4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arminius
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 09:16
Locatie: Bevel bij Nijlen

4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door Arminius »

De officiële eindstand!

1 Fab4 346 op 412
2 Rock Monsieur 325
3 Gebird 313
4 Trapt Wa Gat 312
5 The Vlaminckx Brothers 306
6 The Holly Reasons 301
7 Pretty Paracetamol 300
8 4 Schelln Espe 290
9 De Petacchi's 266
10 Men@work 264
11 De Kwissetiers 247
12 This is it 206
13 The Paranoid Hemmeroids 195
14 Kastelruthenspatzen 191
15 Stan 181
16 De Decibellekes 176
17 Toondoof 168
18 Weralest 162
19 Beach Boys & Girls 140
20 Dobbelen "D" 121
"The path of excess leads to the tower of wisdom" (R. Blake)
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door PaulMcCartney »

Zeer leuke quiz die veel meer ploegen zou moeten aantrekken. 1 dag ervoor 50 ploegen voor een heel moeilijke quiz. Een dag later de helft van de ploegen voor een 'ideale quiz voor gelegenheidsploegen' met toch genoeg 'addertjes' er in.

Theorie (herkennen van videoclips en platenhoezen) werden tijdens de quiz geprojecteerd - voor de rest niks dan muziekfragmenten - met een heel leuk gevonden 'Fabeltjeskrantronde' (misschien voor de jongeren echt te moeilijk) - en een 'guitar-guest' ronde.

Presentatie zeer goed - veel vrouwelijk volk in de jury (altijd leuk) - vlotte bediening.

Conclusie : topquiz!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door Rock Monsieur »

Inderdaad een heel leuke en redelijk gemakkelijke quiz. Voor dit soort quizzen maak ik graag de verre verplaatsing.
Aangezien 'Rock Monsieur' slechts met 2 vaste waarden en 2 'gastspelers' kon aantreden was het vooraf koffiedik kijken waar we ergens zouden eindigen.

Maar met de term 'gastspelers' doe ik Robert en Wim eigenlijk een beetje oneer aan. Beiden mogen zich toch ook geroutineerde quizzers noemen en in onze gelegenheidsopstelling vond ik dat we elkaar wonderwel aanvulden. Gevolg: een onverhoopte 2e plaats. De eerste plaats hadden we eigenlijk nooit in zicht. met meer dan 20 punten voorsprong was Fab 4 dan ook 'outstanding' :app: :app: :app:

Enige minpuntjes:
- We werden een aantal keer (serieus) benadeeld in de puntentelling ... maar de jury zette alles even vlot weer recht na onze opmerkingen
- Het videoscherm stond heel slecht opgesteld. Niet zichtbaar voor de ene helft van de ploeg (zonder zich om te draaien) en moeilijk zichtbaar voor de andere helft omwille van enkele pilaren die het zicht belemmerden.

- De kennersreeks met als extra opgave de namen van figuren uit de fabeltjeskrant en de namen van de gitaristen was leuk gevonden (wij houden ook van dergelijke zijsprongetjes in onze quiz), maar die extra vragen zouden nooit 2 punten per goed antwoord mogen opleveren. Dat beïnvloedt de uitslag te veel.

Voor de rest ... wij komen hier volgend jaar graag terug ... eventueel zelfs in dezelfde bezetting als Wim en Robert akkoord zijn? :thumb2:
Gebruikersavatar
Roberto
Lead Singer
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 17 okt 2007, 19:32
Locatie: Bornem - Kluizenaars

Re: 4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door Roberto »

Goede en leuke quiz :app:

Aangename kennismaking met Wim en een halve Rock Monsieur.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar . :D
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door One good reason »

Een eerste deelname van "The Holly Reasons" in Boechout was goed voor een 6de plek.
Vorig jaar net binnen de top 5 en dit jaar, "dankzij" de gitaarronde, er net buiten gesukkeld.
Nochtans hadden we een mooie 3e positie kunnen behalen en behouden.
Dat we geen rockers zijn, wisten we al langer. Maar dat het zo'n impact zou hebben ... :doh:
Maar alle lof gaat natuurlijk naar de "Fabeltjeskrant" ronde. Hier werden de songs en uitvoerders met een dierennaam eruitgeplukt en moest deze gelinkt worden met het correcte "Fabeltjes-personage". Dus Laurent Wolf met "No Stress" was hier bv. Bor de Wolf uit deze kinderserie.
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik me enkel nog Zoef kon/kan (I beg your pardon?) :wink: herinneren. Voor mij persoonlijk dus het Wow effect van de afgelopen maanden, qua originaliteit :thumb2:
Natuurlijk waren er ook pilaren :wink: , videoclips zonder muziek en foto's van albums. Maar dat wisten we al van vorig jaar en ook hier dus :app:
De videoclips en de albums waren zeker niet te hoog gegrepen. Ook waren er zelfs croques te bestellen. Helaas had onze Oastendenoar zich volgepropt alvorens Boechout binnen te rijden :wink:
Ik kan hier enkel nog vertellen dat Arminius hier een dikke pluim verdient indien hij dit allemaal alleen heeft bedacht en uitgewerkt :amazed:
Wij komen volgend jaar zeker terug naar deze - inmiddels klassieker geworden - muziekquiz. :app:
En dan nog een persoonlijk berichtje voor PeeGee: ik heb een fles wijn gewonnen met de TOMBOLA! :headbang: :rofl2:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 4e Oxaco Muziekquiz, 31 oktober 2009 te 20u

Bericht door DVNO »

Ik kon mijn ploegmaats enkel op hun woord volgen toen ze vertelden dat ze hier vorig jaar een mooie avond beleefd hadden. En ik moet eerlijk toegeven dat ik blij ben dat ik hen daarin gevolgd ben.

De quiz kon eigenlijk zelfs niet beter beginnen toen we tot onze eigen verbazing na ronde 1 (alfabetronde) mee aan de leiding stonden met de grote Fab 4. (En zeggen dat ik dan nog een correct antwoord geschrapt heb wegens een verwarring met een ander fragment :doh: ) Maar bon, naarmate de quiz vorderde werden we op onze waarde geplaatst in het klassement.
Inhoudelijk lag deze quiz ons wel: een ferme lading hits afgewisseld met hier en daar een speciaal uitstapje. Men is ook niet vies van een stevigere beat of een harder gitaarnootse en dat kan alleen maar aangemoedigd worden. :app:
De zogenaamde ‘kennersrondes’ (Fabeltjeslandronde en ‘Wie speelt de lead guitar-ronde’) waren zeer origineel gevonden en werden bij ons zeer gesmaakt. Helaas waren we nog te groen achter ons oren toen de fabeltjeskrant al op zijn einde liep en dus schoten we bij het benoemen van de personages wat te kort. Dat werd ruimschoots goedgemaakt door de leadguitarist-ronde waar Schalckske (a.k.a. Rauw Espe) de ene naam na de andere vlotjes uit zijn mouw schudde.

Ook de locatie vond ik best wel te pruimen, zeer gezellig zaaltje. Alleen jammer van de palen die voor het projectiescherm stonden (misschien volgende keer het scherm iets anders opstellen). Maar dat is uiteraard detailkritiek.

Ook blij dat er nog zekerheden in het leven bestaan: mijn collega Sven Demae (a.k.a. Gekookt’Espe) won alweer de hoofdprijs in de tombola. Waarvoor onze welgemeende sorry aan alle andere deelnemers.

Kort samengevat: tot volgend jaar!
Plaats reactie