Muziekquiz Radio Appolo

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Tonyvdb »

zucht ... er wordt hier echt van een miniscule mug een reuze-olifant gemaakt ... je hebt al een reuze vergrootglas nodig om op dit forum echt misplaatste, onverdraagzame of kwetsende commentaren te vinden : kijk eens op het Los Flipposquizforum waar daar allemaal geschreven wordt, dan vind ik muziekquizzers nog een heel beschaafd volkje ...
ik vind dan ook echt dat dat hier ENORM overdreven wordt : net alsof alternatieve en commerciële muziek twee apart werelden moeten zijn met een diepe kloof tussen : het is bijna de mods tegen de rockers, man man ...

Doe eens normaal mensen, quizzen genoeg toch, voor elk wat wils !

En wil je het gelul niet lezen op het forum, lees het dan gewoon niet ...

Ik heb ook een hekel aan de Red Hot Chili Peppers, Jackson Browne, Peter Vandeveire en Stan Van Samang, daarom luister ik er ook niet naar, voila.

En nu ben ik weg, naar mijn platen van Nick Drake en Rick Astley :P
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door dendaffe »

(vloek) Ik was van plan om niet meer in deze rubriek te reageren (Let's quiz en de rest blijf ik met veel plezier meedoen), maar kan het niet laten om nog eens te reageren. Ik lees deze rubriek eigenlijk alleen nog maar maar om te zien welke fragmenten de samenstellers gevraagd hebben.

Meningen verschillen wel eens (blijkbaar) en ik ga niet af op de besprekingen om al dan niet aan een quiz deel te nemen. Wat bepaalt dan wel mijn keuze? Eigen meningen over vroegere deelnames en de afstand die we moeten rijden. En uiteraard de mening van mijn ploegmakkers (met sterk variërende muzikale voorkeuren en waarvan de meerderheid liever naar hitgevoeligere quizzen gaat, maar sla ik daarom op hun bakkes?). De rest (prijzentafel, hoempapa, hits, alternatief, obscuur, ...) kan me geen bal schelen. In al die jaren dat ik ga quizzen is het misschien twee keer gebeurd dat ik me ergerde aan een quiz (maar ik ben alweer vergeten welke quizzen dat waren).

Ik beperk me tot de laatste twee quizzen waaraan ik deelnam om mijn gedacht weer te geven: Kas & Co in Willebroek en een quiz die niet aangekondigd was op dit forum in Duffel. Beide quizzen waren uitstekend qua organisatie. Er was één groot verschil: de muziekkeuze. So what? Ik ga naar de Kasquiz omdat ik weet dat daar (voor mij) geweldige muziek gespeeld wordt, ik iets kan bijbrengen in mijn ploeg en me daar wil meten met de toppers uit het circuit. De quiz in Duffel was hitparade gericht (hoewel ook enkele metal en stubru-fragmenten), met een uitgelaten publiek van overwegend gelegenheidsploegen. Ik heb me op beide quizzen toch prima geamuseerd. Kijk ik neer op al die hitkenners, kenners van eurodance, metal en de rest waar ik niks van ken? Neen: ik zeg: chapeau, mannen (en vrouwen)!

De enige reden waarom ik vind dat er de laatste tijd toch wel een groot (over?)aanbod aan quizzen is en ik dat betreur is omdat ik maar ene keer per weekend mag gaan quizzen :cry: en dus een aantal voor mij interessante quizzen moet laten voorbijgaan (vb. Eigenzinnige, Bananen, Deinze, Wiekevorst, ...).

Dus, organisatoren, doe allen verder waar jullie mee bezig zijn en bezorg ons elk weekend van dat lekkers...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door straight banana »

GG schreef:
One good reason schreef:
Tonyvdb schreef:In de denigrerende term 'kermisquizzen' kan ik mij helemaal niet vinden, maar in de reacties erop toch ook niet, moet ik zeggen ... :|
Had de term "Kermisquiz" overgenomen van Paul (zie begin van deze topic).
Hier wordt nog op normale wijze gelachen met deze term, dewelke bij mannen als ik en Paul en vele andere aanwezigen absoluut niet zo (denigrerend) ervaren werd. Ik denk dat de meeste aanwezigen een zeer leuke avond hebben beleefd (mezelf incluis) en dat is nog steeds (m'n persoonlijk) hoofddoel.
(tot hier mijn repliek voor jou Tony, want hieronder is algemeen bedoeld.)

Ben er ook meer en meer van overtuigd dat de "klagers" en "zagers" binnenkort hun eigen topquizkes zullen organiseren.
... Of tegen organisatoren gaan zeggen hoe ze de toekomstige quizzen moeten samenstellen en welke muziek wel of niet gedraaid mag worden. Ik zie ook op het forum dat dit thema (nog) steeds wordt aangekaart en voor flink wat reacties zorgt. De meeste zijn wat opgeblazen, maar wat de meesten blijkbaar vergeten, is dat zo'n quiz een sociaal evenement is. Het test je kennis, je zit aan tafel met (hopelijk) vrienden.
Je lacht, je zingt, je vertelt onnozele moppen (dewelke thuis niet door de beugel kunnen :wink: ) en je neemt een prijske mee naar huis, waar je geen bal mee kan aanvangen. Wel ... voor mij is dit dan een zaaaaalige avond :headbang: .
Als er anderen zijn die willen stijgen in de "ranking" en echt streven, dan is dat ook hun volste recht. Maar den deze doet er zelf niet aan mee ...
Ik wil zeker geen olie op het laaiend vuurtje gooien, maar denk dat er enkele mensen hier 'ns diep in hun binnenste moeten kijken. Ik heb dat in december ook heel even moeten doen :wink:
Dit is één van de redenen waarom ik praktisch niet meer te zien ben op de muziekquizzen. Al dat gezeik op dit forum hangt me mijn keel uit. Waar is de tijd dat het gewoon lol maken was, nu met die ranking is het zo'n strevers gedoe geworden. En de quizzen moeten altijd maar moeilijker en moeilijker zijn om toch te kunnen tonen hoe goed we zijn (ook wij maken die fout). Je moet eens het aantal deelnemers bekijken van de quizzen. Praktisch iedere quiz (ook bij ons) gaat er op achteruit (hoe zou dat komen?). Hoeveel gelegenheidsploegen zijn er al mee gestopt opdat ze zich zitten te vervelen op een quiz en fragmenten horen die ze nog nooit gehoord hebben (enkel en alleen om die paar topquizploegen een plezier te doen). Ik vind een quiz altijd leuk als ik teminste al eens het fragment gehoord heb maar moet het daarom nog niet kennen. Maar een quiz doen waarin je in een reeks maar 2 of 3 fragmenten al van gehoord heb, ja dan is je zin om te quizzen vlug over. Ben aan het overwegen om de muziekquiz in mei een laatste keer dit jaar te laten doorgaan opdat wij toch geen publiek hebben om een iets moeilijkere quiz te spelen.
Verschillende ploegen hebben me al laten weten dat ze niet meedoen in mei omdat ze het te moeilijk vinden.

Ik geloof echt niet dat alle quizzen ineens moeilijker zijn geworden door die ranking. Er zijn zogenaamd "moeilijke" quizzen, maar die zouden ook bestaan als die ranking er niet was.
Net zoals bij algemene quizzen is er toch ruimte genoeg voor allerlei soorten muziekquizzen: quizzen die zich vooral richten op gelegenheidsquizzers, quizzen die eerder geschikt zijn voor quizploegen met ervaring, quizzen die de gulden middenweg proberen te zoeken, hitquizzen, retroquizzen...

Trouwens: wat moeilijk is voor de ene is dat niet voor de andere. Men moet nu toch ook es proberen te begrijpen dat mensen die naar die zogenaamd moeilijke quizzen gaan dat niet doen uit masochisme of omdat ze strebers zijn of wat dan ook. Het is meestal gewoon een kwestie van smaak. Ik heb me op de Eigenzinnige quiz verleden week rot geamuseerd, om de simpele reden dat daar veel muziek gespeeld werd die ik leuk vind. Andere mensen gingen die avond naar een heel andere quiz waar dan vooral muziek gespeeld werd die zij dan weer leuk vonden, geen probleem toch?
Neem van mij aan dat op die "moeilijke" quizzen ook gelachen, gedronken en verbroederd wordt en dat het dus ook daar heus wel een sociaal evenement is. Uiteraard is er ook een competitief element, maar dat is er volgens mij ook wel bij gelegenheidsquizzers. Dat is nu eenmaal eigen aan een spelletje, men probeert beter te doen dan zijn tegenstander.
En wat het aantal ploegen betreft: waarom moeten er per se 65 ploegen zijn? Dat mag, maar het hoeft toch niet?
Net als Tony vind ik het trouwens nogal meevallen wat het "gezeik" op het forum betreft. Ik vind het forum o.a. handig voor de quizaankondigingen, door wat daar te lezen staat kun je al inschatten of een bepaalde quiz iets voor jou is, of voor de besprekingen waar je de antwoorden nog es kan nalezen enz.
En een quiz de grond inboren is niet netjes, maar je kan ook opbouwende kritiek geven, eerder bedoeld als tips voor een volgende editie. Zo heeft men ons er op gewezen dat het geen goed idee is om rondes per decennium te houden, waardoor we nu al een paar jaar mixrondes hebben.
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door GG »

Dit is één van de redenen waarom ik praktisch niet meer te zien ben op de muziekquizzen. Al dat gezeik op dit forum hangt me mijn keel uit. Waar is de tijd dat het gewoon lol maken was, nu met die ranking is het zo'n strevers gedoe geworden. En de quizzen moeten altijd maar moeilijker en moeilijker zijn om toch te kunnen tonen hoe goed we zijn (ook wij maken die fout). Je moet eens het aantal deelnemers bekijken van de quizzen. Praktisch iedere quiz (ook bij ons) gaat er op achteruit (hoe zou dat komen?). Hoeveel gelegenheidsploegen zijn er al mee gestopt opdat ze zich zitten te vervelen op een quiz en fragmenten horen die ze nog nooit gehoord hebben (enkel en alleen om die paar topquizploegen een plezier te doen). Ik vind een quiz altijd leuk als ik teminste al eens het fragment gehoord heb maar moet het daarom nog niet kennen. Maar een quiz doen waarin je in een reeks maar 2 of 3 fragmenten al van gehoord heb, ja dan is je zin om te quizzen vlug over. Ben aan het overwegen om de muziekquiz in mei een laatste keer dit jaar te laten doorgaan opdat wij toch geen publiek hebben om een iets moeilijkere quiz te spelen.
Verschillende ploegen hebben me al laten weten dat ze niet meedoen in mei omdat ze het te moeilijk vinden.[/quote]


Ik geloof echt niet dat alle quizzen ineens moeilijker zijn geworden door die ranking. Er zijn zogenaamd "moeilijke" quizzen, maar die zouden ook bestaan als die ranking er niet was.
Net zoals bij algemene quizzen is er toch ruimte genoeg voor allerlei soorten muziekquizzen: quizzen die zich vooral richten op gelegenheidsquizzers, quizzen die eerder geschikt zijn voor quizploegen met ervaring, quizzen die de gulden middenweg proberen te zoeken, hitquizzen, retroquizzen...

Trouwens: wat moeilijk is voor de ene is dat niet voor de andere. Men moet nu toch ook es proberen te begrijpen dat mensen die naar die zogenaamd moeilijke quizzen gaan dat niet doen uit masochisme of omdat ze strebers zijn of wat dan ook. Het is meestal gewoon een kwestie van smaak. Ik heb me op de Eigenzinnige quiz verleden week rot geamuseerd, om de simpele reden dat daar veel muziek gespeeld werd die ik leuk vind. Andere mensen gingen die avond naar een heel andere quiz waar dan vooral muziek gespeeld werd die zij dan weer leuk vonden, geen probleem toch?
Neem van mij aan dat op die "moeilijke" quizzen ook gelachen, gedronken en verbroederd wordt en dat het dus ook daar heus wel een sociaal evenement is. Uiteraard is er ook een competitief element, maar dat is er volgens mij ook wel bij gelegenheidsquizzers. Dat is nu eenmaal eigen aan een spelletje, men probeert beter te doen dan zijn tegenstander.
En wat het aantal ploegen betreft: waarom moeten er per se 65 ploegen zijn? Dat mag, maar het hoeft toch niet?
Net als Tony vind ik het trouwens nogal meevallen wat het "gezeik" op het forum betreft. Ik vind het forum o.a. handig voor de quizaankondigingen, door wat daar te lezen staat kun je al inschatten of een bepaalde quiz iets voor jou is, of voor de besprekingen waar je de antwoorden nog es kan nalezen enz.
En een quiz de grond inboren is niet netjes, maar je kan ook opbouwende kritiek geven, eerder bedoeld als tips voor een volgende editie. Zo heeft men ons er op gewezen dat het geen goed idee is om rondes per decennium te houden, waardoor we nu al een paar jaar mixrondes hebben.[/quote]

Je hebt gelijk. Ik heb me misschien te negatief uitgelaten. Sorry :oops: . Was een reactie op de negatieve kritiek op de quiz in Deinze.
Ik heb zeker geen probleem met moeilijke quizzen. Wij spelen al jaren graag jullie quiz. Heb veel respect voor Filip zijn eigenzinnige quiz. Je weet op voorhand wat je daar mag verwachten. En ik denk dat iedereen daar een leuke avond heeft beleefd en mooie muziek heeft gehoord.
Maar dan moet je ook weten dat je daar moeilijk meer dan 30 ploegen mag op verwachten. Wij merken dat op onze meiquiz.
Je kan moeilijk verwachten dat iemand die enkel naar hitparademuziek luistert deelneemt aan een alternatieve quiz, zoals ik ook niet verwacht dat iemand die meer naar alternatieve dingen luistert naar onze quiz in augustus komt. Het is geen kwestie van niet durven maar je kan bijv. uit onze ploeg moeilijk Hugo naar daar sturen, die gaat daar totaal niks kunnen doen. Wij hebben in onze ploeg 4 personen die aan een alternatieve quiz kunnen deelnemen.
As er dan één of twee niet kunnen die avond zoek ik nog iemand van een andere ploeg. Als dat dan ook niet lukt kan ik toch moeilijk onze oldieskenners naar daar sturen. Dus een beetje begrip als we aan een quiz niet kunnen deelnemen.
Omgekeerd ook, ik kan toch moeilijk mijn alternatieve quizmakkers naar een hitquiz sturen.

ik vind het forum ook ok, je kan reklame maken voor je quiz, besprekingen doen over quiz enz. Maar laat gewoon iedereen zijn ding doen, de quiz die hij samenstelt, aan welke quiz hij wil deelnemen, enz.

Ik heb gewoon schrik dat we binnenkort een klein eliteclubje worden met een paar quizploegen en dat de rest afhaakt. Als ik bekijk hoe de quizzen in onze streek alsmaar minder deelnemers trekken. Wij hadden in mei twee jaren geleden 46, vorig jaar 37 en nu 23 ploegen, zelfde voor de b'4s quiz, disorderquiz (twee jaar geleden 45, vorig jaar 31 en nu 21), Waarschoot enz.
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door GG »

Tonyvdb schreef:zucht ... er wordt hier echt van een miniscule mug een reuze-olifant gemaakt ... je hebt al een reuze vergrootglas nodig om op dit forum echt misplaatste, onverdraagzame of kwetsende commentaren te vinden : kijk eens op het Los Flipposquizforum waar daar allemaal geschreven wordt, dan vind ik muziekquizzers nog een heel beschaafd volkje ...
ik vind dan ook echt dat dat hier ENORM overdreven wordt : net alsof alternatieve en commerciële muziek twee apart werelden moeten zijn met een diepe kloof tussen : het is bijna de mods tegen de rockers, man man ...

Doe eens normaal mensen, quizzen genoeg toch, voor elk wat wils !

En wil je het gelul niet lezen op het forum, lees het dan gewoon niet ...

Ik heb ook een hekel aan de Red Hot Chili Peppers, Jackson Browne, Peter Vandeveire en Stan Van Samang, daarom luister ik er ook niet naar, voila.

En nu ben ik weg, naar mijn platen van Nick Drake en Rick Astley :P
Je hebt gelijk. Ik heb me misschien te negatief uitgelaten. Sorry . Was een reactie op de negatieve kritiek op de quiz in Deinze.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Devils answer »

GG schreef: Ik heb gewoon schrik dat we binnenkort een klein eliteclubje worden met een paar quizploegen en dat de rest afhaakt. Als ik bekijk hoe de quizzen in onze streek alsmaar minder deelnemers trekken. Wij hadden in mei twee jaren geleden 46, vorig jaar 37 en nu 23 ploegen, zelfde voor de b'4s quiz, disorderquiz (twee jaar geleden 45, vorig jaar 31 en nu 21), Waarschoot enz.
Zoals je weet heb ik dit reeds eerder (tot vervelenstoe van sommigen, sorry) gevreesd, maar nu ik het gelijk "betweterig - ziedetwel?" zou kunnen opeisen, ben ik daar nu net "gematigder" in geworden. :oops: Gemiste kans voor mijn ego!

Eén van de factoren die immers ook meespeelt is dat er inderdaad erg veel nieuwe quizzen lijken zijn bijgekomen (van diverse moeilijkheidsgraden) en dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om dit tempo te combineren met gezin/kids/werk/gezondheid/andere ontspanningsvormen/vervoer/financiën, hoe groot de verleiding ook is om "overal" in te schrijven.

Dat wordt dus kiezen, en soms is dat balanceren tussen een drang naar uitdaging of naar ambiance.

Ik denk echter wel dat de sterkste ploegen of quizzers elkaar onbewust toch wel omhoog stuwen naar een steeds moeilijker niveau, en dit forum daar ongewild wat mee te maken heeft. Als je ziet wat er soms wordt voorgelegd op de "Let's quiz"-pagina's... Niet te vergelijken met zaalquizzen, okee, maar ziet iedereen dat in bij het opstellen van een eigen quiz?

Wat de Testedoenequiz in mei betreft, zou ik het heel jammer vinden dat die volgend jaar zou wegvallen, want het was voor mij, lang geleden, met Greatest Tits, steeds een "te doene" uitdaging om naar uit te kijken (helaas moet ik hier dit jaar voor het eerst sinds lang passen wegens communiefeest).

Ik herinner me inderdaad dat GG het zich een paar edities geleden reeds bekloeg dat de moeilijkheidsgraad omhoog getrokken was om tegemoet te komen aan de "sfeer op het forum". En dat nog voor de quiz begon...
De ploegen die hierop afknapten krijg je inderdaad niet zomaar terug. En de ploeg(en) waarvoor het geforceerd werd wellicht ook niet?...
Toch hoop ik voor een revival van de belangstelling, want dit is een klassieker die nagenoeg alle ploegen destijds met een tevreden gevoel naar huis kon sturen.

Ik duim voor de editie 2009! :thumb2:

Dzju, wie heeft die Heilige Communie nu weer uitgevonden?
:evil:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Ik duim voor de editie 2009! :thumb2:
Dzju, wie heeft die Heilige Communie nu weer uitgevonden?
:evil:
Ik ook, en we doen zekers weer ons best :thumb1: :dance:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Rubby »

dendaffe schreef: In al die jaren dat ik ga quizzen is het misschien twee keer gebeurd dat ik me ergerde aan een quiz (maar ik ben alweer vergeten welke quizzen dat waren).
Verdomme :doh: , en dat had ik nu zaterdag ook eens (was trouwens lang geleden), ik had beter mijn "mailklep" dichtgehouden :oops: als ik zie wat het nu weeral allemaal teweeg brengt ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:[
Ik denk echter wel dat de sterkste ploegen of quizzers elkaar onbewust toch wel omhoog stuwen naar een steeds moeilijker niveau, en dit forum daar ongewild wat mee te maken heeft.

Wat de Testedoenequiz in mei betreft, zou ik het heel jammer vinden dat die volgend jaar zou wegvallen, want het was voor mij, lang geleden, met Greatest Tits, steeds een "te doene" uitdaging om naar uit te kijken (helaas moet ik hier dit jaar voor het eerst sinds lang passen wegens communiefeest).
* Quizzen worden niet per se moeilijker hoor : mijn Stardustquiz bvb. was even moeilijk/makkelijk voor of na het forum begon (en dit jaar wordt het zeker niet moeilijker, contrarie zelfs).
Ik denk dat het 'probleem' (voor wie dat een probleem is natuurlijk, voor mij is het een surplus) is dat alle quizzen nu helemaal uitgebeend worden op het forum : vroeger had je ook 'moeilijke' quizzen hoor : Spelers & drinkers, Clementquiz, etc ..., maar die quizzen gingen voorbij, de winnaar ging zijn prijs halen, er werd nog een pint gedronken en iedereen ging naar huis en daarmee was het gedaan.
Nu gebeurt dat ook, maar wordt 's anderendaags de antwoorden, de solo's en commentaren op de quiz online gezet : voor een organisator is dat echt een meerwaarde : je steekt veel werk en liefde in een quiz en het is dan echt leuk om je quiz achteraf nog eens uit te kleden online, met solo's en duo's en zo en wat gedachtjes over dit of dat fragment.
Volgens mij is het DAAROM dat de 'perceptie' bestaat dat quizzen moeilijker zijn ...

* Wat wel juist is, dat er heel veel quizzen bij komen, maar dat is daarom niet slecht : hoe meer keuze hoe beter.
(er verdwijnen ook quizzen hé)
Eén van de nadelen daaraan is wel dat er minder ploegen komen, maar ook dat vind ik niets om over wakker te liggen : op de Eigenzinnige quiz waren er 14 ploegen maar toch had je echt een 'gezellig' gevoel : leuke sfeer, klein zaaltje, presentator Filip in topvorm (zijn commentaren vond ik echt een meerwaarde, niet pretentieus maar gewoon informatief en af en toe een vette knipoog).
Maar het teruglopen van het aantal ploegen is zeker niet enkel te wijten aan het feit dat er veel quizzen zijn :
Disorderquiz was vorig jaar bvb. allesbehalve moeilijk, en toch hebben ze 10 ploegen minder, dus moet er een andere reden zijn dat er minder ploegen komen. En die reden is volgens mij gewoon dat de muziekquizhype wat overgewaaid is, volgend jaar kan dat weer wat aanwakkeren ...
Wat ook een reden is voor het wat slinkend aantal ploegen, is dat er een soort generatie-clash is de laatste tijd : er wordt op quizzen meer en meer recente(re) muziek gevraagd en minder oldies en classic rock : logisch, aangezien de tijd niet blijft stilstaan : veel 40- en 50-ers haken daarom meer en meer af : sommige quizzers of hele ploegen stoppen er gewoon mee, omdat het quizzen 'hun ding' niet meer is ... : een niet te onderschatten reden, beste muziekquizfans !

* Testedoene-quiz : je hoeft echt niet op elke quiz een uitpuilende zaal te hebben hé, Guy, je zei me vorig jaar zelf nog dat je zelfs een beetje 'ambetant' vond dat ploegen die de makkelijkere Bellemquizzen spelen automatisch op deze ook inschreven, dus lijkt het mij nu logisch dat er wat minder interesse is.
Ik denk dat we, en dan spreek ik vooral voor de quizzen in de Vlaanders (Testedoene, Disorder, Stardust) de vorige jaren wat te verwend geweest zijn qua aantal ploegen in de Vlaanders en dat het aantal ploegen nu meer op het 'normale' niveau komt.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door kasenco »

Toen ik de eerste Kas & Co Popquiz organiseerde had ik als doelstelling voor ogen: er moeten minstens 15 ploegen zijn of ik stop ermee. De eerste editie zat ik ruim over de 20 en een paar jaar later zelfs aan 42. 42 ploegen is leuk, maar het is hard werken voor de jury om alles op tijd klaar te krijgen en na elke reeks een tussenstand te kunnen geven. Toen ik een paar jaar geleden verhuisde naar het KVWM-Jeugdcomplex was ik me ervan bewust dat ik daar maximum een 30-tal ploegen kon zetten. Ik heb dus bewust gekozen om het deelnemersveld in te krimpen en ik maak ook minder reclame voor de quiz dan pakweg 15 jaar geleden toen ik al bijna een jaar op voorhand begon te flyeren uit schrik dat de zaal leeg zou blijven.

En dat quizzen moeilijker worden? Moeilijke quizzen hebben inderdaad altijd bestaan, al zijn er reeds een deel verdwenen: Clement, Hunky Dory, Popquiz Mortsel, Binky Boys, Ready Willing & Able....
Het is wel zo dat toen ik begon te quizzen in 1986 er nog geen 90's en 00's bestonden en je dus nu ruim 20 jaar meer aan muziek moet kennen om bij te blijven en dat ligt niet zo voor de hand. In dat opzicht wordt een quiz dus wel moeilijker. Muziek uit pakweg de 70's of 80's liggen inderdaad ook niet meer zo fris in het geheugen als vroeger en dit geldt zowel voor 'alternatievere' muziek als voor 'hits'.
RAP
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 15:03

Re: Muziekquiz Radio Appolo

Bericht door RAP »

Nog even de uitslag.... en nog eens bedankt voor de leuke reacties. Voor een uitgebreide discussie over soorten muziekkwissen en ieders mening over muziek kan iemand misschien best een nieuwe pagina openen. :lol:

Plaats GROEPSNAAM Ronde 1 Ronde 2 Ronde 3 Ronde 4 Tafelronde Ronde 5 Ronde 6 Ronde 7 Ronde 8 Ronde 9 TOTAAL
1 The Holly's 28 44 29 29 28 27 26 28 30 28 297
2 Fab 4 28 45 30 29 29 28 21 28 30 28 296
3 Pretty Paracetamol 27 43 27 27 28 24 26 28 27 28 285
4 Radio Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 30 40 26 28 27 28 30 25 22 28 284
5 In The Mood 28 35 27 28 29 23 24 26 27 24 271
6 FC De Jul 28 41 26 27 26 19 22 26 28 28 271
7 Diamond Dogs 26 38 26 27 24 23 28 26 25 25 268
8 Interstellar Overdrive 28 42 26 25 28 19 22 25 23 27 265
9 Team 500 25 34 25 23 28 18 24 25 23 25 250
10 Chapeau 28 34 24 23 28 20 16 23 27 22 245
11 Corsica 25 34 22 26 30 20 18 25 22 22 244
12 De Daisy Belzen 25 32 24 24 28 23 17 23 26 19 241
13 Het Kliekske 24 31 25 25 28 16 19 25 22 25 240
14 Spelers & Drinkers 23 40 25 22 27 14 18 26 19 26 240
15 De Tietenpletters 26 36 22 25 24 20 17 20 22 27 239
16 Theo - Reet - Is - Gezien 23 28 21 25 28 24 18 16 30 21 234
17 Fun Loving Criminals 22 29 21 22 27 19 19 22 30 20 231
18 Oud Wittegracht 26 33 23 23 29 16 14 23 20 24 231
19 Just 4 The Fun 25 30 22 22 22 17 13 21 24 27 223
20 De Callekes 23 24 23 23 30 18 14 22 20 21 218
21 Per Toeval 21 24 16 23 28 19 14 18 25 21 209
22 The Holemannen 24 22 20 20 23 15 18 21 21 23 207
23 De Bospoepers 20 21 18 20 25 15 14 23 23 19 198
24 Frituur De Laurakes & Co 17 29 19 21 24 17 6 18 20 24 195
25 Beethoven 20 25 23 24 24 15 12 19 15 18 195
26 President Beerzel 18 19 19 20 22 15 6 17 24 18 178
27 De Bende Van Sint Pauwels 16 22 14 22 20 12 19 14 16 19 174
28 De Knoeiers 10 22 16 19 21 11 15 14 15 18 161
29 De Lustige Swingers 11 23 13 19 13 7 12 11 23 20 152
30 De Shakers 7 21 8 18 17 13 17 8 25 16 150
31 De Geitenmelkers 11 14 11 16 23 20 10 10 24 11 150
Plaats reactie