INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

ik denk dat ik hier niet veel kan komen doen :oops:
als ik zie wat er niet gevraagd gaat worden :roll:
20 nummers en er zijn bijna geen HITS bij :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door Buddy59 op ma 15 sep 2008, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Misschien heeft Frans wel net die nummers geweerd die geen hit geweest zijn, en zijn de nummers die het wel haalden stuk voor stuk hits, Buddy. :wink:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Buddy59 schreef:ik denk dat ik hier niet veel kan komen doen :oops:
als ik zie wat er niet gevraagd gaat worden :roll:
20 nummers en er is geen ene HIT bij :!: :!: :!:
Ik hoop maar dat er niet te veel schrik krijgen nu en alsnog afzeggen. Je weet niet wat er dan wel ingebleven is hé, Buddy (wie weet zijn dat wel hits of dingen die jou liggen en heeft Frans nu net alleen enkele dingen geschrapt die jou minder goed liggen). Om het met enkele afgezaagde uitdrukkingen te zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd (en spanning) en ik doe alvast mee onder het Olympisch motto "deelnemen is belangrijker dan winnen" (haal op lijst geschrapte nummers 9/20).
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

dendaffe schreef:
Buddy59 schreef:ik denk dat ik hier niet veel kan komen doen :oops:
als ik zie wat er niet gevraagd gaat worden :roll:
20 nummers en er is geen ene HIT bij :!: :!: :!:
Ik hoop maar dat er niet te veel schrik krijgen nu en alsnog afzeggen. Je weet niet wat er dan wel ingebleven is hé, Buddy (wie weet zijn dat wel hits of dingen die jou liggen en heeft Frans nu net alleen enkele dingen geschrapt die jou minder goed liggen). Om het met enkele afgezaagde uitdrukkingen te zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd (en spanning) en ik doe alvast mee onder het Olympisch motto "deelnemen is belangrijker dan winnen" (haal op lijst geschrapte nummers 9/20).
Ik met moeite 4 volledige fragmenten :oops:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

Buddy59 schreef:
dendaffe schreef:
Buddy59 schreef:ik denk dat ik hier niet veel kan komen doen :oops:
als ik zie wat er niet gevraagd gaat worden :roll:
20 nummers en er is geen ene HIT bij :!: :!: :!:
Ik hoop maar dat er niet te veel schrik krijgen nu en alsnog afzeggen. Je weet niet wat er dan wel ingebleven is hé, Buddy (wie weet zijn dat wel hits of dingen die jou liggen en heeft Frans nu net alleen enkele dingen geschrapt die jou minder goed liggen). Om het met enkele afgezaagde uitdrukkingen te zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd (en spanning) en ik doe alvast mee onder het Olympisch motto "deelnemen is belangrijker dan winnen" (haal op lijst geschrapte nummers 9/20).
Ik met moeite 4 volledige fragmenten :oops:
Ik zou zo ongeveer een 16/40 halen, maar nu afzeggen zou niet sportief zijn vind ik.
Zo wordt het nog een strijd tussen de 'mindere goden' onder ons.
Eigenlijk zouden er nog meer personen moeten inschrijven, want er ontbreken hier nog 'heelder' kwisploegen.

en btw ik heb ff 1 titel opgesnord:
"The Hunter Gets Captured by the Game" is a 1967 single by Motown Records girl group The Marvelettes, from their self-titled album of the same year. It was written by Smokey Robinson of The Miracles, and reached number two on the Billboard R&B chart and number 13 on the Hot 100.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

WimW schreef:
Buddy59 schreef:
dendaffe schreef:
Buddy59 schreef:ik denk dat ik hier niet veel kan komen doen :oops:
als ik zie wat er niet gevraagd gaat worden :roll:
20 nummers en er is geen ene HIT bij :!: :!: :!:
Ik hoop maar dat er niet te veel schrik krijgen nu en alsnog afzeggen. Je weet niet wat er dan wel ingebleven is hé, Buddy (wie weet zijn dat wel hits of dingen die jou liggen en heeft Frans nu net alleen enkele dingen geschrapt die jou minder goed liggen). Om het met enkele afgezaagde uitdrukkingen te zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd (en spanning) en ik doe alvast mee onder het Olympisch motto "deelnemen is belangrijker dan winnen" (haal op lijst geschrapte nummers 9/20).
Ik met moeite 4 volledige fragmenten :oops:

Ik zou zo ongeveer een 16/40 halen, maar nu afzeggen zou niet sportief zijn vind ik.
Zo wordt het nog een strijd tussen de 'mindere goden' onder ons.
Eigenlijk zouden er nog meer personen moeten inschrijven, want er ontbreken hier nog 'heelder' kwisploegen.

en btw ik heb ff 1 titel opgesnord:
"The Hunter Gets Captured by the Game" is a 1967 single by Motown Records girl group The Marvelettes, from their self-titled album of the same year. It was written by Smokey Robinson of The Miracles, and reached number two on the Billboard R&B chart and number 13 on the Hot 100.
Heb toch niet gezegd dat ik niet kom Wim :wink:
Zo zit k niet in elkaar, kzeg gewoon dat het heel moeilijk gaat zijn voor mij :oops:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

Buddy59 schreef:
Heb toch niet gezegd dat ik niet kom Wim :wink:
Zo zit k niet in elkaar, kzeg gewoon dat het heel moeilijk gaat zijn voor mij :oops:
Nee, nee 't was eigenlijk zo niet bedoeld hoor.('t was om anderen niet op dat idee te brengen) Ik zal die avond ook met klamme handjes aantreden. Het angstzweet breekt me nu al uit :P
Maar we kunnen achteraf wel zeggen dat we bij de 35 beste muziekquizzers van't land zijn. 8) :wink:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
Frans schreef:Op één been kan je niet zo goed staan, dus hier nog een tweede reeks van 10 nummers die de hakbijl op de valreep niet overleefd hebben :

Betty Goes Green - The Well 1998
The Fratellis - Chelsea Dagger 2006
Mew - The Zookeeper's Boy 2005
The Righteous Brothers - Ebb Tide 1965
The Dramatics - In The Rain 1972
Julian Cope - East Easy Rider 1991
Marillion - Incommunicado 1987
Nicolette - No Government 1992
The Chakachas - Jungle Fever 1972
Depeche Mode - Blasphemous Rumours 1985
Ben ook benieuwd naar de strijd met andere 'evenknieën' als bvb. Rino of Vince ...
Tweede reeksje : min 11 max 15
Betty goes green en Julian Cope heb ik niet staan en zouden geen punten opgeleverd hebben al zou ik misschien wel de stem van Cope herkennen.
Righteous brothers heb ik wel op schijf staan maar had ik niet geweten.

Ik ben bijlange geen evenknie van SepPuKu en TonyVdB die terecht ambities mogen hebben op een Top 10 plaats. Rino schat ik tussen plaats 11 en 20. Ikzelf zal al content zijn als ik in Top 25 geraak.

Ik moet zeggen dat het publiceren van deze afvallers me wel goede hoop heeft.
Al is de opmerking van Buddy59 heel terecht, bij de 20 weinig hits te bespeuren en het viel me op dat de recente nummers afkomstig zijn van menige StuBru getinte verzamelCD's (Afrekening, music@work, Humo alle xx goed ....)

En er is geen enkel dance nummer afgevallen :thumb1:
zou dat betekenen dat ze er nog allemaal inzitten :think:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Op de eerste reeks zou ik 16/20 gescoord hebben, op de 2e 13.
Maar ik ben er zeker van dat ik de avond zelf een aantal punten minder zou gehad hebben : je staat er wel bij wijze van spreken volledig in je blootje... niemand die eens een hint kan geven, en de stressfactor...
Aan de hand van de Soprano-quiz kon ik al afleiden dat Marc zijn interessesfeer tegen de mijne aanleunt, maar helaas is mijn theoretische kennis dermate beperkt, dat ik de stap naar deze quiz niet waag (lees durf wagen).
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ

Bericht door Marc VA »

Niet vergeten dat daar nog schoon volk zal zitten, dat niet of nauwelijks op het forum komt (Marc Vanassche om er maar één te noemen) ...

... teveel eer, Tony
scoorde slechts 22 à 23/40 op deze 2 geschrapte reeksen
on the other hand, véél van dit moois zou wel eens te horen zijn tijdens de STICKY FINGERS quiz
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Ik ga wel die lafaard zijn die afzegt...

Afgaande op de fragmenten kan ik besluiten dat mijn kennis van muziek zich op een totaal ander front bevindt en ik weinig kan komen doen op deze kwis. Zou voor mij ook geen ontspanning zijn, en daar doe ik het nog steeds voor.

By the way... ik heb hier niet gezegd (en dat wil ook helemaal niet zeggen) dat dit een slechte kwis zou zijn; enkel dat hij mij niet ligt. Voor mij liever iets meer hitgehalte.

Dus graag Silent Dolphin schrappen aub.
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 15 sep 2008, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

foutje
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 15 sep 2008, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Frans schreef:Op één been kan je niet zo goed staan, dus hier nog een tweede reeks van 10 nummers die de hakbijl op de valreep niet overleefd hebben :

Betty Goes Green - The Well 1998
The Fratellis - Chelsea Dagger 2006
Mew - The Zookeeper's Boy 2005
The Righteous Brothers - Ebb Tide 1965
The Dramatics - In The Rain 1972
Julian Cope - East Easy Rider 1991
Marillion - Incommunicado 1987
Nicolette - No Government 1992
The Chakachas - Jungle Fever 1972
Depeche Mode - Blasphemous Rumours 1985
Hierop scoor ik ietske beter (of moet ik zeggen: minder slecht) 11/20,
maar wat ik wel spijtig vind, is dat er enkele van mijn favorieten tussenzitten, met als grote uitspringer MEW; wat een prachtplaat. Ik kom naar een kwis om goede muziek te horen en die zit er al niet tussen..... Géén lijstjes van afvallers meer doorgeven, Frans, want dat lijdt alleen maar tot frustratie...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:
kuifje schreef:Op de eerste reeks zou ik 16/20 gescoord hebben, op de 2e 13.
Maar ik ben er zeker van dat ik de avond zelf een aantal punten minder zou gehad hebben : je staat er wel bij wijze van spreken volledig in je blootje... niemand die eens een hint kan geven, en de stressfactor...
Aan de hand van de Soprano-quiz kon ik al afleiden dat Marc zijn interessesfeer tegen de mijne aanleunt, maar helaas is mijn theoretische kennis dermate beperkt, dat ik de stap naar deze quiz niet waag (lees durf wagen).
komaan 'Kuifje', je hebt toch niets te verliezen ...
en daarboven: wie zegt er dat er theorie zit in de quiz. De vorige individuele was, als ik het mij nog goed herinner, enkel fragmenten.... Ge haalt 29/40, Kuifje, en ik slechts 21.....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

komaan 'Kuifje', je hebt toch niets te verliezen ... Het is niet dat, als je lager scoort dan dat van je verwacht wordt of wat je zelf verwacht, je 'verbrand' bent of zo ... het leven en het muziekquizleven gaat verder ...
Peegee bvb. komt ook (terug) af, hoewel hij ook vooral een (indrukwekkend goede) hitkenner is : tonnen respect voor zijn kennis enerszijds en zijn moed om op een 'alternatief geöriënteerde' individuele quiz op te draven anderszijds ...

Silent Dolphin, jammer dat je afhaakt, maar wat mij betreft geen probleem hoor ...

Al vind ik niet dat je een toekomstige quiz kunt beoordelen op twintig afgevallen nummerkes, dat zou een brug of twee te ver zijn, toch ...
Plaats reactie