Stardust 30/05/09 Bissegem

marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door marc »

Mooie en uitgebalanceerde quiz, die veel hoekjes en kantjes verkende, talrijke decennia afschuimde en een evenwicht zocht tussen de hitparade en het alternatievere werk. Bovendien bood het thema van de wereldreis al snel een punt of tien extra. :app: Jammer dus van die familieverplichtingen... :(

Opmerkelijk ook dat net FAB 4-lid Hans zo fel tekeerging tegen de moeilijkheidsgraad. De jongste FAB4-quiz telde 15 quizmastersolo's, aangedikt met een half dozijn zaalsolo's. Bovendien haalde de winnaar ginder een lagere score dan in Bissegem. Het is een vreemde wereld.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Lars »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 9 :
* bijvraag bij Pussycat : achternaam Kowalczyck : 4 (Guess Who / Arthritic Monkees / Feds Gadget / Golden Eel)
-> bijvraagje bij Pussycat vond ik dan wel een leuke vraag : had ook wat meer goede antwoorden verwacht (had dit in mijn excelfile als 'medium' gezet)
-> An Emotional Fish : de debuutLP uit 1990 is een regelrechte aanrader, de LP's die erachter komen, kan ik minder smaken.
Bij de Pussycat vraag heb ik wel een opmerkinkje. Johan Facteur en ik wisten nog dat de leadzangeres (die lelijke schele :) ) Tony heeft als voornaam, maar konden niet op haar achternaam komen, net voor ingeven zei Johan nog: Is het niet iets als Hoebé, wat ik dan maar ingevuld heb. Tijdens de afterquiz in Roeselare wisten we het dan wel weer, het is Willé.
Want zo was ze toch gekend, de leadzangeres, als Tony Willé.
Wikipedia leerde me ondertussen dat Willé de familienaam is van haar man, en de echte naam van zij en haar zussen idd. Kowalczyk is. Wat ik me afvraag, is er dan niemand die Willé ingevuld had (want ik heb hier nog geen klachten gelezen)?
Willé ! Dat was de naam die ik vruchteloos aan het zoeken was, maar verder dan "het eindigt op -ee" kwam ik niet... Ik denk dat er destijds inderdaad soms zelfs gesproken werd over de zusjes Willé, maar Tony heeft ons nu geleerd hoe het echt zat. :thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

even opgesnord, Lou Willé is de man van Toni Kowalczyck, op haar beurt zus van Marianne en Betty Kowalczyck (dus niet Willé)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:even opgesnord, Lou Willé is de man van Toni Kowalczyck, op haar beurt zus van Marianne en Betty Kowalczyck (dus niet Willé)
Inderdaad, maar zo te zien gebruikten ze vooral de namen van hun mannen. De andere twee staan op de officiële Pussycat-site als Betty Dragstra en Marianne Veldpaus. Boeiend, hé? :think:

Maar er staat inderdaad ook bij dat ze eigenlijk alledrie Kowalczyk heten.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Lars schreef:
Tonyvdb schreef:even opgesnord, Lou Willé is de man van Toni Kowalczyck, op haar beurt zus van Marianne en Betty Kowalczyck (dus niet Willé)
Inderdaad, maar zo te zien gebruikten ze vooral de namen van hun mannen. De andere twee staan op de officiële Pussycat-site als Betty Dragstra en Marianne Veldpaus. Boeiend, hé? :think:

Maar er staat inderdaad ook bij dat ze eigenlijk alledrie Kowalczyk heten.
had inderdaad wat duidelijker moeten zijn, maar had niet zoveel plaats in mijn 'kotje' op het antwoordblad, vooral omdat ik per se de Live-tip erbij wilde ...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:dit was misschien de laatste Stardust muziekquiz, want alle goede bedoelingen ten spijt, slaag ik er blijkbaar niet in mijn verwachtingen en beloftes in te lossen.
Als er toch nog één komt, dan zal het zeker zonder beloftes en garanties zijn en zal ik gewoon mijn 'ding' doen, als het moet voor 15 of 20 ploegen, maar zoals het er nu voor staat, heb ik HEEL weinig zin ...
Ik was ervan overtuigd dat de quiz gemakkelijker en leuker zou zijn (door de wereldreis-link oa maar ook door het soort fragmenten : is dat het probleem? kleur ik te ver uit de 'Stubru'-lijntjes? Kan Belle & Sebastian niet naast Will Tura? Bingo naast The Virgin Prunes? Scott Walker naast Pieter Embrechts? De outro van Cold Turkey en Alec Eiffel : mag niet?)
Volksverlakkerij, onrespectvolle vragen en andere :violent: -en : als dat de perceptie is, dan zal ik in de toekomst de tientallen uren dat ik in het quizmaken steek, beter in belangrijker dingen steken ...


Tuurlijk mag je breed gaan, maar je moet er niet automatisch van uit gaan dat je daar unaniem applaus voor krijgt. Wij kunnen er van meespreken. Onze Bananenquiz mag dan misschien een eigen accent hebben, ik denk toch dat we ook mogen zeggen dat we breed gaan: van Daniel Dirk en Britney Spears over Lefty Frizell, Velvet Underground, Boris Vian en Curtis Mayfield tot Ween, Daft Punk en Mastodon. Van grote namen als Bowie, Beatles, Marley en Neil Young tot cultartiesten als Ivor Cutler, Psychick TV en Diamanda Gallas. Het vreemde is dat velen achteraf zich blijkbaar enkel de dingen herinneren die ze niet goed vonden. Sommigen leken echt te geloven dat ze bijna alleen maar brol gehoord hadden. Zaten er een paar luchtiger, of misschien zelfs wat "platte" dingen in (de quiz wordt nu eenmaal door 4 mensen met een verschillende smaak samengesteld), dan werden we daar op afgerekend door de ploegen die vooral "serieuze" muziek willen horen. Anderen morden dan weer omdat ze alleen maar "alternatieve muziek" gehoord hadden, terwijl er toch ook dingen in zaten die je moeilijk onder die noemer kunt onderbrengen.
Reacties gingen van "We gingen met een slecht gevoel naar huis" tot "veel muziek gehoord die mij niet interesseert" (yep, die laatste is er ééntje van jou, Tony :mrgreen: ).
We hebben ook wel een paar goede tot zeer goede reacties gehad, maar eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om enkel voor die paar mensen nog mijn tijd en energie in een quiz te steken. Of er volgend jaar nog een Bananenquiz komt is dus niet zeker, misschien één zonder mijn medewerking.

De Stardustquiz dan: je had toch wel echt de indruk gewekt dat het makkelijk ging worden Tony ("Makkelijker dan Testedoene!"), en dat was het zeker niet.
Maar: persoonlijk vond ik het wel een goede quiz. Wat zeg ik: een zeer goede!
Veel prima muziek gehoord en interessante vragen gelezen. Je hebt ook geleerd uit de opmerkingen van verleden jaar. Toen werden de vragen enkel voorgelezen en was er 6 fragmenten na mekaar een vraag, wat het te hectisch maakte, wegens te weinig tijd om na te denken.
Ik kom volgend jaar dus zeker terug.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door peegee »

Lars schreef:
Tonyvdb schreef:even opgesnord, Lou Willé is de man van Toni Kowalczyck, op haar beurt zus van Marianne en Betty Kowalczyck (dus niet Willé)
Inderdaad, maar zo te zien gebruikten ze vooral de namen van hun mannen. De andere twee staan op de officiële Pussycat-site als Betty Dragstra en Marianne Veldpaus. Boeiend, hé? :think:

Maar er staat inderdaad ook bij dat ze eigenlijk alledrie Kowalczyk heten.
Dat is typisch Nederlands. Van zodra een meisje trouwt krijgt ze automatisch de achternaam van haar man. Het was voor mij even wennen, toen ik in Belgie op ziekenhuisbezoek ging, dat de vrouwen hier altijd op hun meisjesnaam staan ingeschreven....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:[ tot "veel muziek gehoord die mij niet interesseert" (yep, die laatste is er ééntje van jou, Tony :mrgreen: ).
klopt, dat was een beetje overdreven, maar ook een beetje waar, maar had ik ook niet gezegd dat het een prima quiz was?
Indien niet : het was een prima quiz ! :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:[De Stardustquiz dan: je had toch wel echt de indruk gewekt dat het makkelijk ging worden Tony ("Makkelijker dan Testedoene!"), en dat was het zeker niet.
.
Bananen Stardust : 78,2%
Bananen Testedoene : 84,3%

Klopt dus, en zoals al een paar keer gezegd, was ik ervan overtuigd dat het ook zo was (niet 'makkelijker' maar wel 'niet moeilijker', lees die post maar eens) ... dus dit was fout ... achteraf gezien doodjammer en sneu, want overschaduwt de quiz voor een groot deel, spijtig ...
Een beetje meer 'zwijgen is goud, spreken is zilver', zou mij wel deugd doen ...
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door DVNO »

Tonyvdb schreef:Ronde 3

1 '08 British Sea Power Waving flags
Ondanks mijn lofzang voor de iets makkelijkere recente fragmenten, toch merci voor het prachtige Waving flags, een van de betere liedjes van 2008.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Een beetje meer 'zwijgen is goud, spreken is zilver', zou mij wel deugd doen ...
Yep, ondertussen heb je al meer dan 2020 post op dit forum :rofl: :rofl2: :laughing:
ik zou beter naar mezelf kijken, ik sta mooi op de 2de plaats op dat vlak :oops:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[De Stardustquiz dan: je had toch wel echt de indruk gewekt dat het makkelijk ging worden Tony ("Makkelijker dan Testedoene!"), en dat was het zeker niet.
.
Bananen Stardust : 78,2%
Bananen Testedoene : 84,3%

Klopt dus, en zoals al een paar keer gezegd, was ik ervan overtuigd dat het ook zo was (niet 'makkelijker' maar wel 'niet moeilijker', lees die post maar eens) ... dus dit was fout ... achteraf gezien doodjammer en sneu, want overschaduwt de quiz voor een groot deel, spijtig ...
Een beetje meer 'zwijgen is goud, spreken is zilver', zou mij wel deugd doen ...
Bananen op Testedoene : Geert, Mario, Eddy, PAUL
Bananen op Stardust : Geert, Mario, Eddy, WILLIAM

... :roll: waarmee niets bewezen is natuurlijk :laughing:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door progres »

moeilijke quiz of niet, met slechts een jurysolo en een zaalsolo, is nog maar eens bewezen dat alle fragmenten veelvuldig herkend werden en dus ook mogen gevraagd worden.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:
rino schreef:Of ben ik de enige die altijd content is als hij een (bijna) solo scoort?
Dat zou me verwonderen Rino :wink: . Maar overdaad op dat vlak zou de spreekwoordelijke druppel geweest zijn voor veel ploegen: hoe groter de kans op solo's (op zich leuk, vooral voor wie veel 'specialekes' kent), hoe groter de kans op desastreuze scores (is al iets minder leuk, vooral voor ploegen op 'de 2de rij' - om het oneerbiedig uit te drukken - want die missen dan ook nog es een hoop titels).

Ik scoorde 3 zaalsolo's op de quiz van Vince.

Leuk! Maar euh... die quiz werd dus niet echt goed onthaald. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Ronde 7 :

...


* King Africa is een Argentijn : 2 (Tony Servi Big Band / Vlassenbroek)
...


-> bijvraag bij King Africa was een slechte vraag, vind ik, excuus daarvoor

Het volstrekt onnozele weetje over John Major wiens favoriete zanger dit blijkt te zijn vond ik dan weer zeer geestig. Het zegt toch iets over die man.
Plaats reactie