Quiz up! Bavegem 22/08/09

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door peegee »

Dirty Harry schreef:Jammer genoeg kwam onze vierde man niet opdagen :( , maar we zijn zo ook al heel tevreden met onze tweede plaats :dance:
Proficiat, Clint :app: :app: :app: Puike prestatie om dit met z'n 3tjes neer te zetten !!!!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R9, Live At... (/30 punten)

Bericht door SpeedKing »

01. Cheap Trick - Surrender - Budokan, Tokyo
02. Blur - Girls And Boys - Wembley Arena, London
03. Stevie Ray Vaughan & Double Trouble - Pride And Joy - Carnegie Hall, New York
04. The Who - Drowned - Royal Albert Hall, London
05. The Corrs - Closer - Lansdowne Road, Dublin
06. Zucchero - Senza Una Donna - Kremlin, Moskou
07. Counting Crows - Holiday in Spain - Heineken Music Hall, Amsterdam
08. Elbow - One Day Like This - Abbey Road Studios, London
09. Milk Inc - Walk On Water - Sportpaleis, Antwerpen
10. Cypress Hill - Stoned Is The Way Of The Walk - The Fillmore, San Francisco

*** ter info: de locaties werden door elkaar op een apart blad gegeven, en ook nog eens getoond per fragment.

Gemiddelde scorepercentage: 69%

Rondewinnaars: Pikken de Scary Monsters net iets vaker een live-concertje mee wereldwijd? Ze scoren hier met 27/30 alvast één puntje beter dan de Rechte Bananen (26/30)

Opmerkingen:
--- Antwoorden vanop een blad juist plaatsen, levert weer een hoge overall score op.
--- Niemand haalt de titel van het nummer van The Who eruit, idem voor Cypress Hill.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R10, Mia / Ria Dewulf... (/20 punten)

Bericht door SpeedKing »

20 van de ongeveer 50 artiesten te herkennen uit de clip van We Are The World. Ik ga hier niet alles plakken, ik zou zeggen lees er nog even op na: http://en.wikipedia.org/wiki/We_Are_The_World

Gemiddelde scorepercentage: 88,7%

Rondewinnaars: te veel om op te noemen ;)

Opmerkingen:
--- De beste ronde van de quiz. Logisch, je had 50 kansen om 20 punten te scoren!. Ook dirigent Quincy Jones hebben we mee goed gerekend. En de ronde was al eens ergens gespeeld. Nu, wij quizzen maar 5 keer per jaar, in tegenstelling tot de 50 van PG, dus wisten we niet. Hopelijk voor niet teveel ploegen in herhaling gevallen.
--- Alleen de jongste ploeg van de avond, JD & The Kinky Ballerina’s haalt de helft niet. Maar laat dat vooral een eerbetoon aan hun verfrissende jeugdigheid zijn die de rest van de meeste andere quizzers (ja, en de organisatoren) al een tijdje voorbij zijn ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door Big Banana »

Dirty Harry schreef:Dikke proficiat aan de bananen :app: :app: :app: , ditmaal met mede Scary Monsters lid Seppuku in de rangen.
(Onze deelname aan deze quiz was een "last minute", waardoor Seppuku al eerder door de winnaars ingelijfd was.)
Eigenlijk was het omgekeerd... als ik het me goed herinner had seppuku onze "straight banana (100% ADHD)" gecontacteerd en zo zijn we tot een vruchtbare samenwerking gekomen.
Zeer blij met deze 2de overwinning op rij. Het had zelfs nog beter gekund want Johan had nog een aantal theorievragen wel kunnen beantwoorden, maar... we hadden ze hem vergeten voor te leggen. Het einde van de quiz was behoorlijk hectisch. Geluidsfragmenten + Videoclips zonder klank + tafel-ronde tegelijk oplossen...
Gelukkig waren de gevraagde fragmenten wel rechtstreeks uit onze vijver gevist en, als je als eerste kan eindigen is alles snel vergeten, maar toch... :doh:
Wat ons betreft, zeker tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R11, Beeld & Klank (/40 punten)

Bericht door SpeedKing »

Beeld:

1. Evanescence - Bring Me To Life
2. The Fugees - Killing Me Softly
3. Gorillaz - Clint Eastwood
4. Liam Lynch - United States of Whatever
5. Live - The Dolphin’s Cry
6. MC Hammer - U Can’t Touch This
7. Mötley Crüe - Girls, Girls, Girls
8. Nine Inch Nails - Closer
9. Queen - Another One Bites The Dust
10. Roxette - The Look

Klank:

1. Black Eyed Peas - Boom Boom Pow
2. Falco - Der Kommissar
3. Dave Matthews Band - The Space Between
4. Ray Parker Jr. - Ghostbusters
5. Kim Carnes - Bette Davis Eyes
6. F.R. David - Words Don’t Come Easy
7. Trio - Da Da Da
8. Kajagoogoo - Too Shy
9. Lynyrd Skynyrd - Freebird
10. M.I.A. - Paper Planes

Gemiddelde scorepercentage: 68,7%

Rondewinnaars: Polkaheer (36/40) houdt net Bad Brains af (35/40)

Opmerkingen:
--- Hoewel alom gevreesd, in deze quiz zeker niet de slechtste ronde.
--- De titel van het clipje van Queen werd alleen geraden door Fab 4 en ’T Ligt Aan De Vragen.
--- ’T Ligt aan de vragen ging eerder al solo, benoemt als enige de Dave Matthews Band.
--- En ook een solo met de titel van het NIN-clipje voor Consouling Sounds.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door SpeedKing »

Big Banana schreef: Wat ons betreft, zeker tot volgend jaar!
't Zou er nog aan mankeren dat je er niet bent volgend jaar: nu moeten jullie toch voor de Drie Op Rij gaan! Of wie weet: een Lance Armstrongeke? See you in 2014 :headbang: !
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R12, Logos & Tees (/20 punten)

Bericht door SpeedKing »

Logos:

1. Motörhead
2. Nine Inch Nails
3. Ramones
4. Rolling Stones
5. Wu Tang Clan
6.Tokyo Hotel
7. Bauhaus
8. Van Halen
9. Black Flag

T-Shirts:


10. White Lies
11. Eminem
12. Kaiser Chiefs
13. Iron Maiden
14. Misfits
15. Madness
16. Dead Kennedys
17. Tom Jones
18. Journey

Fragment:
19 & 20. Gurrumul - Gurrumul History (I Was Born Blind)

Gemiddelde scorepercentage: 62,66%

Rondewinnaars: De Rechte Bananen met 17/20, voor Polkaheer met 15/20 en dan vanaf nog een puntje minder de rest van het peloton.

Opmerkingen:
--- Alleen JPJ&SG en The Blackouts kochten al een t-shirtje van The White Lies.
--- Alles wel eens door iedereen beantwoord.
--- Gurummul nog niet zo goed ingeburgerd, alleen bij Rock Monsieur en JPJ&SG, maar zonder titel. Ook enkele verdienstelijke pogingen van sommige ploegen die de klok hebben horen luiden, maar… er iets heel grappigs van brouwden :lol: .
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R13, Outro's (/30 punten)

Bericht door SpeedKing »

01. Kings Of Leon - Sex on Fire
02. Empire Of The Sun - Walking On A Dream
03. REO Speedwagon - Keep On Loving You
04. Yes - Roundabout
05. Ted Nugent - Cat Scratch Fever
06. Dio - Holy Diver
07. Buzzcocks - Ever Fallen in Love
08. Ruts - Babylon’s Burning
09. Manowar - Kill With Power
10. Pink Floyd - Mother
11. Alice Cooper - Under My Wheels
12. Led Zeppelin - Four Sticks
13. Styx - Renegade
14. P.I.L. - This Is Not A Love Song
15. U2 - Magnificent

Gemiddelde scorepercentage: 63,3%

Rondewinnaars: Rechte Bananen en Polkaheer geven elkaar geen duimbreed toe met elk 27/30, Rock Monsieur levert zijn sterkste prestatie af van de avond met 26/30 op de derde plaats.

Opmerkingen:
--- Solo voor JPJ&SG met de titel van Led Zeppelin: Four Sticks. Ja, veel meer dan nog wat gekreun van Robert Plant kreeg je hier niet te horen in de laatste 45 seconden.
--- Helemaal niemand voor de outro van Styx, Renegade. Nochtans een van mijn persoonlijke favorieten, het zal wel aan mijn vreselijk onhippe muzieksmaak liggen :oops: .
--- Verder alles wel meerdere malen eens geraden.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

De antwoorden: R14, Theorie (/30 punten)

Bericht door SpeedKing »

>> Wi(kipedia)e is XXX?

1.Lady Gaga
2.Lady Lynn
3.Bon Iver
4.Arsenal
5. Jasper Erkens

>> Schrappen wat niet past

06. E. Heart - Heart
07. E. Daydream World Tour
08. C. Emily
09. E. Marilyn Manson
10. D. Jan Van Eycken

>> Playlist van welke albums?


11. Fleet Foxes - Fleet Foxes
12. Bloc Party - Intimacy
13. Starsailor - All The Plans
14. The Dead Weather - Horehound
15. REM - Accelerate

>> Vul de missing links in

16. Glenn Hughes 21. Steve Vai
17. Chad Smith 22. David Lee Roth
18. Sammy Hagar 23. Mr Big
19. Chickenfoot 24. Wild World
20. Viva La Vida 25. Yusuf Islam

*** Bij 18 hebben we ook Michael Anthony goedgerekend. De link past ook perfect in het schema.


Gemiddelde scorepercentage: 55,2%

Rondewinnaars: Polkaheer zet nog een ultieme aanval in, en wint samen met Rechte Bananen (27/30), maar net 1 puntje te te weinig om naast Scary Monsters te komen in de eindstand.

Opmerkingen:
--- Wie is XXX bleek voor iedereen héél gemakkelijk.
--- Wereldtoernees herkennen leverde meest problemen op bij Schrappen wat niet past, net als de Ruck Rubin-vraag (echt te mijden die producers!).
--- In de tracklist-vraag leverde het debuutalbum van The Dead Weather het meeste trubbels op (was slechts voor 3 ploegen weggelegd).
--- Een puntje bij voor Het Ligt Aan De Vragen, Michael Anthony was ook een mogelijk link als alternatief voor Sammy Hagar. Zij waren dit niet komen opeisen in tegenstelling tot Polkaheer, en hadden dit punt nog niet gekregen.

Zo, de zondag kan écht beginnen, mijn huiswerk zit er op. Hopelijk tot volgend jaar, ook voor de gelegenheidsploegen!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door peegee »

Een mooie analyse, Speed King :app: en voor ons ook tot volgend jaar in Bavegem ! En natuurlijk nog eerder elders in het circuit, hè!? Zoals a.s. vrijdag al in Grembergen....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Eerst en vooral : heel interessante en aangenaam te lezen analyse !

En natuurlijk ook een dikke proficiat aan de winnaars en andere presteerders !

De quiz dan : wij hebben ons heel erg geamuseerd en quizden een stuk beter dan vorige week in Bellem.
Zie een paar rondes en fragmenten waarin we ons 'kunnen' konden laten zien.
Een paar goed gevonden invalshoeken gezien.
Ook de organisatie was af : ruime drankkaart, op tijd gedaan, puike stem van dat meisje bij het verrassingsoptreden voor deel twee, het stond voor ons (tafeltje aan de toog) soms wat te stil wel.

Mag ik ondanks al dit fraais dan, althans in de ogen van JPJ&SG, één minpunt aanduiden?
Metal, hardrock, hairmetal is nooit ons ding geweest, maar is net zoals zoveel andere genres en subgenres ook een deel van de popmuziek en hoort thuis op een muziekquiz : ik weet niet of het alzo aangekondigd was, maar zaterdag was het echt van het goede veel te veel : is er, bij wijze van spreken, één gitaargod of één metal- of hardrockgroep die de revue NIET gepasseerd is?
In se geen probleem, en een aantal collega-quizzers zullen zich geweldig geamuseerd hebben ermee, weet ik zeker, maar jammer dat deze anders heel leuke quiz niet 'consequenter' opgesteld was.
Maar goed, we weten dat nu en volgend jaar doen we, als we kunnen, terug mee, maar zal één van ons zijn plaats afstaan aan een kenner van het 'hardere werk' in al zijn facetten
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 24 aug 2009, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Metal, hardrock, hairmetal is nooit ons ding geweest, maar is net zoals zoveel andere genres en subgenres ook een deel van de popmuziek en hoort thuis op een muziekquiz : ik weet niet of het alzo aangekondigd was, maar zaterdag was het echt van het goede veel te veel : is er, bij wijze van spreken, één gitaargod of één metal- of hardrockgroep die de revue NIET gepasseerd is?
In se geen probleem, en een aantal collega-quizzers zullen zich geweldig geamuseerd hebben ermee, weet ik zeker, maar jammer dat deze anders heel leuke quiz niet 'consequenter' opgesteld was.
Maar goed, we weten dat nu en volgend jaar doen we, als we kunnen, terug mee, maar zal één van ons zijn plaats afstaan aan een kenner van het 'hardere werk' in al zijn facetten
Ik vond het dit jaar al wat meer gevarieerd dan vorig jaar. Hardrock is wel een belangrijk onderdeel en zal het waarschijnlijk ook blijven. Dat ligt aan de persoonlijke smaak van de samenstellers. :headbang: Een smaak die toch flink wat overlappingen heeft met mijn persoonlijke smaak. (Die overigens behoorlijk breed is, net zoals ikzelf 8) ) Ik heb me dan ook eens kunnen uitleven. Trouwens, de nek aan nek race van de laatste rondes laat vermoeden dat er ook in de andere teams flink wat sympathisanten van de betere metal zitten. Ik ben blij dat je nu al aan een sportieve revanche denkt voor het volgende jaar.
Wij gaan zeker voor een 3 op 3 :banana:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door SpeedKing »

Tonyvdb schreef: Metal, hardrock, hairmetal is nooit ons ding geweest, maar is net zoals zoveel andere genres en subgenres ook een deel van de popmuziek en hoort thuis op een muziekquiz : ik weet niet of het alzo aangekondigd was, maar zaterdag was het echt van het goede veel te veel : is er, bij wijze van spreken, één gitaargod of één metal- of hardrockgroep die de revue NIET gepasseerd is?
Yngwie Malmsteen? Ritchie Blackmore? Nuno Bettencourt? Doug Aldrich? Whitesnake? Megadeth? Er zat volgens mij zelfs geen Metallica tussen! En ik kan er zo nog wel een paar opnoemen die ik er zou indraaien mocht ik volledig mijn gang gaan... :headbang:

Alle gekheid op een stokje: het wordt ook zo aangekondigd 'betere pop, rock, een streepje metal van het niet-schreeuwerige soort, grunge en 90s toestanden'. Iemand zei hier al eens 'geen 50s, 60s en geen dance, en dat ligt ons', en dat is inderdaad een eerste grove aflijning waar we op mikken (het kan dan nog alle kanten uit, zoals puur alternatief zoals ik ooit eens meemaakte, dat ligt me dan ook niet, maar soit - elke quiz zijn eigenheid, anders krijgen we het hele jaar door eenheidsworst). En als ik volgend jaar toegeef op de classic rock, hardrock en metal, dan krijg ik van andere ploegen, die er misschien wel een beetje op afkomen, geheid te horen: je hebt je dit jaar wel een beetje ingehouden...

Onze quiz is eigenlijk de mix van 2 verschillende muzieksmaken van de organisatoren, waarbij we beiden een beetje op de rem gaan staan qua persoonlijke voorkeuren, maar ook weer niet teveel om toch nog een beetje uit de band te springen. Hoe dan ook: volgend jaar meer uit hetzelfde vaatje, maar in een ander glas. Heel graag ook weer met JPJ&SG, want jullie leverden toch een puike prestatie!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 24 aug 2009, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door Tonyvdb »

Speedking, wij komen normaal gezien ZEKER terug, want, zoals ik al zei, ik vond het een heel goede quiz : goeie rondes, correct verbeterd (niet één keer te veel noch te weinig punten :thumb1: ) en originele theorie-opdrachten (wel onze dada, behalve als het een kotjes-invulblad over een aantal metalartiesten is, waar we alleen Viva La Vida en Yusuf Islam wisten (we vogelpikten ook drie keer Steve Vai en één keer juist :D :cry: )) ...
Wij vonden het gewoon jammer dat er zoveel metal en hardrock inzat, omdat de quiz anders evenwichtiger, 'eerlijker' op één of andere manier, zou geweest zijn... in onze ogen althans hé ... ik ken bvb. minstens twee Bananen die nu omzeggens nog aan het nagenieten zijn van deze fragmenten.
En ik heb helemaal niet gevraagd om jullie portie metal en hardrock te verminderen, AUB niet omdat JPJ&SG geen metal lust : elke quiz, elke organisator zijn smoelwerk, is hier al meer dan een keer gepost.
Ik deed vorig jaar niet mee en was niet op de hoogte van jullie dada's, vandaar.

Maar zoals gezegd : wij komen terug, want jullie weten duidelijk hoe een goede quiz in elkaar te steken :thumb1:

En een collega van Roob, genaamd 'Rocking Guido' zal dan wel weg weten met de Manowars, Styxen en Judas Priesten van deze wereld ... we zullen hem al boeken 8)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Quiz up! Bavegem 22/08/09

Bericht door SpeedKing »

Tonyvdb schreef: En een collega van Roob, genaamd 'Rocking Guido' zal dan wel weg weten met de Manowars, Styxen en Judas Priesten van deze wereld ... we zullen hem al boeken 8)
Als ie de Styx er uit haalt volgend jaar, dan scoren jullie alvast een solo :dance: ...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie