Stardust 30/05/09 Bissegem

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

SepPuKu schreef:
rino schreef:Of ben ik de enige die altijd content is als hij een (bijna) solo scoort?
Dat zou me verwonderen Rino :wink: . Maar overdaad op dat vlak zou de spreekwoordelijke druppel geweest zijn voor veel ploegen: hoe groter de kans op solo's (op zich leuk, vooral voor wie veel 'specialekes' kent), hoe groter de kans op desastreuze scores (is al iets minder leuk, vooral voor ploegen op 'de 2de rij' - om het oneerbiedig uit te drukken - want die missen dan ook nog es een hoop titels).
Ben ik me wel van bewust, maar het blijft toch leuker en eerlijker als je de titels niet hoort passeren.
Ik herinner me dat op de individuele quiz van vorig jaar, we (bijna) geen titels te horen kregen, meer nog ik maakte toen zelfs de opmerking dat nogal wat van de nummers een titel hadden die zelfs niet in het nummer voorkomt.
Perfect voor een quiz als de individuele, maar wellicht niet doenbaar op een gewone teamquiz.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:* D-Kay & Epsilon : 9
Hier zat ik dicht in de buurt met TK & Ypsilon, goedgekeurd door de jury, waarvoor dank. :thumb1:
Een algemene quiz-principe (fonetisch juist is juist) en een Stardustquiz-principe :wink: (niet lullig verbeteren) gecombineerd = TK goed genoeg voor D-Kay.
Na het Matteus-effect ook het Kwak & Boemel-effect op muziekquizzen :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
SepPuKu schreef:
rino schreef:Of ben ik de enige die altijd content is als hij een (bijna) solo scoort?
Dat zou me verwonderen Rino :wink: . Maar overdaad op dat vlak zou de spreekwoordelijke druppel geweest zijn voor veel ploegen: hoe groter de kans op solo's (op zich leuk, vooral voor wie veel 'specialekes' kent), hoe groter de kans op desastreuze scores (is al iets minder leuk, vooral voor ploegen op 'de 2de rij' - om het oneerbiedig uit te drukken - want die missen dan ook nog es een hoop titels).
Ben ik me wel van bewust, maar het blijft toch leuker en eerlijker als je de titels niet hoort passeren.
Ik herinner me dat op de individuele quiz van vorig jaar, we (bijna) geen titels te horen kregen, meer nog ik maakte toen zelfs de opmerking dat nogal wat van de nummers een titel hadden die zelfs niet in het nummer voorkomt.
Perfect voor een quiz als de individuele, maar wellicht niet doenbaar op een gewone teamquiz.
ik zie wat je bedoelt Rino, maar meestal redeneer ik zo : een gemakkelijke uitvoerder laat ik de titel vaak niet horen (bvb. dus Suede, A-Ha of Scott Walker), maar bij een moeilijkere uitvoerder (An Emotional Fish - 7 ploegen hadden het) is de titel laten horen soms wel nodig ... geen wetmatigheid natuurlijk, maar in grote lijnen is dit wel geen slecht uitgangspunt
(en als het een troost(je) mag zijn : veel hadden iets staan met Virginia, maar slechts een 12-15 ploegen hadden 'Lace' staan)
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 02 jun 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:Ronde 9 :
* bijvraag bij Pussycat : achternaam Kowalczyck : 4 (Guess Who / Arthritic Monkees / Feds Gadget / Golden Eel)
-> bijvraagje bij Pussycat vond ik dan wel een leuke vraag : had ook wat meer goede antwoorden verwacht (had dit in mijn excelfile als 'medium' gezet)
-> An Emotional Fish : de debuutLP uit 1990 is een regelrechte aanrader, de LP's die erachter komen, kan ik minder smaken.
Bij de Pussycat vraag heb ik wel een opmerkinkje. Johan Facteur en ik wisten nog dat de leadzangeres (die lelijke schele :) ) Tony heeft als voornaam, maar konden niet op haar achternaam komen, net voor ingeven zei Johan nog: Is het niet iets als Hoebé, wat ik dan maar ingevuld heb. Tijdens de afterquiz in Roeselare wisten we het dan wel weer, het is Willé.
Want zo was ze toch gekend, de leadzangeres, als Tony Willé.
Wikipedia leerde me ondertussen dat Willé de familienaam is van haar man, en de echte naam van zij en haar zussen idd. Kowalczyk is. Wat ik me afvraag, is er dan niemand die Willé ingevuld had (want ik heb hier nog geen klachten gelezen)?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 9 :
* bijvraag bij Pussycat : achternaam Kowalczyck : 4 (Guess Who / Arthritic Monkees / Feds Gadget / Golden Eel)
-> bijvraagje bij Pussycat vond ik dan wel een leuke vraag : had ook wat meer goede antwoorden verwacht (had dit in mijn excelfile als 'medium' gezet)
-> An Emotional Fish : de debuutLP uit 1990 is een regelrechte aanrader, de LP's die erachter komen, kan ik minder smaken.
Bij de Pussycat vraag heb ik wel een opmerkinkje. Johan Facteur en ik wisten nog dat de leadzangeres (die lelijke schele :) ) Tony heeft als voornaam, maar konden niet op haar achternaam komen, net voor ingeven zei Johan nog: Is het niet iets als Hoebé, wat ik dan maar ingevuld heb. Tijdens de afterquiz in Roeselare wisten we het dan wel weer, het is Willé.
Want zo was toch gekend, de leadzangeres, Tony Willé.
Wikipedia leerde me ondertussen dat Willé de familienaam is van haar man, en de echte naam van zij en haar zussen idd. Kowalczyk is. Wat ik me afvraag, is er dan niemand die Willé ingevuld had (want ik heb hier nog geen klachten gelezen)?
zou dat eens moeten checken, Willé, niet op gelet bij het 'turven'.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

piet b schreef:
Ik denk dat onze perceptie (jaja, nog eens het modewoord) in de hand gewerkt werd door het helse tempo van deze kwis. Het ging immers ontzettend hard zonder pauzes tussen de nummers, en weinig echte weggevers. Rangschik dit echter onder de noemer "detailkritiek". Want ik sluit mij volledig aan bij degenen die de loftrompet over deze kwis bovenhalen : prachtig werkstuk waar heel wat uren voorbereiding moeten ingekropen zijn (proficiat Tony!) en het wereldreis-concept vond ik TOP ! Met een plaats net binnen de top-10 haalden we dan ook onze betrachting en wij zijn er volgend jaar met plezier terug bij.
Thanks Piet, het was de bedoeling een Guess Who-niveau te halen trouwens, maar het ging iets erover.

Pauzes tussen de nummers : ik heb een nieuwe MP3-editor (een veel betere dan die ervoor) en die is de schuldige : bij de vorige kon ik automatisch een half secondje pauze inbouwen tussen de fragmenten, bij de nieuwe niet ... zal dat de volgende keer fragment per fragment toch handmatig doen (houdt niks in hoor), want toen ik de quiz in mijn auto op zijn geheel beluisterde een paar dagen voor de quiz, viel het mij ook op, maar toen was het te laat.
Gelukkig laat ik de nummerkes altijd wat outfaden.

Hier en daar ook wat gemor over het geluid in het midden van de zaal : zal dat met de zaal-technicus bespreken voor de volgende editie, is de eerste keer dat daar klachten over zijn. En terecht, want vooral op een muziekquiz moet de klank perfect zijn.
Aan de andere kant : waarom kwam niemand dat zeggen? Ik had makkelijk wat kunnen prutsen met de klank met die enorme P.A.-bak voor mijn neus ...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door vinceluka »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:Ronde 9 :
* bijvraag bij Pussycat : achternaam Kowalczyck : 4 (Guess Who / Arthritic Monkees / Feds Gadget / Golden Eel)
-> bijvraagje bij Pussycat vond ik dan wel een leuke vraag : had ook wat meer goede antwoorden verwacht (had dit in mijn excelfile als 'medium' gezet)
-> An Emotional Fish : de debuutLP uit 1990 is een regelrechte aanrader, de LP's die erachter komen, kan ik minder smaken.
Bij de Pussycat vraag heb ik wel een opmerkinkje. Johan Facteur en ik wisten nog dat de leadzangeres (die lelijke schele :) ) Tony heeft als voornaam, maar konden niet op haar achternaam komen, net voor ingeven zei Johan nog: Is het niet iets als Hoebé, wat ik dan maar ingevuld heb. Tijdens de afterquiz in Roeselare wisten we het dan wel weer, het is Willé.
Want zo was ze toch gekend, de leadzangeres, als Tony Willé.
Wikipedia leerde me ondertussen dat Willé de familienaam is van haar man, en de echte naam van zij en haar zussen idd. Kowalczyk is. Wat ik me afvraag, is er dan niemand die Willé ingevuld had (want ik heb hier nog geen klachten gelezen)?[/quote]

Dimitri kwam er alleszins mee af en het kwam ook op ons blad terecht geloof ik
Klachten?
Er werd ook verwezen naar een zanger van een bekende groep met dezelfde naam en die heet vooralsnog niet Ed Willé. een klacht kon dus makkelijk geseponeerd worden vermoed ik.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
peegee schreef:
eLMO schreef:Voor mij was de quiz ook te moeilijk, maar het mooie concept maakte dat ruimschoots goed. Dat ga ik misschien wel eens recycleren op een algemene quiz in Gent. :D (Alleen Toni Servi gaat dat herkennen :wink: )

Toch nog één minpuntje: Waar was die lange en fraaie blondine die andere jaren opdiende? :P
Ik durfde het eerst niet vragen :oops: , maar nu gij erover begint, Elmo. Ja, Tony, waar was zij? :evil:
weg met haar echtgenoot naar zee : ze zit hier naast mij en glundert een beetje met de aandacht ...
Nu is het duidelijk waarom de meeste ploegen een hogere score haalden.
Ze werden minder afgeleid :mrgreen:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:
Nu is het duidelijk waarom de meeste ploegen een hogere score haalden.
Ze werden minder afgeleid :mrgreen:
Polkaheer zelfs bijna 10% beter dan vorig jaar :lol:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:
Nu is het duidelijk waarom de meeste ploegen een hogere score haalden.
Ze werden minder afgeleid :mrgreen:
Polkaheer zelfs bijna 10% beter dan vorig jaar :lol:
onze Polkaheer kwam trouwens ook met Willé op de proppen dacht ik. doch dit terzijde...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door peegee »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:
Nu is het duidelijk waarom de meeste ploegen een hogere score haalden.
Ze werden minder afgeleid :mrgreen:
Polkaheer zelfs bijna 10% beter dan vorig jaar :lol:
onze Polkaheer kwam trouwens ook met Willé op de proppen dacht ik. doch dit terzijde...
Sorry, Keiem, dat was niet Marc (Polkaheer), maar ikke (Kaaskop), die ook Tony Willé kende (van naam toch)....

@ TONY: Wat was dan wél jullie openingsdans????
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

peegee schreef: @ TONY: Wat was dan wél jullie openingsdans????
Ik gok op "M'n airhostess" van Will Tura. Tony is in alle geval fan want nadat hij het al gevraagd had in z'n Verdi Quiz, kregen we het zondag nog eens voorgeschoteld. :wink:
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door piet b »

Kan ook Pussycat geweest zijn.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Het fantastische "M'n airhostess" was ook een mogelijkheid geweest (zo'n silly tekst, heerlijk gewoon : ook de manier waarop hij LONDON zingt, vind ik onnavolgbaar), maar het was "The look of love" in de versie van Isaac Hayes :thumb1:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:Ronde 11 : Latijns-Amerika

1 '81 Simple Minds Boys from Brazil
"Wat is de titel van het album, waar dit nummer
op staat. Het was de plaat net voor de grote
doorbraak in '82 en werd simultaan of zelfs als
dubbel-LP uitgebracht met 'Sisters Feelings Call'" Sons and Fascination
Bijna ging ik hier weer de mist in op een nummer uit één van mijn favoriete LP's aller tijden. Bij Kas & Co had ik de hulp nodig van een milde jury voor "70 Cities As Love Brings The Fall" en ook nu wou de titel eerst niet komen, pas na een tijdje en na het aflopen van zowat alle Latijns Amerikaanse landen wist ik dat het 'iets met Brazil' was, waarna phon de titel verder kon aanvullen. :thumb2:
Plaats reactie