Stardust 30/05/09 Bissegem

Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rushian »

Tonyvdb schreef:ivm volgend jaar : eerst zien of ik er nog eentje doe en in geval van ja, ga ik trachten zo duidelijk mogelijk te zijn.
Tony,
kan jij niet lezen misschien? Die volgende editie MOET er komen :headbang:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Rushian schreef:
Tonyvdb schreef:ivm volgend jaar : eerst zien of ik er nog eentje doe en in geval van ja, ga ik trachten zo duidelijk mogelijk te zijn.
Tony,
kan jij niet lezen misschien? Die volgende editie MOET er komen :headbang:
awel tis goed :D
ik heb zelfs al een datum : zondag 23 mei ...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Jorgen VG »

* *
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 01 jun 2009, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Spider Murphy »

peegee schreef: En niet te vergeten: HEEEEEEEEEEEL blij om mijn allerbeste Nederlandstalige song aller tijden nog eens te mogen terughoren op een muziekquiz, alhoewel ik zelfs bijna overruled werd door onze Polkaheer, die beweerde dat het om Leon Russell ging. Ik ben benieuwd naar uw analyse van de quiz Tony, vooral om te zien hoeveel teams net als ons "Oude maasweg" van de Amazing Stroopwafels juist hadden. Ikzelf ben daar openlijk voor uitgekomen, toen, tijdens ons tv-optreden (van Ludwig en mij) van Popquiz a gogo Matthijs Van Nieuwkerk vroeg, wat onze favoriete Nederlandstalige song was. Ludwig opperde Gorki (was het nu "Mia" of "Lieve Kleine Piranha"?) en ik the Amazing Stroopwafels.....
Kan ik alleen maar beamen, Peter. Ook voor mij is dit één van mijn favoriete Nederlandstalige nummers (al is strofe 1 in het Engels, maakt deze song wel iets mysterieuzer) Ook Buddie had deze song herkend, dus we zijn al minstens met 3. Had echter nooit durven dromen dat ik dit prachtnummer op een quiz voorgeschoteld ging krijgen.

Verder ook een :app: om Pieter Embrechts te vragen. Op de Gent Quizt Muziekquiz had ik deze er ook tussen gestoken, Vinceluka en SepPuKu hoorden het echter opnieuw in Keulen (of in Barcelona) donderen. :rofl2:

Alleen al deze 2 songs zorgen ervoor dat ik zeer tevreden ben dat ik op tijd het werk kon verlaten, en nog naar Bisse'h'em kon tjeezen.

In tegenstelling tot anderen vond ik het gedeelte voor de eerste pauze veel gemakkelijker dan dat erna. Hoe verder we gingen in de wereld, hoe verder de Monkees wegzakten. Als 16de toch nog een (voor mij dan) top-cd weggekaap: de debuutcd van Buurman. In de gaten houden die mannen!
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rushian »

Lars schreef:was gewoon "110th street" als een verwijzing naar New York op te vatten ?
Ik wist 1000% zeker dat dit Bobby Womack was (Jackie Brown van Tarantino is één van mijn favoriete films), maar gezien ik dit niet aan een Amerikaanse stad kon koppelen, veranderde ik dat in de Detroit Spinners. Van een kalf gesproken?.... Ik ben er één.
Dat dit aangegeven was in de begeleidende nota... niet gelezen jong. Maar ben dan ook heel slecht in het volgen van handleidingen en dergelijke.

23 mei 2010 IS NU AL GENOTEERD Ik hoop alleen een ploeg te vinden die me wilt adopteren.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rushian »

Spider Murphy schreef:In tegenstelling tot anderen vond ik het gedeelte voor de eerste pauze veel gemakkelijker dan dat erna. Hoe verder we gingen in de wereld, hoe verder de Monkees wegzakten. Als 16de toch nog een (voor mij dan) top-cd weggekaap: de debuutcd van Buurman. In de gaten houden die mannen!
'k Was nog niet weinig verrast dat Starbuk en Apollo een stuk hoger eindigden dan de Monkees. Maar dat had héél weinig met mijn inbreng te maken.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

oei alles gewist ...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 01 jun 2009, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Jorgen VG »

Ik ga een aantal posts verwijderen...

Soms reageer ik te emotioneel. Ik heb alle redenen om aan te nemen dat Tony het niet slecht bedoelde.
We zullen nooit muzikaal overeenkomen, maar het heeft geen zin om een moddergevecht te houden.
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 01 jun 2009, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:
celtic601 schreef: als deze ploegen ook al buiten top 10 vallen ..betekent dit toch wel genoeg me dunkt.
.
daar sla je de nagel op de kop : moeten altijd dezelfde ploegen top tien halen misschien?
Ploegen die gisteren top tien haalden, eindigen op de Fab4 of Holly's-quiz misschien 17e of 22e.

Toch bedankt om te komen, Celtic & co., ivm volgend jaar : eerst zien of ik er nog eentje doe en in geval van ja, ga ik trachten zo duidelijk mogelijk te zijn.
vanzelfsprekend moeten zij geen top 10 halen , maar je kan dat wel verwachten van hen
en wat betreft volgend jaar ? waarom zou je der niet nog eentje doen ???
het is niet omdat wij hem moeilijk vonden dat dit voor een ander geld...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:Ik ga een aantal posts verwijderen...

Soms reageer ik te emotioneel. Ik heb alle redenen om aan te nemen dat Tony het niet slecht bedoelde.
We zullen nooit muzikaal overeenkomen, maar het heeft geen zin om een moddergevecht te houden.
dan zijn we toch in iets hetzelfde :wink:
Bon, storm in glas water ligt.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door kasenco »

Deze quiz was misschien wel moeilijk, maar een van de aangenaamste die ik de laatste 2 maand heb gespeeld :thumb2:
Het gaf me terug het gevoel dat ik nog lang niet uitgekeken ben op het muziekquizzen met het gevolg dat we ook terug inschreven voor de Nescio-quiz.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Rushian »

Silent Dolphin schreef:Ik ga een aantal posts verwijderen...
Soms reageer ik te emotioneel. Ik heb alle redenen om aan te nemen dat Tony het niet slecht bedoelde.
We zullen nooit muzikaal overeenkomen, maar het heeft geen zin om een moddergevecht te houden.
Voorwaar wijze woorden. Trouwens modder is niet echt gezond voor een Dolphin. Moet je echt mee opletten. :wink:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door tony servi »

De Tony Servi Big Band begrijpt niet waarom er na Bissegem telkens weer discussies laaien over wat je wel en niet mag vragen op een muziekquiz.

Wij zijn in wezen een gelegenheidsploeg, maar zijn het voorbije halfjaar wat meer gaan quizzen en hebben van wat andere (soorten) muziekquizzen geproefd. En het moet gezegd: Bissegem blijft onze favo quiz.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

tony servi schreef:De Tony Servi Big Band begrijpt niet waarom er na Bissegem telkens weer discussies laaien over wat je wel en niet mag vragen op een muziekquiz.

Wij zijn in wezen een gelegenheidsploeg, maar zijn het voorbije halfjaar wat meer gaan quizzen en hebben van wat andere (soorten) muziekquizzen geproefd. En het moet gezegd: Bissegem blijft onze favo quiz.
thanks gasten !
En eindelijk in de top tien, na twee keer 11e ! :thumb1:
country trash
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 21:32

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door country trash »

We blijven het hier met het enthousiasme van de sportreporter volgen....
Deze quiz lokt heel uiteenlopende reacties uit, maar we zijn al van alle kanten aan het bijdraaien, heb ik zo de indruk. Beter veel reacties - goed en slecht - dan helemaal géééén reactie.
In elk geval, laten we inderdaad niet met modder gooien naar elkaar. Reacties als "domme quizzers" of "naar wat luisteren bepaalde - zogezegde - muziekliefhebbers dan?", vind ik dan ook niet kunnen. Elk is muziekliefhebber op z'n unieke manier, zoals elke quizmaster een quiz in elkaar mag steken op z'n eigen manier. Met deze woorden zeggen wij geen vaarwel, maar tot ziens misschien. :wink:
Plaats reactie