zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef: Het afhaken van Guy zorgt ook voor een gat bij ons :(
:
is dat definitief? of enkel voor deze quiz?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef: Het afhaken van Guy zorgt ook voor een gat bij ons :(
:
is dat definitief? of enkel voor deze quiz?
Niet enkel voor deze quiz, denk dat hij het afgelopen jaar slechts een 2 tal quizzen meegedaan heeft, maw dus voor 90 % def. :cry:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Dat is spijtig ... onvermijdelijk dat mensen komen en gaan, hopelijk blijven er even veel komen als gaan ... (zie ook Kuifje bvb.)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

een opmerkinkje toch : heb het ook al meegemaakt, maar toch opletten met die jaartallen ... in de intro-ronde schrapten wij Carribbean Blue van Enya (uit 1991) omdat er '1997' stond als jaartal en gingen voor Saltwater van Chicane ... dure misser want kostte ons uiteindelijk top vijf-plaats ...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Dat is spijtig ... onvermijdelijk dat mensen komen en gaan, hopelijk blijven er even veel komen als gaan ... (zie ook Kuifje bvb.)
Kuifje is vandaag even langs geweest, hij maakt het goed. Hij volgt de muziek nog steeds op de voet, maar quizzen zit er voorlopig (misschien zelfs definitief) niet meer in. :( Voor sommigen onder ons is het op een bepaald ogenblik blijkbaar meer inspanning dan ontspanning... en dan moet er een (soms pijnlijke) keuze worden gemaakt. :?
Misschien hebben we, in al ons enthousiasme, het niveau toch wat te uitdagend gemaakt of zijn we te veeleisend voor ons zelf geworden. :study:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef: Misschien hebben we, in al ons enthousiasme, het niveau toch wat te uitdagend gemaakt of zijn we te veeleisend voor ons zelf geworden. :study:
Deze discussies zijn hier al vaker gevoerd en niet onterecht : dus heb je misschien gelijk in, als de ploegen rond pakweg de 10e plaats al zwaar afzien op een quiz (ik geef een fictief voorbeeld hé, dus gaat niet over deze quiz), dan moet je je vragen stellen : ofwel maak je moeilijke quizzen voor tien ploegen ofwel een toegankelijke voor 30 of 40.
Het is te verenigen, maar ik heb de indruk dat de balans zeer snel overslaat in de ene of andere richting als je niet oppast.

Quizzen als die van Guess Who of de 'moeilijke' van Testedoene eind mei, vind ik heel goede voorbeelden van het 'ideale' niveau : niet makkelijk en ook niet te moeilijk, te moeilijk voor 'nietskenners' maar zowel occasionele quizzers als muziekquizprofs hebben een leuke avond.
Dit moeilijkheidsniveau wil ik zelf halen. Nieuwe poging op 10/11 ek.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:een opmerkinkje toch : heb het ook al meegemaakt, maar toch opletten met die jaartallen ... in de intro-ronde schrapten wij Carribbean Blue van Enya (uit 1991) omdat er '1997' stond als jaartal en gingen voor Saltwater van Chicane ... dure misser want kostte ons uiteindelijk top vijf-plaats ...
Heb het ook opgemerkt (na je opmerking van vrijdag) :oops: :oops:
Zal een typfoutje geweest zijn vrees ik...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Big Banana schreef: Misschien hebben we, in al ons enthousiasme, het niveau toch wat te uitdagend gemaakt of zijn we te veeleisend voor ons zelf geworden. :study:
Deze discussies zijn hier al vaker gevoerd en niet onterecht : dus heb je misschien gelijk in, als de ploegen rond pakweg de 10e plaats al zwaar afzien op een quiz (ik geef een fictief voorbeeld hé, dus gaat niet over deze quiz), dan moet je je vragen stellen : ofwel maak je moeilijke quizzen voor tien ploegen ofwel een toegankelijke voor 30 of 40.
Het is te verenigen, maar ik heb de indruk dat de balans zeer snel overslaat in de ene of andere richting als je niet oppast.

Quizzen als die van Guess Who of de 'moeilijke' van Testedoene eind mei, vind ik heel goede voorbeelden van het 'ideale' niveau : niet makkelijk en ook niet te moeilijk, te moeilijk voor 'nietskenners' maar zowel occasionele quizzers als muziekquizprofs hebben een leuke avond.
Dit moeilijkheidsniveau wil ik zelf halen. Nieuwe poging op 10/11 ek.
Volledig akkoord , met beide opmerkingen, dit leeft bij ons heel sterk (voor sommigen is een beetje een obsessie aan het worden :think: :()
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door rino »

Schitterende quiz! :thumb2:
Zorgvuldig opgebouwde reeksen, met enkele mooie 'speciallekes' zoals de alfabetronde, de intro's en de ronde met telkens 2 nummers met identieke titel.
Over ons eigen resultaat ben ik natuurlijk super tevreden. Tony dichtte ons voor de start van de quiz al een top 3 plaats toe, wat wij op dat moment nog weglachten. Uiteindelijk bleek hij het toch bij het rechte eind te hebben. De samenwerking met Kub en Phon verliep uitstekend, we bleken een perfect complementair team. Phon had in het verleden al meermaals met ons meegespeeld, met Kub speelde ik voor het eerst samen. Wat mij betreft hopelijk niet voor het laatst.
'Scary Monsters' bedreigen zat er echter nooit in. Verbluffende prestatie (opnieuw) van de Monsters. :app:
Ook de duidelijke en sobere presentatie van Nicolas Van Der Veken nog eens bewieroken.
Kortom, prachtig werkstuk van Stefan en co. :app:
Laatst gewijzigd door rino op ma 31 aug 2009, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:een opmerkinkje toch : heb het ook al meegemaakt, maar toch opletten met die jaartallen ... in de intro-ronde schrapten wij Carribbean Blue van Enya (uit 1991) omdat er '1997' stond als jaartal en gingen voor Saltwater van Chicane ... dure misser want kostte ons uiteindelijk top vijf-plaats ...
Bij 'Bruttosozialprodukt' van Geier Sturzflug stond ook iets als 1977 of '78 terwijl het een hit uit 1983 is. Niet dat we er ons lieten door misleiden. :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door SepPuKu »

Ook ik ben zoals elk jaar vol lof over de quiz van Vlassenbroek2000. Om één of andere reden wordt er steevast uit het vaatje getapt dat me ligt, zelfs de oldies vind ik er goed te pruimen (normaal toch niet echt mijn ding).

En met de 3 mede-Monsters klikt het sowieso, elk ploeglid was alweer onvervangbaar i.f.v. van onze deugddoende prestatie op de opener van het seizoen (allez ja, wanneer begint het quizseizoen eigenlijk :think: )

In het weerwerk van de gelegenheidssamenstelling van Starbuck (naast uiteraard vaste klanten zoals Sympathy) was ook ik niet gerust... Rino, Kurt en Pieter-Jan voor de grote brok hedendaags en iemand voor het oudere werk... puike prestatie en een volgende keer zal ik er alweer niet gerust in zijn... :nono:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Analyse ronde 1:

Weinig noemenswaardige problemen.

* UK Subs was 7x juist, alsook de titel "Stranglehold" 7x

* James Yuill was 7x correct, de titel "My Sweet Love" 9x

*De eerste zaalsolo werd gescoord door Kas & Co :bow: , zij wisten als enigen dat TEX WILLIAMS de uitvoerder was
van "Smoke, Smoke, Smoke (that cigarette). 5 ploegen schreven hier Hank Williams.
Het fragment kwam trouwens uit de film "Thank you for smoking"

* Hoogste score op deze ronde: 29/30 Sympathie vur den Duvel :app: :amazed: :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Analyse Ronde 2: INTRO'S

Toch iets meer te vermelden deze keer (het waren dan ook 20 kortere fragmenten)

* Titel "Sunflower" van Paul Weller was slechts 3x correct: Blackouts, Kas & Co en Sticky Fingers :app:

* The Guess Who met "These Eyes" was beiden 5x correct
Holly's, Rechte Bananen, DIamond Dogs en Starbuk & Apollo hadden het alle 4 volledig correct.
B4's hielden het enkel bij de titel, Sticky Fingers enkel de uitvoerder.

* Titel van Enya "Carribean Blue" was slechts 7x correct. De rest vd antwoorden was bijna allemaal "Orinoco Flow"

* "Diamonds & Guns" Van Transplants was ook een taaie klant.
2x volledig correct bij JPJ&SG en Scary Monsters
3 andere ploegen wisten dat het om Transplants ging nl. Rechte Bananen, Sympathie vur den Duvel en Polkaheer en co

* Laatste fragment van de intro's was "Geek Stink Breath" van Green Day
4 ploegen wisten de groep: Sympathie vur den Duvel, Afghan Pigs, Starbuk & Apollo en Gambas Sauvages.
De titel was een solo voor de jury :oops: , wat mij enigzins verbaasde eerlijk gezegd.


* Hoogste score deze ronde: Starbuk & Apollo: 36/40 :headbang:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Analyse: Ronde 3

* "Acid Phase" van Emmanuel Top werd slechts 2x volledig juist beantwoord,
en wel door 4 Schelln Espe en Mik, Mak, Mon & Mok :dance:
--> Toch even het vermelden waard: Deze Emmanuel Top is ook één vd breinen achter B.B.E. en The Age of Love (samen met Bruno Sanchione & Bruno Quartier)

* Geier Struzflug hadden ook slechts 7 ploegen juist (veel Spider Murphys gelezen hier)

* Amboy Dukes slechts 8x correct (Veel Moody Blues gelezen hier)

* PLB System met "Just Like This" was 3x volledig correct bij Mik, Mak, Mon & Mok, Scary Monsters en Kas & Co :thumb1:

* De titel van het nummer van Extince "Viervoeters" 6x juist
bij JPJ&SG, Feds Gadget, Sympathie vr Duvel, Afghan Pigs, Scary Monsters en Buis van Eustachius

* Uitvoerder van "Kiss The Rain" nl. Billie Myers ook 6x correct genoteerd
door JPJ&SG, Sympathie vr Duvel, Polkaheer en co, Gang of 4, Kas & Co en Sticky Fingers

* Opvallend: in de 1e editie was Ray Lamontagne nog een zaalsolo (op 52 ploegen), nu reeds gekend bij 17 vd 23 ploegen
(al heeft dit nummer wel wat airplay gekregen op StuBru en Radio1)


* Hoogste score deze ronde: Scary Monsters & Kas & Co 27/30 :thumb1: :thumb2:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op do 03 sep 2009, 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ananlyse ronde 4: ALFABET

* 1e fragment kwam van Agent Provocateur met het nummer "Red Tape"
-> Uitvoerder was correct voor Scary Monsters en Kas & Co :thumb1:
-> Titel was zaalsolo voor Scary Monsters :app: :amazed:

* Titel van Butthole Surfers was 8x correct, evenals de uitvoerder bij de letter C "Chi-Lites"

* fragment "Play the Hits" van HAL
-> Uitvoerder was juist bij Afghan Pigs en Starbuk & Apollo :headbang:
-> Zaalsolo bij de titel voor Afghan Pigs :app: :app:

* Titel van Jethro Tull - "Sweet Dream" was correct bij 2 ploegen nl. Sympathie vr Duvel en Starbuk & Apollo :thumb2:

* Bij de letter S had iedereen de titel juist, maar niemand de uitvoerder (2e jurysolo dus) :cry: :oops:
Steel Breeze was dat (bij 3/4 vd ploegen las ik Styx)

* Unbelievable Truth (groep vd broer van Thom Yorke) verbaasde dan wel weer met 10 juiste antwoorden.

* De titel van Yum was ook nog een struikelblok "Caught it alive" was correct bij 3 teams
nl. Holly's, B4's en Scary Monsters

* En meteen na de 2e ook de 3e jurysolo met de titel van Zager & Evans - "Little Kids" :think:
Had het ergens op verzamelcd staan, en het moet niet altijd 2525 zijn he :)

* Misschien toch deze ronde wat makkelijker maken volgende editie

* Hoogste score deze ronde: Starbuk & Apollo met maar liefst 46/52 :amazed: :amazed:
Zo moeilijk was het dan voor hun weer niet precies :?
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op do 03 sep 2009, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie