Muziekquiz Radio Appolo

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door One good reason »

Buddy59 schreef:
One good reason schreef:
R.A.P. schreef:En ten slotte nog even dit, na 10 jaar wil ik het eigenlijk wel voor bekeken houden, dat is ook steeds mijn belofte thuis en mijn doelstelling naar Radio Apollo toe geweest.
De fijne reacties hier te lezen geven me dan toch weer wat kriebels en een soort van schuldgevoel naar die hele trouwe kwisploegen toe. Ik zal er hier nog menig nachtje moeten over slapen. :?
Bedankt aan alle kwisploegen en ook aan de spelers die hier (tot nu toe toch al) de fijne reacties hebben gepost. :thumb1:
Grtz
Hoewel ik niet bij de trouwe "kwisploegen" hoor, kan ik je wel vertellen dat ik dit wel wil worden.
Tenminste als je voor de volgende doelstelling, naar Radio Apollo toe, nog 'ns 10 extra jaartjes kan/wil organiseren.
Om het weer met een quote uit een lied te zeggen: I'll try again ... next year, next year ... :wink:
met "The Holly's" hoop ik :wink:
Uiteraard, want PeeGee is weeral te laat ... :rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Tonyvdb »

In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Terecht, want het is een misverstand dat hier een eigen leven gaan leiden is. Oeps!

Ik heb de term “kermisquizzen” dit weekend gebruikt als eerbetoon aan de quizzen die Kasenco kermiskoersen noemde bij het kiezen tussen “klassiekers” en “kermiskoersen”.

Het ontstond uit de blijkbaar toevallige vaststelling dat de “puntenbetwisting/klachten” die je onderaan een antwoordenblad kan invullen soms beter wordt opgevolgd bij die “kermisquizzen/koersen” die Kasenco voor ogen had dan bij de “klassiekers”.
De plooien bij Kasenco en Filip (Eigenzinnige Quiz) zijn intussen gladgestreken.

Hier op het forum is de tweedeling (weer?) flink losgebarsten.

Persoonlijk juich ik het ook toe dat sommigen terecht fier zijn op het totaal onterecht denigrerend opgehangen epitheton “kermisquiz”.

De quizzen voor een ruimer publiek zijn precies deze die een kweekvijver zijn voor de geïnteresseerden voor het meer uitdagender (maar daarom niet "betere"!) werk. Of voor de nieuwe verslaafden, die inderdaad steeds sterkere uitdagingen zoeken, en mede de hobby levend houden.

Zelf was ik reeds minstens tweemaal te gast bij de dit weekend gecontesteerde quizzen in Deinze en Wiekevorst, en ik moet zeggen: chapeau !
Dit zijn echt quizzen ter promotie van het muziekquizzen in het algemeen.


Smaken verschillen, maar wie haalt het in zijn hoofd om “zijn genre van muziek” boven de andere te stellen?

Ik vind het dan ook zeer moedig van Progres om zijn quiz (bijna als enige in Vlaanderen?) als “Eigenzinnig” aan te kondigen. Dat dekt de lading precies!
Dat is en blijft raar, maar zéér eerlijk, want alle quizzen blijven eigenzinnig toch?
Hoe kan je met een team anders dan jullie eigen zin uiten in pakweg 100 tot 250 (euh?) fragmenten en theoretisch opgaven?

Enfin, dit is geen promotie voor de quiz van Filip, maar wel een oproep tot respect van iedere organisatie van een muziekquiz, voor “ons” deelnemers in elkaar gestoken.

Elke kritiek van een andere organisator (of vermeend niet-ooit-organisator) mag dan ook als “vrijblijvende voorzet tot optimalisatie van de volgende editie” worden gelezen!

Dat geldt tot nader order zowel voor “organisatoren”, “niet-organisatoren” als “organisatoren op tijdelijke of definitieve rust” (waartoe ik mij reken :evil: ).

Of niet?
Laatst gewijzigd door Devils answer op ma 13 apr 2009, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Magic »

Hela, denigrerend??? Laat ons Kermiskwissen maar als kwaliteitslabel zien. Als ze ne quiz zo aankondigen ben ik van de partij!!! Niks denigrerend, maar net de garantie voor een aangename avond met ploegen die wel spelen om te winnen, maar die indien dat niet gebeurd een potje pakken en eens kunnen lachen.
Btw ook respect voor de grote ploegen die op beide soorten quizzen meedoen en die nooit over het "niveau" klagen.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Devils answer »

Magic schreef:Hela, denigrerend??? Laat ons Kermiskwissen maar als kwaliteitslabel zien. Als ze ne quiz zo aankondigen ben ik van de partij!!! Niks denigrerend, maar net de garantie voor een aangename avond met ploegen die wel spelen om te winnen, maar die indien dat niet gebeurd een potje pakken en eens kunnen lachen.
Btw ook respect voor de grote ploegen die op beide soorten quizzen meedoen en die nooit over het "niveau" klagen.
Yes !!! :dance: :twisted: :D

That's the spirit! :headbang: :banana:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Tonyvdb »

klopt, ik denk dat de meeste ploegen zich overal thuis voelen : wij gaan bvb. even graag naar Progres' quiz als naar de Bellemse tentquiz in augustus ...

Maar als sommige ploegen liever niet naar een bepaald soort quizzen gaan (of dit nu de makkelijkere 'ambiance-achtige' quiz is of de moeilijkere 'freaks'- of 'kenners'-quiz), vind ik dat ook OK hoor ...
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Magic »

Als iedere organisator een mogelijkheid had om zijn quiz te kunnen onderbrengen in een bepaalde categorie, dan zou elke deelnemer onmiddellijk weten waar aan of waar af. Niemand hoeft dan nog achteraf te klagen over het "niveau". Dat de verantwoordelijken van deze site eens de "grote" teams bij elkaar brengen om de categorieën te bespreken en : probleem opgelost!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Devils answer »

Als ik het namens zowat elke organisator mag opnemen tegen deze handschoen (of zoiets, fout-spreekwoordelijkgewijs)...

Het indelen van je eigen quiz qua moeilijkheidsgraad is de grootste opgave.

Het is vaak iets dat vooraf een "pussy" lijkt, maar achteraf een "kater". :twisted:

Ikzelf probeer dan ook steeds respect te hebben voor de bedoeling van de organisator en het verschil met het uiteindelijke effect op de "doelgroep", waarvan je op voorhand zelfs niet weet of die gaat aanwezig zijn!!!
RAP
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 15:03

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door RAP »

Van de organisatie:
Wat het epistel van Superstar betreft, volledig mee eens en dat bedoelde ik eigenlijk ook, alleen kan hij het blijkbaar veel beter verwoorden. :thumb1:
In het antwoordje van Magic kan ik me ook wel vinden

"Als iedere organisator een mogelijkheid had om zijn quiz te kunnen onderbrengen in een bepaalde categorie, dan zou elke deelnemer onmiddellijk weten waar aan of waar af. Niemand hoeft dan nog achteraf te klagen over het "niveau". Dat de verantwoordelijken van deze site eens de "grote" teams bij elkaar brengen om de categorieën te bespreken en : probleem opgelost!"

al vrees ik inderdaad ook dat het moeilijk realiseerbaar zal zijn, en dat het achteraf ook weer vele discussies en meningsverschillen zal meebrengen.
Misschien kan meer aandacht besteden aan de muziekquiztitel iets meer duidelijkheid brengen... Wij bijvoorbeeld met " Apollo's muziekkwis voor de ganse familie" gaan voor de minder moeilijke ambiancekwis. Bij de "Eigenzinnige muziekquiz" voel je al direct dat die diepgaander en minder makkelijk zal zijn. Eddy & The Dreamers "oldiesquiz" weet je ook dat je geen nieuw of alternatief werk moet verwachten... Dus in de titel kan je toch wat onderbrengen denk ik

Nog één puntje... Er zal zeker nog een 11de Apollo's muziekquiz voor de ganse familie komen :D , alleen wordt het voor mij steeds moeilijker om een beetje origineel te blijven, steeds met nieuwe fragmenten en ideeen af te komen... voel me soms wat uitgeblust. We bespreken dit nog wel met het Apollo bestuur.
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door sonnie »

R.A.P. schreef:Van de organisatie:
Wat het epistel van Superstar betreft, volledig mee eens en dat bedoelde ik eigenlijk ook, alleen kan hij het blijkbaar veel beter verwoorden. :thumb1:
In het antwoordje van Magic kan ik me ook wel vinden

"Als iedere organisator een mogelijkheid had om zijn quiz te kunnen onderbrengen in een bepaalde categorie, dan zou elke deelnemer onmiddellijk weten waar aan of waar af. Niemand hoeft dan nog achteraf te klagen over het "niveau". Dat de verantwoordelijken van deze site eens de "grote" teams bij elkaar brengen om de categorieën te bespreken en : probleem opgelost!"

al vrees ik inderdaad ook dat het moeilijk realiseerbaar zal zijn, en dat het achteraf ook weer vele discussies en meningsverschillen zal meebrengen.
Misschien kan meer aandacht besteden aan de muziekquiztitel iets meer duidelijkheid brengen... Wij bijvoorbeeld met " Apollo's muziekkwis voor de ganse familie" gaan voor de minder moeilijke ambiancekwis. Bij de "Eigenzinnige muziekquiz" voel je al direct dat die diepgaander en minder makkelijk zal zijn. Eddy & The Dreamers "oldiesquiz" weet je ook dat je geen nieuw of alternatief werk moet verwachten... Dus in de titel kan je toch wat onderbrengen denk ik

Nog één puntje... Er zal zeker nog een 11de Apollo's muziekquiz voor de ganse familie komen :D , alleen wordt het voor mij steeds moeilijker om een beetje origineel te blijven, steeds met nieuwe fragmenten en ideeen af te komen... voel me soms wat uitgeblust. We bespreken dit nog wel met het Apollo bestuur.
Dat laatste puntje vooral !
Kunnen we alleen maar toejuichen :D :D :D
De inspiratie komt wel terug :wink:

Groetjes Sonnie :dance:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door One good reason »

Tonyvdb schreef:In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Had de term "Kermisquiz" overgenomen van Paul (zie begin van deze topic).
Hier wordt nog op normale wijze gelachen met deze term, dewelke bij mannen als ik en Paul en vele andere aanwezigen absoluut niet zo (denigrerend) ervaren werd. Ik denk dat de meeste aanwezigen een zeer leuke avond hebben beleefd (mezelf incluis) en dat is nog steeds (m'n persoonlijk) hoofddoel.
(tot hier mijn repliek voor jou Tony, want hieronder is algemeen bedoeld.)

Ben er ook meer en meer van overtuigd dat de "klagers" en "zagers" binnenkort hun eigen topquizkes zullen organiseren.
... Of tegen organisatoren gaan zeggen hoe ze de toekomstige quizzen moeten samenstellen en welke muziek wel of niet gedraaid mag worden. Ik zie ook op het forum dat dit thema (nog) steeds wordt aangekaart en voor flink wat reacties zorgt. De meeste zijn wat opgeblazen, maar wat de meesten blijkbaar vergeten, is dat zo'n quiz een sociaal evenement is. Het test je kennis, je zit aan tafel met (hopelijk) vrienden.
Je lacht, je zingt, je vertelt onnozele moppen (dewelke thuis niet door de beugel kunnen :wink: ) en je neemt een prijske mee naar huis, waar je geen bal mee kan aanvangen. Wel ... voor mij is dit dan een zaaaaalige avond :headbang: .
Als er anderen zijn die willen stijgen in de "ranking" en echt streven, dan is dat ook hun volste recht. Maar den deze doet er zelf niet aan mee ...
Ik wil zeker geen olie op het laaiend vuurtje gooien, maar denk dat er enkele mensen hier 'ns diep in hun binnenste moeten kijken. Ik heb dat in december ook heel even moeten doen :wink:
RAP
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 15:03

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door RAP »

De oplossingen van Apollo's muziekquiz

RONDE1 Algemeen

1 DO WAH DIDDY DIDDY
MANFRED MANN
2 MATRIMONY
GILBERT O SULLIVAN
3 WUNDERBAR
TEMPOLE TUDOR
4 AS LONG AS YOU LOVE ME
BACKSTREET BOYS
5 POUR UN FLIRT
MICHEL DELPECHE
6 DAKOTA
JUMPING JEWELS
7 BALROOM BLITZ
SWEET
8 (HEY YOU) ROCKSTEADY CREW
ROCK STEADY CREW
9 ZOMBIE
CRANBERRIES
10 RAGS & RUN
ADMIRAL FREEBEE
11 THE MIDNIGHT SPECIAL
SPENCER DAVIS GROUP
12 IN THE SUMMERTIME
MUNGO JERRY
13 HOT SHOT
HERMAN BROOD
14 THE ROAD AHEAD
CITY TO CITY
15 LOOP DI LOVE
J. BASTOS


RONDE 2 Duetten

1 SWINGING ON A STAR
SPOOKY & SUE
2 MEAN WOMAN BLUES
JERRY LEE LEWIS & CARL PERKINS
3 COULD IT BE I’M FALLIN IN LOVE
DAVID GRAND & JACKI GRAHAM
4 THINGS
NANCY SINATRA & DEAN MARTIN
5 ROSETTA
ALAN PRICE & GEORGIE FAME
6 A ROCKING GOOD WAY
SHAKIN STEVENS & BONNIE TYLER
7 ESPECIALLY FOR YOU
KYLIE MINOQUE & JASON DONOVAN
8 LOST IN LOVE
DEMIS ROUSSOS & FLORENCE WARNER
9 IT WILL COME IN TIME
BILLY PRESTON & SYREETA
10 AMIGOS PARA SIEMPRE
JOSÉ CARRERAS & SARAH BRIGTHMAN
11 IN THE YEAR 2525
ZAGER & EVANS
12 HELLO MARY LOU
JAN & KJELD
13 BEAUTIFUL LIAR
BEYONCE & SHAKIRA
14 DOKTER BERNHARD
BONNIE ST CLAIRE & RON BRANDSTEDER
15 WHEN THE RAIN BEGINS TO FALL
JERMAINE JACKSON & PIA ZADORA

RONDE 3 Algemeen

1 GOING TO A GO GO
SMOKEY ROBINSON & THE MIRACLES
2 SPANISH STROLL
MINK DEVILLE
3 VENUS
BANANARAMA
4 EVERYTHING ABOUT YOU
UGLY KID JOE
5 TI SENTO
MATIA BAZAR
6 THE SUN AINT GONNA SHINE
ANYMORE THE WALKER BROTHERS
7 I’M A TRAIN
ALBERT HAMMOND
8 MOVE YOUR FEET TO THE
RHYTHM OF THE BEAT HITHOUSE
9 I’M A SCATMAN
SCATMAN JOHN
10 LIVING IN A LIE
GUANO APES
11 DONG DONG DI KI DIGI DONG
GOLDEN EARRINGS
12 PAPPA WAS A POUR MAN
JACK JERSEY
13 EVERLASTING LOVE
SANDRA
14 SWEETS FOR MY SWEET
C.J. LEWIS
15 PARADISE BY THE DASHBOARD
LIGHT MEATLOAF

RONDE 4 In concert / Live

1 THAT’S ENTERTAINMENT
JUDY GARLAND
2 CROCODILE ROCK
ELTON JOHN
3 BACK TO BLACK
AMY WINEHOUSE
4 KILLING ME SOFTLY WITH HIS SONG
ROBERTA FLACK
5 WONDERFUL LAND
SHADOWS
6 CALEDONIA
IKE TURNER
7 IF I WANT TO
USHER
8 STRENGHT OF A WOMAN
SHAGGY & NATALIA
9 MARIA (UN DOS TRES)
RICKY MARTIN
10 ALL GOOD THINGS (COME TO AN
END) NELLY FURTADO
11 SINDS EEN DAG OF 2 of 32 jaar
DOE MAAR
12 THE WAY TO YOUR HEART
SOULSISTER
13 ALL YOU EVER DO IS BRING ME
DOWN MAVERICKS
14 YOU’RE SIXTEEN
RINGO STAR
15 FIRE
BRUCE SPRINGSTEEN


RONDE 5 Tijd voor reclame

1 TECHNOLOGIC
DAFT PUNK
2 ON MY SHOLDERS
THEDO
3 HEARTACHE
MARCELLS
4 MOJITO SONG
ROBERT ABIGAIL
5 UNWRITTEN
NATASHA BEDDINGFIELD
6 KUNG FU FIGHTING
CARL DOUGLAS
7 GET YOUR FREAK ON
MISSY ELLIOT
8 MAMA
HEINTJE
9 EVERLASTING LOVE
LOVE AFFAIR
10 I WAS DEFINITELY MADE FOR
THESE TIMES HELLO SAFERIDE
11 I’M FREE
ROLLING STONES
12 WHERE DO CHIDREN PLAY
CAT STEVENS
13 BLITZKRIEG BOP
RAMONES
14 FASCINATION
ALPHABEAT
15 NEVER BE ALONE (WE ARE FRIENDS)
JUSTICE

TAFELRONDE (Om op adem te komen en best wel gemakkelijk)

1 BEYONCE
JAY Z
2 JENNIFER LOPEZ
MARC ANTHONY
3 LINDA MCCARTNEY
(LINDA LOUISE EASTMAN) PAUL MCCARTNEY
4 WHITNEY HOUSTON
BOBBY BROWN
5 NICOLE JOSY
HUGO SIGAL
6 MARK KNOPFLER
DIRE STRAITS
7 WALTER GROOTAERS
DE KREUNERS
8 STEVE TYLER
AEROSMITH
9 MANU CHAO
MANO NEGRA
10 ROBERT PLANT
LED ZEPPELIN
11 FLASHDANCE 2 punten

12 GREASE 2 punten

13 DIRTY DANCING 2 punten

14 SATURDAY NIGHT FEVER 2 punten

15 FOOTLOOSE 2 punten


RONDE 6 (De bewuste Elvisronde, namen van de filmen werden vooraf meegedeeld, moest je wel bij de juiste song krijgen)

1 SPIN-OUT
SPINOUT
2 REUTRN TO SENDER
GIRLS GIRLS GIRLS
3 TONIGHT IS SO RIGHT FOR LOVE
G.I. BLUES
4 LOVER DOLL
KING CREOLE
5 A CANE AND HIGH STRACHED
COLAR FLAMING STAR
6 A DOGS LIFE
PARADISE (HAWAIIAN STYLE)
7 BOSSA NOVA BABY
FUN IN ACAPULCO
8 LOVE ME TENDER
LOVE ME TENDER
9 WHAT D’ I SAY
VIVA LAS VEGAS
10 TREAT ME NICE
JAILHOUSE ROCK
11 MY DESERT SERENADE
HARUM SCARUM
12 THERE AINT NOTHING LIKE A SONG
SPEEDWAY
13 ROCK A HULA BABY
BLUE HAWAII
14 ANGEL
FOLLOW THAT DREAM
15 KISSIN’ COUSINS
KISSIN’ COUSINS

RONDE 7 Algemene ronde

1 SWEET LITTLE ROCK & ROLLER
SHAKIN STEVENS & THE SUNSETS
2 LOVE HURTS
NAZARETH
3 JOHNNY B. GOODE
PETER TOSH
4 FINALLY
CECE PENISTON
5 SKANDAL IM SPERRBEZIRCK
SPIDER MURPHY GANG
6 YOU CAN’T CATCH ME
CHUCK BERRY
7 SUGAR BABY LOVE
RUBETTES
8 GOODY TWO SHOES
ADAM & THE ANTS
9 RUNAWAY TRAIN
SOUL ASYLUM
10 STOP CRYING YOUR HEART OUT
OASIS
11 I’M TELLING YOU NOW
FREDDY & THE DREAMERS
12 GOODBYE SUE
BZN
13 CRY
GODLEY & CREME
14 MAMBO NR. 5
LOU BEGA
15 (MAGIC) MEGA-MIX
BONEY M.

RONDE 8 vanaf 2000 met de nadruk op recent

1 SEE YOU AGAIN
MILEY CYRUS (HANNAH MONTANA)
2 AYO TECHNOLOGY
MILOW
3 MERENGUE
ROBERT ABIGAIL
4 RELAX, TAKE IT EASY
MIKA
5 THE BOY DOES NOTHING
ALESHA DIXON
6 NO ONE
ALICIA KEYS
7 DISCO LIES
MOBY
8 HOT ‘N COLD
KATY PERRY
9 MR ROCK AND ROLL
AMY MACDONALD
10 OBSESION
AVENTURA
11 PAPA DON’T PREACH
KELLY OSBOURN
12 WOMANIZER
BRITNEY SPEARS
13 SOBER
PINK
14 LOVE IS FREE
SHERYL CROW
15 DAY ‘N NITE
KID CUDI & CROOKERS


RONDE 9 Foute ambiance van foute Hollanders

1 ER SCHIJNT EEN LICHTJE OP MIJ
DRUKWERK
2 FOXY FOXTROT
NICO HAAK (PANIEKZAAIERS)
3 SMURFENLIED
VADER ABRAHAM
4 COMMENT CA VA
THE SHORTS
5 HUP DAAR IS WILLEM
ED & WILLEM BEVER
6 NAAR DE KERMIS
CISKA PEETERS + RONNIE TOBER
7 BESAME MUCHO
DENNIE CHRISTIAN
8 SUZANNE
V.O.F. DE KUNST
9 IK BLIJF NOG EVEN VRIJGEZEL
COLINDA
10 DE PIEPER
ROB DE NIJS
11 HOU JE ECHT NOG VAN MIJ ROCKING BILLY
RIA VALK
12 T’IS ALTIJD LENTE IN DE OGEN VAN DE TANDARTSASSISTENTE
PETER DE KONING
13 BLOODY MARY
TOM & DICK
14 UIT MIJN BOL
ANDRE HAZES
15 WILLEMPIE
ANDRE VAN DUIN

Zo dat was em...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door celtic601 »

om toch nog even terug te komen op deze Elvis ronde .... NI zo simpel mijn gedacht
maar wel is iets anders ...
het moeten niet steeds special van the stones / beatles of pink floyd zijn ...
en al bij al ..onze PELVIS .. toch wel een fenomeen in de popgeschiedenis ...je bent ervoor
of tegen ..dit terzijde
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door GG »

One good reason schreef:
Tonyvdb schreef:In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Had de term "Kermisquiz" overgenomen van Paul (zie begin van deze topic).
Hier wordt nog op normale wijze gelachen met deze term, dewelke bij mannen als ik en Paul en vele andere aanwezigen absoluut niet zo (denigrerend) ervaren werd. Ik denk dat de meeste aanwezigen een zeer leuke avond hebben beleefd (mezelf incluis) en dat is nog steeds (m'n persoonlijk) hoofddoel.
(tot hier mijn repliek voor jou Tony, want hieronder is algemeen bedoeld.)

Ben er ook meer en meer van overtuigd dat de "klagers" en "zagers" binnenkort hun eigen topquizkes zullen organiseren.
... Of tegen organisatoren gaan zeggen hoe ze de toekomstige quizzen moeten samenstellen en welke muziek wel of niet gedraaid mag worden. Ik zie ook op het forum dat dit thema (nog) steeds wordt aangekaart en voor flink wat reacties zorgt. De meeste zijn wat opgeblazen, maar wat de meesten blijkbaar vergeten, is dat zo'n quiz een sociaal evenement is. Het test je kennis, je zit aan tafel met (hopelijk) vrienden.
Je lacht, je zingt, je vertelt onnozele moppen (dewelke thuis niet door de beugel kunnen :wink: ) en je neemt een prijske mee naar huis, waar je geen bal mee kan aanvangen. Wel ... voor mij is dit dan een zaaaaalige avond :headbang: .
Als er anderen zijn die willen stijgen in de "ranking" en echt streven, dan is dat ook hun volste recht. Maar den deze doet er zelf niet aan mee ...
Ik wil zeker geen olie op het laaiend vuurtje gooien, maar denk dat er enkele mensen hier 'ns diep in hun binnenste moeten kijken. Ik heb dat in december ook heel even moeten doen :wink:
Dit is één van de redenen waarom ik praktisch niet meer te zien ben op de muziekquizzen. Al dat gezeik op dit forum hangt me mijn keel uit. Waar is de tijd dat het gewoon lol maken was, nu met die ranking is het zo'n strevers gedoe geworden. En de quizzen moeten altijd maar moeilijker en moeilijker zijn om toch te kunnen tonen hoe goed we zijn (ook wij maken die fout). Je moet eens het aantal deelnemers bekijken van de quizzen. Praktisch iedere quiz (ook bij ons) gaat er op achteruit (hoe zou dat komen?). Hoeveel gelegenheidsploegen zijn er al mee gestopt opdat ze zich zitten te vervelen op een quiz en fragmenten horen die ze nog nooit gehoord hebben (enkel en alleen om die paar topquizploegen een plezier te doen). Ik vind een quiz altijd leuk als ik teminste al eens het fragment gehoord heb maar moet het daarom nog niet kennen. Maar een quiz doen waarin je in een reeks maar 2 of 3 fragmenten al van gehoord heb, ja dan is je zin om te quizzen vlug over. Ben aan het overwegen om de muziekquiz in mei een laatste keer dit jaar te laten doorgaan opdat wij toch geen publiek hebben om een iets moeilijkere quiz te spelen.
Verschillende ploegen hebben me al laten weten dat ze niet meedoen in mei omdat ze het te moeilijk vinden.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door celtic601 »

GG schreef:
One good reason schreef:
Tonyvdb schreef:In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Had de term "Kermisquiz" overgenomen van Paul (zie begin van deze topic).
Hier wordt nog op normale wijze gelachen met deze term, dewelke bij mannen als ik en Paul en vele andere aanwezigen absoluut niet zo (denigrerend) ervaren werd. Ik denk dat de meeste aanwezigen een zeer leuke avond hebben beleefd (mezelf incluis) en dat is nog steeds (m'n persoonlijk) hoofddoel.
(tot hier mijn repliek voor jou Tony, want hieronder is algemeen bedoeld.)

Ben er ook meer en meer van overtuigd dat de "klagers" en "zagers" binnenkort hun eigen topquizkes zullen organiseren.
... Of tegen organisatoren gaan zeggen hoe ze de toekomstige quizzen moeten samenstellen en welke muziek wel of niet gedraaid mag worden. Ik zie ook op het forum dat dit thema (nog) steeds wordt aangekaart en voor flink wat reacties zorgt. De meeste zijn wat opgeblazen, maar wat de meesten blijkbaar vergeten, is dat zo'n quiz een sociaal evenement is. Het test je kennis, je zit aan tafel met (hopelijk) vrienden.
Je lacht, je zingt, je vertelt onnozele moppen (dewelke thuis niet door de beugel kunnen :wink: ) en je neemt een prijske mee naar huis, waar je geen bal mee kan aanvangen. Wel ... voor mij is dit dan een zaaaaalige avond :headbang: .
Als er anderen zijn die willen stijgen in de "ranking" en echt streven, dan is dat ook hun volste recht. Maar den deze doet er zelf niet aan mee ...
Ik wil zeker geen olie op het laaiend vuurtje gooien, maar denk dat er enkele mensen hier 'ns diep in hun binnenste moeten kijken. Ik heb dat in december ook heel even moeten doen :wink:
Dit is één van de redenen waarom ik praktisch niet meer te zien ben op de muziekquizzen. Al dat gezeik op dit forum hangt me mijn keel uit. Waar is de tijd dat het gewoon lol maken was, nu met die ranking is het zo'n strevers gedoe geworden. En de quizzen moeten altijd maar moeilijker en moeilijker zijn om toch te kunnen tonen hoe goed we zijn (ook wij maken die fout). Je moet eens het aantal deelnemers bekijken van de quizzen. Praktisch iedere quiz (ook bij ons) gaat er op achteruit (hoe zou dat komen?). Hoeveel gelegenheidsploegen zijn er al mee gestopt opdat ze zich zitten te vervelen op een quiz en fragmenten horen die ze nog nooit gehoord hebben (enkel en alleen om die paar topquizploegen een plezier te doen). Ik vind een quiz altijd leuk als ik teminste al eens het fragment gehoord heb maar moet het daarom nog niet kennen. Maar een quiz doen waarin je in een reeks maar 2 of 3 fragmenten al van gehoord heb, ja dan is je zin om te quizzen vlug over. Ben aan het overwegen om de muziekquiz in mei een laatste keer dit jaar te laten doorgaan opdat wij toch geen publiek hebben om een iets moeilijkere quiz te spelen.
Verschillende ploegen hebben me al laten weten dat ze niet meedoen in mei omdat ze het te moeilijk vinden.
ik kan dit enkel beamen Guy ...en ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze toestanden
nieuwe ploegen niet zal afschrikken...
heb in verleden ook quizzen meegedaan waar ik geen bal aan had , maar daarom afbreken op gebied van genre of stijl ???? nooit !
ieder zijn ding en aub respect voor ieder zijn ding zou ik zo maar zeggen ...
van platvloerse disco tot het alternatiefste genre ....alles moet kunnen op een quiz.
als bewijs vorige week heeft Koerier een kwis meegedaan in Duffel .. buiten de ploeg Gebird waren daar enkel gelegenheidsploegen ... man man ..wat een ambiance ...
de organisator heeft zelfs af en toe zijn quiz dienen te pauzeren omdat 3/4 de van de ploegen aan het dansen sloegen , of het liedje verder zongen .. nog nooit zo een ambiance meegemaakt !!!
is er iets mooier dan pakweg 250 man te zien genieten en lol te maken ??? denk het niet
oh ja voor de doemdenkers onder ons .. deze kwis was niet uitgekozen om te stijgen in de fameuze rangschikking , want dit is ook de nieuwe tendens , dat je niet meer naar onbekende kwisjes mag gaan omdat je dan extra points kunt scoren op de ranglijst of dat je zeker bent de eerste prijs te gaan halen...
ik heb een ongelooflijke hobby .. muziekquizzen ... maar als er ooit de lol af is doordat de village peoples / johnny jordaans / strangers / bart kaels / K3's en noem maar op taboe worden op quizzen ... zal ik ook niet aarzelen om van de ene dag op de andere te stoppen met deze hobby !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie