De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door parma espe »

EN.... wat hebben we vandaag geleerd Alain?

1: geen quiz waar ik persoonlijk sterk uit de hoek kan komen :D (wat niet wil zeggen dat ik de muziek afkraak e, ik ken er gewoon veel te weinig van) Wel gemakkelijk niveau waar vele gelegenheidsploegen toch vlot richting de 50% gingen!
2: snelle bediening (in de zin van 'rap')
3: soms een beetje schel geluid, maar voor de rest ok
4: veel ambiance, ook mensen die volgen in ons handgeklap ;p
5: goed aangevuld geweest door nu nog gelegenheidsespen Mieke aka 'beenespe' en Ivan aka 'espeworst' (laat ons hopen binnenkort minder en minder...)
6: ...

Ai ai ai kga moetn elpen e Alain want ge zijdet al vergeten!

6: die jury... zoals we nu al een jaar en half gewoon zijn schrijven wij onze uitvoerder links en de titel rechts, naargelang de quiz eventueel de kolomhoofdingen aanpassend... Nog nooit problemen mee gekregen, tot ... nu :D Kregen we na de 6de ronde de opmerking dat we het blad verkeerd invulden (hoezo? de titels staan toch goed?). Wij zien er geen graten in en passen alles netjes aan. In het begin van ronde 8 worden we nogmaals aangesproken, deze keer door een ander jurylid, met de verwittiging dat we 0 zouden krijgen. Aangezien we alweer op onze manier aan het invullen waren, en doordat dit gezien werd door het jurylid in kwestie, kregen we direct een 0 op ronde 7. Ronde 8 hebben we nog aangepast maar na het bevestigd zien van onze 0 score bij de tussenstand hebben we dan ronde 9 en 10 terug Uitvoerder-Titel ingevuld. Gevolg: drie ronden 0 punten. Men dacht onze leute te kraken, maar twas "AN DE REKKER" zou Wieto zeggen. In elk geval, voor ons de topquiz van het jaar, zelden zo'n leute gemaakt en tis nog altijd daarvoor dat we ons wekelijks in het quizlandschap verplaatsen :-)

PS: op een foute quiz alles fout invullen en geen punten krijgen, de logica is toch ver te zoeken soms :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door gekookte espe »

Leutige quiz, iets te veel oud werk naar ons goeste, maar volgens mij wel toegankelijk voor gelegenheidsploegen.
Geluid af en toe wel wat schel, die "schelln" in ons ploegnaam betekent toch iets anders (ha ha ha...)
Desondanks alles (0 0 0) ons toch goe geamuseerd.

Proficiat aan Polka en zijn gevolg.

En bedankt aan de juryleden van andere quizzen die er geen graten in zagen aan ons systeem van oplossingen invullen.
Vandaag bewezen dat da blijkbaar toch nog zo makkelijk nie es om te verbeteren....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door kasenco »

Toch een belangrijke opmerking tov de jury: het is echt zeer flauw en zelfs verwerpelijk om 3x 0 te geven terwijl de antwoorden op papier staan, als deze dan consequent van plaats zijn verwisseld, alloooo. Wat zou er zijn gebeurd indien bv Polkaheer en co dit hadden voorgehad?
Ik vond het ook wel straf dat Danny die de quiz had opgesteld geen enkele inspraak had bij de klachtenbehandeling en puntentoekenning.... Dat zou bij mij ni waar zijn!

Voor de rest me toch geamuseerd bij gelegenheidsploeg Telstar en eens een verademing voor het zware werk van vanavond bij de Bananen....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:Toch een belangrijke opmerking tov de jury: het is echt zeer flauw en zelfs verwerpelijk om 3x 0 te geven terwijl de antwoorden op papier staan, als deze dan consequent van plaats zijn verwisseld, alloooo.
helemaal mee eens
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door PaulMcCartney »

Als je na 20 jaar quizzen niet weer dat je de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder moet plaatsen....

Goe bezig :lol:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Schalckske »

PaulMcCartney schreef:Als je na 20 jaar quizzen niet weer dat je de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder moet plaatsen....

Goe bezig :lol:
Daarom ook dat we die hoofdingen aanpassen é, Hans... Dus strikt gezien staat de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder :twisted:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door celtic601 »

zoals vorig jaar op hun 1ste editie goed geamuseerd en stevig geconsumeerd !!!
is idd wel geweldig BELACHELIJK dat geval van de espen ( 3 x 0 ) jongens toch :protest: :protest: en ik begrijp eveneens Danny niet dat hij geen inspraak had op de quiz ????
tja wat de jury betreft ??? 5 milfjes die na het openen van hun 35 ste fles Cava nog punten dienen te checken ???
bediening was héél vlot maar toch nog een opmerking ... het is dus een foute muziekquiz ...

ok ....maar Smiths / Cure / Lloyd cole & commotions ....zijn dat foute hits ???????

ook nog woordje over presentator ..of zeggen we IMITATOR .... een clone tssn frans bauer en jan theys dacht ik .. naarmate avond vorderde begon dat nederlandstalig accentje me toch wel duchtig de strot uit te komen :burn:

voor de rest .. leuke fragmenten en blij met mijn wijnglazen !

danny ..editie 3 .. we'll be there !!!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door bart depauw »

Schalckske schreef:
PaulMcCartney schreef:Als je na 20 jaar quizzen niet weer dat je de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder moet plaatsen....

Goe bezig :lol:
Daarom ook dat we die hoofdingen aanpassen é, Hans... Dus strikt gezien staat de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder :twisted:
Hmm ergens vind ik dit redelijk arrogant. Als iedereen de antwoordformulieren op zijn eigen manier gaat invullen, wordt verbeteren een hels karwei. Wat denken quizorganisatoren / juryleden hiervan? Of moet er een standaard komen?
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Aimé le Chevalier »

PaulMcCartney schreef:Als je na 20 jaar quizzen niet weer dat je de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder moet plaatsen....

Goe bezig :lol:
Spijtig genoeg moeten we ons uitschrijven voor deze avond ...
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Schalckske »

bart depauw schreef:
Schalckske schreef:
PaulMcCartney schreef:Als je na 20 jaar quizzen niet weer dat je de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder moet plaatsen....

Goe bezig :lol:
Daarom ook dat we die hoofdingen aanpassen é, Hans... Dus strikt gezien staat de uitvoerder onder de hoofding uitvoerder :twisted:
Hmm ergens vind ik dit redelijk arrogant. Als iedereen de antwoordformulieren op zijn eigen manier gaat invullen, wordt verbeteren een hels karwei. Wat denken quizorganisatoren / juryleden hiervan? Of moet er een standaard komen?
Wij hebben, voor de duidelijkheid, onlangs zelf een quiz georganiseerd, en deden/doen dit niet om een jury te pesten of weet ik veel wat. We hebben zelf in de positie van jury gestaan, en zullen daar wss nog in staan.

Noem het flauw, noem het belachelijk, noem het gelijk wat, maar geen enkele Schell'Espe ziet er de logica in om eerst de titel en dan de uitvoerder te noteren. We hebben het heus wel geprobeerd, op de eerste quizzen waar dit het geval was. Met een hoop geschrap tot gevolg omdat we weer maar eens in de verkeerde kolom bezig waren (en dit is niet gezeverd). Sindsdien zetten we 1 (één !) pijltje per antwoordblad tussen de twee kolomhoofdingen. NERGENS miserie mee gehad.

Officieel luidde het gisteren dat dat voor "grote problemen aan de jurytafel zorgde". Ik persoonlijk zie niet in waar die problemen zitten. Evenmin als ik daar arrogantie in zie. Alle antwoorden staan bij de juiste nummers en tis niet onduidelijk wat we bedoelen, denk ik dan. Wel vreemd dat het de eerste zes ronden niet voor problemen heeft gezorgd om telkens mooi de tussenstand perfect op tijd weer te geven. Waar zaten die grote problemen dan ?

Maar goed, naar de letter heeft de jury gelijk, en wij hebben daar ook geen spel of miserie rond gemaakt, wij zijn blijven zitten, hebben verder gequizt, ons goed geamuseerd, netjes betaald en op een vredige manier naar huis gegaan. Tot zover de arrogantie zeker ?
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door berwt »

Ik denk dat het vooral een moeilijkheid in de verbeteringen wordt als de jury zelf geen muziekkenners zijn. De titel komt niet overeen met wat er staat, wordt gewoon geschrapt. Dat het antwoord wel overeen komt met de uitvoerder en omgekeerd, ontgaat hen wellicht soms.

Maar als ik het goed begrijp klopt het dus dat wij op het einde jullie nog zijn voorbij gesneld? In dat geval steunt de Flosseklosser de beslissing van de jury steevast. De Schelln Espe verslagen op procedurefouten, dat is even mooi! :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Rubby »

naast alle commotie van de nullen :| iemand een idee van den uitslag ?

PS: volgens mij kan dit ook niet hoor, drie maal nul geven, zeker op dit soort quizzen (waar al eens mag gelachen worden) :nono:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door gekookte espe »

Rubby schreef:naast alle commotie van de nullen :| iemand een idee van den uitslag ?

PS: volgens mij kan dit ook niet hoor, drie maal nul geven, zeker op dit soort quizzen (waar al eens mag gelachen worden) :nono:

Polkaheer wint met nipt 1 puntje voorsprong op de Silent Dolphins dacht ik.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door Buddy59 »

[quote="Rubby"]naast alle commotie van de nullen :| iemand een idee van den uitslag ?

Rubby,

Dat zal wel komen morgen of zo denk ik, heb al bericht gestuurd.
Die gasten zitten met hun driedaagse feesten.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: De Foute TOW quiz - Temse - 01/05/09

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
kasenco schreef:Toch een belangrijke opmerking tov de jury: het is echt zeer flauw en zelfs verwerpelijk om 3x 0 te geven terwijl de antwoorden op papier staan, als deze dan consequent van plaats zijn verwisseld, alloooo.
helemaal mee eens
Ook ik ben het hier volledig mee eens. En hulde aan de schelln espe om het allemaal zo rustig en luchtig te aanvaarden.

De quiz was een ware verademing na de hectiek van de Sticky Fingers quiz vorige week en de moeilijkere quizzen v/d laatste tijd tout court.
Geen theorie, enkel maar hits, een rustige quizavond met andere woorden.
Danny maakte er gewoontetrouw weer een heel mooie quiz van, de eerste rondes misschien iets te makkelijk.
Enorm genoten van de vele fragmenten die me weer naar mijn prille jeugd catapulteerden. En dan denk ik vooral aan de glamrock pareltjes die we te horen kregen (The Sweet, Bay City Rollers, Kenny, The Rubettes).
Hoewel we vooraf toch op de top 5 gehoopt hadden, konden we wel leven met onze uiteindelijke 8ste plaats.
Plaats reactie