Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Devils answer »

Er zijn jaren geweest dat ik deze Aalsterse (redelijk) alternatieve quiz in mijn eigen stad achteraf vervloekt heb om de nonchalante aanpak en amateuristisch aandoende organisatie, of om de eigenzinnige muziekkeuze die de gezinsploegen (!) uit de eerste edities echt na de eerste pauze naar huis deed vluchten…

Twee jaar geleden viel het ook qua muziekkeuze wat tegen, en vorig jaar trok ik mijn toen niet aanwezige wenkbrauwen op omdat de Rechte Bananen hier verloren van de Bad Brains.

Dit jaar bleek ik alleen thuis te zullen zijn, en overwoog ik in de plaats een avondje daar aan de toog, ware het niet dat dit forum plots zowel Phon, Rino en Jo als potentiële tooghangers verzameld liet zijn in de gelegenheidsformatie “Joined Division”.

En het moet gezegd: de quiz leek véél beter dan twee jaar geleden. Er waren 150 fragmenten, géén theorie (tot spijt van sommigen), maar de beslissende genres “hardrock, punk, industrial hiphop en reggae” waren (eigen aan de voorkeur van de organisatoren wellicht) duidelijk van de partij.

Aan onze tafel was het oordeel “goeie quiz”, maar die sfeer ging wat in mineur toen we een verhoopte tweede plaats ontnomen werden toen de laatste reeks punten niet meer ter "controle" werd voorgelegd… Daar kwam voor ons ook nog een betwiste maar onbeantwoorde jurybeslissing bij.

Verdiend winnaar werd zeker Scary Monsters (waarin 50 % Jan, Piet, Joris en Sam Gooris) met een duidelijke voorsprong, maar daarna volgen Tequila Overdrive (ft. Stefan van Vlassenbroek 2000) , Rechte Bananen, Joined Division in een “niet geconfirmeerde volgorde”. Jammer toch van deze onvergeeflijke (niet-)schoonheidsfout, want anders verdiende deze quiz zeker weer mijn onverdeeld respect qua opzet en organisatie.

Op voorwaarde dat deze aanfluiting van de elementaire quizregels wordt aangepakt, verdient deze Katangaquiz méér deelnemers dan de 9 ploegen die er nu op af kwamen…

Met dank aan Phon, Rino en Jo om de Verenigde Krachten de andere ploegen toch het vuur aan de schenen te hebben kunnen leggen… :twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Aan onze tafel was het oordeel “goeie quiz”, maar die sfeer ging wat in mineur toen we een verhoopte tweede plaats ontnomen werden toen de laatste reeks punten niet meer ter "controle" werd voorgelegd… Daar kwam voor ons ook nog een betwiste maar onbeantwoorde jurybeslissing bij.

Op voorwaarde dat deze aanfluiting van de elementaire quizregels wordt aangepakt, verdient deze Katangaquiz méér deelnemers dan de 9 ploegen die er nu op af kwamen…
je bent wel heel beleefd en braaf, Devil.
*Goeie quiz? : akkoord, de beste die ik daar al speelde (toch al de vierde keer in totaal, geloof ik) : het niet meer herhalen van de gevraagde nummers bij de verbetering is een zegen en te veel clichématige nummertjes (ik herinner mij anderhalve minuut Fixkes) werden vermeden.
*Veel gitaren? : akkoord, maar dat weet je, blijkbaar is dat het handelsmerk van Radio Katanga ... al had ik ook liever wat meer variatie gehad, maar als je naar bvb. Graspop gaat, moet je je ook niet verwachten aan singersongwriters, wereldmuziek of soul ... : dus : no problemo !
*Scary Monsters? : zoals ik vorige week al zei na de Bananenquiz, hebben wij een haast perfect complementair ploegje, waar wij op de meerderheid van de quizzen ons mannetje zouden kunnen staan, gisteren nog eens aangevuld met MC Roob (M. Siroop) (van JPJ&SG ook) : gisteren leek het misschien wat makkelijk voor ons, maar trek de, vroeg in de quiz komende, metalronde af - waar Dimi uitblonk - en de voorsprong zou toch een stukje minder geweest zijn, al denk ik wel dat we ook zouden gehaald hebben, maar het zou toch spannender geweest zijn.
Ik speel heel graag met hen (en zij hopelijk met mij) en dat zal in de toekomst meer gebeuren, hebben wij afgesproken : te beginnen bij SepPuKu op 20 juni.

NU : al het goede van deze quiz wordt naar mijn gevoel volledig verkwanseld door de attitude van de organisator/opsteller t.a.v. Joined Forces. Devil en Jo komen, omzeggens, nog van om de hoek naar deze quiz, maar Rino en Phon karren twee keer een klein uurtje van en naar West-Vlaanderen, om dan met een schouderophaling naar af gestuurd te worden, als blijkt dat je door een foute telling van de laatste ronde niet je verdiende tweede plaats krijgt, maar een vierde.
Dan hadden ze even goed in Roeselare en Kortrijk kunnen blijven om daar naar muziek te luisteren, als het toch niet belangrijk is of ze 2e of 4e worden.... waarom dan nog punten bij houden? Dan hadden we beter met zijn allen gezellig wat met de muziekfragmentjes zitten mee wiegen, zonder ons van die ellendige punten een ruk aan te trekken.
Beste organisator, ge moogt blij zijn dat het niet met mij was, Devil & co. zijn brave burgers, ze hadden het kot moeten afbreken, godverdomme
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Leuke coalitie gisteren met de mannen van Tequila Overdrive. We vulden elkaar perfect aan had ik zo de indruk :D
Derde keer dat ik meedeed aan deze quiz, en de meest "professionele" van allen. De scores werden niet meer met alcoholstift op een rol behangpapier geschreven, geen herhaling van de fragmenten meer bij afroeping vd antwoorden, meer medewerkers (al waren het er nog maar 3 of 4) ...

Qua muziek wist ik ongeveer wat te verwachten, dus dat er veel gitaren inzaten wist ik op voorhand. Maar waarom de reeksen zo onevenwichtig moeilijk maken ? De 60, 70, 80 en 90's reeksen waren spotgemakkelijk in vergelijking met de jaren 2000, De nieuwe oogst en zo nog een paar andere reeksen waar ik niet direct kan opkomen.

We hielden uiteindelijk stand (onterecht zo blijkt nu, sorry daarvoor Joined Division :oops: ) op de 2e plaats na de alweer ongenaakbare Scary Monsters :app: :app:

En bedankt Ivo, Patrick en Kris voor de gezellige quizavond. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar, hopelijk voor jullie ook 8) Volgend jaar kom ik allicht toch terug (hopelijk eens met Vlassenbroek dan)
bad brainz
Groupie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:36

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door bad brainz »

en vorig jaar trok ik mijn toen niet aanwezige wenkbrauwen op omdat de Rechte Bananen hier verloren van de Bad Brains.
Ik begrijp niet goed waarom dit je tot wenkbrauwfronsen bracht?


Ik vond het een leuke kwis. De 21stcentury- en Nieuwe oogst-rondes hebben ons genekt.

tot noste joor,
K
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Aimé le Chevalier »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef: Beste organisator, ge moogt blij zijn dat het niet met mij was, Devil & co. zijn brave burgers, ze hadden het kot moeten afbreken, godverdomme
Dat gebeurde de dag daarna op de muziekquiz in Hamme ("breek het kot af" van Joske Harry's).
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door rino »

Och ja, Tony, trek het je niet aan. Dat doen/deden wij ook niet. :wink:
Heel even overwogen we nog om alsnog te gaan reclameren, maar uiteindelijk is het belangrijkste toch dat we een leuke quizavond beleefd hebben. Hadden we met ons vast team gespeeld, dan hadden we misschien allemaal wel gereageerd...
De samenwerking in ons gelegenheidsteam verliep heel vlot, alleen jammer dat we geen metalkenner aan boord hadden. :(
En misschien waren we wel tweede, but hey, who cares, tweede of vierde, wat maakt het uit?
't Is nu niet dat de prijzentafel zó indrukwekkend was, dus dáárvoor moesten we het kot ook al niet beginnen afbreken. Waarom dan wel...?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Tonyvdb »

OK Rino, het kot afbreken is misschien wel wat overdreven, maar je gaat toch gaan quizzen om een zo hoog mogelijke eindplaats te behalen en als je dan pas 4e bent ipv 2e gewoon omdat de organisator te lui/nonchalant/ongeïnteresseerd (schrappen wat niet past) om te controleren, dan verdien je niet meer dan 6 of 9 ploegen op je quiz.

Maar het siert je dat je het zo opneemt :thumb1:
Katanga
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 09:35

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Katanga »

Beste kwissers,

We hebben de antwoorden/punten van de laatste rondes nog eens bekeken, en zijn idd tot de conclusie gekomen dat 'Joined Division' 2 (TWEE) punten te weinig werd toegekend, waardoor zij alsnog 3e ipv 4e worden. Onze excuses voor deze spijtige vergissing; we hopen dat hiermee dit probleem van de baan is.
Hieronder ter info de volledige uitslag (max punten 330)

1 Scary Monsters (289)
2 Tequila Overdrive (276)
3 Joined Division (275)
4 De Rechte Bananen (274)
5 Bad Brainz (265)
6 Silly Wommers (198)
7 Gevist (195)
8 De duistere ridders en de jonkvrouw van de apocalyps (173)
9 Gejost (148)

Bedankt overigens aan alle ploegen voor de deelname. Tot volgend jaar?

Grtz, JK
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door straight banana »

Katanga schreef:Beste kwissers,

We hebben de antwoorden/punten van de laatste rondes nog eens bekeken, en zijn idd tot de conclusie gekomen dat 'Joined Division' 2 (TWEE) punten te weinig werd toegekend, waardoor zij alsnog 3e ipv 4e worden. Onze excuses voor deze spijtige vergissing; we hopen dat hiermee dit probleem van de baan is.
Hieronder ter info de volledige uitslag (max punten 330)

1 Scary Monsters (289)
2 Tequila Overdrive (276)
3 Joined Division (275)
4 De Rechte Bananen (274)
...


Dju. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Big Banana »

Katanga schreef:Beste kwissers,

We hebben de antwoorden/punten van de laatste rondes nog eens bekeken, en zijn idd tot de conclusie gekomen dat 'Joined Division' 2 (TWEE) punten te weinig werd toegekend, waardoor zij alsnog 3e ipv 4e worden. Onze excuses voor deze spijtige vergissing; we hopen dat hiermee dit probleem van de baan is.
Hieronder ter info de volledige uitslag (max punten 330)

1 Scary Monsters (289)
2 Tequila Overdrive (276)
3 Joined Division (275)
4 De Rechte Bananen (274)
5 Bad Brainz (265)
6 Silly Wommers (198)
7 Gevist (195)
8 De duistere ridders en de jonkvrouw van de apocalyps (173)
9 Gejost (148)

Bedankt overigens aan alle ploegen voor de deelname. Tot volgend jaar?

Grtz, JK
Bedankt voor de rechtzetting Jan en proficiat voor forse stap in de goede richting. De quiz oogde heel wat professioneler dan de voorbije jaren en ook de prijzentafel is er op vooruitgegaan.
Proficiat ook aan de welverdiende winnaars "Scary Monsters", "Tequila with Vlas" en in extremis "Joined division" (we vroegen ons al af waar jullie plots heen waren... :? ) Wij komen alleszins volgend jaar terug, al was het maar om Bad Brainz revanche te geven... :twisted:
Laatst gewijzigd door Big Banana op ma 11 mei 2009, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Tonyvdb »

Katanga schreef:Beste kwissers,

We hebben de antwoorden/punten van de laatste rondes nog eens bekeken, en zijn idd tot de conclusie gekomen dat 'Joined Division' 2 (TWEE) punten te weinig werd toegekend, waardoor zij alsnog 3e ipv 4e worden. Onze excuses voor deze spijtige vergissing; we hopen dat hiermee dit probleem van de baan is.
:thumb1:

eind goed al goed, beetje overreactie mijnentwege ... sterker dan mezelf ... dzju toch :salut:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door straight banana »

bad brainz schreef:
en vorig jaar trok ik mijn toen niet aanwezige wenkbrauwen op omdat de Rechte Bananen hier verloren van de Bad Brains.
Ik begrijp niet goed waarom dit je tot wenkbrauwfronsen bracht?


Ik vond het een leuke kwis. De 21stcentury- en Nieuwe oogst-rondes hebben ons genekt.

tot noste joor,
K

Dat is bedoeld als compliment, Gunther: Nobele onbekenden (in het quizmilieu) kloppen ervaren quizploeg. Ook dit jaar hebben jullie het weer uitstekend gedaan! :thumb1:

Aangezien monstercoalities blijkbaar nogal in de mode zijn: Stel dat het volgend jaar es niet zou lukken om je ploeg bij mekaar te krijgen, een metalkenner is bij ons altijd welkom... :mrgreen:

Van de 21stcentury- en Nieuwe oogst-rondes moet je je bij ons niks aantrekken. :wink:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door tequila »

Katanga schreef: We hebben de antwoorden/punten van de laatste rondes nog eens bekeken, en zijn idd tot de conclusie gekomen dat 'Joined Division' 2 (TWEE) punten te weinig werd toegekend, waardoor zij alsnog 3e ipv 4e worden. Onze excuses voor deze spijtige vergissing; we hopen dat hiermee dit probleem van de baan is.
Hieronder ter info de volledige uitslag (max punten 330)

1 Scary Monsters (289)
2 Tequila Overdrive (276)
3 Joined Division (275)
4 De Rechte Bananen (274)
5 Bad Brainz (265)
6 Silly Wommers (198)
7 Gevist (195)
8 De duistere ridders en de jonkvrouw van de apocalyps (173)
9 Gejost (148)

Bedankt overigens aan alle ploegen voor de deelname. Tot volgend jaar?
Oef, wij vreesden al dat we de tweede plaats onrechtmatig hadden gekregen.
De tweede plaats hebben we trouwens voor een groot deel te danken aan Stefaan van Vlassenbroek2000 die vooral in het recente werk zeer sterk is. :app:
Zonder daarbij afbreuk te doen aan de verdienste van Chris (introkwis). Het aandeel hits in deze quiz was evenwel zeer laag.

Een punt van kritiek over de quiz: de moeilijkheidsgraad van de rondes was zeer ongelijk. Sommige rondes waren echt gemakkelijk met vrij triviale tracks terwijl andere rondes (het meer recente werk) heel moeilijk waren. Waarschijnlijk te wijten aan de voorkeuren van de samenstellers.
Desondanks nemen wij graag volgend jaar opnieuw deel.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Devils answer »

straight banana schreef:
bad brainz schreef:
en vorig jaar trok ik mijn toen niet aanwezige wenkbrauwen op omdat de Rechte Bananen hier verloren van de Bad Brains.
Ik begrijp niet goed waarom dit je tot wenkbrauwfronsen bracht?


Ik vond het een leuke kwis. De 21stcentury- en Nieuwe oogst-rondes hebben ons genekt.

tot noste joor,
K

Dat is bedoeld als compliment, Gunther: Nobele onbekenden (in het quizmilieu) kloppen ervaren quizploeg. Ook dit jaar hebben jullie het weer uitstekend gedaan! :thumb1:

Aangezien monstercoalities blijkbaar nogal in de mode zijn: Stel dat het volgend jaar es niet zou lukken om je ploeg bij mekaar te krijgen, een metalkenner is bij ons altijd welkom... :mrgreen:

Van de 21stcentury- en Nieuwe oogst-rondes moet je je bij ons niks aantrekken. :wink:
Mijn complimenten komen altijd slecht over, zeker naar mannen toe... :mrgreen:
Om van die naar vrouwen toe nog te zwijgen... :violent:

En naar Rechte Bananen toe: jullie moeten niet klagen over gebrek aan metalkenners...
We stonden in het begin op kop, maar met de metalronde sloeg Scary Monsters ons in één reeks 9 punten terug (17 tegen 8 op 20), en we werden overlopen door jullie, Bad Brainz en Tequila Overdrive. Dan weet je het wel...

Aan Tequila: het vorige bevestigt inderdaad de minder evenwichtige moeilijkheidsgraad per ronde, maar het is tenslotte de Kantagaquiz...? Elk zijn accenten...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Katanga - Aalst - 8.05.2009

Bericht door Devils answer »

Big Banana schreef: Proficiat ook aan de welverdiende winnaars "Scary Monsters", "Requila with Vlas" en in extremis "Joined division" (we vroegen ons al af waar jullie plots heen waren... :? )
Die aardbeving in reeks 3 of 4 niet gevoeld? Wij wél (8/20)!!!
Daarna was het achtervolgen, hé...
Plaats reactie