13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rock Monsieur »

Aanvankelijk stond deze quiz niet op ons programma omdat we ons hadden ingeschreven voor een café-quiz in Zottegem. Een paar dagen geleden kregen we van de organisatoren in Zottegem echter te horen dat onze inschrijving geannuleerd werd omdat we een 'circuitploeg' waren.
'Eigen volk eerst' blijkbaar daar in Zottegem.

Toen we op de kalender keken naar een alternatief, konden we kiezen uit Brugge, De Klinge of Schiplaken. Vorig jaar werden we in Schiplaken 7e op slechts 5 punten van de winnaars, dus onze keuze was snel gemaakt.

Uit de Top 7 van vorig jaar was deze keer alleen 'Peter De Vries Entertainment Group' (vorig jaar winnaars met Tom Helsen in hun rangen) en Koerier (slechts 2 man) aanwezig. Er verschenen 25 ploegen aan de meet.

Vorig jaar speelden we o.a. met Marc S. (Polkaheer en Co) en KUB in onze rangen. Deze keer speelden we in eerder traditionele bezetting met Michel, Luc, mezelf en Dirk Vernaeve.

De quiz zelf leek mij iets moeilijker dan vorig jaar, maar als ik ons percentage bekijk, dan halen we ongeveer een even hoge score als vorig jaar. Schijn bedriegt dus.

De quiz zelf bestond uit 9 gewone reeksen en 2 tussenreeksen.
De gewone reeksen waren opgebouwd volgens hetzelfde stramien:

Fragment 1 = België - Nederland
Fragment 2 = 40-50-60
Fragment 3 = Duo's
Fragment 4 = 70
Fragment 5 = Klassiek
Fragment 6 = 80-90
Fragment 7 = Filmmuziek - Musical
Fragment 8 = Covers
Fragment 9 = 2000 - nu

Er kon ook een joker worden ingezet op één van deze 'thema's'. Bij een goed antwoord kreeg men dan dubbele punten.

Bij de 1e tussenronde toonde men afwisselend een videoclip (zonder geluid) en een foto.
De opgave van de 2e tussenronde ben ik ondertussen alweer vergeten.

Bij de fragmenten vroeg men meestal enkel naar de titel of enkel naar de uitvoerder/componist. Af en toe werd er een andere vraag m.b.t. het fragment gesteld. (vb: vaste begeleidingsgroep van Iggy Pop, uit welke film komt volgend fragment, ...).
De vragen werden voorgelezen en tegelijkertijd geprojecteerd op scherm.

In tegenstelling tot vorig jaar moesten wij deze keer geen enkele keer ons beklag doen bij de jury :app: i.v.m. verkeerde puntentelling. Desondanks zater er toch een paar foutjes in de quiz (vb: verkeerd fragment van een artiest die we zochten, verkeerde titel van een nummer van The Kinks, ...). Na protest in de zaal zette de jury deze zaken wel recht en werden (volgens ons) de correcte punten toegekend.

Ploegen mogen bestaan uit max. 5 deelnemer. Wij waren slechts met 4 aanwezig.

Het werd uiteindelijk een heel spannende quiz waarbij de winnaar pas in de laatste ronde bekend was. Na de 2e ronde stonden wij op een gedeelde 2e plaats op 3 punten van de koploper 'Mylene'.
Na de 1e tussenronde waren we tot op 1 punt genaderd van de koplopers en na een moeilijke 5e ronde (blijkbaar moeilijk voor iedereen) stonden we zelf op de 1e plaats. 'Mylene' was op dat moment weggezakt uit de top 10 en Men In Black volgden op amper 1 punt.
Maar na de 2e tussenronde, waar Men In Black 10/10 scoorde, moesten wij opnieuw achtervolgen. Het verschil werd nooit groter dan 1 punt en na de voorlaatste ronde stonden Men In Black en wijzelf op gelijke hoogte.
De laatste ronde was dus eveneens de beslissende ronde en met 11/11 slaagde 'Rock Monsieur' er in om voor de eerste keer in zijn 10-jarig bestaan een muziekquiz te winnen. :headbang: :headbang: :headbang:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Keiem »

Rock Monsieur schreef: De laatste ronde was dus eveneens de beslissende ronde en met 11/11 slaagde 'Rock Monsieur' er in om voor de eerste keer in zijn 10-jarig bestaan een muziekquiz te winnen. :headbang: :headbang: :headbang:
:app: Well done. :thumb2:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rock Monsieur »

Het laatste fragment was te horen om 23u20 en nog voor middernacht konden wij de lange weg naar Gent en Kruishoutem weer aanvatten.
De prijzentafel liet, behalve 2 Ipod-shuffles (1GB) en een CD-Discman, wel een beetje te wensen over.

De Top 15 (op 119)

1. Rock Monsieur - 93
2. Men In Black - 91
3. KC Hopeloos - 89
4. The Alarm - 86
5. Mylene - 86
6. Corsica - 81
7. Fools on the Hill - 78
8. The Jailhouse Rockers - 74
9. De Daisybelzen - 72
10. Koerier (slechts 2 man) - 71
11. Peter De Vries Entertainment Group - 71
12. De Bonobo's - 67
13. De Sjoekes - 67
14. De 4 Krieken - 65
15. Kwistanie - 64
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef: De laatste ronde was dus eveneens de beslissende ronde en met 11/11 slaagde 'Rock Monsieur' er in om voor de eerste keer in zijn 10-jarig bestaan een muziekquiz te winnen. :headbang: :headbang: :headbang:
:dance: SUPER :app: :app: :app: :app: :wink:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door ricardofab4 »

Rock Monsieur schreef: De laatste ronde was dus eveneens de beslissende ronde en met 11/11 slaagde 'Rock Monsieur' er in om voor de eerste keer in zijn 10-jarig bestaan een muziekquiz te winnen. :headbang: :headbang: :headbang:

proficiat aan rock monsieur :dance: :app: :thumb2: :thumb1:
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door redactieteam introkwis »

En nu de volgende uitdaging zeker ?
Je vergat wel dat je al eens maandwinnaar geweest bent op introkwis.be, maar da's natuurlijk geen zaalquiz uiteraard.
Hopelijk houden jullie de teugels goed vast, want eens geproefd van de winst bestaat de kans dat alles wat minder enthousiast wordt.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rock Monsieur »

Waauw, iedereen alvast bedankt voor de felicitaties. Dat was nu ook niet meteen de bedoeling van mijn post.
redactieteam introkwis schreef:En nu de volgende uitdaging zeker ?
Tja ... de volgende uitdaging. 't Is te zeggen ... ons quizseizoen zit er eigenlijk op.
In Bellem kan ik zelf niet meespelen, maar doen er 2 van ons wel mee met The Hollys.
In Bissegem wil ik nog wel meespelen, maar 2 van mijn kompanen (companen??) van zaterdag doen eveneens mee met 2 andere ploegen.
En op 6 juni organiseren we onze eigen quiz.

De Nescio-quiz is voor ons waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. En dan is het wachten ... tot augustus.
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door redactieteam introkwis »

Rock Monsieur schreef:Waauw, iedereen alvast bedankt voor de felicitaties. Dat was nu ook niet meteen de bedoeling van mijn post.
redactieteam introkwis schreef:En nu de volgende uitdaging zeker ?
Tja ... de volgende uitdaging. 't Is te zeggen ... ons quizseizoen zit er eigenlijk op.
In Bellem kan ik zelf niet meespelen, maar doen er 2 van ons wel mee met The Hollys.
In Bissegem wil ik nog wel meespelen, maar 2 van mijn kompanen (companen??) van zaterdag doen eveneens mee met 2 andere ploegen.
En op 6 juni organiseren we onze eigen quiz.

De Nescio-quiz is voor ons waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. En dan is het wachten ... tot augustus.
Ook al is het een heel stuk uit mijn buurt, ik zal er in Kruishoutem voor de 1ste maal bijzijn !
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door peegee »

Rock Monsieur schreef: De laatste ronde was dus eveneens de beslissende ronde en met 11/11 slaagde 'Rock Monsieur' er in om voor de eerste keer in zijn 10-jarig bestaan een muziekquiz te winnen. :headbang: :headbang: :headbang:

proficiat aan rock monsieur :dance: :app: :thumb2: :thumb1:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rock Monsieur schreef:Waauw, iedereen alvast bedankt voor de felicitaties. Dat was nu ook niet meteen de bedoeling van mijn post.
redactieteam introkwis schreef:En nu de volgende uitdaging zeker ?
Tja ... de volgende uitdaging. 't Is te zeggen ... ons quizseizoen zit er eigenlijk op.
In Bellem kan ik zelf niet meespelen, maar doen er 2 van ons wel mee met The Hollys.
In Bissegem wil ik nog wel meespelen, maar 2 van mijn kompanen (companen??) van zaterdag doen eveneens mee met 2 andere ploegen.
En op 6 juni organiseren we onze eigen quiz.

De Nescio-quiz is voor ons waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. En dan is het wachten ... tot augustus.

:thumb1: :thumb1:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rock Monsieur »

Vlassenbroek2000 schreef:
Rock Monsieur schreef:Waauw, iedereen alvast bedankt voor de felicitaties. Dat was nu ook niet meteen de bedoeling van mijn post.
redactieteam introkwis schreef:En nu de volgende uitdaging zeker ?

De Nescio-quiz is voor ons waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. En dan is het wachten ... tot augustus.

:thumb1: :thumb1:
... voor de Bellemse Feesten :banana:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13e muziekquiz KHDE - Schiplaken (16 mei 2009)

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef: :thumb1: :thumb1:
... voor de Bellemse Feesten :banana:[/quote]

:banana: :banana: :banana: :app: :app: Goed zo en daarna naar Vlassenbroek ! :wink:
Plaats reactie