Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Devils answer »

De Poplar-muziekquiz in Lembeke is altijd al speciaal geweest, niet in het minst omwille van de locatie (moderne landbouwschuur met feestlampen en warmteblazers), maar het is en blijft volgens mij een verzoener van de verstokte muziekquizzers met de gelegenheidsteams.

Ook dit jaar was het een soort massaspurt om binnen de pakweg top 6 de overwinning te veroveren, maar intussen werd er voor de minder ervaren ploegen wel een heerlijk menu bereid om de smaak te pakken te krijgen.

Dé toverformule bij Poplar is een koppeling van muziekfragmenten met foto’s.
Dit keer geen hoezen, maar meestal artiesten die je bij het fragment moest linken, of dieren in een toch wel zeer originele reeks waarin zowel de uitvoerder als de titel een beestnaam in zich hadden. Héél knap bij elkaar gezocht, en met die link toch wel haalbaar om wat te scoren.

Hét hoogtepunt qua ambiance was een goed uitgewerkte reeks waarin je niet enkel de titel en uitvoerder moest geven, maar ook de “misheard lyrics” (fout verstane nederlandstalige tekst die je in de laatst te horen woorden kon herkennen). Niet echt moeilijk als je de nummers kende (meestal grote hits), maar wel efkes aandachtig luisteren en checken met een vooraf gekregen lijstje…
Maar vooral hilarisch, en geloof me, sommige aanwezigen zullen voortaan “Down Under” van Men at Work voortaan eeuwig associëren met "zitten in een vuile kameel"… Ik hoop dat het lijstje hier nog op de site verschijnt, het is echt de moeite om het eens te checken, en je een breuk te lachen, zoals de hele zaal vrijdagavond deed, daar in Lembeke.

Wellicht is die inspiratie geput uit het "mamma appelsap"-thema op Youtube (oorspronkelijke uit een Nederlands radioprogramma), maar dat maakt niet uit, het was (voor het eerst?) echt perfect uitgewerkt als een zéér leuke opdracht in een muziekquiz… Respect voor die prachtige uitwerking mét 100 % extra-amusementswaarde!

Ik ben altijd al enthousiast thuisgekomen uit Lembeke, of ik bij de winnaars zat of niet, en steeds met een bewonderend gevoel voor de organisatie, en dat is ook nu weer zo. Toch wil ik wat minpuntjes niet onvermeld laten...

Persoonlijk zou ik de inleidende teksten over artiesten (levensverhaal Phil Spector) achterwege laten, en de soms niet zo eenvoudige linkopdrachten met de foto’s in de plaats wat meer verklaren (alles stond wel duidelijk op de papieren), maar dat zijn details.

Uiteraard benadruk ik dat het wel gewenst is om een wedstrijd als een quiz zijn volledige waarde te laten behouden door ook in de laatste reeksen de punten mee te delen voor de eindstand meegedeeld wordt…

En in de marge : het hoort ook niet dat de in de “shoot-out”-vragen (ex-aequo tussen Polkaheer en zijn maats en Arthritic Monkees) voor de tweede of derde plaats ook nog een extra punt wordt toegevoegd aan de eindscore van die tweede (uiteindelijk Polkaheer etc). Beetje bizar, toch…

En voor de trouwe lezers: yes, de youngsters van 4 Schell’n Espe haalden welverdiend hun top 10 plaats!

Meer details volgen wellicht via Bart van de organisatie van deze érg leuke muziekquiz!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Keiem »

Devil's answer schreef: Wellicht is die inspiratie geput uit het "mamma appelsap"-thema op Youtube
hier te vinden.
Devil's answer schreef: En voor de trouwe lezers: yes, de youngsters van 4 Schell’n Espe haalden welverdiend hun top 10 plaats!
Ik haalde hun gemiddelde leeftijd toch iets omhoog (10 jaar ouder hé). We hebben gestreden voor de top 10 en zelfs plaats 8 lag binnen ons bereik (1 pt verschil). Waarom zet ik dan de Housemartins toch niet op dat invulblad? Ik weet nu ook weer wat die groepsnaam wil zeggen.

Over de kwis niets dan goed: Ik heb er al zeker 10 gedaan dit jaar en deze haalt top 3. Ik kom volgend jaar terug, het is de 50 minuten rijden waard. Erg speelse, toegankelijke kwis. En niet te vergeten: Croques aan €1. We hebben er 12 binnengespeeld :mrgreen: .
Het zou leuk zijn mochten de antwoorden een weg naar deze thread vinden.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door PaulMcCartney »

Gisteren een zeer leuke avond gehad als gastspeler bij Vlassenbroek, ondanks een serieuze overkill aan foto's.

In het 2de deel van de kwis een reeks serieuze blunders geplaatst waardoor we van plaats 1 naar 6 tuimelden. De kloof in de top 6 was echt miniem.

De foto van een spin en een vis brachten ons zelfs niet meer op 'spinvis' (is dit een dier trouwens?) en geen nederlandstalige tekst gehoord, dus kwamen we niet verder dan 'spiderfish' :mrgreen:

Vanaf nu mag je de naam Vlassenbroek schrappen en voortaan schrijven zij in onder de naam 'Spiderfish'.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

PaulMcCartney schreef:Gisteren een zeer leuke avond gehad als gastspeler bij Vlassenbroek, ondanks een serieuze overkill aan foto's.

In het 2de deel van de kwis een reeks serieuze blunders geplaatst waardoor we van plaats 1 naar 6 tuimelden. De kloof in de top 6 was echt miniem.

De foto van een spin en een vis brachten ons zelfs niet meer op 'spinvis' (is dit een dier trouwens?) en geen nederlandstalige tekst gehoord, dus kwamen we niet verder dan 'spiderfish' :mrgreen:

Vanaf nu mag je de naam Vlassenbroek schrappen en voortaan schrijven zij in onder de naam 'Spiderfish'.
Ik kan inderdaad beamen dat het een zeer leuke avond en dito saenwerking was. Na 6 reeksen zag het er nog steeds goed uit want to dan stonden we aan de leiding, zij het telkens met minieme voorsprong. Daarna zakten we telkens een plaats weg door missers en slechte gokken op te stapelen, en dingen gewoon niet op te schrijven :roll:

Als hoogtepunt van onze missers inderdaad de "Spiderfish" die we dan op de koop toe nog bij titel schreven, want ons dan fotogewijs ook weer geen punten opleverde. Het zorgde vooral bij wat hilariteit bij ons aan tafel.

Kortom, er had meer ingezeten, maar 6e is natuurlijk ook mooi. En spannend was het ook want de ganse top 6 stond op een luttel puntje van elkaar.

En badankt Hans voor ons te vervolledigen en ons veilig thuis te brengen :thumb1: :thumb2:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart depauw »

Vlassenbroek2000 schreef: Als hoogtepunt van onze missers inderdaad de "Spiderfish" die we dan op de koop toe nog bij titel schreven, want ons dan fotogewijs ook weer geen punten opleverde. Het zorgde vooral bij wat hilariteit bij ons aan tafel.
En aan de tafel ernaast :rofl2:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart depauw »

PaulMcCartney schreef: De foto van een spin en een vis brachten ons zelfs niet meer op 'spinvis' (is dit een dier trouwens?) en geen nederlandstalige tekst gehoord, dus kwamen we niet verder dan 'spiderfish' :mrgreen:
Dan zou er een foto van dat beest getoond zijn en geen foto van een spin en een vis, nee? :roll:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door boo-lee »

Ik heb min of meer op het onverwachts deelgenomen aan deze quiz samen met een paar collega's van het werk (o.a. "The Stick" die op onze eigen quiz kwam drumintro's spelen). Tot onze grote verbazing behaalden we met ons gelegenheidsploegje zomaar eventjes de achtste plaats! Nog nooit zoiets meegemaakt, meestal ben ik al blij als ik met een gelegenheidsploeg bij de eerste helft eindig! Blijkbaar was dit een quiz die ons muzikaal enorm lag en hadden we ook een complementaire ploeg.

Sowieso kan ik over deze quiz vrijwel alleen positieve dingen zeggen:
- Heel origineel samengestelde en reeksen (de foto's helpen ook om verbanden te leggen). Inderdaad een hilarische "mama appelsap" reeks, heb deze vandaag nog eens op YouTube gecheckt. Gieren!
- Zeer gevarieerde muziekkeuze
- Zeer haalbaar niveau zonder triviaal te zijn.
- Uitstekende presentator met zeer grappige droge commentaren. Ook de uitleg over bvb. Phil Spector stoorde mij helemaal niet.
- Vrij strak tempo.
- Originele locatie.
- Leuk en spotgoedkoop drankenaanbod (Westmalle Tripel 8) ).
- Heel mooie prijzentafel (laag gratis-cd-bij-de-waspoeder-gehalte). Aan het thuisfront was men ook enthousiast over het pak chocoladewafels. :wink:
- Vlotte organisatie.

Enige kleine minpuntjes:
- Niet al te fantastische klank van de geluidsinstallatie - moet zeker vervelend geweest zijn achteraan de zaal
- Soms nogal hectische reeksen. Vooral bij de reeks met de (ex-)partners kwamen we tijd te kort.

Maar verder was dit dus echt een topquiz! Hier zien ze mij zeker nog terug! :app:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door PaulMcCartney »

Het geluid achteraan was niet schitterend, maar de meeste ploegen uit de top 6 zaten achteraan, dus dat was voor die ploegen hetzelfde.

Voor ons was vooral de dierenronde een ramp - een paar fragmenten waar we serieus moesten over nadenken - de (in deze reeks toch bedenkelijke) foto's dan nog in het juiste vakje plaatsen. We hadden ze allemaal juist - alleen door onze spinvis daar in de verkeerde volgorde...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door peegee »

IK ben het met al mijn voorgangers eens...
Devil's answer schreef:Ik ben altijd al enthousiast thuisgekomen uit Lembeke
Ik kom ook altijd enthousiast van Lembeke thuis, maar bij het buitenkomen uit de loods hebben we wel een dompertje of twee meegemaakt. Eerst al met mijn slipperkes (ja, Bart, ik had ze weer aan) door de modder naar de auto (alles was modderig: mijn sokken, mijn broek, zelfs op de rugzijde van mijn t-shirt :evil: ), en daarna met de auto in die modderige/drekkige wei proberen wegrijden, wat ervoor zorgde, dat we op een bepaald moment volledig vastzaten en niet meer voor- of achteruit konden geraken; het begon ook redelijk verbrand te ruiken in de auto... Tot ik een knopje op mijn dashboard ontdekte. Dat is er één, die je in sneeuwgebieden moet gebruiken om niet te slippen of zoiets; ik heb die ingedrukt en opnieuw geprobeerd én: we waren er van de eerste keer uit....
Devil's answer schreef: ... Het hoort ook niet dat de in de “shoot-out”-vragen...
Luc, Ik vind sowieso dat ze die shoot-out-vragen niet hadden moeten stellen; was het nu om een onderscheid te maken tussen het envelopje dat ze afgaven aan ploeg 2 & 3 ? Dan gewoon de inhoud samensteken en door 2 delen, niet? Dat had ik op de eerste quiz in Zomergem ook voorgesteld, herinnert gij U dat nog? (ge speelde, door mijn tussenkomst mee als gastspeler bij "Nonkel Jef en de Boekskes" en wij (Kakkerlakken) waren samen met uw team gedeelde eerste....
Devil's answer schreef:érg leuke muziekquiz!
Helemaal mee eens; als er die dag meer zijn, dan kies ik altijd voor Bart VDW !!! :app: :app:

Nog even dit: wij hadden blijkbaar meer last van het geluid dan de ons omringende teams; door die warmteblazer naast ons konden we de tekst van de songs heel moeilijk volgen en zo toch enkele titels laten liggen :evil: :violent:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Devils answer »

boo-lee schreef: - Heel mooie prijzentafel (laag gratis-cd-bij-de-waspoeder-gehalte). Aan het thuisfront was men ook enthousiast over het pak chocoladewafels. :wink:
Ja, dàt was ik nog vergeten: een prijzentafel waar iedereen wel wat van zijn goesting kon vinden (DVD's en CD's)! En de wafels waren een extra verwenning inderdaad! :thumb1:
De kop van de rangschikking werd bovendien nog bedacht met een omslagje waarmee je je quizavond inclusief drankverbruik zowat terugbetaald kreeg...
Dat kan of wil elke organisator zich niet permitteren, en daarom mag het wel vermeld worden als aangenaam ervaren "plus", ook al doen we het daar uiteraard niet voor (of zullen we andere quizzen daarom niet negatiever beschouwen)!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Devils answer »

peegee schreef:
Devil's answer schreef: ... Het hoort ook niet dat de in de “shoot-out”-vragen...
Luc, Ik vind sowieso dat ze die shoot-out-vragen niet hadden moeten stellen; was het nu om een onderscheid te maken tussen het envelopje dat ze afgaven aan ploeg 2 & 3 ? Dan gewoon de inhoud samensteken en door 2 delen, niet? Dat had ik op de eerste quiz in Zomergem ook voorgesteld, herinnert gij U dat nog? (ge speelde, door mijn tussenkomst mee als gastspeler bij "Nonkel Jef en de Boekskes" en wij (Kakkerlakken) waren samen met uw team gedeelde eerste....
Dat er een schiftingsvragenreeks achteraf nodig was, stoorde me niet zozeer (al moesten alle ploegen daardoor wel wat met vertraging naar huis, paar minuutjes maar...), maar wel de dat de eindstand erdoor gewijzigd werd... Of was dat een makkelijkheidsoplossing om de exceltabel op het scherm "op orde te krijgen"?

Subiet kregen we door die shoot-out nog andere winnaars? :roll: :twisted:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:
peegee schreef:
Devil's answer schreef: ... Het hoort ook niet dat de in de “shoot-out”-vragen...
Luc, Ik vind sowieso dat ze die shoot-out-vragen niet hadden moeten stellen; was het nu om een onderscheid te maken tussen het envelopje dat ze afgaven aan ploeg 2 & 3 ? Dan gewoon de inhoud samensteken en door 2 delen, niet? Dat had ik op de eerste quiz in Zomergem ook voorgesteld, herinnert gij U dat nog? (ge speelde, door mijn tussenkomst mee als gastspeler bij "Nonkel Jef en de Boekskes" en wij (Kakkerlakken) waren samen met uw team gedeelde eerste....
Dat er een schiftingsvragenreeks achteraf nodig was, stoorde me niet zozeer (al moesten alle ploegen daardoor wel wat met vertraging naar huis, paar minuutjes maar...), maar wel de dat de eindstand erdoor gewijzigd werd... Of was dat een makkelijkheidsoplossing om de exceltabel op het scherm "op orde te krijgen"?

Subiet kregen we door die shoot-out nog andere winnaars? :roll: :twisted:
Daar hebt ge volledig gelijk in, Luc; Ondanks het feit dat we nogal wat punten hebben laten liggen doorheen de hele quiz verdienen wij dat extra puntje niet (het zal wel in functie van zijn excel-sheet geweest zijn), alhoewel het wél een hele toffe score van de top 6 heeft opgeleverd (nl 388 - 387 - 386 - 385 -384 - 383)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Keiem »

bart depauw schreef:
PaulMcCartney schreef: De foto van een spin en een vis brachten ons zelfs niet meer op 'spinvis' (is dit een dier trouwens?) en geen nederlandstalige tekst gehoord, dus kwamen we niet verder dan 'spiderfish' :mrgreen:
Dan zou er een foto van dat beest getoond zijn en geen foto van een spin en een vis, nee? :roll:
-> Spiderfish <-
Dan heb ik het toch meer voor de spiderpig van Homer.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart depauw »

peegee schreef:...door de modder naar de auto (alles was modderig: mijn sokken, mijn broek, zelfs op de rugzijde van mijn t-shirt :evil: ), en daarna met de auto in die modderige/drekkige wei proberen wegrijden, wat ervoor zorgde, dat we op een bepaald moment volledig vastzaten en niet meer voor- of achteruit konden geraken; het begon ook redelijk verbrand te ruiken in de auto... Tot ik een knopje op mijn dashboard ontdekte. Dat is er één, die je in sneeuwgebieden moet gebruiken om niet te slippen of zoiets; ik heb die ingedrukt en opnieuw geprobeerd én: we waren er van de eerste keer uit....
:
Voor één keer ben ik slim geweest, en in de pauze mijn auto verplaatst van het moeras naar de weg. Ik was als eerste weg denk ik.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Keiem »

bart depauw schreef:
peegee schreef:...door de modder naar de auto (alles was modderig: mijn sokken, mijn broek, zelfs op de rugzijde van mijn t-shirt :evil: ), en daarna met de auto in die modderige/drekkige wei proberen wegrijden, wat ervoor zorgde, dat we op een bepaald moment volledig vastzaten en niet meer voor- of achteruit konden geraken; het begon ook redelijk verbrand te ruiken in de auto... Tot ik een knopje op mijn dashboard ontdekte. Dat is er één, die je in sneeuwgebieden moet gebruiken om niet te slippen of zoiets; ik heb die ingedrukt en opnieuw geprobeerd én: we waren er van de eerste keer uit....
:
Voor één keer ben ik slim geweest, en in de pauze mijn auto verplaatst van het moeras naar de weg. Ik was als eerste weg denk ik.
even wat schaamteloze reclame maken: WINTERBANDEN hé jongens. Can't leave home without them!
Plaats reactie