9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door gekookte espe »

Ziezo, veilig thuisgekomen. En dan durft een mens al zo ne keer een reactie posten op een muziekquiz 's nachts.

Vond het echt, zoals ieder jaar eigenlijk, leutige quiz :) Al had ik persoonlijk wel de indruk dat hij iets moeilijker was dan voorbije jaren, wat daarvoor nie per sé slechter hoeft te zijn. We hebben trouwens onze persoonlijke topscore op deze quiz verbeterd, dus zeker en vast geen reden van klagen hier. En al zekers en vast niet met een prijs zoals een full-cd van 2 Unlimited!!! (die ik nu aan het beluisteren ben trouwens, top cd!)

Respect voor de Eurodance-fragmenten die ze erin gestoken hebben :thumb1:

Enige minpuntje: die tombola, wa was da jong? Niks gewonnen hier :shock: Uniqum in het muziekquiz-circuit... :(
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Quasimodo »

De Bellemse feestenquiz...
De naam alleen al sprak boekdelen ! :lol:
Na een kleine 100 km gebold te hebben ter plaatse gekomen in het feestgebeuren te Bellem.
Muziekquiz die alle clichés had dat je maar kon indenken.
Het begon al bij de presentator die in zijn plaatselijke taal de reglementen nog eens herhaalde voor de aanwezigen. Bellem heeft wat weg van Antwerpen denk ik, spreken daar ook een wereldtaal !
Spijtig genoeg had ik mijn afstandsbedienig van mijn televisietoestel niet bij zodat ik pagina 999 niet kon raadplegen. Gevolg niets van verstaan !
Dat laatste bleek zo de rode draad tijdens gans de quiz te zijn. We zaten tussen de plaatselijke inboorlingen waar het woord "stilte" rechtevenredig stond met het bedoelde... Gevolg bijna niets van de fragmenten verstaan.
Het geluid was zo afwisselend als de fragmenten zelf, soms heel stil en dan weer keihard. Waar wij zaten was het meer een amorfe kakafonie.
De quiz bleek een uitgebalanceerd geheel te zijn wat we soms uit de antwoorden konden afleiden (als we ze tenminste verstonden).
Er deden zo'n 50 ploegen mee (serieus deelnemersveld) dus moest gepast en ongepast regelmatig de tussenstand omgroepen worden, pakken tijdverlies !! Al dikwijls aangehaald beperk dat tot de 10 eerste ploegen en zorg eventueel regelmatig voor een tussenstand op papier !!
Het feestgebeuren liep ruim uit tot na middernacht zodat wij na het laatste fragment (allez dacht ik toch) maar naar huis terug keerden.
Wij hebben dus Bellem eens gezien en zijn dus tevreden met dat deel van Vlaanderen ook eens ontdekt te hebben; vrees dat het niet voor herhaling vatbaar is !.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Bij ons is het dit weekend ook kermis...
En als ge dan al gaat quizzen, kan het maar beter de moeite zijn.
En in onze ogen was het dat ook...

Zelden zo meegezongen, gelachen, gedronken als gisteren.
Precies wat we hadden verwacht, en misschien net iets moeilijker dan vorig jaar.
Onze 3e plaats van de vorige editie niet kunnen bevestigen, maar met zo'n deelnemersveld blij dat we nog top10 haalden.

Wat ons betreft, tot volgend jaar.

Misschien juist wa rapper de eindstand afroepen (al is het maar door direct af te rekenen ipv allemaal samen op einde vd quiz)
volgende keer, want nu waren er blijkbaar al ploeg(en) die vroegtijdig de feesttent moesten/wilden verliet(en) :twisted:

Bellem, doe zo verder !! (ook al is het muzikaal niet echt onze 'goeste' :D )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Tonyvdb »

Zoals Vlassenbroek heeft ook JPJ&SG zich ferm geamuseerd ... ook ongelofelijk slecht gequizd maar dit terzijde :wink: ... en sorry Rudy dat we weg moesten voor de prijsuitreiking, andere katjes waren aan het wachten op een geseling in Kortrijk ...
De quiz was moeilijker dan vorig jaar, wij hebben veel geblunderd en elkaar keer op keer foutief overruled en waren er met ons gedachten op den duur nog maar half bij (anders schrijf je geen Karen ipv Kathleen of David Gray ipv Craig David). Top tien was haalbaar als (mijn tante vier wielen had, ...) ...
Maar de quiz was goed. Punt.
Enkel het geluid kon een stuk beter, maar dat is altijd een heikel punt in Bellem, zeker in een rumoerige tent met 53 ploegen.

En even Quasimodo repliceren : :thefinger:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door PEKEBO »

Onze hersenen waren duidelijk nog in verlof,zelden zoveel punten laten liggen.Voor de pauze liep het nog redelijk(naar onze normen :lol: ) vlotjes maar erna hebben we veel laten liggen door ons 1ste gedacht niet te volgen :violent: ..oa la bouche,joe harris,arbeid adelt ea.We hebben onze groepsnaam dan ook niet gestolen he..Net geen ruzie aan onze tafel :wink: .

Wat de quiz betreft vond ik het ook moeilijker dan de vorige jaren maar "leute" hadden we meer dan genoeg.We komen altijd terug naar de kermisquiz in Bellem,dat is zeker!

1 minpuntje.. de afrekening van de drank op het einde van de quiz.Ik ben ook voorstander om onmiddelijk te betalen en je wint er bakken tijd mee.

En natuurlijk ere wie ere toekomt..de espen waren outstanding :thumb1: ,op dit niveau komen we duidelijk tekort tegen de sterren uit Aalter.

Tot volgend jaar!

The blackouts
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rubby »

Net een eerste kermis/feestennacht achter de rug :doh:

Toch al een paar zaken verduidelijken:
- Onze feestenquiz (9de editie) is toch al redelijk gekend en ondertussen weten de meesten wel wat ze mogen verwachten (had ik ook duidelijk aangekondigd oa via dit forum), als je een ander soort quiz wil kom gerust eens terug naar Bellem maar dan beter in februari (de schoolquiz) of als je nog straffer wenst in mei ( :shock: ) en oktober of november (= oldiesquiz)
- mijn excuses voor het over tijd gaan , dit is helemaal onze schuld, met de geluidsfragmenten perfect op schema, maar helaas liet onze extra printer het net voor de quiz afweten :( , zoiets oplossen in een volle feesttent is niet zo evident (dank nog aan de Holly's voor het aanbieden van hun printer op het allerlaatste moment, had dit mss iets eerder moeten melden :? )
daarom helaas ook geen scoreblad voor iedere ploeg :(
- "ruim" over middernacht : het laatste fragment (wel de volledig versie ) weerklonk stipt om 00u00, bij mijn weten is dat ongeveer bij iedere quiz zo (het half uurtje over tijd is vooral te wijten aan het bovenvermelde)
in de tent kunnen we (gezien het groot aantal ploegen) helaas niet projecteren, het voorlezen van de punten heb ik per 3 reeksen gedaan, de eerste 10 lijkt mij geen optie, iedereen wil graag zijn punten eens horen.
En wat het uitprinten betreft (zie hierboven)
- mijn presentatie: sorry als ik niet verstaanbaar was, normaal beperk ik mijn dialect ,mss heb ik mij wegens de kermis (en de hoegaarden :mrgreen: ) wat teveel laten gaan, maar soit, ik denk dat mijn comentaar toch niet veel zou helpen, het is trouwens de eerste opmerking die ik hierover krijg (ondertussen toch al redelijk wat quizzen gepresenteerd)
Het reglement voorlezen doe ik bijna nooit, deed ik nu louter om nog de twee laatste ploegen de kans te geven om zich aan te melden (trouwens, iedereen kreeg het reglement uitgeprint :roll: dus wat was er dan niet duidelijk ?)
- "plaatselijke inboorlingen" mooie omschrijving voor u uw medemens , dat het rumoerig was is een terugkerend fenomeen in ons feesttent (ik heb herhaaldelijk aangedrongen voor wat meer stilte :x )
het geluid afstellen is ook steeds een probleem bij deze quiz (daarbij bleek een box foutief te werken bij de start van quiz, was opgelost na reeks 2, sorry hiervoor, Bernard de geluidsmens was zich net gaan douchen :roll: )
- hopelijk heeft voor de rest iedereen zich geamuseerd :banana: :banana:

PROFICIAT AAN DE FAB 4 VOOR HUN OVERWINNING :app: :app: :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rubby »

svendmae schreef:Ziezo, veilig thuisgekomen. En dan durft een mens al zo ne keer een reactie posten op een muziekquiz 's nachts.
Goe thuisgekomen, natuurlijk, nadat ik jullie een lekkere date bezorgd heb voor vanavond :banana: :mrgreen:
Dat kost jullie ( zekers den Dimi) enen in den trappistenbar vanavond (als jullie tijdig terug zijn van jullie zeeuitstap natuurlijk :roll: :P )
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Schalckske »

Rubby schreef:
svendmae schreef:Ziezo, veilig thuisgekomen. En dan durft een mens al zo ne keer een reactie posten op een muziekquiz 's nachts.
Goe thuisgekomen, natuurlijk, nadat ik jullie een lekkere date bezorgd heb voor vanavond :banana: :mrgreen:
Dat kost jullie ( zekers den Dimi) enen in den trappistenbar vanavond (als jullie tijdig terug zijn van jullie zeeuitstap natuurlijk :roll: :P )
Wij komen vanzelfsprekend naar den trappistenbar. Die zee kunnen we volgende week ook nog wel doen :mrgreen: Tot vanavond, ge hebt er idd enen te goed :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef: mijn presentatie: sorry als ik niet verstaanbaar was, normaal beperk ik mijn dialect ,mss heb ik mij wegens de kermis (en de hoegaarden :mrgreen: ) wat teveel laten gaan, maar soit, ik denk dat mijn comentaar toch niet veel zou helpen, het is trouwens de eerste opmerking die ik hierover krijg (ondertussen toch al redelijk wat quizzen gepresenteerd)
Het reglement voorlezen doe ik bijna nooit, deed ik nu louter om nog de twee laatste ploegen de kans te geven om zich aan te melden (trouwens, iedereen kreeg het reglement uitgeprint :roll: dus wat was er dan niet duidelijk ?)
- "plaatselijke inboorlingen" mooie omschrijving voor u uw medemens , dat het rumoerig was is een terugkerend fenomeen in ons feesttent (ik heb herhaaldelijk aangedrongen voor wat meer stilte :x )
Ge gaat u daar toch niet voor excuseren toch, Rubby :shock:
Ik vind jou één van de vlotste en duidelijkste presentators van het circuit en als er bepaalde mensen, die honderd km bollen geen plaatselijk accent kunnen verdragen, dan moeten ze maar in hun eigen parochie blijven.
Ik versta ook niet altijd wat Axl Peleman, Robbe Dehert, Steve Stevaert, Rik Coppens en in de tijd Raymond Goethals vertellen trouwens, maar zaag daar niet over. :P
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef: mijn presentatie: sorry als ik niet verstaanbaar was, normaal beperk ik mijn dialect ,mss heb ik mij wegens de kermis (en de hoegaarden :mrgreen: ) wat teveel laten gaan, maar soit, ik denk dat mijn comentaar toch niet veel zou helpen, het is trouwens de eerste opmerking die ik hierover krijg (ondertussen toch al redelijk wat quizzen gepresenteerd)
Het reglement voorlezen doe ik bijna nooit, deed ik nu louter om nog de twee laatste ploegen de kans te geven om zich aan te melden (trouwens, iedereen kreeg het reglement uitgeprint :roll: dus wat was er dan niet duidelijk ?)
- "plaatselijke inboorlingen" mooie omschrijving voor u uw medemens , dat het rumoerig was is een terugkerend fenomeen in ons feesttent (ik heb herhaaldelijk aangedrongen voor wat meer stilte :x )
Ge gaat u daar toch niet voor excuseren toch, Rubby :shock:
Ik vind jou één van de vlotste en duidelijkste presentators van het circuit en als er bepaalde mensen, die honderd km bollen geen plaatselijk accent kunnen verdragen, dan moeten ze maar in hun eigen parochie blijven.
Ik versta ook niet altijd wat Axl Peleman, Robbe Dehert, Steve Stevaert, Rik Coppens en in de tijd Raymond Goethals vertellen trouwens, maar zaag daar niet over. :P
Inderdaad, trouwens wat is de relevantie van dialect als je een engelstalige song voorleest :?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef: mijn presentatie: sorry als ik niet verstaanbaar was, normaal beperk ik mijn dialect ,mss heb ik mij wegens de kermis (en de hoegaarden :mrgreen: ) wat teveel laten gaan, maar soit, ik denk dat mijn comentaar toch niet veel zou helpen, het is trouwens de eerste opmerking die ik hierover krijg (ondertussen toch al redelijk wat quizzen gepresenteerd)
Het reglement voorlezen doe ik bijna nooit, deed ik nu louter om nog de twee laatste ploegen de kans te geven om zich aan te melden (trouwens, iedereen kreeg het reglement uitgeprint :roll: dus wat was er dan niet duidelijk ?)
- "plaatselijke inboorlingen" mooie omschrijving voor u uw medemens , dat het rumoerig was is een terugkerend fenomeen in ons feesttent (ik heb herhaaldelijk aangedrongen voor wat meer stilte :x )
Ge gaat u daar toch niet voor excuseren toch, Rubby :shock:
Ik vind jou één van de vlotste en duidelijkste presentators van het circuit en als er bepaalde mensen, die honderd km bollen geen plaatselijk accent kunnen verdragen, dan moeten ze maar in hun eigen parochie blijven.
Ik versta ook niet altijd wat Axl Peleman, Robbe Dehert, Steve Stevaert, Rik Coppens en in de tijd Raymond Goethals vertellen trouwens, maar zaag daar niet over. :P
idd Rubby .. Tony slaagt hier de nagel op de kop !!! je verontschuldigingen aanbieden voor je dialect ???? terug naar je klokkenspel Quasimo !!!
men weet nu toch al stilaan dat deze quiz gewoonweg 1 groot ambi spektakel is waar wij Koerier jammer genoeg bijna nooit kunne aan deelnemen omdat onze HOOFDman jef wijckmans steeds de volle maand augustus garnalen zit te pellen in Blankenberge en wij dus geen vervoer hebben ! :cry: :cry: :cry:
het zal dan ook wel zijn reden hebben dat je quiz jaarlijks volle bak is ..dus .. keep on doing this thing !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rushian »

Rubby, heb jij dialect gesproken? Niets van gemerkt. Waarschijnlijk omdat we dezelfde wereldtaal spreken.
In ieder geval heeft B-4s zich zeer goed geamuseerd. Alleen wat jammer dat er een beetje teveel van die Eurotrash in zat (sorry Sven, gewoon not my cup of tea).
We hebben niet zoveel laten liggen (wist zelfs Al Jolson en Dr. Feelgood). Alleen de 2009 gingen we de boot in. Luc had blijkbaar de laatste tijd niet zo veel naar Donna (of MNM) en Q music geluisterd.

Een puntje van kritiek (als je het zo al mag omschrijven): idd spijtig dat niet alle fragmenten op dezelfde geluidssterkte waren gebracht. In dergelijke "zaal" met slechte akoestiek en veel lawaai is dat niet zo aangenaam.

Toch al bij al tevreden met onze 11e plaats.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door SpeedKing »

Meer dan 50 ploegen can't be wrong, zeker? Deze kwis ligt me ook to-taal niet (de meeste niet trouwens als classic rock / AOR / hardrock / metalfan), en ik ben verleden jaar dan ook stilzwijgend afgehaakt. Daar heeft niemand last van.

Ik vind dat je elke kwis maar eens moet uitproberen, en als ie je niet ligt, dan blijf je gewoon thuis volgend jaar. Mocht elke kwis uit hetzelfde vaatje tappen, het zou een beetje voorspelbaar worden.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:Een puntje van kritiek (als je het zo al mag omschrijven): idd spijtig dat niet alle fragmenten op dezelfde geluidssterkte waren gebracht. In dergelijke "zaal" met slechte akoestiek en veel lawaai is dat niet zo aangenaam.
Daar moeten we inderdaad nen keer iets aan doen :(
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9 ste Bellemse Feestenmuziekquiz vrijdag 14/08/2009

Bericht door Rubby »

SpeedKing schreef:Meer dan 50 ploegen can't be wrong, zeker? Deze kwis ligt me ook to-taal niet (de meeste niet trouwens als classic rock / AOR / hardrock / metalfan), en ik ben verleden jaar dan ook stilzwijgend afgehaakt. Daar heeft niemand last van.

Ik vind dat je elke kwis maar eens moet uitproberen, en als ie je niet ligt, dan blijf je gewoon thuis volgend jaar. Mocht elke kwis uit hetzelfde vaatje tappen, het zou een beetje voorspelbaar worden.
Mss eens onze schoolquiz begin februari proberen, daar helpt Jean Pierre mee bij de samenstelling en dat is ook een classic rock/metal/hardrock ... fan/aanhanger :P (hij is ook de medesamensteller van de rue de la moer quiz begin september in Bellem)
Plaats reactie