Muziekquiz Radio Appolo

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door PaulMcCartney »

Zeer leuke quiz, dit jaar volledig met beelden.

Het was smullen van het begin tot het einde.

Spannende strijd voor de overwinning, maar dit jaar werd deze quiz verdiend gewonnen door the Holly's :app:

Er zat een ronde in met allemaal Elvis filmfragmenten en dat is blijkbaar niet het ding van de Fab4 (Wij vroegen ons af waarom dat geen ronde kon zijn met allemaal Beatles filmfragmenten :mrgreen: )

Een aanrader, maar sommigen zullen dit weer een kermisquiz vinden zekers :lol:

Antwoorden zal ik nog proberen te posten!

Een nuchter persoon zal de uitslag wel mee genomen hebben en hier ook posten
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door One good reason »

Een leuke, toffe en bij momenten zeer uitdagende muziekquiz. Wij (The Holly's) waren aanvankelijk ook niet opgezet met de Elvis-ronde.
Tot onze "verschrikkelijke" :lol: Nonkel Hugo muteerde in een heupbewegend spiegelbeeld van The King.
Vlotjes en al shakend speelde hij de antwoorden door en zo scoorden we bij deze ronde toch een mooie 24/30.
Ik wist wel dat Elvis veel crap had gemaakt, maar dit was toch wel van het goede teveel.
Je moet maar lef hebben om hier 15 filmclipjes in één en dezelfde ronde te steken ... :thumb1:
Een welkome afwisseling, tussen al dat videoclipgeweld, was dan ook de tafelronde. Men moest hier bekende zangeressen koppelen aan hun bekende partners, dewelke ook in de muziekwereld zitten.
Zo koppelden we al vlug Beyoncé aan Jay-Z, Whitney Houston aan Bobby Brown enz ... (enkel de foto's waren hiervan te zien).
Theorie en foto's worden meestal geweerd, maar ik ben hier een grote voorstander van. Het geeft immers iedereen de kans om terug even op adem te komen.
Op adem komen is hier niet overdreven, want de spanning zat er heel de avond in aan de top.
De presentatie was hier simpelweg correct en vlot, zonder irriterend over te komen :lol:
Ook een pluim voor de toffe en sympathieke bediening.
Normaliter was ik hier niet aanwezig geweest, want mijn quiz-seizoen zat er immers al op. Het was een gêste om een zieke collega te vervangen.
Maar ik zal, zeker na deze ervaring, mijn quizkalender grondig moeten herbekijken voor seizoen 2009/2010.
Het zou wel eens kunnen dat deze met 2 extra weken verlengd zou kunnen worden :wink:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door PaulMcCartney »

Eigenlijk een schande dat hier zo weinig quizploegen aanwezig waren.

Maar ja, een kermisquiz zeker.

Alles was tot in het puntje verzorgd. Presentatie, ook videoclips van de laatste jaren. Gewoon perfect.

En nog even melden dat Sonja (Eddy & The Dreamers) er voor zorgde dat zij in die Elvis draakronde 30 op 30 hadden :app:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door One good reason »

PaulMcCartney schreef:Eigenlijk een schande dat hier zo weinig quizploegen aanwezig waren.

Maar ja, een kermisquiz zeker.
Misschien goed ook dat hier niet zoveel quizploegen aanwezig waren. Als je de reacties van de meesten leest op andere besprekingen van dit paasweekend ... :roll:
In ieder geval, als dit een kermisquiz was ... dan heb ik de floche gevangen om volgend jaar weer een ritje te maken op deze attractie(ve) quiz. :lol:
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door bicky »

het is zeker geen schande dat hier niet meer ploegen aanwezig zijn....de reden is gewoon dat deze kwis steeds is tijdens het paasweekend met het gevolg dat sommige ploegen niet aan voldoende spelers geraken omdat ze op weekend zijn. Mijn ploeg heeft 50 min. gereden om met 2 man te komen meedoen en anders zijn wij ook met 5.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Magic »

Als dit een kermisquiz was, dan mag men al de gelijkaardige quizzen in de toekomst zo aankonigen. Zij mogen dan allemaal rekenen op de aanwezigheid van Pretty Paracetamol en ik vermoed nog wel een paar "kermisquizploegen". Bewijs is dat de Appolo elk jaar opnieuw een 30-tal ploegen aantrekt en dit in een moeilijk (paas)weekend.
Proficiat aan de organisator :app:

PS: Dankzij de Elvisdraak weet ik nu waarom ik jarenlang alle films van The King tientallen keren heb moeten zien van mijn ouders!!! 26/30 was het resultaat.
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door sonnie »

Kan dit alleen maar beamen , voor mij niets dan lof over deze kwis , wij hebben deze kwis al 10 jaar op rij meegedaan !
Geniet er elk jaar van :wink:

Eddy doe zo verder , wou dat er meer zo'n ( kermiskwissen ) zouden zijn !

Proficiat over héél de lijn :app: :app: :app:


http://eddy-dreamers.skynetblogs.be/
RAP
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 15:03

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door RAP »

Een woordje van de organisatie
Weet dat ik de bestempeling van onze kwis als "Kermisquiz" zeker als een compliment ervaar. Respect voor iedereen zijn genre en mening en chapeau ( was dat niet een van onze deelnemers :wink: ) voor de Eigenzinnige en de blijkbaar ook goede organisatie. Maar moest ik 10 jaar geleden mijn eerste stappen in het muziekquiz wereldje gezet hebben op enkele quizzen van hun niveau dan had ik het al lang opgegeven... Trouwens Tommeke Boonen reed ook zijn eerste koerskes op de kermis hoor. :lol:
Ik vind ook,verschil moet er zijn... in alles zijn er Profs, Amateurs en Liefhebbers, en wij behoren nu eenmaal (graag) tot de laatste categorie.
Om even in te spelen op een posting elders op een muziekquizbespreking, we hebben in het verleden (afgelopen zaterdag zelfs) onze foutjes gemaakt :oops: , maar zijn ook nooit te beroerd geweest om dit toe te geven en de daarbij behorende punten toe te kennen.
En ten slotte nog even dit, na 10 jaar wil ik het eigenlijk wel voor bekeken houden, dat is ook steeds mijn belofte thuis en mijn doelstelling naar Radio Apollo toe geweest.
De fijne reacties hier te lezen geven me dan toch weer wat kriebels en een soort van schuldgevoel naar die hele trouwe kwisploegen toe. Ik zal er hier nog menig nachtje moeten over slapen. :?
Bedankt aan alle kwisploegen en ook aan de spelers die hier (tot nu toe toch al) de fijne reacties hebben gepost. :thumb1:
Grtz
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Rubby »

One good reason schreef:
Tot onze "verschrikkelijke" :lol: Nonkel Hugo muteerde in een heupbewegend spiegelbeeld van The King.
Vlotjes en al shakend speelde hij de antwoorden door en zo scoorden we bij deze ronde toch een mooie 24/30.
Ik wist wel dat Elvis veel crap had gemaakt, maar dit was toch wel van het goede teveel.
Je moet maar lef hebben om hier 15 filmclipjes in één en dezelfde ronde te steken ... :thumb1:
:app: :dance: voor onze nonkel Hugo :rofl2:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door celtic601 »

lang leve de kermisquizzen !!!
wat is er leuker dan een zaal vol ambiance , meezingers en mensen die een avond plezier beleven ????????
neen .. je bent NIET MEE bij de beau monde van het milieu als je niet houd van de zeepsnuivende en lsd ontlastende singer songwriter... de nieuwe switch cd van stubru nog niet een maand voor uitgave hebt gedownload ...je geen concert van The Killers of noem maar op live hebt meegemaakt ...de afrekening nr who gives a fuck niet na een week van buiten kent .... JE BENT ECHT NIET MEE HOOR !!!!
laat je aub niet kennen ..wiekevorst staat al jaren bekend om zijn solide en steeds afgewerkte muziekquiz ...
en ook al duwen ze ons in het kermishoekje ... who gives a rat 's ass !!!!
ik hoop dat er jaarlijks meer en meer van deze quizzen op de kalender komen te staan
dan kunnen we andere "van zogezegd hoog niveau quizjes" lekker skippen en wekelijks naar de FOOR gaan !!!!
nen dikken smoutenbol in hullen h.... :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Buddy59 »

Rubby schreef:
One good reason schreef:
Tot onze "verschrikkelijke" :lol: Nonkel Hugo muteerde in een heupbewegend spiegelbeeld van The King.
Vlotjes en al shakend speelde hij de antwoorden door en zo scoorden we bij deze ronde toch een mooie 24/30.
Ik wist wel dat Elvis veel crap had gemaakt, maar dit was toch wel van het goede teveel.
Je moet maar lef hebben om hier 15 filmclipjes in één en dezelfde ronde te steken ... :thumb1:
:app: :dance: voor onze nonkel Hugo :rofl2:
:bow: Vanwege "The Holly's"
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Buddy59 »

celtic601 schreef:lang leve de kermisquizzen !!!
wat is er leuker dan een zaal vol ambiance , meezingers en mensen die een avond plezier beleven ????????
neen .. je bent NIET MEE bij de beau monde van het milieu als je niet houd van de zeepsnuivende en lsd ontlastende singer songwriter... de nieuwe switch cd van stubru nog niet een maand voor uitgave hebt gedownload ...je geen concert van The Killers of noem maar op live hebt meegemaakt ...de afrekening nr who gives a fuck niet na een week van buiten kent .... JE BENT ECHT NIET MEE HOOR !!!!
laat je aub niet kennen ..wiekevorst staat al jaren bekend om zijn solide en steeds afgewerkte muziekquiz ...
en ook al duwen ze ons in het kermishoekje ... who gives a rat 's ass !!!!
ik hoop dat er jaarlijks meer en meer van deze quizzen op de kalender komen te staan
dan kunnen we andere "van zogezegd hoog niveau quizjes" lekker skippen en wekelijks naar de FOOR gaan !!!!
nen dikken smoutenbol in hullen h.... :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Tot op de "Foute muziekquiz" Kurt :dance:
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Dumbo »

celtic601 schreef:lang leve de kermisquizzen !!!
wat is er leuker dan een zaal vol ambiance , meezingers en mensen die een avond plezier beleven ????????
neen .. je bent NIET MEE bij de beau monde van het milieu als je niet houd van de zeepsnuivende en lsd ontlastende singer songwriter... de nieuwe switch cd van stubru nog niet een maand voor uitgave hebt gedownload ...je geen concert van The Killers of noem maar op live hebt meegemaakt ...de afrekening nr who gives a fuck niet na een week van buiten kent .... JE BENT ECHT NIET MEE HOOR !!!!
laat je aub niet kennen ..wiekevorst staat al jaren bekend om zijn solide en steeds afgewerkte muziekquiz ...
en ook al duwen ze ons in het kermishoekje ... who gives a rat 's ass !!!!
ik hoop dat er jaarlijks meer en meer van deze quizzen op de kalender komen te staan
dan kunnen we andere "van zogezegd hoog niveau quizjes" lekker skippen en wekelijks naar de FOOR gaan !!!!
nen dikken smoutenbol in hullen h.... :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Als ik de opkomst van het voorbije weekend zie dan lach ik me een banaan, kruip samen met Jan Piet en Joris in de Kas. Daarna laat ik de Fanfare aanrukken om samen met een paar angstaanjagende apen te genieten van spel en drank. De Popkenners stuur ik dan naar KFC voor een paar kleverige chicken fingers. Met groeten en sympathie van den Duvel :twisted:

Hierboven een bloemlezing van de elite. Lang leve tweede klasse :headbang: :headbang:
Blijkbaar is bij het muziekquizzen meer volk geïntresseerd in de beloften dan in de BIG STARS :D , maar uiteraard blijven deze laatsten er van overtuigd de enige juiste muzikale visie te hebben.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door One good reason »

R.A.P. schreef:En ten slotte nog even dit, na 10 jaar wil ik het eigenlijk wel voor bekeken houden, dat is ook steeds mijn belofte thuis en mijn doelstelling naar Radio Apollo toe geweest.
De fijne reacties hier te lezen geven me dan toch weer wat kriebels en een soort van schuldgevoel naar die hele trouwe kwisploegen toe. Ik zal er hier nog menig nachtje moeten over slapen. :?
Bedankt aan alle kwisploegen en ook aan de spelers die hier (tot nu toe toch al) de fijne reacties hebben gepost. :thumb1:
Grtz
Hoewel ik niet bij de trouwe "kwisploegen" hoor, kan ik je wel vertellen dat ik dit wel wil worden.
Tenminste als je voor de volgende doelstelling, naar Radio Apollo toe, nog 'ns 10 extra jaartjes kan/wil organiseren.
Om het weer met een quote uit een lied te zeggen: I'll try again ... next year, next year ... :wink:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Buddy59 »

One good reason schreef:
R.A.P. schreef:En ten slotte nog even dit, na 10 jaar wil ik het eigenlijk wel voor bekeken houden, dat is ook steeds mijn belofte thuis en mijn doelstelling naar Radio Apollo toe geweest.
De fijne reacties hier te lezen geven me dan toch weer wat kriebels en een soort van schuldgevoel naar die hele trouwe kwisploegen toe. Ik zal er hier nog menig nachtje moeten over slapen. :?
Bedankt aan alle kwisploegen en ook aan de spelers die hier (tot nu toe toch al) de fijne reacties hebben gepost. :thumb1:
Grtz
Hoewel ik niet bij de trouwe "kwisploegen" hoor, kan ik je wel vertellen dat ik dit wel wil worden.
Tenminste als je voor de volgende doelstelling, naar Radio Apollo toe, nog 'ns 10 extra jaartjes kan/wil organiseren.
Om het weer met een quote uit een lied te zeggen: I'll try again ... next year, next year ... :wink:
met "The Holly's" hoop ik :wink:
Plaats reactie