Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

R10 Medewerkersronde

1. The Magician (feat. Years & Years) (30) - Sunlight (40)
2. Brainstorm (31) - My Star (44)
3. Bastille (32) - Of the night (49)
4. Catapult (23) - Let Your Hair Hang Down (36)
5. Ed Sheeran (43) - A-Team (41)
6. The Beatles (46) - Something (41)
7. Agnostic Front (8) - For My Family (19)
8. Chet Faker (6) - No Diggity (44)
9. Boudewijn de Groot (50) - Verdronken vlinder (48)
10. Nick Cave & The Bad Seeds (30) - Breathless (9)
11. Hozier (47) - Take me to church (50)
12. Corinne Bailey Rae (25) - Put Your Records On (37)
13. Alt-J of (37) - Tesselate (20)
14. Lamb (44) - Gorecki (36)
15. Imagine Dragons (28) - It's Time (17)
16. Moondog Jr. (34) - Jintro & the great luna (33)
17. Interpol (46) - Evil (41)
18. Michael Jackson (50) - Billie Jean (50)
19. Clutch (2) - Spacegrass (1)
20. The Doors (50) - People are strange (45)

Gemiddelde score 68,15%
Hoogste score : Rechte Bananen & Bruce Horny (35/40)

F3 : heel veel 'Rhtythm of the night' gelezen én goedgekeurd terwijl de officiële titel eigenlijk enkel 'Of The Night' is....
F10 Zelf verwonderd hoe weing Breathless (F10) gevonden werd!! Zelfs Nick Cave zelf werd er niet zo veel uitgehaald als ik verwacht had.
F19 Dit was het moeilijkste fragment van deze ronde :
Uitvoerder én titel voor Los Locos. :music-rockout:
De Stimpys vinden ook nog eens de uitvoerder zonder de titel! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

R12 Zatte Rita

1. U2 (43) - Numb (39)
2. Berlaen (17) - Ge Zij Were Zat (46)
3. Salad (30) - Drink the elixir (34)
4. Claude Nougaro (5) - Je suis sous (36)
5. The Dead Kennedys (31) - Too Drunk To Fuck (30)
6. Terrorvision (15) - Tequila (Mint Royale Shot) (49)
7. Ferre Grignard (44) - Drunken Sailor (49)
8. differentGear vs Sia (12) - Drink To Get Drunk (33)
9. The Scabs (50) - Robbin' the liquor store (46)
10. Ladyhawke (31) - My delirium (47)
11. AC/DC (50) - Have a drink on me (28)
12. Starsailor (41) - Alcoholic (45)
13. Big Black (6) - Stinking Drunk (2)
14. Amy Winehouse (50) - Rehab (50)
15. Pink Floyd (50) - Comfortably Numb (48)

Om deze jubileumeditie af te sluiten hebben we het in de drank gegooid.
En om af te sluiten was dit qua moeilijkheidsgraad zeker een mooie afsluiter (4de gemakkelijkste met een gem. percentage van 70,7). Veel zaken die door iedereen gevonden werden (The Scabs, AC/DC, Amy Winehouse +titel en Pink Floyd).

Moeilijkste fragmenten
F4 : Claude Nougaro enkel door Paris Hilton, Men In Black, Guys & Doll, Kas & Kinky Krusty Quiz Kings :dance:
Hier 6xCharles Aznavour gezien, 5x J. Halliday en 3x Dutronc & Salvador
Maar het venijn zat hem nog een klein beetje in de staart met F13 : titel en uitvoerder enkel door WAG Team en Vindikooks! :clap: :clap:

Hoogste Score voor WAG Team (laten enkel Claude Nougaro liggen) die hiermee de kers op de taart zet en daarmee pas in de laatste ronde afstand neemt van JPJ&SG.

Bedankt, U was een fijn publiek :music-listening:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door SpeedKing »

Diepe buiging voor de analyse (50 ploegen...)!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1704
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door aLEEce in chains »

:clap: voor fLEEtfox, de anaLEEst bij uitstek. Voor al uw anaLEEses en ander excellekes een pm naar fLEEtfox :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
cosmo
Backing Vocal
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 12:23
Locatie: A Green Onion

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door cosmo »

fLEEtfox schreef:F7 QMS met zowel titel als uitvoerder. Dit hadden we echter min of meer ingecalculeerd maar een ander alternatief voor ‘golf’ hebben wij niet gevonden. Iemand?
Golf Girl van Caravan misschien



Hoe dan ook, fantastische ronde. :handgestures-thumbupright:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Tonyvdb »

Caravan - Golf Girl
Den dezen had ik verwacht ipv het mij onbekende alternatief.
Een progrock-klassieker(tje) die ik zelf een paar jaar op mijn Stardustquiz-shortlist had staan, maar uiteindelijk nooit de quiz haalde ...
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door stimpy »

De 5de editie van de Riekt m'n ass, LEE? muziekquiz en ook de 5de deelname voor De Stimpy's. Ik keek er al enkele weken enthousiast naar uit, want het was de eerste muziekquiz van het seizoen waaraan ik kon en wou deelnemen.

Op de vorige 4 edities hadden we ons steeds goed geamuseerd en trokken we huiswaarts met een voldane muziekhonger! (geen invulquiz maar zéér doenbaar/herkenbaar, veel leuke muziekjes die we (her)kenden, soms vergeten waren, een aha links, een woehoew rechts). Qua beleving vond ik de 2de editie de moeilijkste, de 4de goed en de 1ste en 3de editie waren echt top! Ik was benieuwd of de jubileumeditie zou aansluiten bij 1 & 3, wie weet misschien zelfs nog beter zou zijn!

Helaas was deze editie onze minste van de 5. Waarom het zo moeizaam ging? In de eerste plaats zelf niet goed spelen (veel uitvoerders / titels die maar niet wilden komen), het iets té vaak horen donderen in Keulen (ook bij het overlopen van de antwoorden), het thema in de ABC-ronde niet doorhebben, ... Dit alles resulteerde in een ontgoochelende 35ste plaats (anders top 20), maar in een nog meer ontgoochelende 57% (anders 70%). Dit percentage had natuurlijk een stukje hoger kunnen liggen als we die avond zelf wat meer in form waren geweest, maar zelfs met enkele procentjes erbij zou ik waarschijnlijk nog steeds met het gevoel naar huis gegaan zijn dat deze editie de moeilijkste was van de 5. Het leuke buikgevoel van anders was er niet. Maar misschien ligt dat ook gewoon aan mij/ons als ik kijk naar de hoge percentages van andere gelegenheidsploegen en houden we het gewoon op een slechte avond van onze ploeg.

Ik wil zeker de positieve zaken van deze quiz niet vergeten:
- Mooie locatie!
- Toporganisatie!
- Mooie invulblaadjes (zelfs onze naam was al ingevuld!)
- Veel spijs en drank!
- Opnieuw een zeer mooie prijzentafel! 35ste eindigen en nog naar huis gaan met de cd van HURTS - HAPPINESS! Een muziekquiz is hierdoor eigenlijk gewoon gratis wat mij betreft!
- Een uitgebreide anaLEEse!

Enig minpuntje was onze plaats net voorbij de bar aan de buitenkant. Hierdoor stond er vaak iemand voor de box waardoor luisteren soms wat moeilijker was. Maar enfin, iemand moet daar zitten natuurlijk :)

Volgend jaar komen we normaal zeker opnieuw en gaan we terug op zoek naar dat goed gevoel van weleer :)

Merci T4SHOTA voor reeds 5 jaar muziekquiz-plezier!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Keiem »

Door de winterdrukte kom ik zelden nog aan commentaar toe de laatste twee weken, maar toch een kort woordje over de quiz van onze Horsemen:
Ook voor mij was het de vijfde deelname, en de vierde van ons team. Qua uitslag was het iets minder dit jaar. Een verklaring heb ik er niet echt voor. De eighties waren minder ons ding (zoals meestal) en wat betreft hardere fragmenten haalden we er ook heel wat niet uit. Dat lukte andere edities net iets beter. Maar de ranking tussen de top lag dicht op elkaar dus het was te verwachten dat we niet telkens runner-up zouden zijn. Op een blauwe maandag kunnen we deze quiz winnen, op een andere dag vallen we buiten de top 10. Maar we hebben ons in ieder geval goed geamuseerd én leuke dingen gehoord! En ja, jullie ABC was tof gevonden! :mrgreen:
Nu moet ik opnieuw auto's winterklaar zetten. Toch ook dé reden waarom ik de laatste kwissen niet fris aan de start kom. Vooral de Buitenland quiz was rampzalig. Ik voelde me daar als Jamie T's laatste single.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

@administrator (OF betrokken persoon!) :

Wie heeft er eigenlijk de punten van onze quiz ingegeven op de homepagina van het muziekquizforum??
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Keiem »

fLEEtfox schreef:@administrator (OF betrokken persoon!) :

Wie heeft er eigenlijk de punten van onze quiz ingegeven op de homepagina van het muziekquizforum??
geen idee. Ik kan zoiets ook niet terugvinden.
Staan er fouten in? anders vraag je aan eLMO best een reset aan.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

Keiem schreef:
fLEEtfox schreef:@administrator (OF betrokken persoon!) :

Wie heeft er eigenlijk de punten van onze quiz ingegeven op de homepagina van het muziekquizforum??
geen idee. Ik kan zoiets ook niet terugvinden.
Staan er fouten in? anders vraag je aan eLMO best een reset aan.
Neen, er staan geen fouten in, maar ik was gewoon verbaasd dat dit zo maar gedaan wordt (door ik weet niet wie - niemand van de horsemen alleszins) en zelfs kan worden gedaan. Ik vind dat dit toch best aan de organisatie van de quiz zelf overgelaten wordt en pas als die dit nalaat te doen (na enkele dagen of zo) kan er dan door iemand iets gedaan worden.....
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1057
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Luk »

Ook ik vond dit een van de beste edities van deze toch wel klassieker...
Geen klein bier in CC de Kleine Beer!
Proficiat en dank! :clap:

En ja, hoor, die ABC-reeks was er een om U tegen te zeggen, maar het mag van mij gerust UVWXYZ zijn. ;)

En dat geldt voor de hele quiz / organisatie want die was af, van A tot Z, inclusief de analuvwxyze :handgestures-thumbupright: ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Rubby »

fLEEtfox schreef:
Keiem schreef:
fLEEtfox schreef:@administrator (OF betrokken persoon!) :

Wie heeft er eigenlijk de punten van onze quiz ingegeven op de homepagina van het muziekquizforum??
geen idee. Ik kan zoiets ook niet terugvinden.
Staan er fouten in? anders vraag je aan eLMO best een reset aan.
Neen, er staan geen fouten in, maar ik was gewoon verbaasd dat dit zo maar gedaan wordt (door ik weet niet wie - niemand van de horsemen alleszins) en zelfs kan worden gedaan. Ik vind dat dit toch best aan de organisatie van de quiz zelf overgelaten wordt en pas als die dit nalaat te doen (na enkele dagen of zo) kan er dan door iemand iets gedaan worden.....
Meestal is Peegee hier de snoodaard :| (heeft dit voor onze quizzen ook al paar keer gedaan ... :snooty: )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4079
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door rino »

Rubby schreef:
fLEEtfox schreef:
Keiem schreef:
fLEEtfox schreef:@administrator (OF betrokken persoon!) :

Wie heeft er eigenlijk de punten van onze quiz ingegeven op de homepagina van het muziekquizforum??
geen idee. Ik kan zoiets ook niet terugvinden.
Staan er fouten in? anders vraag je aan eLMO best een reset aan.
Neen, er staan geen fouten in, maar ik was gewoon verbaasd dat dit zo maar gedaan wordt (door ik weet niet wie - niemand van de horsemen alleszins) en zelfs kan worden gedaan. Ik vind dat dit toch best aan de organisatie van de quiz zelf overgelaten wordt en pas als die dit nalaat te doen (na enkele dagen of zo) kan er dan door iemand iets gedaan worden.....
Meestal is Peegee hier de snoodaard :| (heeft dit voor onze quizzen ook al paar keer gedaan ... :snooty: )
Niet peegee, maar ik ben hier de schuldige. :oops:
Ik doe dit wel vaker in functie van de ranking. Dus toen ik vorige woensdag de nieuwe ranking wou aanmaken, heb ik dan maar gelijk ook de eindstand van jullie quiz ingevuld...
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

En als kers op de taart nog wat cijfers die toch niemand interesseren maar onder het motto "ik heb hier nu toch al die gegevens staan, ik moet er toch nog iets quasi-zinvols mee doen" :

Er waren in totaal 5 quizmastersolo's : U+T van The Kabul Golf Club, de titel van Deadmau5 (Avaritia), Eddie Ware (met Lima Beans uit 1951!) en de foto van Howling Bells.

Er waren 6 zaalsolo's : 4 Schelln Espe met Deadmau5 - Krusty Quiz Kings & Queen met titel van White Denim - Los Locos (3x!! :music-rockout: ) met de titels van Clutch, Halestorm en John Garcia & tenslotte Spek & Bonen met de foto van Eek-A-Mouse.

Daarnaast waren er nog 15 fragmenten waarvan titel en/of uitvoerder minder dan 5 keer er uit gehaald werden. Als er 5 ptn gegeven zouden worden voor zaalsolo's, 4 ptn voor fragmenten die slechts 2x gevonden werden enz. dan zag de stand er zo uit :

Ploeg Ptn (#vermeldingen)
1 Los Locos 31 (7)
2 WAG Team 11 (4)
3 Kas & The Hollys 10 (4)
4 Martha Wainwrong 8 (3)
5 Krusty Quiz King & Queens 7 (3)
6 4 Schelln Espe 6 (2)
7 Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen 6 (2)
8 My Dying Pride 6 (2)
9 Paris Hilton Look-a-likes 5 (2)
10 Spek & Bonen 5 (1)
11 Tequila Overdrive 5 (2)
12 A Tribe Called "Wuk Est" 5 (2)
13 Bruce Horny & The Rest 4 (2)
14 DOSKO 4 (2)
15 Jan Piet Joris & Sam Gooris 4 (2)
16 Sound & Vision 4 (2)
17 Stimpy's 4 (1)
18 Supersonic 4 (1)
19 Vindikooks 4 (1)
20 Lucky Manuelo's 3 (2)
21 1 Hit Wonders 2 (1)
22 De Rechte Bananen 2 (1)
23 Run To The Pils 2 (1)
24 Sympathy 2 (1)
25 Goedkoop Zat in 't Halve Maantje 1 (1)
26 Guys & Doll 1 (1)
27 Men In Black 1 (1)
28 Starbuk & Apollo 1 (1)
29 De Echte Ware Forummers 1 (1)

Zo zijn er 29 van de 50 ploegen vermeld in de 'moeilijke fragmenten-tabel'. :dance:

19 uitvoerders werden door iedereen gevonden! :banana-dance: (eveneens 5 foto's en 1 albumlink (de hoes van Neneh Cherry werd door iedereen juist gekoppeld!)
6 uitvoerders hadden een omgekeerde zaalsolo (=slechts 1 ploeg die oplossing NIET vindt!)
10 uitvoerders werden door slechts twee ploegen niet herkend.


23 titels werden door iedereen herkend
12 titels hadden een omgekeerde zaalsolo

Bij 8 fragmenten werden T én U door iedereen herkend. Voor wie eens een échte weggever in zijn quiz wil steken, Hier zijn ze :

1981 The Rolling Stones - Start me up
1982 Michael Jackson - Billie Jean
1989 Lenny Kravitz - Mr. Cab Driver
1989 Neil Young & Crazy Horse - Rockin' In The Free World
1989 Neneh Cherry - Manchild
1992 Guns N' Roses - November Rain
2006 Amy Winehouse - Rehab
2007 Editors - Smokers outside the hospital doors

Met deze cijfers (relatief weinig quizmastersolo's en veel fragmenten die door iedereen gevonden werden) denk ik toch een klein beetje te mogen stellen dat we zowel circuitploegen als gelegenheidsploegen kunnen bekoren. Blijkt ook uit de puntenlijst der moeilijke fragmenten waar er toch ook een paar ploegen uit de onderste regionen hun klein gloriemomentje zullen beleven als ze dit zien.
Plaats reactie