De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Buddy59 »

RONDE 10 Fout, Fouter, Foutst

1 Ring Of Fire - Johnny Cash
2 What I Like About You - The Romantics
3 All My Loving - Los Manolos
4 Upside Down - Vanessa
5 In The Navy - The Village People
6 First Be A Woman - Gloria Gaynor
7 Whenever You need Somebody - Rick Astley
8 Whatever You Want - Status Quo
9 Mockin Bird Hill - Roots Syndicate
10 Casanova - Luv
11 Ritmo De La Noche - Lorca
12 Sweat ( la la la la long) - Inner Circle
13 Per Spoor (Kdeng Kdeng) - Guus Meeuwis (&Vagant)
14 Maak Me Gek - Gerard Joling
15 Laat De Zon In Je hart - Willy Sommers



Voila dat was de playlist van dit jaar.
Aan alle ploegen bedankt om te komen :app: (ook 4 Schelln Espe :thumb1: ).
Hopelijk tot volgend jaar voor de 3e editie op zaterdag 1mei :!:

Buddy59.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door parma espe »

Buddy59 schreef:RONDE 1 Liefde is …

1 Friday I’m In Love - The Cure
2 Lovelight - Robbie Williams
3 That’s Amore - Dean Martin
4 Love Don’t Cost A Thing - Jennifer Lopez
5 Ich Bin Verliebt In Die Liebe - Chris Roberts
6 Big Love - Fleetwood Mac
7 Love Letters In The Sand - Pat Boone
8 Where’s The Love - Hanson
9 The Power Of Love - Huey Lewis & The News
10 Love Is A Rose - Linda Ronstadt
11 Whole Lotta Love - Led Zeppelin
12 Come Back My Love - The Darts
13 My Cherie Amour - Stevie Wonder
14 It’s A Love Thing - The Whispers
15 Geef Me Liefde - Will Tura
Wie zijn al die groepen? :shock:

Edit: Nevermind...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Buddy59 »

een schelle espe schreef:
Buddy59 schreef:RONDE 1 Liefde is …

1 Friday I’m In Love - The Cure
2 Lovelight - Robbie Williams
3 That’s Amore - Dean Martin
4 Love Don’t Cost A Thing - Jennifer Lopez
5 Ich Bin Verliebt In Die Liebe - Chris Roberts
6 Big Love - Fleetwood Mac
7 Love Letters In The Sand - Pat Boone
8 Where’s The Love - Hanson
9 The Power Of Love - Huey Lewis & The News
10 Love Is A Rose - Linda Ronstadt
11 Whole Lotta Love - Led Zeppelin
12 Come Back My Love - The Darts
13 My Cherie Amour - Stevie Wonder
14 It’s A Love Thing - The Whispers
15 Geef Me Liefde - Will Tura
Wie zijn al die groepen? :shock:

Edit: Nevermind...
volgende quiz "die van "The Holly's" zal ik het omdraaien, eerst uitvoerder en dan titel !!
speciaal voor de 4 Schelln Espe oke :wink:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Buddy59 »

[quote="Mc Queen"]Man, man, voor den eerste keer een guest appearance bij de "Schellin" en direct boenkepatat bovenarms derop.
Jongens, 3 x 0 ( NUL !!! ) , nooit meegemaakt, niet in mijnen slechtsten kwis ooit. En da allemaal door een gebrek aan logica en humor. Merci jury, merci jury, merciiiiiiiii.
Alsof 1. Bryan Adams/It's only love niet hetzelfde kan verbeterd worden als 1. It's only love/Bryan Adams.


Dit was echt mijn fout niet :nono: ik heb het na de quiz maar horen zeggen anders was dit zeker niet gebeurd, Excuses daarvoor.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door bart depauw »

een schelle espe schreef:
Buddy59 schreef:RONDE 1 Liefde is …

1 Friday I’m In Love - The Cure
2 Lovelight - Robbie Williams
3 That’s Amore - Dean Martin
4 Love Don’t Cost A Thing - Jennifer Lopez
5 Ich Bin Verliebt In Die Liebe - Chris Roberts
6 Big Love - Fleetwood Mac
7 Love Letters In The Sand - Pat Boone
8 Where’s The Love - Hanson
9 The Power Of Love - Huey Lewis & The News
10 Love Is A Rose - Linda Ronstadt
11 Whole Lotta Love - Led Zeppelin
12 Come Back My Love - The Darts
13 My Cherie Amour - Stevie Wonder
14 It’s A Love Thing - The Whispers
15 Geef Me Liefde - Will Tura
Wie zijn al die groepen? :shock:

Edit: Nevermind...
Beetje nutteloze discussie die jullie hier in alle jeugdig enthousiasme willen opstarten vind ik.
Wat is relevanter, de song of de uitvoerder? Mijn insziens, de song, de uitvoerder is secundair. Ter illustratie nummers als -en ik noem nu echt wel cliché's- Hey Joe, Yesterday, The Look of Love, ... welke honderden, zoniet duizenden uitvoeringen hebben. Nu, daar gaat het niet om, kwestie is wat wordt er gevraagd of leren jullie dat niet meer op school tegenwoordig? :P
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door DVNO »

bart depauw schreef:Beetje nutteloze discussie die jullie hier in alle jeugdig enthousiasme willen opstarten vind ik.
Wat is relevanter, de song of de uitvoerder? Mijn insziens, de song, de uitvoerder is secundair. Ter illustratie nummers als -en ik noem nu echt wel cliché's- Hey Joe, Yesterday, The Look of Love, ... welke honderden, zoniet duizenden uitvoeringen hebben. Nu, daar gaat het niet om, kwestie is wat wordt er gevraagd of leren jullie dat niet meer op school tegenwoordig? :P
Eerst en vooral is de discussie al uitgepraat en afgelopen.
Buddy59 schreef: volgende quiz "die van "The Holly's" zal ik het omdraaien, eerst uitvoerder en dan titel !!
speciaal voor de 4 Schelln Espe oke :wink:
Ten tweede, in de voorbeelden die je geeft is de uitgever juist het belangrijkste want die onderscheidt juist dat liedje (versie) van een ander.

Ten derde, als ik het goed begrijp is dus vooral belangrijk wat er gevraagd wordt? Dan maakt het in principe toch ook niet uit dat wij de uitvoerder eerst schrijven want "hetgeen er gevraagd wordt" stond zowiezo op ons blad?

En ten laatste,en daar draait het eigenlijk allemaal om: het is nu toch niet moeilijk om het teken '<=>' bij titel en uitvoerder te begrijpen. Da's althans toch iets wat wij wel op school geleerd hebben.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door celtic601 »

en het houd gewoonweg niet op .. jongens aub ....


het punt is gewoonweg dat de jury bestond uit 5 hoe later op de avond "zatte trollen"
die de flessen Cava achter hun oren kapten ofdat ze icetea green aan het drinken waren.
dat ze dan na een paar uur problemen krijgen om de titel en uitvoerder uit elkaar te houden
zal hier wel niet vreemd aan zijn denk ik !
blijft dat het gewoonweg idioot is om hiervoor geen punten meer te geven !
volgend jaar gewoonweg een nuchtere jury en alle problemen zijn van de baan .

schol !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door parma espe »

Twas bovendien maar een grapsjen, maar niet iedereen had dat door blijkbaar :-)
Afbeelding
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Erik Vindikook »

Een jury is wel degelijk in staat om pijltjes en titels te begrijpen en te onderscheiden.

Maar het punt is, dat een jury al zoveel werk heeft met het snel en correct verbeteren, dat er nog weinig tijd overschiet om allerlei uitzonderingen te gaan opsporen (want het is daar dat tijd en fouten insluipen).

En vooral als er eigenlijk geen geldige reden is voor die uitzondering : wie struikelt nu over het niet eerst kunnen schrijven van de titel ; bij mijn weten geen enkele van de honderden kwisploegen in tientallen jaren ...

Bovendien is de jury het blijkbaar nog enkele keren gaan melden, en dan zegt het spreekwoord : wie niet horen wil ...

Vreemd dat velen hier de jury met de vinger wijzen ; als we allemaal zo zouden doen, dan kunnen ze ons beter blanco bladen geven waar we zelf onze favoriete layout op tekenen ...

Trouwens, sommige mensen schrijven liever in steno ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door bart depauw »

Erik Vindikook schreef:Een jury is wel degelijk in staat om pijltjes en titels te begrijpen en te onderscheiden.

Maar het punt is, dat een jury al zoveel werk heeft met het snel en correct verbeteren, dat er nog weinig tijd overschiet om allerlei uitzonderingen te gaan opsporen (want het is daar dat tijd en fouten insluipen).

En vooral als er eigenlijk geen geldige reden is voor die uitzondering : wie struikelt nu over het niet eerst kunnen schrijven van de titel ; bij mijn weten geen enkele van de honderden kwisploegen in tientallen jaren ...

Bovendien is de jury het blijkbaar nog enkele keren gaan melden, en dan zegt het spreekwoord : wie niet horen wil ...

Vreemd dat velen hier de jury met de vinger wijzen ; als we allemaal zo zouden doen, dan kunnen ze ons beter blanco bladen geven waar we zelf onze favoriete layout op tekenen ...

Trouwens, sommige mensen schrijven liever in steno ...
My point exactly. Als we zo gaan beginnen.
Ik snap het probleem van de Schelln' wel, in die zin; zelf heb ik altijd de neiging om 1) songtitel 2) uitvoerder te schrijven. Gelukkig zijn er de attente ploegmaats om mij op mijn euvel te wijzen, waarna ik aan het schrappen sla.
Uiteindelijk, een antwoordblad is een antwoordblad.
Misschien moeten de Schelln' Espe eens proberen hun Lottoformulier op hun eigenste wijze in te vullen en hun geluk hiermee afwachten. Of bij het solliciteren het antwoordblad naar eigen goeddunken invullen, ik zeg maar iets.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Schalckske »

Erik Vindikook schreef:Een jury is wel degelijk in staat om pijltjes en titels te begrijpen en te onderscheiden.

Maar het punt is, dat een jury al zoveel werk heeft met het snel en correct verbeteren, dat er nog weinig tijd overschiet om allerlei uitzonderingen te gaan opsporen (want het is daar dat tijd en fouten insluipen).

En vooral als er eigenlijk geen geldige reden is voor die uitzondering : wie struikelt nu over het niet eerst kunnen schrijven van de titel ; bij mijn weten geen enkele van de honderden kwisploegen in tientallen jaren ...

Bovendien is de jury het blijkbaar nog enkele keren gaan melden, en dan zegt het spreekwoord : wie niet horen wil ...

Vreemd dat velen hier de jury met de vinger wijzen ; als we allemaal zo zouden doen, dan kunnen ze ons beter blanco bladen geven waar we zelf onze favoriete layout op tekenen ...

Trouwens, sommige mensen schrijven liever in steno ...
Op zich kan ik je mening wel begrijpen, en ik heb hier zelf al aangehaald dat de jury naar de letter gelijk had (jaja ! :shock: ), maar er zijn een paar puntjes die niet van toepassing zijn op vrijdag.

Dat de jury als het ware te druk bezig was of geen tijd had, lijkt me behoorlijk uit de lucht gegrepen. Ze hadden wel tijd om, zoals Celtic aanhaalt, de ene fles cava na de andere te kelderen. Bovendien had het jurylid dat ons antwoordblad telkens kreeg het drukker met de zaal op te zwepen en te "dansen" dan met verbeteren. Op zich heb ik daar geen enkel probleem mee, 't is een "foute tentenquiz", maar waarom dan zelf problemen maken rond een omgekeerde volgorde.

Over dat struikelen van volgorde verwijs ik al naar Bart hier net boven. Daar heb ik dus welgeteld één reactie moeten voor zoeken, geen tien jaar :mrgreen: Alleen hebben wij de pech van geen attente ploegmakkers te hebben, gezien we allen die fout maken. De stelling kan trouwens omgekeerd ook gesteld worden, als je wil. Welke jury struikelt nu over een omgekeerde invulling. Bij mijn weten geen enkele van de honderden jury's in tientallen jaren. Enfin, maak daar tientallen jury's in anderhalf jaar van, zolang zijn we nog niet actief :mrgreen:

Dat spreekwoord kennen wij trouwens ook, en wij hebben zonder amok te maken onze "straf" gevoeld. We zijn blijven verder quizzen met de glimlach, ook al wisten we op voorhand dat het "voor niets" was. We hebben netjes betaald. Ik denk dat we ook hier vrij beleefd blijven. Beleefder in alle geval dan de dame in kwestie aan onze tafel. Wat is dan het probleem, als ik vragen mag ?

Dat van die eigen antwoordbladeren werd trouwens al als optie voor volgend jaar vermeld aan onze tafel. Maar daar gaat helemaal niemand meer mee kunnen lachen als ik het zo bekijk. Jammer :(

't Is maar een quiz hé jongens, waarom problemen maken als er mensen het wat losser aanpakken en puur voor de lol gaan ?

@ Bart: het Lotto-formulier, een sollicitatiebrief, etc. zijn net iets serieuzer dan een invulblad voor een tentenquiz waar de helft van de zaal zelden of nooit quizt en waar fun en ambiance de grote doelstelling is. Wij kunnen heus dat onderscheid nog wel zelf maken.

edit: 't Is trouwens de discussie niet waard. Ik heb hier nauwelijks of geen antwoorden over de inhoud van de quiz gelezen, en daar gaat het op dit forum uiteindelijk nog het meeste over. Ik kan me voorstellen dat Danny ook liever wat over zijn vele werk leest, dan een discussie waar twee kampen met keikoppen toch niet gaan toegeven
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door celtic601 »

Schalckske schreef:
Erik Vindikook schreef:Een jury is wel degelijk in staat om pijltjes en titels te begrijpen en te onderscheiden.

Maar het punt is, dat een jury al zoveel werk heeft met het snel en correct verbeteren, dat er nog weinig tijd overschiet om allerlei uitzonderingen te gaan opsporen (want het is daar dat tijd en fouten insluipen).

En vooral als er eigenlijk geen geldige reden is voor die uitzondering : wie struikelt nu over het niet eerst kunnen schrijven van de titel ; bij mijn weten geen enkele van de honderden kwisploegen in tientallen jaren ...

Bovendien is de jury het blijkbaar nog enkele keren gaan melden, en dan zegt het spreekwoord : wie niet horen wil ...

Vreemd dat velen hier de jury met de vinger wijzen ; als we allemaal zo zouden doen, dan kunnen ze ons beter blanco bladen geven waar we zelf onze favoriete layout op tekenen ...

Trouwens, sommige mensen schrijven liever in steno ...
Op zich kan ik je mening wel begrijpen, en ik heb hier zelf al aangehaald dat de jury naar de letter gelijk had (jaja ! :shock: ), maar er zijn een paar puntjes die niet van toepassing zijn op vrijdag.

Dat de jury als het ware te druk bezig was of geen tijd had, lijkt me behoorlijk uit de lucht gegrepen. Ze hadden wel tijd om, zoals Celtic aanhaalt, de ene fles cava na de andere te kelderen. Bovendien had het jurylid dat ons antwoordblad telkens kreeg het drukker met de zaal op te zwepen en te "dansen" dan met verbeteren. Op zich heb ik daar geen enkel probleem mee, 't is een "foute tentenquiz", maar waarom dan zelf problemen maken rond een omgekeerde volgorde.

Over dat struikelen van volgorde verwijs ik al naar Bart hier net boven. Daar heb ik dus welgeteld één reactie moeten voor zoeken, geen tien jaar :mrgreen: Alleen hebben wij de pech van geen attente ploegmakkers te hebben, gezien we allen die fout maken. De stelling kan trouwens omgekeerd ook gesteld worden, als je wil. Welke jury struikelt nu over een omgekeerde invulling. Bij mijn weten geen enkele van de honderden jury's in tientallen jaren. Enfin, maak daar tientallen jury's in anderhalf jaar van, zolang zijn we nog niet actief :mrgreen:

Dat spreekwoord kennen wij trouwens ook, en wij hebben zonder amok te maken onze "straf" gevoeld. We zijn blijven verder quizzen met de glimlach, ook al wisten we op voorhand dat het "voor niets" was. We hebben netjes betaald. Ik denk dat we ook hier vrij beleefd blijven. Beleefder in alle geval dan de dame in kwestie aan onze tafel. Wat is dan het probleem, als ik vragen mag ?

Dat van die eigen antwoordbladeren werd trouwens al als optie voor volgend jaar vermeld aan onze tafel. Maar daar gaat helemaal niemand meer mee kunnen lachen als ik het zo bekijk. Jammer :(

't Is maar een quiz hé jongens, waarom problemen maken als er mensen het wat losser aanpakken en puur voor de lol gaan ?

@ Bart: het Lotto-formulier, een sollicitatiebrief, etc. zijn net iets serieuzer dan een invulblad voor een tentenquiz waar de helft van de zaal zelden of nooit quizt en waar fun en ambiance de grote doelstelling is. Wij kunnen heus dat onderscheid nog wel zelf maken.

edit: 't Is trouwens de discussie niet waard. Ik heb hier nauwelijks of geen antwoorden over de inhoud van de quiz gelezen, en daar gaat het op dit forum uiteindelijk nog het meeste over. Ik kan me voorstellen dat Danny ook liever wat over zijn vele werk leest, dan een discussie waar twee kampen met keikoppen toch niet gaan toegeven
voila ! kon dit niet beter verwoorden Schel ...
nu liggen hier sommigen onder onder te lullen over tja de jury heeft wel gelijk ...
complete zever aub vrienden ... zo'n pietluttigheid zeg !!!
wel ik wil dit zien gebeuren op een "andere kwis " een jurylid aan je tafel komt lullen dat uitvoerder bij uitvoerder &visa versa... dan zal het hek wel van de dam zijn .. dat beloof ik je !
of laat ik het anders stellen ... de Schellen espen nemen dit op met een kwinkslag en lachen er is om ... zou dit ook gebeuren bij ploeg..... en vul hier de namen maar zelf in ...
dit gezegd zijnde hoop ik echt dat we deze discussie kunen sluiten want inderdaad hier heeft onze vriend Danny niks aan ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Buddy59 »

Ik heb hier nauwelijks of geen antwoorden over de inhoud van de quiz gelezen, en daar gaat het op dit forum uiteindelijk nog het meeste over. Ik kan me voorstellen dat Danny ook liever wat over zijn vele werk leest, dan een discussie waar twee kampen met keikoppen toch niet gaan toegeven[/quote]


Hey mannen :wink: wat vonden jullie eigenlijk van de quiz (muziek) :?:
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Aimé le Chevalier »

Ik vond de muziek heel goed, proficiat aan Danny!
Le plastic c'est fantastique!
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Quasimodo »

Volgens mij zaten er in de jury enkele moslimfundamentalisten...
Dan kan je het wel vergeten als je ploegnaam "Schelln Espe" is :violent: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie