Theorie / andere

peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik hoop dat mijn vraag beantwoord wordt;

Topartiest DON DIXON ("praying mantis", "southside girl"), getrouwd (geweest?) met MARTI JONES (prachtstem!!) heeft ook heel wat albums van popartiest geproduced, denk aan REM, the SMITHEREENS, MATTHEW SWEET, the CONNELLS, MARSHALL CRENSHAW, IN TUA NUA, HOOTIE & THE BLOWFISH, KIM CARNES, MARTI JONES (natuurlijk) en vele anderen...

Ik ben op zoek naar de titel van een album van een DEENSE groep, die hij produceerde in 1987. Het album behoort, naast "Well well said the rockingchair" (van Dean Friedman, zie "let's quiz-hoezen"), tot één van mijn favoriete albums. Ondanks het feit, dat ik géén Bruce Springsteen-fan ben, lijkt de stem van de zanger wel héél sterk op die van the Boss...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

gokje : Fra Lippo Lippi
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:gokje : Fra Lippo Lippi
die zijn van Noorwegen

misschien iets van Disneyland After Dark?
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Guadalcanal Diary ?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Nog geen goed antwoord de revue gepasseerd :?
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Bericht door Maledictus I »

Ik gok op "Everything that rises must converge" van Sort Sol.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Wat tips:

De groep die ik zoek heeft onder die naam slechts bestaan van 1987 tot 1989 en toch een 3-tal albums uitgebracht; alles draait rond één frontman (die met de stem van the Boss), die onder een 5-tal groepsnamen bekendheid gemaakt heeft, maar sinds 1989 enkel nog onder eigen naam platen maakt.
In 1978 debuteert hij onder de naam "the Ice Cream band" en mag als opwarmertje spelen van ELVIS COSTELLO.
Dus ik zoek het album dat hij met zijn groep maakte in 1987...
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Volgens mij is deze te moeilijk peegee. Zelf Google heeft er moeit emee :?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

nochtans één van mijn favoriete albums. Ik heb effectief nog even de naam van de frontman achtergehouden, omdat dat via google het natuurlijk té gemakkelijk maakt...

Nog een tip (nuttig? dat weet ik niet?!): Luc De Puydt heeft uit dit bewuste album een track gespeeld op één van zijn quizzen, met de opmerking van "de stem klinkt als Bruce Springsteen", en onze ploeg (de kakkerlakken of toen al polkaheer en co, denk ik) had daar natuurlijk een solo op, ahum; ik denk dat hij track "down by the border" liet horen...

Nu moet het door te googlen wel te vinden zijn; nog één opmerking: het album is een aanrader !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Wel gevonden via Google hoor, maar niet al te veel "hits" als resultaat. Mij zij hegt het echter niets :cry:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

om een idee te geven, als ze hier niet tussen staan.....


Dixon's writing, production and session credits include astroPuppees, Baby Shaker, Richard Barone, Jim Brock, Mark Bryan, Kim Carnes, Mary Chapin Carpenter, Caitlin Cary, Joe Cocker, The Connells, Counting Crows, Marshall Crenshaw, Pat DiNizio, The Edison Project, Fetchin Bones, GB Leighton, The Golden Palominos, Guadalcanal Diary, Hootie and the Blowfish, In Tua Nua, Marti Jones, Tommy Keene, Let's Active, James McMurtry, Moxy Fruvous, REM, The Red Clay Ramblers, The Smithereens, Snagglepuss, Ronnie Spector, The Spongetones, Chris Stamey, Matthew Sweet, The X-Teens and dozens more
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Dat is een hele opsomming, Luc, maar de groep staat DAAR effectief NIET tussen...

JvdP heeft ze al gevonden via een hit op google..
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:Dat is een hele opsomming, Luc, maar de groep staat DAAR effectief NIET tussen...

JvdP heeft ze al gevonden via een hit op google..
dat is dan een quasi onmogelijke opdracht om dat te vinden !

De opsomming komt van de officiële Don Dixon website.....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

kasenco schreef:
peegee schreef:Dat is een hele opsomming, Luc, maar de groep staat DAAR effectief NIET tussen...

JvdP heeft ze al gevonden via een hit op google..
dat is dan een quasi onmogelijke opdracht om dat te vinden !

De opsomming komt van de officiële Don Dixon website.....
Ik kan er U nog geven, die niet op uw lijstje van de officiele Don Dixon-website staan:

Rod Abernethy, The Accelerators, Chris Allen, Arrogance, The Backsliders, Matt Barrett, Beat Rodeo, Bell & Cooper, The Blazers, Brotherhood Of Peace, Buzz of Delight, The Carpenter Ants, Andrew Cash, David Childers and the Modern Don Juans, John Cody, Mike Cross, Kyle Davis, Dumptruck, Emmet swimming, The Fabulous Knobs, Fast Annie, the Graphic, Greer, The Hangups, Jesus: The Epic Mini-series, The Killer Whales, Toby King, Original Cast Recording of "King Mackerel & The Blues Are Running", Michael McDermott, Jeff O’Kelley, The Pinetops, The Pressure Boys, the reivers, Rosavelt, Bland Simpson, Madison Smartt Bell & Wyn Cooper, Sneakers, the Spongetones, Treva Spontaine, Surfaholics, US Secret Service, Jim Wann, Wednesday Week, ....

DAT IS EEN AKTIEF BAASJE (en dan te bedenken dat de groep van mijn gevraagde album er NOG NIET tussenstaat....) Kijk nog eens naar de reeds gegeven tips, dan lukt het wel.... :?
Laatst gewijzigd door peegee op vr 22 aug 2008, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

ik denk dat ik het ook gevonden heb via Google, ook maar 1 hit.

maar daar gaat het over een NOORSE band met stem als Bruce Springsteen waarvoor Don Dixon een plaat geproduced heeft in 1987 .. toeval ? :)
Laatst gewijzigd door phon op vr 22 aug 2008, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie