Testedoene 22 mei 2009

Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Rock Monsieur »

00u15 en nog altijd geen einduitslag of bespreking van de quiz ... wat een ontgoocheling.
Zijn de uitzendrechten gekocht door een Waalse website misschien?

Ben in ieder geval benieuwd, maar zal het dus wel morgenvroeg kunnen lezen zeker?
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door overdrive »

Ik ben ook heel benieuwd, vooral dan naar de gevraagde fragmenten aangezien ik graag had meegespeeld :)
Dus naast de uitslag vannacht ook de oplossing graag :)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Devils answer »

Tja, die nachtuil van een Devil's answer was er eens niet bij, en zie...
:mrgreen:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door parma espe »

Na nog een beetje doorzakken in het enige Bellemse cafe ... :'D

Arthritic Monkeys was eerste, de rest weet ik al niet meer :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door gekookte espe »

een schelle espe schreef:Na nog een beetje doorzakken in het enige Bellemse cafe ... :'D

Arthritic Monkeys was eerste, de rest weet ik al niet meer :)

Tschijnt dame wunder iets van de 25e geëindigd zijn ofzo. De Holly's den tweeden. Lijk, weet wel.

Die Bellemsche pinten :doh:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Schalckske »

't Schijnt ook dat wij voor de Blackouts waren en dat ze volgende zondag revanche gaan pakken.Spijtig dat het dan geen verplaatsing met de velo is, want dat ligt ons wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Rushian »

Allee hup, ik zal de spits dan maar afbijten zeker.

De quiz van Testedoene WAS EEN SCHOT IN DE ROOS. Diegenen die niet konden komen, hebben echt iets gemist.
eerst en vooral, B-4s is 11de geworden met een mooie 74,5% (of 328)

Uitslag (op 440)
1) Arthritic Monkees : 372
2) Rechte Bananen : 371 (spannender kon dus niet)
3) The Holly's : 367
4) Fab 4 : 364
5) JPJSG : 363
6) Sticky Fingers: 352
7) Vlassenbroek 2000 : 349
7) The Guess Who : 349
9) Café Maxx : 343 (= testedoene of vroeger Domino)
10) Starbuk & Apollo : 343

De quiz was - zoals de laatste tijd wel meer voorkomt - als mixronden aangepakt: in elke ronde zat dus voor elk wat wils. 50-60, 70, 80, 90, 2000, afrekening, familie (groepen waar meerdere familieleden in speelden), Belpop, Motown, De Maxx (mijn favorietje), American city (je moest de stad noteren van waar de band afkomstig was), Instrumentaal, Gasten (wie speelde mee als gast op het nummer), 2009, CD track (+ noteren uit welk album het nummer afkomstig was), Rock n roll, Our favourites, en varia (fragment met daaraan een theorievraag gekoppeld).
Daarnaast waren er de gebruikelijke 20 foto's en (oef) slechts 10 CD hoezen (was nog steeds een ramp met 8/20, maar kom). Helaas geen videoclips!!!! Maar dat was in deze zaal ook niet mogelijk. Het is hen vergeven.

De quiz was uitermate uitgebalanceerd en was zoals aangekondigd vrij pittig, hoewel de 84,5% van de eerste dat niet echt laat merken.

Ook een sjapoo aan de geluidskwaliteit en de presentatie. Door het gebrek aan een LCD projector, dienden de punten telkens voorgelezen te worden, maar ook dat was niet storend.

Persoonlijk was ik zeer tevreden dat ik geen enkel fragment van "De Maxx" gemist heb (nrs. als Raven Maize: the real life, Shakedown: At night, Felix Da Housecat ft. Miss Kitten: Silver screen shower scene en Demon vs. Heartbreaker: You are my high waren recht in mijn straatje.)

Deze quiz is met 37 ploegen duidelijk een zeer gesmaakte blijver in het circuit. We kijken al uit naar de quiz in augustus op het plein van Bellem.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ik kan heel kort zijn over gisteren...

Dit moet zonder twijfel zowat de beste quiz zijn geweest die we dit jaar al speelden !!!
:headbang: :bow: :bow: :app:

Uiteindelijk een mooie 7e plaats uit de brand gesleept, met dank aan Guess Who die het nalieten om hun schiftingsvraag in te dienen (want ze zaten er boenk op) :shock:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Keiem »

Na 4 jaar Wasoetie was dit nog maar de tweede kwis die we deden onder de noemer Paris Hilton en dus gingen de reacties bij mijn teamgenoten van 'moeilijk' tot 'anders'. Ikzelf ben intussen al het één en ander gewoon dankzij deelnames aan kwissen met Polkaheer.
Maar na mijn vrienden uit te leggen dat de organisatie hier (door het grote aantal topploegen) de balk gewoon wat hoger moet leggen, kwamen we toch op dreef. Een uiteindelijke 14de plaats was het beste dat mogelijk met ons subtop ploegje.

De gewijzigde locatie was wat eng (er mocht geen ploeg meer bij of we zaten op elkanders schoot), maar de kwis zelf was erg gevarieerd: die ging van Tragic Error tot Tragically Hip (veel dank voor deze laatste, ook van teammember Gordon Downie). De gekozen fragmenten en de muzieksmaak van de organisatie lagen in de lijn van onze interesse. We hebben uiteraard ook weer heel wat laten liggen (Miss Kitten, dedju toch...) maar ik denk niet dat dit ons een plaats gekost heeft.

Ook weer leuk om wat te verbroederen met anders kwissers. Dit is zeker een extraatje bij het muziekkwissen geworden...

Ook dank aan Rubby voor het rondje (voor mijn hulp aan een vorige kwis).
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door peegee »

Ik merk nu aln dat ik gisteren veel gemist heb door niet in Bellem te zijn. Maar ja, ik heb ook genoten van de overvloed aan superlekker eten in "Hof ter Beke", waar mijn collega zijn trouw aan zijn nieuwe vrouw bezegelde :yummy: :yummy: :yummy:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Rushian »

peegee schreef:Ik merk nu aln dat ik gisteren veel gemist heb door niet in Bellem te zijn. Maar ja, ik heb ook genoten van de overvloed aan superlekker eten in "Hof ter Beke", waar mijn collega zijn trouw aan zijn nieuwe vrouw bezegelde :yummy: :yummy: :yummy:
Kwestie van prioriteit hé Peegee. Verschil tussen het feest gisteren en de quiz van Testedoene? Trouw is vergankelijk. De quiz een blijver.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door peegee »

Rushian schreef:
peegee schreef:Ik merk nu aln dat ik gisteren veel gemist heb door niet in Bellem te zijn. Maar ja, ik heb ook genoten van de overvloed aan superlekker eten in "Hof ter Beke", waar mijn collega zijn trouw aan zijn nieuwe vrouw bezegelde :yummy: :yummy: :yummy:
Kwestie van prioriteit hé Peegee. Verschil tussen het feest gisteren en de quiz van Testedoene? Trouw is vergankelijk. De quiz een blijver.
Dat wil zeggen dat ik hem ook volgend jaar (bij leven en welzijn) nog kan spelen :wink: En zo'n trouw is wel eens een goede afwisseling als je alle weken gaat kwissen..... Zo vaak wordt je op mijn leeftijd niet meer op trouws gevraagd; de meeste vrienden en kennissen zijn al getrouwd of willen niet meer :roll:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Schalckske »

Jah, mss best ook nog een serieuze reactie van onze kant :mrgreen:

Kvond de quiz stukken en stukken moeilijker dan vorig jaar, maar als je dan ziet dat we zowaar niet gebuisd waren, moet dat niet helemaal het geval geweest zijn. De Schelln Espe hebben zich, na een korte inloopperiode, in ieder geval weer goed geamuseerd in Bellem, zowel quizgerelateerd als daarbuiten :twisted:

Van de geluidskwaliteit was ik aangenaam verrast, veel titels duidelijk hoorbaar, wat de schade bij ons toch wat beperkt heeft. Ook weinig genres te horen die ons totaal niet liggen. (Al zijn de Kings Of Leon natuurlijk een genre op zich, bedankt Testedoene :violent: )

En tot slot nog den tombola. Ik weet niet goed welke smiley hier het beste bij past " :dance: " , " :shock: " of " :roll: ". Ik denk dat Sven zo stilaan nen kleinen uitzet heeft met tombolaprijzen her en der bijeengescharreld.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door celtic601 »

pittig ..leuk ...varierend ... zo als men verwachten kon .
wij van Koerier ( 12de plaats ) hebben ons wederom goed geamuseerd.
het is al is leuk dat ieder van de ploeg zijn bijdrage kan doen , en idd had wat bang van de Maxxen .. toch bijna alles juist . enkel die F...cking cd hoezen weer al hé !!!! ( 8/ 20 )
we zullen het nooit leren...
tot volgend jaar Bellemannen !!!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Testedoene 22 mei 2009

Bericht door Tonyvdb »

jaja, alweer een Testedoenequiz om duimen en vingers van af te likken ... ik had de indruk dat ie iets moeilijker was dan anders, maar dat stoorde geenszins.
Geluid was gezien de omstandigheden goed, ook belangrijk : een ruime drankkaart, regelmatige scores en een kort op de bal spelende jury. :app:

Proficiat aan de winnaars (quasi in hun Would-Be Monkees-opstelling : zijn ze goed? zijn ze complementair? heeft een koe uiers?) en de net-niet-winnaars Rechte Bananen en het sterk amalgaam Hollies/Polkaheer/Rock Monsieur :thumb1:

Wijlder reden heel de quiz mee in de kopgroep, maar hadden geen schijn van een kans in de eindspurt en bolden uiteindelijk als vijfde over de lijn, die dekselse Fab4's kwamen hun wiel just voor ons neus nog over de meet gooien :violent: :thumb1:
Wij hebben het zwaar laten afweten in die Amerikaanse steden (3 op 10 dacht ik) en we zouden beter eens wat meer naar de radio luisteren want iets te veel 'Hot2009'-vragen wilden niet lukken gisteren...
Met grote dank aan Chris M, zonder hem speelden we ongeveer de zelfde plaats als vorig jaar, 2e helft top 10 vermoed ik, met hem deden we lang mee voor het podium ... een aanwinst, dat is zeker ... hopelijk kunnen we hem regelmatig eens overtuigen ons te vervoegen : merci ! :thumb1:

Ook proficiat aan de Espen voor hun niet aflatend enthousiasme en het winnen van een DVD-speler : ze haalden trouwens de helft op deze niet echt makkelijke quiz ... ik merk een stijgende curve in hun scores en dus in hun kennis

Nu nog twee gisteren gevraagde fragmentjes uit de Stardustquiz gooien en dan is het aan mij volgende zondag ... voor zij die willen vergelijken : de Stardustquiz wordt zeker niet moeilijker dan de Testedoene gisteren, ik zou zelfs durven zeggen iets makkelijker ...
Plaats reactie