... en ook eens een ronde 30 jaar rap-hip hop
Was telkens een "slagveld". :doh:
Probleem met dit soort muziek : veel gelijkenissen tussen alle nummers, enkel grote hits zijn gekend maar dan weer al platgevraagd op diverse quizzen ...
Altijd moeilijk zoiets, ik moet wel eerlijk toegeven dat het niet echt mijn ding is :think: maar we proberen er toch steeds iets in te steken, maar de thema's drijven ons soms automatisch naar andere nummers.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1058
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Luk »

kasenco schreef:klassieke muziek, Aziatische muziek, jaren 40/50 muziek

niet direct zaken waar de massa op zit te wachten, buiten misschien muziek uit de 50's....
en hou aub klassieke muziek uit een (pop)muziekquiz ;)
Ik zag deze quiz aangekondigd als "all round muziekquiz". Niet als popmuziekquiz. Zelfs niet als (pop)muziekquiz.
Dan moet klassieke muziek volgens mij dus ook kunnen...
Ik kan de bijdrage van Cyco dan ook wat begrijpen.

Er wordt hier door Kas (en anderen) vaak benadrukt "laat een organisator zijn ding doen (zolang het strookt met de aankondiging)".
Daar hoort wat consequentie bij.

En als we allemaal gaan "lezen" (of pleiten) dat elke quiz hier een (pop)muziekquiz is of zou moeten zijn, lijkt me dat niet correct.
Straks ook nog regeltjes voor welk soort T-shirt we mogen aan hebben achter ons quiztafeltje? Eentje van Rainbow ? :gay-rainbow: Oei... :lol:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1058
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Luk »

Topquiz overigens weer!

Bedankt, mannen en vrouwen die deze avond mogelijk maakten!
:handgestures-thumbupright:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door kasenco »

Je moet lezen wat ik schrijf Luk: 'laat aub klassieke muziek uit een (pop)muziekquiz'.
In het geval van een 'all round' muziekquiz zou het eventueel kunnen, maar kondig dit dan op voorhand aan zodat ik zeker kan thuisblijven ;)
Plaats reactie