Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door peegee »

Het was een quiz, waarbij ieder fragment gekoppeld was aan een theorievraag. We moesten in het begin vaststellen, dat Ludwig en zijn maten, Metal Mickeys, zonder verwittiging forfait hadden gegeven; hopelijk niets erg, Ludwig? Dit was wel een quiz op zijn lijf geschreven, want Ludwig is (net als onze Polkaheer trouwens) een expert in theorievraagjes... Die vragen waren soms best pittig, maar hielpen vaak ons in de richting denken van het antwoord op het fragment...
Toffe pittige quiz, vlot gepresenteerd, vlotte score-afroeping én prachtige prijzentafel.

Proficiat aan de "outstanding" winnaars, Clement & KGBV :app: :app: :app:

Hier de einduitslag (op 472 punten):

1 Clement & KGBV 376 (79.66%)
2 Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader & Kaaskop 356
3 Rechte Bananen 344
4/5 Starbuk & Apollo / Tequila Overdrive 326
6 Sympathy vur den duvel 324
7 / 8 Willy Jr & de Knelpuntclup / Kas & Sultans 312
9 / 10 Testedoene / Ready, willing & able 309
11 Tony Servi Big Band 298
12 Blue Moon (enige NL team!!) 290
13 Fanfare Heilige Familie 285
14 Hot Ratz 217
15 Men in Black 207
16 Silly Wommers 182
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Marc VA »

Alvast felicitaties aan alle deelnemende ploegen.
Dikke proficiat aan de verdiende winnaars.
Met bijna 80 % overtroffen ze onze vooropgestelde verwachtingen.
Wij vonden het een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.
Bij een nieuwe editie hoort ook een nieuw concept.
Vanaf maandag zal ik analyses en resultaten per reeks posten.
Ondertussen hebben jullie genoeg tijd om feedback te geven.
Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgend jaar ( 24/04/2010 ov )
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Rushian »

Was gisteren te gast bij Testedoene.
Het was een stevige quiz (de eerste maal dat ik met hoofdpijn van tafel ga: maar zo bewijs ik dat ik echt mijn hoofd gepijnigd heb om toch een beetje inbreng te hebben).
Zo is het pijnlijk duidelijk geworden dat ik geen bal van muziek ken (althans toch niet het soort wat gisteren ten berde werd gebracht). Zonder Geert (Guess Who) :bow: :bow: haalden we waarschijnlijk geen 30%.

Ik kon op de 12 ronden maar een paar solootjes scoren (Saxon: 747, Didier Sinclair: scritti politti, Minus 8: batman & throbing; Van Halen: Atomic Punk) en dat waren natuurlijk ook niet de moeilijkste fragmenten.

Dikke Sjapoo aan Clement: hoe die deze kennis allemaal verzamelen is mij een compleet raadsel.

Ik betwijfel als ik volgend jaar terugkom, want dit ging echt wel mijn petje te boven.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Tonyvdb »

Een buitenbeentje, deze eersteling van de Sticky Fingers.

Veel theorie is persoonlijk wel mijn ding, en ook de muzikale smaak van de Fingers, sluit grotendeels aan op de mijne (al lieten ze wel een paar muziekterreinen vrij braak liggen (hun goed recht natuurlijk)).
Ik heb mij persoonlijk heel erg vermaakt en zelfs de late gelijkmaker van Tubize kon mijn mood maar heel eventjes verpesten ...
Dus een dikke :thumb1: mijnentwege in de Sticky Fingers' 'general direction' :wink:

Een hele quiz bij elke vraag een theorievraag is wel heel 'arbeidsintensief', blad draaien, voorlezen, titel trachten te horen ... heel nerveus bij momenten : elk fragment een theorievraag misschien iets van het goede teveel?

Deze Starbuk & Apollo-versie, met naast stamleden Rino en Johan Facteur, ook introquizgoeroe Vinceluka, erbij heeft het onderste uit de kan gehaald en relatief weinig laten liggen (er zijn altijd wel dingen die je moest/kon geweten of ingevuld hebben) en met een vierde plaats waren we uitermate tevreden en zelfs verrast (we speelden toch tenslotte niet tegen 'Janneke en Mieke' (wat een vreselijke uitdrukking is dit toch (ingevoerd door Dirk Abrams in 'Stadion', maar nu wijk ik wat te ver af))
We hebben het meest afgezien op de 50s en (in iets mindere mate) op de 60s : begin deze quiz in pakweg 1967 en we doen mee voor plaats 2 of 3...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Tonyvdb »

alles OK trouwens met Ludwig, was blijkbaar een misverstand want was zich niet bewust dat de Mickeys ingeschreven waren ... goed nieuws dus
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Marc VA »

ter info, verdeling per decade

40 : 1 fragment = 0.66 %
50 : 5 fragmenten = 3.29 %
60 : 32 fragmenten = 21.05 % waarvan 12 fragmenten uit de ‘1969’ reeks
70 : 29 fragmenten = 19.08 %
80 : 29 fragmenten = 19.74 %
90 : 23 fragmenten = 15.13 %
200+: 32 fragmenten = 21.05 %
Laatst gewijzigd door Marc VA op ma 27 apr 2009, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Big Banana »

Proficiat met deze zeer gedurfde quiz! :app:

Proficiat ook aan de winnaars Clement & KGBV :bow: met hun alweer fenomenale prestatie. En natuurlijk ook aan Peter en de zijnen die ons gaandeweg inhaalden en in de 2de helft van de quiz vrolijk fluitend voorbij fietsten. :thumb1:

Veel leuke muziek gehoord, met bij elk fragment een goed gevonden theorie-vraag. Het deelnemersveld flink door elkaar geschud met als resultaat een evidente winnaar en een hoop blutsen en builen. Wij haalden het podium en zijn daar uitermate tevreden mee. Net voor de pauze werden wij even uit ons verband gespeeld :tongue: waardoor enkele puntjes bleven liggen. Maar zelfs met die erbij hadden we het kaaskop-collectief nooit kunnen bedreigen.

Alleen had ik (en ik denk dat ik niet alleen was) op het einde het gevoel dat ik net een eindexamen had afgelegd. (mondeling, bij een gemiddelde temperatuur van 30° en terwijl de fanfare van Bommerskonten in de kamer ernaast aan het repeteren was) Het leek wel alsof we 2 quizzen tegelijk hadden gespeeld en ergens was dat ook zo.

Voorstel : Zoals reeds opgemerkt tijdens de quiz 2 exemplaren van de vragen per tafel... zo kan iedereen mee volgen zonder draaien en rondspringen. Iets meer tijd laten na elke ronde om nog eens rustig na te denken en kans te laten voor een gokje. Het antwoord-blad iets overzichtelijker maken. Eventueel om dit rond te krijgen; minder fragmenten per ronde.

Verder zou ik niet teveel aan de formule wijzigen. Er is zeker een plaats voor dit soort mentale bodybuilding. Wie komt weet wat hem te wachten staat en het getuigt van moed om te durven deelnemen. Alleen zal er voor deze soort quizzen zelden een groot publiek komen opdagen. (net zoals voor kaz, eigenzinnige, sopranos, en... bananen)

Nu ik er aan denk... volgende week is het bij ons te doen !!! :banana:
en van één ding ben ik zeker, 't zal niet zo moeilijk zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Rushian »

Big Banana schreef: Nu ik er aan denk... volgende week is het bij ons te doen !!! :banana:
en van één ding ben ik zeker, 't zal niet zo moeilijk zijn. :mrgreen:

Ik mag het hopen, want anders krijg ik de rest van mijn team niet meer naar jullie quiz. Wat jammer zou zijn, want ik heb me vorig jaar toch wel geamuseerd.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Marc VA »

big banana,
bedankt voor de opbouwende kritiek
2 exemplaren invulbladen kan geen probleem zijn
wij dachten dat er genoeg tijd was door het laatste nummer ( en ene keer ook het voorlaatste ) bijna volledig te laten horen, alvorens af the halen ... niet dus
minder fragmenten per ronde is geen optie
zoals gezegd, volgend jaar een ander concept ( dus minder of géén theorie ... of er zouden 20 ploegen moeten aandringen op dezelfde formule )
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Big Banana »

trickykid schreef:( dus minder of géén theorie ... of er zouden 20 ploegen moeten aandringen op dezelfde formule )
Dat wil ik niet gezegd hebben...!!! :nono: Gewoon de stressfactor wat lager moet volstaan.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door kasenco »

Zwaren doemp gisteren, maar dat had ik min of meer voorspeld. De vele theorievragen maakten de quiz bij momenten zeer vermoeiend, maar dat was voor elke ploeg hetzelfde.
Alvast een feilloze organisatie van de Stickies :thumb2: en proficiat aan de outstanding winnaars Clement & KGBV :app:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door Devils answer »

Alles is zowat gezegd, in positieve en negatieve zin. Professioneel voorbereide en uitgewerkte organisatie, met een voor mij toch wel onverwacht pittige opgave als resultaat.

Voor zover ik het me als niet-organisator nog kan permitteren om een zweem van kritiek te geven :roll: : ook aan onze tafel werd het quizplezier aan één helft van de tafel wat verknald door slechts één blad met de theorieopgaven. Het doorgeven of voorlezen boven de muziek uit (terwijl antwoorden werden ingevuld of bijgestuurd) maakte het moeilijk om je met vier ten volle op de muziek te focussen.
Maar ik heb hierboven gelezen dat Trickykid dat al begrepen heeft...

Daarnaast vrees ik dat er bij heel wat ploegen een verdeelde nasmaak zal zijn geweest (niet enkel om de hierboven beschreven "splitsing" in tafelhelften). De meer mainstream-gerichte muziekliefhebbers konden maar weinig bijbrengen.
Volgend jaar dus nog meer onuitgegeven ploegsamenstellingen / gelegenheidscoalities van zielsgenoten die hiervan wél hebben genoten, maar nog minder ploegen tot gevolg? Geen idee...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...ook aan onze tafel werd het quizplezier aan één helft van de tafel wat verknald door slechts één blad met de theorieopgaven. Het doorgeven of voorlezen boven de muziek uit (terwijl antwoorden werden ingevuld of bijgestuurd) maakte het moeilijk om je met vier ten volle op de muziek te focussen.

...

Precies. Ik ben niet bepaald vies van een brok theorie, maar bij elk fragment een vraag stellen mag misschien wel origineel zijn, het zorgt er voor dat het wel erg hectisch aan tafel wordt. Je moet naar het fragment luisteren, de vraag lezen, er even over nadenken... maar daar is het volgende fragment + vraag al.
Je moet het antwoord dan ook nog doorgeven aan je ploegmaat die opschrijft, terwijl die net ingespannen zit te luisteren om de titel op te vangen, de ene kant van de tafel ergert zich omdat ze de vragen niet te lezen krijgen enz...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...

Daarnaast vrees ik dat er bij heel wat ploegen een verdeelde nasmaak zal zijn geweest (niet enkel om de hierboven beschreven "splitsing" in tafelhelften). De meer mainstream-gerichte muziekliefhebbers konden maar weinig bijbrengen.

...

Misschien, maar persoonlijk vond ik de muziek schitterend, al wil ik grif toegeven dat m'n smaak niet al te mainstream is.

Er was te veel theorie, maar dat is dan ook m'n enige punt van kritiek, want voor de rest vond ik dit echt een zeer goede quiz. :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Sticky Fingers muziekquiz 25-04-2009

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
trickykid schreef:( dus minder of géén theorie ... of er zouden 20 ploegen moeten aandringen op dezelfde formule )
Dat wil ik niet gezegd hebben...!!! :nono: Gewoon de stressfactor wat lager moet volstaan.

Geen theorie zou ik ook erg jammer vinden, het hoort bij een quiz vind ik.
Met de vragen zelf was niks mis, gewoon wat minderen, één vraag om de zoveel fragmenten, en twee formulieren per tafel en het zou prima de lux zijn.
Plaats reactie