INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Allé, Bart Depauw aka Bart Depauw kan ook niet achterblijven ...
Frans
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 11:09
Locatie: Beveren / Clement

Bericht door Frans »

Zou Marc Vermeiren twijfelen ?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Frans schreef:Zou Marc Vermeiren twijfelen ?
als je het vol met new wave steekt misschien wel :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Frans schreef:Ja, dat zijn 10 inschrijvingen op één namiddag. De zaal zal rap vol zitten.

1. SepPuKu
2. Tonyvdb (aka Tony Van Den Bogaert)
3. kasenco (aka Luc Vereecken)
4. Vlassenbroek2000 (aka Stefan Claessens)
5. Buddy59 (aka Danny Van Mele)
6. Lars (aka Lars Van Moer)
7. vinceluka (aka Vincent Matten)
8. Tequila Overdrive (aka Ivo Peeters)
9. Jef (aka Jef Van Den Eynde)
10. One Good Reason (aka Roberto)

Frans
Tony Vandenbogaerde :wink:

SepPuKu heet Johan Vermeiren (dacht ik)

Misschien heb je dit al gedaan, maar is het geen goed idee om dit ook e-mail-gewijs te laten weten aan niet-forummers (Marc Polkaheer bvb.)

Bon, ik kijk er al naar uit alleszins, hoop dat KVK dan geen belangrijke match speelt dan, maar we zien wel ...
ideaal zou zijn dat je een verbeterteam samenstelt (vier man is genoeg normaal) ipv elkaars blad te verbeteren, zoals bij Marcs individuele quiz : ik weet uit ervaring dat er een groot verschil kan zijn bij persoon x en persoon y qua al dan niet mild zijn wat bvb. titels betreft ...
Wat daar vooral het voordeel van is, dat je eens kunt uitblazen én vooral je eigen score bijhouden, waar je geen tijd voorhebt als je iemand anders blad moet verbeteren ...
Het is maar een tip hé :)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1580
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Frans schreef:1. SepPuKu
Aka Johan Vermeiren, een oprukkend talent
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Omdat er iemand laatst moet zijn... 'k schrijf me dan ook maar in.
Eigenlijk eindig je altijd top tien, want een kwisploeg is veelal met 4:
40/4 = 10... :D

Naam: Jorgen Van Geffen
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op za 17 mei 2008, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Wie de quiz van 2 jaar geleden nog eens wil proeven http://forum.losflippos.be/thread.php?t ... a4c&page=1
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Ik zie dit ook zeker zitten, puur uit interesse en een beetje masochisme :)
Wel nog wachten op de handbalkalender van volgend jaar, dus een inschrijving blijft nog even uit.. :?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik loop misschien wat op de zaken vooruit, Frans, maar heb je zo al een idee wat voor soort muziekquiz het wordt ... zal het een beetje in het verlengde van Marcs versie liggen of krijgen we iets anders?
Frans
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 11:09
Locatie: Beveren / Clement

Bericht door Frans »

Om een paar hoger gestelde vragen te beantwoorden :

Er is een volwaardige jury voorzien, dus jullie hoeven zelf geen antwoorden te verbeteren.
Voor de fotos en hoezen wordt exclusief tijd uitgetrokken, zodat je niet tijdens de fragmenten moet puzzelen.
Er zullen 10 reeksen van 20 fragmenten gespeeld worden, telkens volgens hetzelfde stramien : 4 fragmenten uit de sixties, 4 uit de seventies enz...
Bij reeksen 3 en 7 wordt bij elk fragment een extra antwoord gevraagd (bvb. bassist, producer, albumtitel, ...).
Indien de quiz dreigt uit te lopen in tijd, wordt reeks 10 geschrapt.
Na elke reeks voorzien we ook een tussenstand per decennium.
Alle fragmenten duren ongeveer 1 minuut.
Er zal dus niets aan het toeval overgelaten worden.

Over de inhoud kan ik momenteel nog weinig zeggen, want ik ben nog volop bezig met de samenstelling. Ga er van uit dat "ken je klassiekers" een goede basis is, maar ik zorg er wel voor dat de meest courante vormen van moderne muziek aan bod komen (zelfs new wave !).

Later meer info.

Frans
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

inschrijving polkaheer en kaaskop

Bericht door peegee »

Juist thuis van ons een avondje te zitten ergeren in Boortmeerbeek (muziekquiz)... Wij deden vorige individuele ook mee; Marc Buysse (polkaheer) liet mij al weten dat hij sowieso wil meedoen, dus zijn inschrijving kun je er al bijzetten; ik zal het morgen (sorry, vandaag) op de muziekquiz in Gent nog eens navragen, en ook tegelijk aan Ludwig De Bruyn en Jo De Proft, die zie ik daar ook...
Ikzelf vrees te moeten forfait geven; in dat bewuste weekend vieren wij altijd 2 verjaardagen tegelijk (vrouw & zoon)... Maar ik zal ze eens lief aankijken en wie weet...

Peter (Kaaskop)
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

Re: inschrijving polkaheer en kaaskop

Bericht door overdrive »

peegee schreef:Juist thuis van ons een avondje te zitten ergeren in Boortmeerbeek (muziekquiz)...
Peter (Kaaskop)
Zo erg was het nu toch ook weer niet? Het was net zo'n heel algemene quiz waar gelegeheidsploegen zeker ook een leuke avond aan beleefd hebben. Toegegeven de Tussenronde 2 het deel vervormingen had niet echt veel meer met muziek te maken :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: inschrijving polkaheer en kaaskop

Bericht door peegee »

overdrive schreef:
peegee schreef:Juist thuis van ons een avondje te zitten ergeren in Boortmeerbeek (muziekquiz)...
Peter (Kaaskop)
Zo erg was het nu toch ook weer niet? Het was net zo'n heel algemene quiz waar gelegeheidsploegen zeker ook een leuke avond aan beleefd hebben. Toegegeven de Tussenronde 2 het deel vervormingen had niet echt veel meer met muziek te maken :)
Het ging nog in de eerste helft (totaan die vervormingsronde), maar algemeen gezien had ik het meeste problemen met het feit, dat ge met 5 wordt uitgenodigd, maar dat ge in meer dan 80% van de antwoorden gerust individueel had kunnen spelen; om dus aan te geven: 80% van de antwoorden waren echte weggevers.. Verder zat er 1 persoon naast mij zich zodanig te ergeren, dat dat ook op mijn gemoed begon te werken. En dan de zoveel overrules... Eerst Jan De Wilde & Sarah Bettens gezegd, er uiteindelijk Kris De Bruyne van gemaakt; bij Eros Ramazotti & Joe Cocker zitten twijfelen tussen Joe C & Elton John; en zo zijn er nog wel een paar. Die vervromingen hebben ons effectief de das om gedaan; 0/5 waar sommige teams 3 hadden herkend; wij hoorden daar werkelijk NIETS in; "Staying alive" en "Suzanne" van VOF zijn songs, die je toch op een normale quiz er wel uithaalt, zeker als doorwinterde ploeg; dat is dus effectief GEEN muziek !!!!!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Lars schreef:
Frans schreef:1. SepPuKu
Aka Johan Vermeiren, een oprukkend talent
Fragmentjes herkennen gaat me algemeen bekeken goed af. Maar die verdomde theorie, als ik kon beluisterde ik 24h/24 muziek maar ik lees er geen letter over (tenzij een artikeltje in de krant of zo) :cry:

Dus graag een apart klassement praktijk vs. theorie :violent: :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:
Lars schreef:
Frans schreef:1. SepPuKu
Aka Johan Vermeiren, een oprukkend talent
Fragmentjes herkennen gaat me algemeen bekeken goed af. Maar die verdomde theorie, als ik kon beluisterde ik 24h/24 muziek maar ik lees er geen letter over (tenzij een artikeltje in de krant of zo) :cry:

Dus graag een apart klassement praktijk vs. theorie :violent: :wink:
theorie gaat nog, maar foto's en hoezen..... :(
van veel cd's die ik heb, weet ik zelfs de titel nog niet omdat mij enkel de nummers interesseren die er op staan....
Plaats reactie