Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef:
Polkaheer en zijn maats wonnen met 1 punt voorsprong, voor wijlen Sympathie vur den Duvel. De Fab4 haalden brons met 5 punten achterstand. Dat "wijlen" moet je nog niet zien als een overlijdensbericht, alhoewel...
hoe? wat is er gaande?
:amazed: :amazed: en ik zie een forfait voor volgende week :!: :?:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Tonyvdb »

Organisatorische tegenvallers kun je natuurlijk weinig aan doen (volgorde nummers : alles dubbel checken is altijd de bedoeling, maar soms is ook dat niet genoeg / filmpjes misschien beter vanaf een harde schijf afspelen ipv een CD-rom), dus no problem voor ons.

Dat de presentator niets van muziek kende (Lambada ipv La Bamba was zijn beste) vonden wij niet erg, wel integendeel : het verhoogde de amusementswaarde : maar de presentator van de 4 Schelln Espe-quiz wordt toch nooit meer geëvenaard :thumb1:
Dat hij echter slecht verstaanbaar was door de mindere geluidskwaliteit, was 'ambetanter' ... bij het voorlezen van de juiste antwoorden, konden wij vaak namen en titels niet verstaan. Ook sommige muziekfragmenten klonken niet altijd opperbest.

Voor de rest : een goeie quiz, ondanks slechts om de 2 jaar, een klassieker in het circuit : gisteren met misschien iets te veel nadruk qua moeilijkheidsgraad op 70s-rock (was het 90s geweest, had je ons niet horen klagen, dus dit is relatief), maar elke quiz zijn aangezicht, dus happy face hier :D

Overigens waren wij heel blij met onze vierde stek op een quiz die toch niet echt 'ons ding' was, even zat het podium er in, maar toen zetten Fab4 een tussenspurtje, waar wij geen weg mee konden ...
Proficiat aan de podium-halende-ploegen trouwens : straffe scores !

Persoonlijk heel blij met mijn prijs : een vijfdelige CDbox genaamd '100 Instrumentale Klassiekers', met oa het weergaloze 'Winter memories' van Ivan Guilini : RESPECT ! :thumb1:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door celtic601 »

proficiat aan de rock monsieurs voor hun zoveelste editie ...
met hun puntje van kritiek tijdens mijn kwis in het achterhoofd , ivm sommige fragmenten de slechte kwaliteit ... zie je maar ...
dit kan bij de beste voorkomen ...
greetz
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rock Monsieur »

Tussen alle verkiezingsverplichtingen en -resultaten door ben ik al de ganse dag met een bang hart de reacties op het forum aan het volgen ... maar uiteindelijk blijken die nog best mee te vallen.

De start van onze quiz zag er voortreffelijk uit: op tijd begonnen, voldoende medewerkers en iedereen gebrieft, multimedia stond op punt, ...

En dan begon het noodlot toe te slaan: tijdens de 2e reeks werden de fragmenten in een verkeerde volgorde gespeeld. Een foutje van onze man achter het geluid (fragmenten allemaal selecteren in een speellijst, maar de verkeerde aangeklikt om te starten).
Hadden we de nieuwigheid om de jaartallen te vermelden dit jaar niet toegepast, dan was er geen vuiltje aan de lucht en had geen enkele ploeg hier iets van gemerkt.

Maar met de geluidsproblemen die ons vanaf reeks 5 parten speelden begon ik me naarmate de quiz vorderde meer en meer als een hoopje ellende te voelen.
Dan heb je als quizploeg uit het circuit waarschijnlijk één van de best uitgeruste en ruim voorziene zalen ter beschikking en dan laat de techniek ons volledig in de steek. Om in de grond te zakken van schaamte. :doh: Ik had me ons verjaardagsfeestje wel totaal anders voorgesteld.

Bij deze wil ik namens 'Rock Monsieur' aan alle deelnemende ploegen dan ook nog eens uitgebreid mijn excuses aanbieden voor de slechte geluidskwaliteit.

Ik voelde me zo machteloos ... but the show must go on ... en we hebben dan ook geprobeerd om er het beste van te maken. Het kan blijkbaar iedereen overkomen.

Na de 1e videoronde (reeks 5) hadden we zelfs totaal geen geluid meer. Onze man achter de knoppen (die omwille van hoger vermelde reden al niet zo zelfzeker meer was) zag het op dat moment echt niet meer zitten en durfde nergens meer aan te komen. Het zag er misschien belachelijk en hautain uit, maar op dat moment was ik ontzettend blij dat ik een walkie-talkie en een oortje had om regelmatig vanuit de zaal de nodige richtlijnen te kunnen geven.
De precieze oorzaak van alle malaise is ons nog niet duidelijk, maar vermoedelijk was er een slecht contact aan de versterker en/of het mengpaneel. Nochtans hadden wij de ganse namiddag op proef gedraaid en doken er toen geen problemen op.

Ik vreesde dat de reacties op het forum niet mals zouden zijn, maar ik moet zeggen dat diegenen die tot nu toe gereageerd hebben ontzettend mild geweest zijn. Waarvoor dank :thumb2: Misschien moet het ergste de komende dagen nog volgen.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rock Monsieur »

Ik ben blij dat er naast de techniek vooral aandacht was voor de inhoud van de quiz en die verloopt al een paar jaar volgens hetzelfde stramien, waarbij wij een knipoog naar de algemene quizzen niet uit de weg gaan.
Vandaar dat een reeks waarbij je de fragmenten bij de juiste auto's moet plaatsen ook nu weer een plaats kreeg in onze quiz.
Voor alle duidelijkheid: als je waar dan ook op het antwoordblad de juiste titel en uitvoerder vermeld had, dan had je 2 punten verdiend. Als je het antwoord ook nog eens naast de juiste auto had vermeld, dan kreeg je 1 punt extra.
Dat de 'echte muziekquizzers' niet altijd tevreden zijn met deze zijsprongetjes kan ik begrijpen. Het heeft tenslotte niet veel meer met muziek te maken. Maar op een algemene quiz zou het een perfecte vraag kunnen zijn: 10 foto's van auto's waarbij men moet zeggen van welk merk ze zijn.
Of dit soort vragen ook in de toekomst nog tot onze muziekquiz zal behoren kan ik nu nog niet zeggen. Maar ik sta wel nog altijd achter het feit dat ze ook dit jaar in onze quiz zaten.
Beschouw het maar als één van die accenten die elke quizorganisator mag leggen in zijn quiz. Het onderscheidt meteen ook onze quiz van de andere in het circuit.
Onze trouwe deelnemers wisten trouwens dat ze zich aan dit soort vragen konden verwachten, want ook tijdens de voorbije 3 edities hadden we dergelijke rondes (schilderijen, schrijvers, planeten, klavier, graden in het leger, ...).
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rock Monsieur »

De einduitslag:

Plaats Naam van de ploeg TOT. %
1 Polkaheer, Rapenbrader, … 375 86,21%
2 Sympathie vur den Duvel 374 85,98%
3 Fab 4 370 85,06%
4 De Vindikooks 357 82,07%
5 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 357 82,07%
6 The Holly's 355 81,61%
7 Starbuk & Apollo 353 81,15%
8 Vlassenbroek 2000 349 80,23%
9 Arthritic Monkees 348 80,00%
10 De Rechte Bananen 344 79,08%
11 Guess Who 344 79,08%
12 Men In Black 330 75,86%
13 Toni Servi Big Band 325 74,71%
14 Testedoene 319 73,33%
15 Tequila Overdrive 318 73,10%
16 4 Schelln Espe 312 71,72%
17 Spek en Bonen 310 71,26%
18 2 Of A Kind 306 70,34%
19 De Jeukdoos 289 66,44%
20 Feds Gadget 289 66,44%
21 Steve McQueen 285 65,52%
22 Diamond Dogs 281 64,60%
23 VZW Respons 279 64,14%
24 Borsalino 276 63,45%
25 Café DE VUILEN HOEK 272 62,53%
26 Careful With That Sex, ... 271 62,30%
27 Pohrebny Sluzba 270 62,07%
28 Disorder 264 60,69%
29 White Rabbits 264 60,69%
30 No ID 263 60,46%
31 Koevoet is beter dan Boullie 257 59,08%
32 Frances Bean 257 59,08%
33 The Kenny Family 255 58,62%
34 Team Roel 245 56,32%
35 The Good Seeds 245 56,32%
36 44 Magnum 239 54,94%
37 The Small Faces 235 54,02%
38 Kwik & Flupke 218 50,11%
39 Golden Ravers 215 49,43%
40 Havana Team 1 197 45,29%
41 Team Bamboe 176 40,46%
42 The Bluenotes 171 39,31%
43 JD & The Kinky Ballerina's 171 39,31%
44 RockFort 166 38,16%
45 Decibels 144 33,10%
46 Havana Team 2 122 28,05%

De quiz was dit jaar waarschijnlijk iets moeilijker dan 2 jaar geleden. Al kan je dat uit de cijfers niet meteen opmaken: Kas & The Sultans won in 2007 met 87%, Sympathie behaalde toen 83%, Fab 4 85%, De Vindikooks 73%, JPJ&SG 79%).
Ik ga er echter van uit dat de geluidsfragmenten dit jaar iets moeilijker waren. De hogere scores lijken dan vooral te wijten aan de theorie (CD-hoezen en groepen) die iets makkelijker was.

Er zijn 8 ploegen die hun helft niet halen (waarvan 4 plaatselijke teams). In 2007 waren dat er evenveel, toen weliswaar met 50 deelnemende ploegen. Anderzijds waren er nu een aantal circuitploegen die inschreven en achteraf weer uitschreven (vb: Koerier) en die dus ook zeker en vast zouden geslaagd zijn.

Ploeg 1 tot en met 9 behaalt meer dan 80%, ploeg 10 tot en met 18 meer dan 70% en ploeg 19 tot en met 30 scoort nog altijd meer dan 60%.

Voor een analyse van de oplossingen zullen jullie nog een paar dagen geduld moeten hebben. Michel zal die bekijken en ze doormailen.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Filip,
als organisator van een quiz hou ik ook telkens mijn hart vast: fingers crossed dat er technisch niets verkeerd gaat! Maar dat heb je nu eenmaal niet in de hand. Als dat dan gebeurt bij een 10de verjaardag, dan is dat superjammer.

Dat je op dat moment liever achter het grote scherm had gekropen, kan ik zeker begrijpen.

Je weet dat ik nooit een blad voor mijn mond hou als het op een bespreking aan komt. Maar, Filip, op de quiz op zich was helemaal niets aan te merken!! :app: :app: . Die was super zoals de vorige edities. Ik ben zelf nog even in mijn archief gaan duiken. 4schelln espe halen dezelfde plaats als B-4s twee jaar geleden. Wat zou ik dan klagen. :dance:

Gewoon onthouden dat deze editie een héél mooie top 3 heeft opgeleverd, dat het tot op de laatste ronde spannend is geweest (wat jammer genoeg voor de organisatoren ook niet in elke quiz kan gezegd worden) en dat het Rock Monsieur team een zeer gevarieerde muziekinteresse heeft, waardoor je een uiterst interessante quiz kunt samenstellen. :thumb1: :thumb2:

Nu nog de analyse en ik ben helemaal tevreden (ik ben gewoon echt benieuwd te weten wie Klaatu allemaal correct had :wink: )
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Keiem »

Rushian schreef:ik ben gewoon echt benieuwd te weten wie Klaatu allemaal correct had
de tafel naast ons alvast en bij ons werd er vooral bij dat fragment extreem gereageerd dat we het niet hadden. Ik ken het (zoals heel wat dingen) niet. Ik denk niet dat ik iets heb kunnen aanbrengen dat neigt naar een solo. Ik was er vroeg bij met Morricone (na 2 tips) en de film van Dylan (I'm Not there) wist ik, maar er zullen er wel nog geweest zijn op 46 teams die dat wisten...
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Spider Murphy »

Rushian schreef:Jammer, doodjammer!
De hele familie Murphy was waarschijnlijk in de zaal aanwezig.
It wasn't me! tss
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Keiem schreef:bij ons werd er vooral bij dat fragment extreem gereageerd dat we het niet hadden.
Dat is eigenaardig Keiem. Ik ben er zeker van dat Peegee dat wel kent, want hij heeft het een paar jaar terug zelf nog gebruikt in een quiz waar hij Beatles look-a-likes ten gehore bracht. Ik weet nog dat hij voor diezelfde ronde "Little Hans" van Freudiana (zijprojectje van Alan Parsons) aan mij gevraagd heeft om door te sturen. Maar aan de andere kant kan je natuurlijk niet alles onthouden.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Keiem »

Rushian schreef:Ik ben er zeker van dat Peegee dat wel kent, want hij heeft het een paar jaar terug zelf nog gebruikt in een quiz waar hij Beatles look-a-likes ten gehore bracht.
Ik neem aan dat iedereen wel eens recht heeft op een persoonlijke blackout. Ik heb er zelfs meer dan ik zou willen op kwissen :roll:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door boo-lee »

Ik nam zaterdag deel met mijn vriendjes van vzw Respons (met wie we elk jaar in december een popquiz organiseren). Voor een gelegenheidsploeg was deze quiz een harde noot om te kraken, desondanks zijn we heel tevreden met onze score en het feit dat we nog net bij de eerste helft zaten. Ik denk niet dat er voor een ploeg van lokale muziekliefhebbers veel meer in zat qua score.

Enkele losse opmerkingen:
- Technische mankementen zijn inderdaad een nachtmerrie voor de organisatoren. Mocht Murphy op onze quiz in die mate toeslaan, ik zou bloednerveus geworden zijn. Anderzijds: veel last hebben we hier als ploeg niet van gehad. Dat er daardoor misschien tien minuten vertraging zat over de hele avond is eigenlijk zo erg niet, tenslotte zit je daar toch niet tegen je zin. En 't was nog goed voor het drankverbruik ook. :wink: Enige probleem was wel dat de geluidsfragmenten niet altijd even luid en duidelijk waren, maar al bij al viel daar mee te leven. Bij onze quiz zetten we al onze geluidsfragmenten wel gewoon per reeks genormaliseerd als één track op een cd-r die we op een cd-speler afspelen. Ik vertrouw computers voor geen haar op dat gebied.
- Ondanks de technische problemen vond ik dat er behoorlijk wat vaart zat in de quiz, niet te veel geleuter en en onnodig gepauzeer tussen de reeksen, ideaal. :thumb1:
- De presentator was ronduit hilarisch. Is hij ook te boeken voor andere quizzen? Zelden zo gelachen. :mrgreen:
- Ik vond de videoreeksen absoluut niet overbodig en heel origineel gevonden. Ik wou dat ik zelf op het idee was gekomen van die biopic-reeks, maar Rock Monsieur was mij dus voor. :) Het zorgt ook voor wat variatie/animatie in de quiz, ook de keuze om eens geluid bij de clips te laten horen vond ik niet slecht.
- Heel originele en ook gemakkelijke theorierondes met albumcovers en te raden artiesten.
- Soms had ik de indruk dat de thema's de samenstellers iets teveel in een keurslijf dwongen, waardoor er een groot verschil zat qua niveau tussen de verschillende reeksen. Bij sommige rondes konden we bijna wedijveren met de "echte" ploegen, bij andere waren we dik gebuisd.
- De algemene kennisvragen zijn niet echt ons ding, ik ken niets van Amerikaanse auto's en ik vind het ook niet relevant om te weten welke acteur de hoofdrol speelt in een biopic of wie hem regisseert, al hebben we daar wel behoorlijk goed gescoord. Anderzijds is dit aspect iets wat je bij Rock Monsieur kan verwachten en wat de quiz ook wel origineel maakt.
- De insteek van de originals-ronde vond ik leuk gevonden en het was ook een goede manier om eventuele discussies te vermijden over originele uitvoerders.
- Sommige artiesten kwamen naar mijn mening iets teveel terug (Beach Boys, Joy Division, Pink Floyd, Simon & Garfunkel, ...), al kan dat een kwestie van perceptie zijn, om een lelijk woord te gebruiken.
- Randanimatie met de servieten, bunnies en de "pateekes" kon ik wel smaken, over sommige andere muziekquizzen hangt soms iets te veel een kurkdroog examensfeertje en dat was hier zeker niet het geval.
- Muzikaal was de quiz niet altijd spek voor onze bek. Er zaten heel wat uitvoerders tussen waarvan we nog nooit gehoord hadden en waarbij we dat graag zo zouden houden. :wink: Maar variatie zat er in elk geval wel in...
- Mooie prijzentafel, zelfs als 23ste ploeg is elk van ons met een mooie prijs naar huis gegaan. :thumb2:

In elk geval hebben wij een leuke avond gehad. Een van onze teamleden die bij mijn weten nooit eerder gequizt had zei dat hij dit graag eens meer wou doen in de toekomst - en dat is eigenlijk een van de mooiste complimenten die je kan krijgen als organisator.

Een welgemeende proficiat aan Filip en de rest van zijn team!
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door boo-lee »

FrancisGTH schreef:Wij vinden dat "The Umpire Strikes Back" dus wel zou mogen worden goedgekeurd.
Idem bij ons...
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door boo-lee »

progres schreef:de overbodigheid van de videoreeks. aangezien het best wel spannend was tussen veel teams onderling bood deze makkelijke laatste reeks geen kans om nog in te halen.
een favorietenreeks van de samenstellers was beter op zijn plaats geweest
Niet iedereen ziet een quiz als een "clash of titans". Ik denk dat het de overgrote meerderheid van de gelegenheidsploegen kan gestolen worden of het spannend is aan de top of niet. :wink:

Je kan het een muziekquiz ook zien als een ontspannend avondje muzikaal vertier en in die optiek waren de videoreeksen mijns inziens meer dan welkom.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Devils answer »

De drie bovenstaande bijdragen van boo-lee (inclusief het tweede, ook voor ons van toepassing en misschien ons de overwinning kostend :( ) vind ik zéér interessant, en "er bots op, maar goed genuanceerd en relativerend waar nodig" :thumb2: , want de stem van de ploegen die zelden meedoen voor een ereplaats of zelfs niet voor een top 10 lezen we hier te weinig.
:app: :app: :app:

Hopelijk wekt dat voorbeeld nog andere meelezers om bij volgende gelegenheden ook eens hun beleving van de muziekquiz weer te geven!
Plaats reactie