Stardust 30/05/09 Bissegem

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 7 :

...


* King Africa is een Argentijn : 2 (Tony Servi Big Band / Vlassenbroek)
...


-> bijvraag bij King Africa was een slechte vraag, vind ik, excuus daarvoor

Het volstrekt onnozele weetje over John Major wiens favoriete zanger dit blijkt te zijn vond ik dan weer zeer geestig. Het zegt toch iets over die man.
leuk leuk, vind het wel leuk om dat soort onbelangrijke trivia te vertellen over één of ander nummer, maar je moet daar mee oppassen, of voor je het weet ben je Geert Hoste ... en dat wil ik liever niet. :P
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
Tonyvdb schreef:sorry Patrick, had die zinsnedes blijkbaar niet goed ingeschat ... anyway : dit was de laatste keer dat ik beloftes gedaan heb ivm moeilijkheidsgraad en niveau ...

En Paul McCartney : ik kan wel degelijk een goede hitquiz maken, die maak ik elk jaar in de Kikker/Verdi tussen Kerst en Nieuw : als je mij niet gelooft, dan wil ik gerust die quiz(zen) eens doormailen.

Dat was dan toch nog maar één keer Tony.
Want ik herinner me een bepaalde Groene Kikkerquiz (2 jaar terug denk ik) dat er zelfs een fragment in zat die je niet durfde te vragen op de Stardustquiz wegens te moeilijk :shock: Maar op die "hitquiz" dan wel :think: Weet helaas niet meer exact wat het was...
dit bericht had ik gemist, toch even een reactietje : die ene quiz waar je van spreekt, twee jaar geleden, was inderdaad erover, zeker omdat het een 'fun'quiz moest zijn.
De vijf Kikkermuziekquizzen en de meest recente VerdiHitquiz waren echter wel wat ze moesten zijn.

Dat fragment waarover je het had was 'DCT Dreams' van Nick Nicely.
Die bewuste editie was trouwens een hele leuke, plezante quiz, doch dit geheel terzijde :D
(was tot dusver de enige die ik meedeed ook)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

* The Wild Ones (titel Suede) : 3 (Koerier / Polkaheer / Country Trash)
-> The Wild Ones vindt Brett Anderson van Suede zelf hun beste nummer, was een single na 'We are the pigs'
en was net niet de openingsdans van mijn vrouw en ik 8) (reden : nummer duurt te lang :D )
Toch bedankt voor dit nummer, ook een van mijn favorieten, ik bleef helaas steken op de uitvoerder.
Nochtans hun Cd (second coming) in mijn bezit :evil: , ik kon bijna alle nummers opsommen van de Cd behalve dit (gevolg voor de theorievraag sloeg ik tilt en kon enkel nog op Brett anderson komen :x ).
Wel een reden om hem deze week nog eens in mijn auto af te spelen :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

* The Wild Ones (titel Suede) : 3 (Koerier / Polkaheer / Country Trash)
-> The Wild Ones vindt Brett Anderson van Suede zelf hun beste nummer, was een single na 'We are the pigs'
en was net niet de openingsdans van mijn vrouw en ik 8) (reden : nummer duurt te lang :D )
Toch bedankt voor dit nummer, ook een van mijn favorieten, ik bleef helaas steken op de uitvoerder.
Nochtans hun Cd (second coming) in mijn bezit :evil: , ik kon bijna alle nummers opsommen van de Cd behalve dit (gevolg voor de theorievraag sloeg ik tilt en kon enkel nog op Brett anderson komen :x ).
Wel een reden om hem deze week nog eens in mijn auto af te spelen :D
Dat is Stone Roses, 2e CD van Suede heet 'Dog Man Star', net als hun eersteling een meesterwerk, vanaf dan ging het bergaf ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

* The Wild Ones (titel Suede) : 3 (Koerier / Polkaheer / Country Trash)
-> The Wild Ones vindt Brett Anderson van Suede zelf hun beste nummer, was een single na 'We are the pigs'
en was net niet de openingsdans van mijn vrouw en ik 8) (reden : nummer duurt te lang :D )
Toch bedankt voor dit nummer, ook een van mijn favorieten, ik bleef helaas steken op de uitvoerder.
Nochtans hun Cd (second coming) in mijn bezit :evil: , ik kon bijna alle nummers opsommen van de Cd behalve dit (gevolg voor de theorievraag sloeg ik tilt en kon enkel nog op Brett anderson komen :x ).
Wel een reden om hem deze week nog eens in mijn auto af te spelen :D
Dat is Stone Roses, 2e CD van Suede heet 'Dog Man Star', net als hun eersteling een meesterwerk, vanaf dan ging het bergaf ...
oeps , klopt , was weer te snel, groene cd met dat "achterwerk omhoog", in mijn auto echter geen hoesjes enkel de CD's :?
Die van de Stone Roses ligt hier ook op mijne bureau ... (begonnen aan de zomerquiz :dance: )
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door kuifje »

Rubby schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

Wel een reden om hem deze week nog eens in mijn auto af te spelen :D
Ik hoop dat je de cd bedoelt :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rubby »

kuifje schreef:
Rubby schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

Wel een reden om hem deze week nog eens in mijn auto af te spelen :D
Ik hoop dat je de cd bedoelt :lol:
yep :rofl2:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[ tot "veel muziek gehoord die mij niet interesseert" (yep, die laatste is er ééntje van jou, Tony :mrgreen: ).
klopt, dat was een beetje overdreven, maar ook een beetje waar...

Tuurlijk is dat waar Tony, maar dat zou ik toch ook kunnen zeggen over jouw quiz? Bingo, BZN, King Afrika en consoorten interesseren mij ook niet, maar ik had geen behoefte om dat te vermelden. Ik was immers meer dan tevreden met de muziek die ik wel goed vond, en maakte dan ook enkel daar een opmerking over.

Dat is net mijn punt: wij schijnen de perceptie tegen te hebben, wij gaan ook breed, maar het lijkt wel of veel mensen zich van onze quiz vooral de dingen herinneren die ze niet goed vonden en niet de fragmenten die ze wel leuk vonden. In jouw geval: ik weet dat je het niet hebt voor prog- en hardrock (ik overigens ook niet zo) maar in de Bananenquiz zaten toch ook the Triffids, Suede, Bowie enz, dingen waar jij toch ook niet vies van bent?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door SepPuKu »

Even een dienstmededeling tussendoor: deze thread bij de quizbesprekingen haalt officieel de 'leutertroffee' met 13 pagina's (enfin, toch volgens mijn instellingen) en running :app:

Ik probeer ook met deze post nog een steentje bij te dragen :wink:

De andere threads met 10 paginas of meer:

1e Stardust laatste 20 jaar popquiz - Bissegem
5e Stardust popquiz - Bissegem
6e All Round Muziekquiz - Bellem
3e BK popquizzen - Nijlen
Dus ook daar een 3 op 5 voor Tony :rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:[
Bingo, BZN, King Afrika en consoorten interesseren mij ook niet,?
opvallend dat je net deze opsomt, want het zijn net dit soort fragmenten die eruit vliegen op de 7e Stardust, waar ik dus, zoals gezegd, geen pogingen meer ga op doen om alle soorten quizzers van dienst te zijn, is toch onbegonnen werk ...
En Straight, ik heb veel fantastische muziek gehoord op de Bananenquiz, maar die zgn. SPAM en co. lust ik echt niet, maar dat zal mij echter niet tegenhouden van volgend jaar terug te komen ... :thumb1:
(al had ik nu ook wel Rush, maar wou de 'Neil Peart' vraag er absoluut in :roll: )
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op do 04 jun 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:het zijn net dit soort fragmenten die eruit vliegen op de 7e Stardust
:thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[
Bingo, BZN, King Afrika en consoorten interesseren mij ook niet,?
opvallend dat je net deze opsomt, want het zijn net dit soort fragmenten die eruit vliegen op de 7e Stardust...



Ik zou met veel plezier aankondigen dat wij als tegenprestatie bij ons de "spam" er uitzwieren, maar ik vrees dat er een paar ploegmaatjes niet volledig akkoord gaan mee zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[
Bingo, BZN, King Afrika en consoorten interesseren mij ook niet,?
opvallend dat je net deze opsomt, want het zijn net dit soort fragmenten die eruit vliegen op de 7e Stardust...



Ik zou met veel plezier aankondigen dat wij als tegenprestatie bij ons de "spam" er uitzwieren, maar ik vrees dat er een paar ploegmaatjes niet volledig akkoord gaan mee zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Geen probleem, maar dan vliegt ook de "dance" eruit :twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef:
straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[
Bingo, BZN, King Afrika en consoorten interesseren mij ook niet,?
opvallend dat je net deze opsomt, want het zijn net dit soort fragmenten die eruit vliegen op de 7e Stardust...



Ik zou met veel plezier aankondigen dat wij als tegenprestatie bij ons de "spam" er uitzwieren, maar ik vrees dat er een paar ploegmaatjes niet volledig akkoord gaan mee zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Geen probleem, maar dan vliegt ook de "dance" eruit :twisted:
:lol: ... niet altijd ideaal, maar toch soms blij dat ik de quiz alleen kan opstellen ...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door progres »

Ik zou met veel plezier aankondigen dat wij als tegenprestatie bij ons de "spam" er uitzwieren, maar ik vrees dat er een paar ploegmaatjes niet volledig akkoord gaan mee zijn

dat was misschien het probleem van jullie quiz, Mario
maw moesten er in elke reeks perse zoveel genres zitten?
ik zat alvast niet op een blues of jazzfragment per ronde te wachten bvb.

je kan misschien meerdere fragmenten per decennium vragen, dan kan je per decennium alsnog putten uit verschillende genres, zonder dat bvb elke vierde nummer jazz is en elk zesde nummer metal, is zo cliché en voorspelbaar. volg je nog?
ik denk dat dat de reden was van de negatieve reacties.
Plaats reactie