zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:Gisteren pijnlijk duidelijk geworden (zoals verwacht) dat we zonder Kuifje in onze rangen hier en daar wat tekortschieten. Vooral in de "semi-hit/ééndagsvlieg/mainstream tot flauw", laat ons geheugen ons wat in de steek...


De quiz was goed, wij waren slecht. :lol:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:

... Vooral het nummer van de Five Man Electrical Band vergeef ik me nooit - ik ben helemaal weg van de cover door Tesla op hun live-captatie Five Man Acoustical Jam. Kom ik wel niet op het origineel zeker!
Andere zware afgang: de uitvoerder van Stranglehold, de UK Subs, een nummer dat ik verleden week nota bene in mijn eigen kwis had en ik van voren naar achteren kan meebrullen - oh boy, how low can you go... :violent:

Got a stranglehold on me!
Got a stranglehold on me!
Got a stranglehold on me!
Stranglehoooold!!!! :headbang: :headbang: :headbang:


Ja, ik wrijf het er nog maar even in. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 30 aug 2009, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:
SpeedKing schreef:

... Vooral het nummer van de Five Man Electrical Band vergeef ik me nooit - ik ben helemaal weg van de cover door Tesla op hun live-captatie Five Man Acoustical Jam. Kom ik wel niet op het origineel zeker!
Andere zware afgang: de uitvoerder van Stranglehold, de UK Subs, een nummer dat ik verleden week nota bene in mijn eigen kwis had en ik van voren naar achteren kan meebrullen - oh boy, how low can you go... :violent:

Got a stranglehold on me!
Got a stranglehold on me!
Got a stranglehold on me!
Stranglehooold!!!! :headbang: :headbang: :headbang:


Ja, ik wrijf het er nog maar even in. :mrgreen:

Nee serieus, ik weet perfect hoe je je voelt. Ik heb die avond ook een hoop dingen gemist die ik zelf goed vind en waar ik op andere quizzen wel meteen de juiste uitvoerder en titel wist op te plakken. Het ik-kan-me-wel-voor-m'n-kop-slaan- gevoel is me dus ook niet vreemd.
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 30 aug 2009, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door straight banana »

Stiffmeister schreef:...


Ontbreken van tafelreeksen met foto's, covers en lyrics beetje jammer (voor anderen dan weer een zegen? - geen id hoe er in het muziekquizcircuit over zo'n tafelrondes gedacht wordt)..

De meningen zijn daarover verdeeld, maar zelf ben ik er niet vies van. Op sommige quizzen is het er over, soms ben je met 3 dingen tegelijk bezig, maar tegen wat foto's, hoezen en eventueel een paar (korte) vragen zeg ik geen nee, als het goed gedoseerd wordt.
Alleen aan lyrics heb ik de pest, ik kan me er suf over piekeren, zonder de muziek herken ik het dikwijls niet.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:
...

We kwamen eigenlijk niet zo goed uit de startblokken en haalden nog nipt TOP 10 na de eerste ronde maar gelukkig sloeg de motor vanaf de tweede ronde wel aan.

...

Bij ons was't jammer genoeg omgekeerd: tweede na de eerste ronde, met één puntje verschil van de leider, om dan steeds verder weg te zakken en te eindigen op de 9de plaats. :?

In alle geval proficiat met jullie afgetekende overwinning!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door SpeedKing »

straight banana schreef:Alleen aan lyrics heb ik de pest, ik kan me er suf over piekeren, zonder de muziek herken ik het dikwijls niet.
Omdat je me net zo te kakken hebt gezet, steek ik volgend jaar zeker enkele lyrics in onze quiz... dat gaat jullie een drie op rij kosten :wink: :twisted: !
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Big Banana »

SpeedKing schreef:
straight banana schreef:Alleen aan lyrics heb ik de pest, ik kan me er suf over piekeren, zonder de muziek herken ik het dikwijls niet.
Omdat je me net zo te kakken hebt gezet, steek ik volgend jaar zeker enkele lyrics in onze quiz... dat gaat jullie een drie op rij kosten :wink: :twisted: !
Thanks, ik hou dan weer wel van lyrics!!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef: Iets moeilijker dan de vorige edities, hadden wij (en met ons een paar pauze-gesprekspartners) de indruk, maar heel gevarieerd over de tijdperken en genres, binnen de door Stefan aangegeven grenzen, met veel muziek die we zelf graag horen (al zullen er wel anderen zijn die wat op hun honger bleven, hoorde ik opnieuw 'in de coulissen')

Ik heb even gecheckt met de editie van vorig jaar...
Daaruit blijkt dat de winnaar nu juist 1% meer haalt, en de laatste in de stand procentueel hetzelfde blijft.
En het aantal 'gebuisden' is procentueel ook hetzelfde gebleven.
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op zo 30 aug 2009, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

dan zal dat een verkeerd aanvoelen geweest zijn ... heb hetzelfde gehad met de vorige Stardustquiz, toen die zelfs 5% makkelijker bleek ...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Maledictus I »

Vlassenbroek2000 schreef:Ik heb even gecheckt met de editie van vorig jaar...
Daaruit blijkt dat de winnaar nu juist 1% meer haalt, en de laatste in de stand procentueel hetzelfde blijft.
En het aantal 'gebuisden' is procentueel ook hetzelfde gebleven.
Je kan met die cijfers ook bewijzen dat de quiz net wel moeilijker was:
Op een jaar quizzen moet iedereen toch veel bijgeleerd hebben, dus bij een gelijke moeilijkheidsgraad zou verwacht worden dat de scores algemeen hoger liggen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Rushian »

Ik sluit mij graag aan bij Tony en zeg ook volmondig dat dit een topquiz is. Helaas had ons 4de teamlid in extremis moeten afzeggen, waardoor we bij de "platte MNM, Q music nummers" een beetje de mist in gingen. vooraf getekend voor een 14e plaats en de 12e gehaald. Dus tevreden. Dat er geen theorie, foto's en (gelukkig!! :dance: :dance: ) geen CD hoezen gevraagd worden, kan ik alleen maar toejuichen.
Jammer dat jullie "slechts" 24 ploegen over de vloer kregen, Stefan. Je verdient een omvangrijker deelnemersveld. Maar door de moeilijkheidsgraad verliezen jullie waarschijnlijk een hele hoop sympathisanten en gelenheidskwissers.

Als we kunnen, komt B-4s zeker en vast volgend jaar terug.

Patrick.

Persoonlijke noot: het is inderdaad eigenaardig dat B-4s de laatste tijd makkelijk de strijd aangaat (en ook wint) met Testedoene. Iets wat vorig jaar uit de boze was.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door progres »

ook dit jaar weer een heel leuke quiz om te spelen
helaas stond mijn brein nog in zomer-modus en liet ik menig antwoord liggen
meer dan een zevende plaats zat er echt niet in.
tot op de volgende editie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Maledictus I schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Ik heb even gecheckt met de editie van vorig jaar...
Daaruit blijkt dat de winnaar nu juist 1% meer haalt, en de laatste in de stand procentueel hetzelfde blijft.
En het aantal 'gebuisden' is procentueel ook hetzelfde gebleven.
Je kan met die cijfers ook bewijzen dat de quiz net wel moeilijker was:
Op een jaar quizzen moet iedereen toch veel bijgeleerd hebben, dus bij een gelijke moeilijkheidsgraad zou verwacht worden dat de scores algemeen hoger liggen.
interessante theorie en zeker niet heel onwaar ... maar eerder voer voor wiskundigen zeker?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: zvc De verloren zoon,Grembergen 28/08/09

Bericht door Rubby »

Rushian schreef: Persoonlijke noot: het is inderdaad eigenaardig dat B-4s de laatste tijd makkelijk de strijd aangaat (en ook wint) met Testedoene. Iets wat vorig jaar uit de boze was.
Inderdaad Patrick, klopt en ook volledig terecht, zoals reeds aangehaald (zie iets hoger), hebben wij niet echt de mensen voor dit soort quizzen en kijken we ook niet echt meer naar de samenstelling van onze ploeg (Hugo zat er inderdaad maar wat bij vrijdagavond).
Het afhaken van Guy zorgt ook voor een gat bij ons :(
Mss moeten we eens meer onze krachten verenigen voor dit soort quizzen (maar ja, dan valt er weer een ploeg af ... :cry: )
Ik vond zelf de quiz zeker niet gemakkelijker dan vorig jaar, maar ja de cijfers tonen het weer anders (alhoewel, als hier een deelnmersveld was geweest van 50 tal ploegen, zou het wel een serieus slagveld geworden zijn denk ik :? )
Gelukkig speelt het amusement nog een belangrijke rol bij ons :dance:
Plaats reactie