De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:Probleempje is dat er weinig singles van minder dan een minuut zijn...

Dat is het nu net... jij die altijd afkerig stond tegen themarondes omdat ze je in een keurslijf steken, verdedigt nu zelf een thema waar je niks of nauwelijks iets van speelruimte hebt...

Er zijn quizzen waar elke ronde rond een thema draait, wij beperken ons elk jaar tot ééntje (meestal het eerste of het laatste item van de mixronde). 8 nummers op de hele quiz dus, qua keurslijf valt dat nogal mee.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Big Banana »

kuifje schreef:... waarom nog een pauze voor de laatste ronde; dit leek me niet echt opportuun.
We hadden op dat ogenblik ronde 9 en theorie ronde 3 te verbeteren... Het was kiezen tussen 2 korte pauzes, zoals we gisteren gedaan hebben, net voor de favo's en erna, of één veel te lange na het laatste fragment. Ik denk dat we de beste oplossing hebben gekozen.
kuifje schreef:ps : Een dikke pluim aan Fré voor het knappe kunstwerk !
Frede is blij met uw pluim. 8)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:
kuifje schreef:Persoonlijk vond ik het de minst geslaagde editie tot nu toe. Wat die quickies-ronde er kwam bij doen, is me nog altijd een raadsel. Ik kan best begrijpen dat je als organisator naar iets nieuws zoekt, maar als je bij elk quickie-fragment tekst en uitleg moet geven, dan lijkt me de relevantie ver zoek...


...geloof me, die tips hebben veel ploegen wel degelijk geholpen.

...

Zelf vind ik veel van die ultrakorte nummers gewoon zeer geestig ...

Om maar iets te noemen: "Madonna" van Masters of Reality vind ik een pareltje van een mininummer, maar zonder tip vreesde ik voor de uitvoerder voor een quizmastersolo.
Met de tip: 8 van de 21 ploegen juist. (analyse is aan de gang)
patrick.tequila
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 12:08

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door patrick.tequila »

Geen gemakkelijke quiz maar ik heb mij toch goed geamuseerd en dat kwam door een aantal verrassende toch steengoede nummers die passeerden. Bij enkelen dienden we het antwoord schuldig te blijven maar zo leer je nog iets bij en wie weet schaf je volgende keer in een cd-zaak of platen-cd-beurs desbetreffende cd of plaat aan.
De klank was ok, de bediening aalvlug (deze kinderen lijken voorbestemd om carriere in het commercieel circuit te maken) en de quiz is min of meer tijdig geëindigd.
Wat onze uitslag betreft: meer dan een plaats in de middenmoot zat er niet in. Het vreemde is: sommige rondes waren we het best (o.a. de laatste ronde), bij andere rondes in de middenmoot en helaas bij een aantal eindigden we bijna laatst. Klein punt van kritiek: de hoezen vonden we sowieso al moeilijk maar een afdruk in kleur had ons waarschijnlijk toch enkele schamele punten meer opgebracht.
Vorige week al een uitstekende quiz meegemaakt bij de Sticky Fingers en dit was over het algemeen ook zeer te pruimen.
Met andere woorden: doe zo voort en mij zie je bij leven en welzijn volgend jaar terug.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Rushian »

straight banana schreef:
Rushian schreef: Het zal je misschien verwonderen, maar volgens mij zijn er weinig ploegen die voor die theorie gaan "studeren".

Wat dat quizzen voor het plezier betreft: het ergert me soms een beetje dat sommige mensen schijnen te denken dat die topploegen geen plezier aan een quiz beleven. Geloof me, ook aan die tafels wordt gelachen en gezeverd hoor.

Wat de foto's betreft: als ik de scores zie leken me die toch niet te moeilijk: 2 full scores (Testedoene en Metal Mickeys :app: ), 3 x 9, 3 achten, 4 zevens...

Je moet je niet meteen ergeren Straight! Ik lees ook wel de humo en lees die "weetjes" ook, maar bij mij blijft dat gewoon niet hangen. Als je regelmatig vakliteratuur (voor mij werk dan hé) moet lezen, dan blijven die muziektrivia echt niet hangen. Het ligt aan mij hoor. En wat dat quizzen voor het plezier betreft, lees eens tussen de regels: ik bedoel hiermee dat wij maar huis, tuin en keuken quizzers zijn die zich niet verdiepen in het alternatievere werk. We zijn al blij als we de oldies herkennen, hier en daar een singer songwriter en wat stubru en dance. En inderdaad, de foto's waren ook voor ons te moeilijk, met de nadruk op "voor ons". Chapeau aan die ploegen die 7 en up haalden.

Om af te ronden. Het was een goede quiz waar we ons zeker op geamuseerd hebben. We konden alle 4 regelmatig een teamsolootje scoren en dat is altijd plezant. Als we mekaar dan nog bij een aantal fragmenten op de goede weg kunnen helpen, is het helemaal feest.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Rushian schreef:
straight banana schreef:
Rushian schreef: Het zal je misschien verwonderen, maar volgens mij zijn er weinig ploegen die voor die theorie gaan "studeren".

Wat dat quizzen voor het plezier betreft: het ergert me soms een beetje dat sommige mensen schijnen te denken dat die topploegen geen plezier aan een quiz beleven. Geloof me, ook aan die tafels wordt gelachen en gezeverd hoor.

Wat de foto's betreft: als ik de scores zie leken me die toch niet te moeilijk: 2 full scores (Testedoene en Metal Mickeys :app: ), 3 x 9, 3 achten, 4 zevens...

Je moet je niet meteen ergeren Straight! Ik lees ook wel de humo en lees die "weetjes" ook, maar bij mij blijft dat gewoon niet hangen. Als je regelmatig vakliteratuur (voor mij werk dan hé) moet lezen, dan blijven die muziektrivia echt niet hangen. Het ligt aan mij hoor. En wat dat quizzen voor het plezier betreft, lees eens tussen de regels: ik bedoel hiermee dat wij maar huis, tuin en keuken quizzers zijn die zich niet verdiepen in het alternatievere werk. We zijn al blij als we de oldies herkennen, hier en daar een singer songwriter en wat stubru en dance. En inderdaad, de foto's waren ook voor ons te moeilijk, met de nadruk op "voor ons". Chapeau aan die ploegen die 7 en up haalden.

Om af te ronden. Het was een goede quiz waar we ons zeker op geamuseerd hebben. We konden alle 4 regelmatig een teamsolootje scoren en dat is altijd plezant. Als we mekaar dan nog bij een aantal fragmenten op de goede weg kunnen helpen, is het helemaal feest.

Ok sorry, misschien een beetje verkeerd begrepen.
Komt ook wat door sommige dingen die ik op andere threads van dit forum gelezen heb (geen posts van jou dus). Daar werd het echt voorgesteld of er 2 groepen zijn: de "funquizzers" en de topploegen die bestaan uit wereldvreemde nerds en strebers die dag en nacht blokken, enkel om een plaatsje hoger in een quiz te eindigen.
Mijn punt is dus dat die tweede groep volgens mij mensen zijn die misschien wat meer met hun hobby bezig zijn dan de anderen, maar dat die er wel degelijk ook "fun" aan beleven.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Er is al een analyse gemaakt tot ronde 6.
De weinig herkende fragmenten tot nog toe:


5 juiste antwoorden:


The Descendents: Scary monsters, Metal Mickeys, Testedoene, Willy Knelpuntclup & familie en Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop

Ed Banger (theorievraag): Kas & de Sultans, Tequila Overdrive, 4 schelln espe, Metal Mickeys en Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop

Timbaland (theorievraag): Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop, Tequila Overdrive, Scary Monsters, Sympathie vur den duvel en Sticky fingers

1,2,3,4,5,6,7 (titel KIA): Vlassenbroek 2000, 4 schelln espe, Scary Monsters, Gang of 4, No ID

Blurt: Sticky Fingers, Gang of 4, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop, Tequila Overdrive en Vlassenbroek 2000

Bonnie Prince Billy: Vlassenbroek 2000, Men in Black, Sympathie vur den duvel, Metal Mickeys, Clement en de popkenners



4 juiste antwoorden:


Anne (titel nr. van Kayak): B 4's, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop, Sopranos en De orde van de Wetterse strijkstok

Unbroken (titel nr. Monster Magnet): 4: Sopranos, Vlassenbroek 2000, Sticky fingers en Clement & de popkenners

Bonzo Dog Band: Scary monsters, Sopranos, Sticky fingers en Willy Knelpuntclup & familie

Neil Aspinal (theorievraag): Sopranos, Sympathie vur den duvel, Clement & de popkenners en Sticky fingers

Black Flag (logo): Vlassenbroek 2000, Sympathie vur den duvel, Gang of 4 en Radio Katanga

Luke Walker jr.: Radio Katanga, Clement & de popkenners, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop en Kas & The Sultans

The Nomads: Vlassenbroek 2000, Kas & The Sultans ,Tequila Overdrive en Clement & de popkenners


3 juiste antwoorden


Spacefrog: Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop, 4 schelln espe en Men in black

Ruth Brown: Clement & de popkenners, Sticky fingers en Metal mickeys

Radio Candip (theorievraag): Tequila Overdrive, Scary Monsters en Sympathie vur den duvel

Montrose: Gang of 4, B4's en Scary Monsters

Wishmaster (titel Nightwish): Metal Mickeys, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop en Scary Monsters

Paradise lost: Scary Monsters, Sopranos en Radio Katanga


2 juiste antwoorden:


The Ripchords: Clement & de popkenners en Testedoene

Ik vind je leuk (titel van de Raggende Manne): Gang of 4 en De orde van de Wetterse strijkstok

Boris Vian: Kas & The Sultans en Sympathie vur den duvel

Pentangle: Clement & de popkenners en Kas & The Sultans

Daft Punk: Vlassenbroek 2000 en Tequila Overdrive



Onvervalste solo's:

Passion van Gat Decor: zowel titel als uitvoerder: solo voor Willy Knelpuntclup & familie :app: :app: :app:

Roman P. van Psychic TV: zowel titel als uitvoerder: solo voor Tequila Overdrive :app: :app: :app:

Lena Horne: De orde van de Wetterse strijkstok :app: :app:

Spacestation nr. 5 (titel Montrose): B4's :app: :app:

Ivor Cutler: Clement & de popkenners :app: :app:

Blue Man Group: The Flaming Pistons :app: :app:


0 juiste antwoorden: :(

Peter Brown

Hunting song (titel Pentangle)

Alive (titel Daft Punk)

Dolfijntjes

Benito di Paula (origineel Charlie Brown)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Vlassenbroek2000 »

straight banana schreef:Er is al een analyse gemaakt tot ronde 6.
De weinig herkende fragmenten tot nog toe:


5 juiste antwoorden:

Blurt: Sticky Fingers, Gang of 4, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop, Tequila Overdrive en Vlassenbroek 2000
Deze hadden wij niet denk ik.
straight banana schreef: 4 juiste antwoorden:

Luke Walker jr.: Radio Katanga, Clement & de popkenners, Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Strop en Kas & The Sultans
En deze hadden we dan weer wel als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Big Banana »

Er is al een analyse gemaakt tot ronde 6.
De weinig herkende fragmenten tot nog toe:

5 juiste antwoorden:

Blurt: Polkaheer & co / Tequila overdive / Scarry monsters / Gang of four / Sticky fingers

4 juiste antwoorden:

Luke Walker jr.: Polkaheer & co / Kas & the sultans / Vlassenbroek 2000 / Radio Katanga
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Big Banana »

Sorry mannen, ik ga slapen... de analyse van de favo's is voor morgen... De rest is al terug te vinden tussen de antwoorden... :tongue: (teut)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:Er is al een analyse gemaakt tot ronde 6.
De weinig herkende fragmenten tot nog toe:

5 juiste antwoorden:

Blurt: Polkaheer & co / Tequila overdive / Scarry monsters / Gang of four / Sticky fingers

4 juiste antwoorden:

Luke Walker jr.: Polkaheer & co / Kas & the sultans / Vlassenbroek 2000 / Radio Katanga
Ok, 'k geef toe, ik begon een beetje moe te worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:

Onvervalste solo's:

...

Blue Man Group: The Flaming Pistons :app: :app:


Toch straf van die mannen, ze eindigen laatste maar hier hebben ze toch maar een mooie solo. :thumb1:

Ook De Orde van de Wetterse Strijkstok is een ploeg die achteraan eindigt, maar die dikwijls erg erg goed soort bij de moeilijke fragmenten.
:thumb2:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:
straight banana schreef:

...


Ook De Orde van de Wetterse Strijkstok is een ploeg die achteraan eindigt, maar die dikwijls erg erg goed soort bij de moeilijke fragmenten.
:thumb2:

En ook de 4 schelln espe zijn natuurlijk goed in de bijna- solo's, maar dat zijn we ondertussen al gewoon. :app:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Toch een klein vraagje aan de samenstellers. Werd er naast het verplichte nummertje elke ronde iets gevraagd van de jaren 00 ??
In de Mix-rondes was fragment 13 steeds 2000+... We overspannen in onze quiz heel wat decennia en 2000+ wordt niet bevoordeeld. Ook in de theorievragen kwam 2000+ aan bod.
Ook bij de dance, de covers, de favorieten en de hoezen zat spul van 2000+.
En, jawel, ook bij de harde noten. 8)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Rushian schreef:
Big Banana meldde het meteen voor de uitslag bekend raakte: het was de moeilijkste quiz tot dusver...
In die zin dat de winnaar van vorig jaar iets meer dan 80% haalde en die van dit jaar maar 77% en nog wat.
Anderzijds zijn er nu maar 3 ploegen gebuisd.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het makkelijk was. :mrgreen:
Plaats reactie