4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1057
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Luk »

Wat mij betreft een heerlijke muziekquiz vol ervaringen als "waar hebben ze dat nu weer gevonden?" in combinatie met "ik ken dat van ergens" en "ah, ja, eindelijk eens op een muziekquiz, fijne muzieksmaak! (met wat uitzonderingen :sick: , okee)"...

Zoals aangekondigd een quiz voor de ervaren liefhebbers van het genre, al dan niet verenigd in een coalitie (veel bekende gezichten gezien zonder hun typische "stam" ;) in de deelnemerslijst). Het zal wellicht de toekomst zijn voor deze quizzen?

Wij traden aan als "Greatestitstedoene" en die vlag dekte de gezellige lading aan tafel (Rubby, Alain,Johan Persyn en mezelf).
Jammer genoeg was er geen prijs voor de meest toepasselijke of de (letterlijk) meest misplaatste naam voor de coach...

Het bracht ons wél een podiumplaats op, vér na de ongenaakbare "Clement en de Popkenners" :clap: :clap: en "Scary Monsters" :clap: , die hun onderlinge duel op twee punten beslechtten.

Nipt na ons strandden Starbuk & Apollo (4° ft.Tony VDB) en de Rechte Bananen (5° ft. Kasenco) ergens, maar ook Knelpuntklup was hier sterk bezig (mogelijk toch nog 5° ?) .
Sorry, eindstand niet genoteerd... :oops:

En nu wil ik wat leuke liedjes opzoeken die in deze (voor mij persoonlijk) zeer genoten quiz werden voorgeschoteld (en niet herkend)...
Of zal ik toch eens gaan slapen?
:roll:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Big Banana »

Weer zeer veel fraais gehoord en inderdaad ; de "ikkendatmaarwieisdanuookweer's" waren talrijk... 8-)
Ook de "waarblijvenzethalen's" by the way. Gelukkig hadden we versterking van van Luc (Kasenco) die het gat in onze verdediging netjes kon dichten, waarvoor dank Luc. :handgestures-thumbupright:
Met een vijfde plaats zijn we dan ook best tevreden. Proficiat aan "Clement & KGBV" en "Scary Monsters" voor alweer een onwaarschijnlijke prestatie. :clap:
Maar ook aan alle ploegen die het aandurfden aan deze Sopranos-quiz deel te nemen.

Kuifje & co, 't was tof, reserveer alvast een tafeltje voor ons voor je volgende editie.
Hieronder de einduitslag....

CLEMENT & KGBV 322 79,51% 100,00% :clap: :clap: :clap:
SCARY MONSTERS 320 79,01% 99,38% :clap: :clap:
GREATESTITSTEDOENE 295 72,84% 91,61% :dance:
STARBUCK & APOLLO 291 71,85% 90,37%
DE RECHTE BANANEN 288 71,11% 89,44%
THE AFGHAN PIGS 274 67,65% 85,09%
DE KNELPUNTKLUP 272 67,16% 84,47%
TEQUILA OVERDRIVE 268 66,17% 83,23%
GANG OF FOUR 259 63,95% 80,43%
DAVID, BUDDY, PAUL & RINGO 258 63,70% 80,12%
DE VINDIKOOKS 252 62,22% 78,26%
DETROIT BREAKDOWN 246 60,74% 76,40%
MEN IN BLACK 246 60,74% 76,40%
BRUCE HORNY & THE REST 229 56,54% 71,12%
PETER DE VRIES ENTERTAINMENT GROUP 199 49,14% 61,80%
MIND THE BOLLOCKS 126 31,11% 39,13%
koop05
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 nov 2010, 15:16
Locatie: ruisbroek puurs / detroit breakdown
Contacteer:

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door koop05 »

Een quiz waar we elk jaar met plezier aan meedoen, omdat er zovele songs voorbijkomen die je zelden op een quiz hoort (.... maar helaas voor ons, ook met redelijk wat songs of artiesten waar wij zelf nog nooit van gehoord hebben). Een quiz met andere woorden waar we op onze plaats worden gezet. Hoedanook, fijn om Rory Block, Bruce Cockburn, Jackson Sisters etc. te horen voorbijkomen. Vlekkeloze, heldere presentatie ook, leuke theorievraagjes, en een samenstelling zonder uitschuivers. In die samenstelling zaten wat ons betreft net iets teveel tracks uit het hoekje "geloofwaardige, zich net-onder-de-radar bevindende, veelal uit de UK komende indie-rockgroepjes met mineur gitaarakkoorden". Laat dat nu niet bepaald onze sterkte zijn, vandaar onze matige eindscore. Op onze waarde geklopt worden, heet dat dat.

Soit, een welgemeende dank aan Christophe en de rest van de Soprano's voor de fijne avond. En niet in het minst omdat ze Homework van The J. Geils Band ten gehore brachten. Gezien de naam van ons quizploegje, een keuze waar we alleen maar blij mee konden zijn... Tot volgend jaar?

ps. Detroit Breakdown Volume 8 staat intussen in de steigers - eind november 2011, Ruisbroek-Puurs. Meer details zeer binnenkort.
ps. 2. Bijna vergeten maar op dit forum wordt wel wat met smileys gewerkt, niet? Pak aan, dan! :o :evil: :mrgreen: :music-rockout:
motor city shake down
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door ricardofab4 »

proficiat aan de sopranos

ik heb me samen met paul en buddy en david reuze geamuseerd

raf, christophe en geert merci

ook dank aan de prachtige en zeer efficiente bediening

en ook proficiat aan clement en kgbv voor de prima eerste plaats, nipt voor scary monsters

:clap: :clap: :clap:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

Het is inderdaad waar : "Clement & KGBV" en "Scary Monsters" zijn van een andere planeet :shock: Ik had gedacht/gehoopt dat het verschil met de rest kleiner zou zijn, maar ze hebben er beiden nogmaals een serieuze lap op gegeven gisteren !
Ne welgemeende proficiat mannen, 2 ptn verschil... voor mij zijn jullie evenwaardig !
Ook een sterke prestatie van de coalite Greatestitstedoen, gevolgd op een handvol ptn door Starbuck & Apollo (en als ik hun missers bekijk, had een 3e plaats er eigenlijk terug moeten inzitten) en mijn collega's Bananen ft. Kas, die ik een top 5 had voorspeld.
Ook een vernoemenswaardige prestatie van Afghan Pigs (zeer sterk, guys !) en de Knelpuntklup (hun naam zal nog dikwijls terugkomen, zoals uit de analyse zal blijken, en waar ik inmiddels aan begonnen ben... yep, door de adrenaline die nog door mijn lijf gierde, slecht 4 uurkes kunnen slapen, en ben dan maar aan de analyse begonnen).
Over de quiz zelf ben ik eigenlijk best tevreden, en voor mij misschien wel de beste editie tot hier toe, al zal niet iedereen misschien deze mening delen.
Het is geen simpele quiz (lees moeilijke quiz), maar zoals een bevriend quizzer me gisteren zei : de quiz is eigenlijk in alle decennia even moeilijk, waarmee hij bedoelde dat bepaalde leeftijdscategorieën niet worden bevoordeeld... voor mij is dit eigenlijk een groot compliment !
Bedankt aan iedereen om af te zakken gisteren, en ne welgemeende merci aan mijn collega's Raf, Christophe en Sven (onze nieuwe aanwinst !... we zijn dus met 4, Ricardo !)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Lars »

kuifje schreef:Het is inderdaad waar : "Clement & KGBV" en "Scary Monsters" zijn van een andere planeet :shock: Ik had gedacht/gehoopt dat het verschil met de rest kleiner zou zijn, maar ze hebben er beiden nogmaals een serieuze lap op gegeven gisteren !
Ne welgemeende proficiat mannen, 2 ptn verschil... voor mij zijn jullie evenwaardig !
Inderdaad evenwaardig, wat mij betreft.

Zelfs ZO evenwaardig dat we blijkbaar ook allebei in de voorlaatste (?) ronde bij het intro direct Deep Purple opschreven en ... allebei dat correcte antwoord weer schrapten op basis van de zang die blijkbaar a-typisch was. Ikke heel blij dat ik met dat knoeiwerk onze overwinning niet verbrodde omdat de concurrent hetzelfde knoeiwerk verrichtte. :lol: :banana-guitar:

Uitstekende quiz, maar het mag een tikje makkelijker, ja zelfs voor Clement en KGBV. :think: :clap:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door ricardofab4 »

kuifje schreef: Bedankt aan iedereen om af te zakken gisteren, en ne welgemeende merci aan mijn collega's Raf, Christophe en Sven (onze nieuwe aanwinst !... we zijn dus met 4, Ricardo !)

oeps :oops:

dan moet ge die eens voorstellen hé tintin

:whistle:

proficiat dus aan de 4 sopranos :clap: :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SpeedKing »

Lars schreef:Zelfs ZO evenwaardig dat we blijkbaar ook allebei in de voorlaatste (?) ronde bij het intro direct Deep Purple opschreven en ... allebei dat correcte antwoord weer schrapten op basis van de zang die blijkbaar a-typisch was.
Nu begin ik toch wel heel benieuwd te worden naar de antwoorden voor deze quiz! Atypische Deep Purple-zang, wat mag dat dan wel wezen?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Lars »

SpeedKing schreef:
Lars schreef:Zelfs ZO evenwaardig dat we blijkbaar ook allebei in de voorlaatste (?) ronde bij het intro direct Deep Purple opschreven en ... allebei dat correcte antwoord weer schrapten op basis van de zang die blijkbaar a-typisch was.
Nu begin ik toch wel heel benieuwd te worden naar de antwoorden voor deze quiz! Atypische Deep Purple-zang, wat mag dat dan wel wezen?
Voor iemand die zichzelf "SpeedKing" noemt zal het wel onbegrijpelijk zijn dat we dit misten: Perfect Strangers:

http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

Om een of andere reden vond ik gisteren in de zaal dat het enorm als Robert Plant klonk, nu thuis heb ik dat minder... alhoewel ik nog steeds vind dat Gillan hier "Plantaardiger" :lol: klinkt dan gewoonlijk.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Rubby »

Lars schreef:
SpeedKing schreef:
Lars schreef:Zelfs ZO evenwaardig dat we blijkbaar ook allebei in de voorlaatste (?) ronde bij het intro direct Deep Purple opschreven en ... allebei dat correcte antwoord weer schrapten op basis van de zang die blijkbaar a-typisch was.
Nu begin ik toch wel heel benieuwd te worden naar de antwoorden voor deze quiz! Atypische Deep Purple-zang, wat mag dat dan wel wezen?
Voor iemand die zichzelf "SpeedKing" noemt zal het wel onbegrijpelijk zijn dat we dit misten: Perfect Strangers:

http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

Om een of andere reden vond ik gisteren in de zaal dat het enorm als Robert Plant klonk, nu thuis heb ik dat minder... alhoewel ik nog steeds vind dat Gillan hier "Plantaardiger" :lol: klinkt dan gewoonlijk.
Die hadden wij ook genoteerd :roll:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef:
Lars schreef:Zelfs ZO evenwaardig dat we blijkbaar ook allebei in de voorlaatste (?) ronde bij het intro direct Deep Purple opschreven en ... allebei dat correcte antwoord weer schrapten op basis van de zang die blijkbaar a-typisch was.
Nu begin ik toch wel heel benieuwd te worden naar de antwoorden voor deze quiz! Atypische Deep Purple-zang, wat mag dat dan wel wezen?
Perfect Strangers, geweldige song! Zat vorig jaar ook in jouw playlist te Bavegem als ik mij niet vergis, Ludo. Ik kon het niet laten om mijn keel open te zetten bij het horen van die intro, en ik weet het, valser dan mij zingt niemand :oops: :D .

Ook niets dan lof van onze kant over de quiz van onze Geert en zijn geweldig team :handgestures-thumbupright: . Moeilijk was het zeker maar bij zulke quizzen leer je pas andere bands of artiesten kennen waarvan je het bestaan niet kende. Spijtig dat er voor zulke quizzen weinig ploegen opdraven :( , voor ons ook nog een brug te ver maar wel zeer leerrijk.

Ook ons zie je volgend jaar terug in Dilbeek!

Proficiat aan de 2 ploegen van die andere planeet, Clement en zijn Scary Monsters :clap: ( zou ook nog een leuke naam zijn voor een coalitie in de toekomst ) :lol:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

ricardofab4 schreef:
kuifje schreef: Bedankt aan iedereen om af te zakken gisteren, en ne welgemeende merci aan mijn collega's Raf, Christophe en Sven (onze nieuwe aanwinst !... we zijn dus met 4, Ricardo !)

oeps :oops:

dan moet ge die eens voorstellen hé tintin

:whistle:

proficiat dus aan de 4 sopranos :clap: :clap: :clap: :clap:
Awel, hij zat naast mij, volledig op het uiteinde ! Hij is eigenlijk vast lid van de Vindikooks, maar aangezien ik hem een zwaar financieel contract had voorgelegd, kon hij niet anders dan in het bootje meestappen :) Zijn vrouw, ons Tiny (een heerlijk wijf !), liep trouwens ook in de zaal rond... die met haar zwaar Westvlaams accent :crazy:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door PEKEBO »

kuifje schreef:
ricardofab4 schreef:
kuifje schreef: Bedankt aan iedereen om af te zakken gisteren, en ne welgemeende merci aan mijn collega's Raf, Christophe en Sven (onze nieuwe aanwinst !... we zijn dus met 4, Ricardo !)

oeps :oops:

dan moet ge die eens voorstellen hé tintin

:whistle:

proficiat dus aan de 4 sopranos :clap: :clap: :clap: :clap:
Awel, hij zat naast mij, volledig op het uiteinde ! Hij is eigenlijk vast lid van de Vindikooks, maar aangezien ik hem een zwaar financieel contract had voorgelegd, kon hij niet anders dan in het bootje meestappen :) Zijn vrouw, ons Tiny (een heerlijk wijf !), liep trouwens ook in de zaal rond... die met haar zwaar Westvlaams accent :crazy:
Mij viel enkel een vrouw op die rond liep in de zaal met een geweldig mooi cupke :pray: , toch uw vrouwke niet he kuifje? :mrgreen:
Toch beter wat meer naar de fragmenten luisteren in de toekomst.. :music-listening:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

Was het trouwens iemand van jullie opgevallen, dat de schitterende foto's uit tafelronde 1, van de hand van Alex Vanhee (De Morgen) waren... dit allemaal dankzij het lobbywerk van Sven !!! :happy-wavemulticolor:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

PEKEBO schreef:
kuifje schreef:
ricardofab4 schreef:
kuifje schreef: Bedankt aan iedereen om af te zakken gisteren, en ne welgemeende merci aan mijn collega's Raf, Christophe en Sven (onze nieuwe aanwinst !... we zijn dus met 4, Ricardo !)

oeps :oops:

dan moet ge die eens voorstellen hé tintin

:whistle:

proficiat dus aan de 4 sopranos :clap: :clap: :clap: :clap:
Awel, hij zat naast mij, volledig op het uiteinde ! Hij is eigenlijk vast lid van de Vindikooks, maar aangezien ik hem een zwaar financieel contract had voorgelegd, kon hij niet anders dan in het bootje meestappen :) Zijn vrouw, ons Tiny (een heerlijk wijf !), liep trouwens ook in de zaal rond... die met haar zwaar Westvlaams accent :crazy:
Mij viel enkel een vrouw op die rond liep in de zaal met een geweldig mooi cupke :pray: , toch uw vrouwke niet he kuifje? :mrgreen:
Toch beter wat meer naar de fragmenten luisteren in de toekomst.. :music-listening:
Da's idd ons Ann... wat zij bovenaan heeft, heb ik ... :teasing-blah:
Plaats reactie