De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Alweer niet onze beste avond beleefd op de Bananenquiz gisteren, (het zal nooit ons ding zijn vrees ik) al behaalden we met onze 11e plaats ons beste resultaat ooit op deze moeilijke, doch heel plezante quiz. We kenden na ronde 2 zelfs een klein 'moment de gloire' toen we met 3 andere ploegen samen aan de leiding stonden. Van toen af aan ging het echter steil bergafwaarts :?

Toch een klein vraagje aan de samenstellers. Werd er naast het verplichte nummertje elke ronde iets gevraagd van de jaren 00 ?? Ik denk het niet, dit decennium werd precies geschuwd, aan harde muziek uit de jaren stillekes was er (helaas) geen gebrek...
Maar ieder zijn dada's he, zoals al veel gezegd op dit forum :D Uiteraard hebben we daar niks op tegen, maar sommigen van onze ploeg zaten daardoor soms wel heel weinig te doen aan tafel (ik heb het dan vooral over mezelf).

Voor de rest, dikke proficiat aan de Scary Monsters die van een 9e plaats (begin vd quiz) oprukten richting top, om in extremis met 2 punten verschil de Polkaheer te verslaan... :banana: :banana: :banana:

Bananen :app: :headbang: :app: :banana: :dance:
Tot volgende keer !!

En inderdaad (om Patrick aan te vullen) , wat de bediening betreft, bij ons stonden ze soms aan tafel echt te wachten tot de glazen leeg waren ( of soms namen ze ze gewoon mee). :roll: :yell: :nono: Wel aangenaam waren dan weer de (telkens bijgevulde) nootjes.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Big Banana »

Vlassenbroek2000 schreef:Toch een klein vraagje aan de samenstellers. Werd er naast het verplichte nummertje elke ronde iets gevraagd van de jaren 00 ??
In de Mix-rondes was fragment 13 steeds 2000+... We overspannen in onze quiz heel wat decennia en 2000+ wordt niet bevoordeeld. Ook in de theorievragen kwam 2000+ aan bod.
Vlassenbroek2000 schreef:En inderdaad (om Patrick aan te vullen) , wat de bediening betreft, bij ons stonden ze soms aan tafel echt te wachten tot de glazen leeg waren ( of soms namen ze ze gewoon mee). :roll: :yell: :nono: Wel aangenaam waren dan weer de (telkens bijgevulde) nootjes.
De klein mannen worden vandaag aan zware lijfstraffen onderworpen en moeten 1000x schrijven ""Ik zal van de mensen hun glas afblijven zolang het niet "ad fundum" is"". Sorry, er zal volgend jaar op gelet worden.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Schalckske »

Dat van die glazen (te) vroeg ophalen, gebeurde ook bij ons aan tafel. De eerste keer keken we toch ook ff raar op, maar we kunnen dat aan jeugdig enthousiasme van de garcon(neke)s wijten, theeft onze avond alleszins niet verpest.

De quiz zelf vond ik een tikkeltje moeilijker dan vorig jaar, en ook net iets minder mijn ding. Op voorhand vreesden we voor een laatste plaats, maar we hebben een ganse avond kunnen strijden met 2 andere ploegen, wat het zeker en vast plezant heeft gehouden tot het einde. Wat mij betreft is de bananenquiz een jaarlijkse must voor de Espen !

edit: Nog vergeten vermelden: 't is de eerste quiz sinds een tijdje waarin ik vond dat er niet veel op de geluidskwaliteit aan te merken viel. Titels konden effectief uit de fragmenten gehaald worden. Bovendien werd van de meeste (bijna alle ?) fragmenten de titel afgespeeld, een pluspunt in een pittige quiz, vind ik.
Laatst gewijzigd door Schalckske op zo 03 mei 2009, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Tonyvdb »

Proficiat aan de Bananen met hun quiz, consequent elk jaar hun eigen 'ding' ... ook prima organisatie (al lust ik wel graag, zoals Lilianne St-Pierre, een slokje wijn) en een goed geluid (belangrijk !)

Deze quiz was voor een niet onbelangrijk deel mijn 'ding' niet, al wist ik dat wel op voorhand : ik hoorde, in tegenstelling tot vorige week op de Sticky Fingers-quiz bvb, veel muziek die ik niet ken en die mij ook niet interesseert, maar - zoals al bleek een paar maanden geleden op de FHF-quiz in Heist od Berg - met Danny, Dimi en Vinceluka vormen wij een vreselijk complementair ploegje en wonnen we, niet weinig tot onze eigen verbazing, zelfs ondanks het feit dat we op een bepaald moment achtste stonden op tien punten van de leiders.

Ik kijk al uit naar onze volgende samenwerking, op de SepPuKu-quiz volgende maand is dat. (ook Radio Katanga volgende vrijdag trouwens minus Vince dan)

Dat van die glazen ophalen, heb ik niet op gelet : 't is misschien dat jullie je glazen niet rap genoeg uit drinken misschien? :P
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Schalckske »

En wat ik ook nog vergeten vermelden ben: Origineel (en plezant) alternatief voor een tombola. :app:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door PEKEBO »

Patrick heeft waarschijnlijk :lol: wel gelijk als hij zegt dat gelegenheidsploegen wegblijven van deze quiz.Ik krijg mijn makkers ook niet meer warm voor deze quiz(ik kan moeilijk alleen komen he :lol: ).Vorig jaar onze(blackouts) 1ste keer bij de bananen maar toch te zwaar voor ons (al hebben wij ondertussen al veel bijgeleerd :dance: ).Let wel,een topquiz maar als de organisatie streeft naar meer ploegen zullen ze waarschijnlijk wel aanpassingen moeten doen maar daar ligt de keuze bij de bananen natuurlijk.Ik ben er vrij zeker van dat topploegen zich ook rot ammuseren op quizzen van een makkelijker niveau en vooral met veel teams in de zaal!
Nu,wij waren vrijdag aanwezig bij Danny in Temse en de afspraak met onze vrouwtjes was en is nog altijd 1 quiz per weekend.En als je een vrouw iets beloofd.. :violent:
Nu,als we volgend jaar vrij zijn zal ik blijven zagen tegen mijn ploegmakkers en hen proberen te overtuigen om toch maar naar deze quiz te gaan.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Rushian »

Big Banana schreef:De klein mannen worden vandaag aan zware lijfstraffen onderworpen en moeten 1000x schrijven ""Ik zal van de mensen hun glas afblijven zolang het niet "ad fundum" is"". Sorry, er zal volgend jaar op gelet worden.

Moet je echt niet te zwaar aan tillen. Het was leuk te zien met welk enthousiasme die gastjes te keer gingen. Er is nog hoop voor onze jeugd!!
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door kuifje »

Persoonlijk vond ik het de minst geslaagde editie tot nu toe. Wat die quickies-ronde er kwam bij doen, is me nog altijd een raadsel. Ik kan best begrijpen dat je als organisator naar iets nieuws zoekt, maar als je bij elk quickie-fragment tekst en uitleg moet geven, dan lijkt me de relevantie ver zoek...
Ik had ook ergens de indruk dat te hard het best werd gedaan om iedereen over die magische grens van 50 % te trekken...
Nog een laatste puntje van kritiek, doch ook opbouwend... waarom nog een pauze voor de laatste ronde; dit leek me niet echt opportuun.
Positief : toch ook wel goeie muziek gehoord, en uitstekende klankkwaliteit !
Proficiat bdw voor de coalitie Scary Monsters !!! Na jullie knappe prestatie op de FHF-quiz, is dit zeker een bevestiging van een knap staaltje kunnen !
ps : Een dikke pluim aan Fré voor het knappe kunstwerk !
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Rushian »

PEKEBO schreef: Nu,als we volgend jaar vrij zijn zal ik blijven zagen tegen mijn ploegmakkers en hen proberen te overtuigen om toch maar naar deze quiz te gaan.

Peter,
Als je de oplossingen eens bekijkt, kan je al een beetje afleiden hoe jullie het er zouden vanaf gebracht hebben. Ik heb de Blackouts in Tielt vervolledigd, maar dit was toch nog wat anders hoor. Nu, op die manier leer je ook eens andere muziek kennen hé. Zoals het kortste nummer EVER (Napalm Death met You Suffer: had ik nog nooit van gehoord, maar vooraleer het nummer begon, waren al een paar ploegen die het luidkeels "meezongen". Ik keek er naar als een koe naar een trein).

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door kasenco »

Gisteren weer eens pijnlijk ondervonden hoe we Francis missen in dit soort quizzen.
Charlie is nog eens bij hem langs geweest maandag, maar hij stopt definitief met het quizzen :cry:
Toen we gisteren op weg waren naar Baardegem kwamen we hem nog tegen tussen Londerzeel en Steenhuffel, maar hij was niet te overhalen om de trip met ons verder te zetten.... :wink:
De quiz zelf dan: dat de quiz moeilijker was dan de vorige edities, dat was voor ons zeer duidelijk en ik kan daar nog moeilijk iets aan toevoegen. Hopelijk zijn de andere zware kleppers van de Sopranos, Stardust en Nescio wat toegankelijker dan deze want anders zal het ook voor onze ploeg nog moeilijk worden om mensen te blijven motiveren om verder te doen in het zwaardere werk. Bij de quickie van dEUS werd ik dan nog overruled door mijn ploegmakkers. Als een mens dan nog eens iets denkt te weten....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef: andere zware kleppers van de Sopranos, Stardust en Nescio wat toegankelijker dan deze want anders zal het ook voor onze ploeg nog moeilijk worden om mensen te blijven motiveren om verder te doen in het zwaardere werk.
zoals al een paar keer links en rechts aangekondigd, wordt het dit jaar minstens anderhalve tand makkelijker, en dit niet alleen om een beetje tegengewicht te geven in deze periode vol loodzware quizzen ...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:Persoonlijk vond ik het de minst geslaagde editie tot nu toe. Wat die quickies-ronde er kwam bij doen, is me nog altijd een raadsel. Ik kan best begrijpen dat je als organisator naar iets nieuws zoekt, maar als je bij elk quickie-fragment tekst en uitleg moet geven, dan lijkt me de relevantie ver zoek...


Het was een beetje een gimmick. Het idee is: op een quiz kan je maximum een minuut van een nummer laten horen, waardoor je altijd een fragment moet selecteren. Als je nu es voor nummers gaat die echt zo kort zijn, dan kun je het volledige nummer laten horen. Probleempje is dat er weinig singles van minder dan een minuut zijn, waardoor je steevast voor cd- tracks moet gaan. Dat maakt het er niet makkelijker op en daarom werd besloten er wat uitleg bij te geven. En geloof me, die tips hebben veel ploegen wel degelijk geholpen.
Op algemene quizzen is zoiets overigens de normaalste zaak van de wereld. Maar wie vindt dat theorie niet op een muziekquiz thuis hoort heeft hier natuurlijk ook een probleem mee.
Overigens kan een beetje humor op een quiz geen kwaad. Zelf vind ik veel van die ultrakorte nummers gewoon zeer geestig (Raggende Manne, Ivor Cutler...), maar dat zal wel aan mijn slechte smaak liggen.

:mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Tonyvdb »

ik vond die quickies wel kunnen, zeker met de tips erbij ... en theorie hoort zeker thuis op een muziekquiz ...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Rushian schreef:
...


Bij B-4s heeft nog maar eens de theorie ons de das omgedaan: slechts 2 cd-hoezen herkend en ook de foto's waren een ramp, nochtans niet ons zwakste punt.

...

Wij gaan namelijk voor ons plezier en zoeken minder diepgang. Wij studeren dan ook niet dag in dag uit om alles over een band of singer/songwriter te weten te komen.

...zonder die theorie waren we waarschijnlijk toch wat hoger geëindigd.

Het zal je misschien verwonderen, maar volgens mij zijn er weinig ploegen die voor die theorie gaan "studeren". Ik hou van popmuziek en van lezen, logischerwijze lees ik dan ook wel es over popmuziek. Dat hoeven daarom geen dikke boeken te zijn, meestal gaat het over muziekbladen en artikels in Humo of de krant. Dat deed ik ook al toen ik nog niet aan muziekquizzen deelnam en ik ben er nogal zeker van dat dat ook bij veel anderen het geval is. Ik ken nogal wat mensen die graag over allerlei muziekfeitjes lullen, ook al gaan die mensen nooit naar een quiz.
Veel van de op quizzen gestelde vragen kunnen overigens ook opgelost worden door wie gewoon naar de radio luistert, daar wordt toch ook al es de naam van een label of wat info over een artiest vermeld.

Wat dat quizzen voor het plezier betreft: het ergert me soms een beetje dat sommige mensen schijnen te denken dat die topploegen geen plezier aan een quiz beleven. Geloof me, ook aan die tafels wordt gelachen en gezeverd hoor.

Wat de foto's betreft: als ik de scores zie leken me die toch niet te moeilijk: 2 full scores (Testedoene en Metal Mickeys :app: ), 3 x 9, 3 achten, 4 zevens...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door kuifje »

Probleempje is dat er weinig singles van minder dan een minuut zijn...

Dat is het nu net... jij die altijd afkerig stond tegen themarondes omdat ze je in een keurslijf steken, verdedigt nu zelf een thema waar je niks of nauwelijks iets van speelruimte hebt...
Volgend jaar 10 Aalsterse carnavalliederen ? :mrgreen:
Plaats reactie