2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Devils answer »

De tweede editie (hopelijk niet de laatste?) van de Sopranos-quiz was een voltreffer.

Zoals beloofd nog steeds pittig, maar de scores lagen véél hoger dan vorig jaar, en met slechts 3 ploegen (op 21?) gebuisd viel de moeilijkheidsgraad toch wel best mee?

Persoonlijk vond ik het een topquiz, omdat ik véél geliefde jeugdherinneringen hoorde voorbijkomen die ik al dan niet (dat geheugen !!! :evil: ) herkende… Mijn ploeggenoten vonden het eerder wat te soft, maar hé, SOFT, that’s me, hé…

De organisatie was prima, op wat meer feedback op klachten na (een drietal punten bleven voor ons “zwevend”, terwijl voor anderen “verworpen” en “aanvaard” door de micro schalde), de timing uitstekend (laatste fragment voor middernacht, pauzes ideaal wat mij betreft (niet-roker zijnde))!

De fragmenten waren voldoende lang, en dat deed (alweer wat mij betreft) de ontspannen sfeer wel goed. Meermaals de song tot de titel sluiks (of net niet) langs laten komen is ook een plus om de beproeving (nou ja? deze keer viel het écht mee) geen examensfeertje te laten krijgen…

En ja, examensfeertje? Niet echt, vond ik, dit jaar… Weggevers zaten er inderdaad nauwelijks tussen, maar het ontaarde niet in een overvloedige lading vergezochte tracks die je zelden ooit op de radio kon horen.
Wél kleine hitjes, hier en daar wat stubrulievelingen, maar even goed Radio1-easy-listening, plus wat crooners uit de oude dagen, echt van alles wat. Goed omschreven qua aankondiging qua niveau en spreiding, denk ik zo, Samsongewijs... ;-)

Ik ben dan ook zeer enthousiast over deze quiz, die niet de harten zal stelen van beginnersploegen, maar die vast en zeker een vaste waarde verdient te worden voor ploegen die uitkijken naar gezonde, niet bij het haar getrokken uitdaging!
Laat deze laatste zin gelezen worden als een oproep om een "bepaalde stijf opstaande haarstijl"-nickname ;-) inspireren om op zijn minst zijn teamgenoten volgend jaar bij te staan in een volgende editie met deze succesformule...

Proficiat voor de winnaars Clement en de Popkenners, die (ik dacht met 313 punten?) wonnen, voor Polkaheer en zijn “Maats-die-elk-wel-ergens-geboren-zijn-en-daarmee-ook-een-naam-krijgen-van-Peter” ;-) (299?)…

En dank aan de adoptie-ouders Rudy en Alain van Testedoene die de “weesjes” van Sympathie vur den Duvel (Carl en ikzelf) een leuke thuis bezorgden plus een derde plaats (296?). Zat er meer in voor deze mooie combinatie? Ach neen… De gewoonlijke schrappingen en overrulingen zoals wellicht bij andere ploegen moeten we onszelf niet kwalijk nemen.
De “grootste fout” maakte ik tijdens deze quiz bij het kiezen van de prijs: de DVD van AC/DC (“No Bull”-optreden in Madrid 1996) voor mijn zoon Inti die pas fan is geworden.
Helaas op Blue Ray-formaat… Iemand geïnteresseerd in een ruilactie? EDIT: jawel, probleem is al opgelost via dit forum!
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 14 jun 2009, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Big Banana »

En dit zou dan moeten de officiële einduitslag zijn... :
op 376 punten
Plaats + ptn + t.o.v. 376 + t.o.v. winnaar
1 Clement & KGBV 313 83,24% 100,00%
2 Polkaheer, Kiekenfretter, Strop & Kaaskop 299 79,52% 95,53%
3 Testedoene 296 78,72% 94,57%
4 Would-Be Monkees 280 74,47% 89,46%
5 Jan, Piet, Joris & Sam Goris 278 73,94% 88,82%
6 The Fab 4 269 71,54% 85,94%
7 De Rechte Bananen 269 71,54% 85,94%
8 Willy Jr. & De Knelpuntklup 265 70,48% 84,66%
9 The Afghan Pigs 259 68,88% 82,75%
10 The Holly's 248 65,96% 79,23%
11 De Vindikooks 246 65,43% 78,59%
12 Detroit Breakdown 246 65,43% 78,59%
13 Spelers en Drinkers 245 65,16% 78,27%
14 Gang of Four 240 63,83% 76,68%
15 Tequila Overdrive 239 63,56% 76,36%
16 Men in Black 212 56,38% 67,73%
17 Mama Appelsap 209 55,59% 66,77%
18 Never Mind The Small Brains 206 54,79% 65,81%
19 Willy & The Poor Boys 167 44,41% 53,35%
20 D' Okapi's 143 38,03% 45,69%
21 De Lijstduwers 140 37,23% 44,73%
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Big Banana »

Toffe quiz, relaxed. :thumb2: Minder moeilijk zoals beloofd. :app:
Veel zeer goede muziek gehoord. Goed opgebouwde rondes met veel variatie, behalve in de alfabet ronde. Daar had ik het gevoel dat er wat veel vrouwen en wat weinig gitaren of beats in zaten... maar dat is detailkritiek.

De bananen waren rot slecht begonnen aan deze 2de editie en het was al snel duidelijk dat een 3de plaats er dit jaar niet inzat. Toch konden wij op "karakter" :lol: en met verkrachte eenden oprukken tot de 7de plaats. Ware het niet van die verdomde geschiftingsvraagde Dylan, er zat zelfs een 6de plaats in. Proficiat aan Clement & KGBV, Polkaheer & co. en Testedoene feat. Sympathie met hun podiumplaatsen.

Proficiat ook voor de organisatie. We hopen jullie volgend jaar terug te zien op een derde editie. Ons mag je in dat geval nu inschrijven. :banana:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door dendaffe »

Ook wij (Afghan Pigs) vonden het een schitterende quiz en komen graag terug naar de Sopranos! :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Tonyvdb »

Kuifje had makkelijker beloofd en hield woord, niet dat het een zondagswandeling was, het was soms zuchten en zweten (sommige rondes haalden we nipt de helft), maar het loonde de moeite : heel gevarieerd, voor elk wat wils, en ik heb veel muziek gehoord die ik graag hoor, in veel verschillende genres en tijdperken, is niet op iedere quiz zo.
Ook veel goede nummers gehoord die heel ver in mijn geheugen begraven liggen/lagen, en die ik in jaren niet meer gehoord had, en soms lagen ze zelfs te diep, bvb. Love Spit Love ...
Perfecte organisatie ook : ruime drankkaart, altijd een plus, duidelijk geluid, een heel aangenaam te beluisteren presentator, en een heel secure jury : niet één keer kregen we een punt te weinig (of te veel).

Als deze quiz nog door gaat volgend jaar, en waarom niet eigenlijk, ben ik zeker weer van de partij hier.

Ik hoop dat de antwoorden nog gepost worden, anders had ik ze graag in mijn mailbox gehad, indien mogelijk.

Proficiat aan de winnaars en andere mededingers naar de hoofdprijs... JPJ&SG, voor de gelegenheid danig versterkt met Luc Vereecken aka Kasenco, was een maatje te klein voor de driedelige kopgroep (Clement/Polka/Testedoene ft. Sympathy), maar strandde toch ruimschoots en blijgezind in de top vijf, net geen vierde zelfs, al zat dat er zeker in ...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

Eindelijk toegekomen aan een eerste reactie...
Eerst en vooral nen dikke proficiat aan de terechte winnaars, meen ik toch te mogen stellen, Clement & KGBV, die vanaf ronde 2 de leiderspositie innamen, en die niet meer uit handen hebben gegeven. :app:
Zeer straf, en winnaar overigens voor de 2e maal op rij !
En ook terug een sterke prestatie van Polkaheer & co, die lange tijd Clement & KGBV in het vizier hielden, waardoor het ook uiterst spannend bleef, maar dan uiteindelijk toch een niet meer te overbruggen kloof moest toestaan.
Het podium werd vervolledigd door Testedoene :thumb1: dat sterk uit de hoek kwam met hun coalitiepartner Sympathie v/d Duvel.
Onze betrachting was om de quiz - hoe kan het ook anders - een stuk toegankelijker te maken, en als ik de scores bekijk, dan denk ik dat we hier ook grotendeels in gelukt zijn, al bleken een aantal reeksen nog altijd van serieus kaliber.
Slechts 3 onvoldoendes, en dat wil toch ook wat zeggen. Maar bovenal toch ook wel chapeau voor De Lijstduwers die, bij wijze van spreken, op het allerlaatste moment van straat werden geplukt, en voor de allereerste keer meededen aan een muziekquiz, en toch bijna 40 % haalden ! :thumb2:
Of er nog een 3e editie komt, is momenteel nog zeer precair, daar gaan we ons eerst nog eens goed over bezinnen.
Wij zijn alvast blij dat deze 2e editie veel beter werd onthaald dan onze eersteling , en danken jullie voor de positieve kritiek, wat niet wegneemt dat er geen negatieve kritiek mag volgen.
De analyses volgen in verdere posts.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

Analyse Reeks 1. Jullie krijgen telkens het aantal correcte antwoorden (op een totaal van 21 ploegen), met onderaan een aantal randbemerkingen.

R1 - MET DE DEUR IN HUIS VALLEN (eerste woorden = meteen ook de titel)

1. OTIS REDDING (21) - I've got dreams to remember (21)
2. AEROSMITH (17)- Sweet Emotion (10)
3. BILL NELSON (3)- Flaming Desire (14)
4. BARENAKED LADIES (15) - Alcohol (19)
5. THE INFADELS (12) - Girl that speaks no words (10)
6. SLY & THE FAMILY STONE (14) - Stand (21)
7. TASTE (8)- What's going on ? (20)
8. JONATHAN BUTLER & RUBY TURNER (4) - If you're ready (come go with me) (16)
9. SUZANNE VEGA (21) - 99.9 F° (21)
10. FISCHERSPOONER (5)– We need a war (19)
11. BRAINBOX (10)- Summertime (21)
12. LIVERPOOL EXPRESS (11) - You are my love (20)
13. IRON MAIDEN (17) - Can I play with madness ? (18)
14. DEFINITION OF SOUND (10) - Wear your love like heaven (12)
15. PAPA ROACH (11)- Broken Home (17)

* BILL NELSON (3x) : Never mind the small brains (zeer straf !!!), Would-Be Monkees (kort ik af in het vervolg door WBM, want die komen nog een aantal keer terug), en The Hollys.
* Duo JONATHAN BUTLER & RUBY TURNER (4x) : Fab 4, Hollys, Gang of 4, JPJ&SG
(hier had ik eigenlijk meer correcte antw. verwacht, aangezien het toch wel een radiohit is geweest).
* FISCHERSPOONER (5x) : Fab 4, Rechte Bananen, Afghan Pigs, Vindikooks & Testedoene
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R2 - RANDOM I

1. MOBY GRAPE (3) - Sitting by the window (3)
2. STEVIE WONDER (21)- Living for the city (19)
3. STONE ROSES (15) - Made of Stone (10)
4. PETE DROGE (9) - If you don't love (I'll kill myself) (11)
5. ALECIA KEYS (13) - A woman's worth (9)
6. LEONARD COHEN (21) - The Partisan (15)
7. THE MEMBERS (9) - Offshore Banking Business (15)
8. BILLY JOEL (21) - It's still rock 'n roll to me (20)
9. SENSELESS THINGS (0) - Too much kissing (0)
10. DANDY WARHOLS (16) - You were the last high (20)
11. MANFRED MANN (17)- Fox on the run (19)
12. IAN GOMM (12) - Hold on (20)
13. STELLA (18) - Si tu aimes ma musique (21)
14. MARCY PLAYGROUND (8)- It's Saturday (20)
15. MARK KNOPFLER & EMMYLOU HARRIS (20)- This is us (20)

* MOBY GRAPE : zowel titel als uitvoerder door dezelfde ploegen : WBM, Clement, JPJ&SG
* SENSELESS THINGS : Too much kissing : Quizmastersolo (ik wist dat dit een moeilijke ging zijn, doch, had stiekem gehoopt op een aantal correcte antw.)
* Stella werd zowel door MIB als de Lijstduwers verward met Patricia Kaas, en door de Okapi's zelfs met Nana Mouskouri. :oops:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R3 – THAT’S NOT MY NAME
Dit bleek een zeer moeilijke reeks...

1. MITCH RYDER (& THE DETROIT WHEELS) (0) - Baby Jane (Mo-mo-Jane) (15)
2. DEAN FRIEDMAN (8) - Lydia (19)
3. NEVILLE BROTHERS (4) – Run Joe (1)
4. OUTKAST (8) - Rosa Parks (3)
5. DE STIJL (5) - Queen Midas (7)
6. BOUDEWIJN DE GROOT (21) - Eva (8)
7. ONCE MORE (7)- Blondie (10)
8. SINEAD O'CONNOR (21)- Jackie (20)
9. SABRES OF PARADISE (10) - Wilmot (9)
10. A PERFECT CIRCLE (5) - Judith (2)
11. CHRIS ANDREWS (16) - Pretty Belinda (21)
12. THE CLASH (20) - Rudy, can't fail (16)
13. SANDY COAST (11) - The eyes of Jenny (12)
14. PJ HARVEY (20) - C'mon Billy (21)
15. THE SOUNDS (8) - Tony the beat (7)

* MITCH RYDER (& Detroit Wheels) : Quizmastersolo
* NEVILLE BROTHERS (4x) : Tequila, Clement, Detroit Br., d'Okapi's
De titel "Run Joe"... heb titel een 10-tal keer laten horen, en heb alle mogelijke antwoorden gezien, maar blijkbaar articuleren de Bros dermate slecht dat slechts 1 ploeg de correcte titel kon neerpennen, Willy Jr. (zij zaten dan ook net aan de box ) :)
* Titel van Outkast, 'Rosa Parks' (3x) : Afghan Pigs, Detroit Br., Testedoene
* DE STIJL (5x) : Fab4, WBM, Vindikooks, Clement, Polkaheer & co
Heel bizar, een ééndagsvlieg die toch heel wat airplay heeft gehad, en toch ook al op andere quizzen de revue passeerde. Vond het ook vreemd dat JPJ&SG deze heeft laten liggen...
Testedoene had de titel, maar verwarde de uitv. met "Camera Obscura"... en ik vermoed met het nummer "Hey Lloyd, I'm ready to be heartbroken" van hen, dat inderdaad ergens in dezelfde lijn ligt.
Ik merk trouwens dat Testedoene in deze ronde 2 ptn werd bestolen : Once More met Blondie werd onterecht afgekeurd door mijn collega ! Ik weet niet waarom jullie klacht om de één of andere reden niet tot bij mij is gekomen, waarvoor deze late excuses, en Luk's opmerking was dus volledig gegrond in zijn post !
* Voor A PERFECT CIRCLE heb ik héél veel TOOL gelezen... 5 Ploegen hadden het bij het juiste eind : Tequila, Mama Appelsap, Spelers & Drinkers, JPJ&SG, Polkaheer & co.
Titel JUDITH slechts 2x juist geraden : Mama Appelsap + Spelers & Drinkers
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door marc »

Instemmend gemompel van Clement&KGBV op vorige posts

Zeer aangename quiz, met dito presentator en organisatie. :thumb2: Met inderdaad veel radiohitjes, die ons dwongen tot nadenken, wroeten en overleggen. Bovendien hoorde ik een stel dingen (Senseless Things en andere die uit de verdere analyse zullen blijken) die ik zo snel mogelijk wil binnenhalen.

Laten we hopen dat hier nog een vervolg aan komt.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Tonyvdb »

kuifje schreef: * DE STIJL (5x) : Fab4, WBM, Vindikooks, Clement, Polkaheer & co
Heel bizar, een ééndagsvlieg die toch heel wat airplay heeft gehad, en toch ook al op andere quizzen de revue passeerde. Vond het ook vreemd dat JPJ&SG deze heeft laten liggen...
idd, even een off-ronde we lieten in deze ronde nog wel meer liggen (Outkast, Dean Friedman kon ik niet meer opkomen en de ergste van al : Sandy Coast met titel en al ...)
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R4 - RANDOM II

1. GEORGES MOUSTAKI (21) - Le Métèque (21)
2. PHOEBE SNOW (1) - Every Night (2)
3. THE BEAT (15) - Best Friend (2)
4. MAGNAPOP (19) - Open the door (20)
5. JAMES (2) - Gettin' away with it (5)
6. JETHRO TULL (21) - Nothing is easy (13)
7. NEIL SEDAKA (13) - Laughter in the rain (21)
8. THE PRETENDERS (21) - Talk of the town (21)
9. LOVE SPIT LOVE (4)- Am I wrong (4)
10. THE CEASARS (13) - Jerk it out (14)
11. BARETT STRONG (14)- Money (that's what I want) (20)
12. BISQUIT (8) – Roller Boogie (15)
13. AZTEC CAMERA (19) - Still on fire (18)
14. G. LOVE & SPECIAL SAUCE (16) - Stepping Stone (21)
15. BAND OF HORSES (10) - Is there a ghost (16)

* PHOEBE SNOW : onvervalste zaalsolo voor Gang of 4 :app: Eén van die nummers waarvan de cover beter is dan het origineel (Paul McCartney). Eén van mijn all time favourites...
Titel EVERY NIGHT 2x : Terug Gang of 4, + Clement
* Titel "Best Friend" van The Beat (2x) : Willy Jr, en Gang of 4 (blijkbaar op dreef in deze ronde)
* JAMES (2x) : WBM + Vindikooks.
Pijnlijk foutje van Clement, die aan James ook nog Morrison toevoegden...
Titel "Getting away with it " (5x) : WBM, Vindikooks, Clement, Fab 4, The Hollys
* LOVE SPIT LOVE (4x) : Afghan Pigs, Clement, Testedoene, Polkaheer & co
Titel "Am I wrong" (4x) : zelfde als hierboven
Voor dit nummer heb ik trouwens veel "Psychedelic Furs" gelezen
Band of Horses werd ook veel verward met "My Morning Jacket", en voor Neil Sedaka werd ook een aantal keer Carly Simon geschreven. Carly Simon werd bovendien ook een aantal keer geschreven voor Phoebe Snow.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Lars »

kuifje schreef:R4 - RANDOM II
2. PHOEBE SNOW (1) - Every Night (2)

* PHOEBE SNOW : onvervalste zaalsolo voor Gang of 4 :app: Eén van die nummers waarvan de cover beter is dan het origineel (Paul McCartney). Eén van mijn all time favourites...
Titel EVERY NIGHT 2x : Terug Gang of 4, + Clement
"Every night" in de originele versie uit McCartney's solodebuut "McCartney" vind ik toch ook een mooi en sterk liedje. De cover was me echter totaal onbekend.

Aan de score van slechts 2 op de titel te zien is het origineel ook slecht bekend bij de muziekquizzers, die dikwijls wel indrukwekkende scores halen op (schijnt het) radiohits die mij dan weer totaal ontgaan zijn. :? Maar gelukkig zijn die radiohits dan weer dikwijls bekend bij mijn indrukwekkend sterke ploegmaats van Clement en KGBV.

BTW Mooi dat ook (McCartney and) Wings' "Deliver your children" langskwam; dat is altijd een van mijn persoonlijke favorietjes geweest sinds het in 1978 een hit was.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R5 - DE 15 GEBODEN

1. THE KINKS (21) - Stop your sobbing (21)
2. PEACHES & HERB (15) - Shake your groove thing (18)
3. HUMAN LEAGUE (21) - Do or die (15)
4. THE DEFTONES (9)- Be quiet & drive (3)
5. JOHN LEGEND (16) - Save Room (11)
6. BRIAN (13) – Give and Take (14)
7. KANSAS (15) - Carry on wayward son (18)
8. THE FIXX (10) - Stand or fall (17)
9. HI TEK 3 & YA KID K (7) - Spin that wheel (21)
10. SOUTH (4) - Paint the silence (4)
11. THE HOLLIES (18) - Stop ! Stop ! Stop ! (20)
12. JB's (& Fred Wesley) (5) - Gimme some more (18)
13. THE BLUE NILE (15) - Stay (21)
14. FOUNTAINS OF WAYNE (15) - Leave the biker (20)
15. TELEPOPMUSIK (2) - Breathe (5)

* Titel "Be quiet and drive" van The Deftones (3x) : WBM, Clement, Polkaheer & co
* SOUTH met 'paint the silence', zowel T als U door dezelfde teams (4x) : Vindikooks, Mama Appelsap (toch al een paar opgedoken in de solo's, en dit voor een gelegenheidsploeg :thumb2: ), Testedoene + Polkaheer & co
* JB's (5x) : Tequila, Willy Jr, WBM, Willy & the Poor Boys, Detroit Br.
Heb hier een aantal keer "Average White Band" gelezen als uitvoerder.
* TELEPOPMUSIK (2x) : Rechte Bananen en WBM
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

De rest van de analyse volgt in de loop van volgende week
Plaats reactie