6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door gekookte espe »

Om het kort te houden: ij was te doene :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Devils answer »

Testedoene heeft gewonnen, bedoel je?
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door gekookte espe »

Devil's answer schreef:Testedoene heeft gewonnen, bedoel je?
Geen idee waar Testedoene geëindigd is. Wij zijn gestopt met tellen bij onze 6e plaats :twisted:

(Neen serieus, 't was de eerste quiz waar wij voor Testedoene eindigden, bovendien zorgt de mooie biermand als prijs voor een leutige "nabespreking" hier op't appartement.)

Winnaars waren Vlassenbroek, voor het derde jaar op rij :app: , gevolgd door de Arthritic Monkees, Con(...)tronix, Rock Monsieur, Country Trash en dan wij. Testedoene eindigde op een niet onverdienstelijke zevende plaats. :P
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Testedoene heeft gewonnen, bedoel je?
helemaal niet ... zelden een quiz meegemaakt waarop ik zoveel "slechte" muziek gehoord heb :?
Maar ere wie ere toekomt, de schellen espe (en ook vlassenbroek )waren super vanavond :thumb2: :thumb2:
Voor de B4's , voor Testedoene, voor rock Monsieur, voor ... het is historisch te noemen :app: :app: :app:

Volgens de organisatoren hun laatste keer , wij hopen het van harte :roll:
In laatste instantie toch een ploeg samengekregen om hier te zijn (en dan nog twee oldies mannen meegenomen :doh: ), beter niet gedaan :nono:

Gelukkig heeft den nonkel hugo in het verre Wiekevorst de eer hoog gehouden met een eerste plaats :banana:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

svendmae schreef:
Devil's answer schreef:Testedoene heeft gewonnen, bedoel je?
Geen idee waar Testedoene geëindigd is. Wij zijn gestopt met tellen bij onze 6e plaats :twisted:

(Neen serieus, 't was de eerste quiz waar wij voor Testedoene eindigden, bovendien zorgt de mooie biermand als prijs voor een leutige "nabespreking" hier op't appartement.)
Niet overdrijven he gasten ... dit was totaal geen quiz op niveau, in het begin waren we er over bezig "het is de toekomst, we leggen er ons bij neer ..."
Maar naargelang de quiz vooruitging en de accordeon begon te spelen, als dit de toekomst is :doh:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door bart depauw »

't Ware mooi geweest; Would-be monkees in Sint Niklaaes en Arthritic Monkees in Deinze ... Helaas, gestrand op tweede plaats van die dekselse Vlassenbroek. Wel leuk, als je de hele avond strijdt voor de eerste plaats en aan aanpalende tafels zit. Ambiance! :grin:

Inderdaad, niet veel goeie muziek gehoord, maar 'k vind dit een beetje een rare opmerking, Rubby. Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.

Of detecteer ik hier een beetje frustratie? :tongue:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Vlassenbroek2000 »

3 op een rij voor ons daar in Deinze, Maar de kans op een vierde zal er helaas niet meer komen, want het bleek de laatste editie te zijn van de Cultuurschock muziekquiz. We kunnen dan eens winnen, en dan schaffen ze de quiz gewoon af :?

De quiz op zich dan... Net als andere jaren veel commerciële dingen gehoord, in 16 themareeksen, met o.a. dierengeluiden, verkeersgeluiden, films, mash-ups, songfestival, dansen, live accordeon-ronde, vertaalse teksten, echt slecht? en zo nog een paar) Wat mij persoonlijk betreft, waren sommige rondes er wel te veel aan.

En inderdaad, strijden met de ploeg naast jou voor de hoofdvogel, het heeft wel iets :D
Wij zouden met plezier terug komen volgende keer, maar het zal er dus niet meer van komen :(
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:'t Ware mooi geweest; Would-be monkees in Sint Niklaaes en Arthritic Monkees in Deinze ... Helaas, gestrand op tweede plaats van die dekselse Vlassenbroek. Wel leuk, als je de hele avond strijdt voor de eerste plaats en aan aanpalende tafels zit. Ambiance! :grin:

Inderdaad, niet veel goeie muziek gehoord, maar 'k vind dit een beetje een rare opmerking, Rubby. Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.

Of detecteer ik hier een beetje frustratie? :tongue:
Waren het niet uitzonderlijk "Arctic Monkees" gisteren ?? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Schalckske »

Ik ken weinig quizzen waar wij aan meededen die organisatorisch zo sterk staan als deze. Meer dan veertig ploegen, maar toch een bijzonder snelle (en niet onknappe :mrgreen: ) bediening, tussenstand na elke ronde, professionele presentatie, laatste fragment net voor middernacht, etc.

Als je met +40 ploegen zit, en zowat alle gelegenheidsploegen een hele avond kan amuseren (en dat zie je toch aan de sfeer en de gezichten in de zaal), terwijl er aan de top ook echte strijd is, dan denk ik dat je quiz meer dan geslaagd is.

Hoewel veel van die commerciele muziek ook mijn ding niet is, kom ik toch heel erg graag naar Deinze voor de afwisseling die er toch telkens (allez, toch zeker de laatste twee jaar waar ik bij was :mrgreen: ) zit. Chapeau om eens gewaagd te doen, en naar de naam van een dans te vragen, achterkanten van hoezen af te drukken, parodieën met lego-ventjes te vragen of lyrics voor te lezen. Chapeau ook voor de live ronde, die blijkbaar elk jaar op een ander (en meestal niet voor de hand liggend) instrument gebeurt.

Nadien kwam één van de organisatoren nog een babbeltje slaan. Heel erg vriendelijke mens die wist te zeggen dat ze elk jaar streven om er dingen in te steken die je elders zelden tot nooit tegenkomt. En die wist te zeggen liever te stoppen op een moment waarop dat nog lukt, dan per se een volgende editie te forceren vol met bij de haren gesleurde zaken erin. Dan doe ik daar mijn hoed voor af, en vind ik dat je opmerkingen zoals die van Rudy niet echt verdient. Ik denk ook wel dat de aanwezige circuitploegen min of meer wisten waar zich aan te verwachten, en iedereen wist dat er nog plaats was in St-Niklaas. Geen reden om deze quiz af te schieten en te vragen naar "betere muziek", lijkt mij.

In ieder geval, ik vind het WEL jammer dat dit de laatste editie was, en ik heb me opnieuw heel goed geamuseerd gisteren, los van ons uitstekende resultaat.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rushian »

Rubby schreef: Volgens de organisatoren hun laatste keer , wij hopen het van harte :roll:
Proficiat aan de 4 schelln, disorder en spek en bonen. die eindigden allemaal voor B-4s. Maar ik moet me aansluiten bij Rubby: dit was de naam "muziekquiz" onwaardig. Het was een draak van een quiz. het begon al met de presentator die er duidelijk geen zin in had en maar uit zijn nek bleef lullen.
Je had totaal geen tijd om nog even de antwoorden te overlopen en de diarree aan theorie was er flink over.

Dat dit de laatste Cultuurschok quiz was, kan alleen maar toegejuicht worden. Mochten ze zich bedenken (wat ik toch echt hoop van niet), zal dat zonder B-4s zijn. Zelden zo het gevoel gehad dat ik 4 en een half uur gewoon tijd verspild heb. Ik was beter naar SK Deinze gaan kijken (als je weet dat ik een totale aversie van voetbal heb, weet je hoe laat het is).

We kijken dus uit naar de quiz van Disorder toekomende week en uiteraard naar de Bananenquiz op 2/5 en vergeten dit gedrocht maar gauw.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door DVNO »

We hebben ons gisteren zeer goed geamuseerd en daar is het hem toch allemaal op te doen op een muziekquiz? Ik versta de aversie van sommige mensen tegenover ‘foute’ (wat noemt men fout?) muziek, maar om daardoor de volledige organisatie een flop te noemen is wel serieus bij het haar gegrepen.
Het doet me een beetje denken aan de Milk Inc discussie. Ik moet persoonlijk ook niets hebben van dj Reginald maar hij staat wel bovenaan de lijsten van cdverkoop in ons land. Ik kan ook zeggen dat ik hem fout of slecht vind, maar er zijn direct 1000 mensen die mij het tegendeel gaan vertellen: wie heeft er dan gelijk?
Trauma’s uit mijn middelbare schooltijd komen boven (jaren 90) toen de stubru luisteraars de manie hadden van te zeggen dat hun muziek de enige was. Voor mij was dance toen het ‘alles’ en ik schaam mij daar ook niet voor. (en ik heb niets tegen stubru, integendeel ik luister er nu zelf naar)

Maar genoeg woorden vuilgemaakt, tijd voor het positieve:
Niets dan lof over: de snelle (in alle betekenissen van het woord) bediening, vlugge en accurate verbetering, feedback aan tafel bij klachten, laatste fragment voor 12u en niets dan (ttz toch veel) blije gezichten in een zaal vol ambianse.

Quiz die weldegelijk op een hoogtepunt gestopt is. Spijtig dat dit de laatste editie was :(
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door francis »

Deze quiz en haar organisatie verdient volgens mij toch ook niet sommige van de opmerkingen die ik hierboven lees. Foute muziek. Wat is dat? Muziekquizonwaardig? Wat is dat? Gedrocht? Draak van een quiz? Komaan zeg, deze organisatie treedt eens buiten de paadjes en gaat inderdaad wat meer de populaire toer op, en durft eens wat origineel uit de hoek te komen. So what?
Wijzelf hebben ons erg goed geamuseerd. Zoals de meesten aan de tafels rondom ons ook, had ik toch de indruk.
En qua organisatie verliep alles volgens mij inderdaad erg gesmeerd. Een veertiental rondes met daarbovenop twee zeer uitgebreide en leuke tafelrondes, en dat alles toch nog rond krijgen tegen 00.30 uur. :app: Mooi verzorgde antwoordbladen en theorie met veel foto's etc.... Alle deelnemers behoorlijke prijzen, voor iedereen attenties zoals paaseieren, bloemetjes, tickets voor fitness, frisse en goed getapte Duvel in Duvelglazen :headbang: .
Aan onze tafel vonden we het in ieder geval wel érg jammer dat deze quiz in de toekomst niet meer zal worden georganiseerd.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rushian »

bart depauw schreef: Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.

Of detecteer ik hier een beetje frustratie? :tongue:

Je refereert naar de quiz in augustus waarschijnlijk. OK, dat is een quiz voor het ruime publiek (en wordt ook zo aangekondigd), maar MET variatie en voor elk wat wils. Het is gewoon pure fun!! Je kan dat toch maar moeilijk beweren van de quiz van gisteren. Mijn mannen voor de 60's en 70's hebben zich stierlijk verveeld. Wat er wel gevraagd werd, waren hapklare brokken die iedereen kende. En dan de keerzijdes van CD hoezen. Wie heeft daar nu wat aan? Waarom scannen ze pagina 4 van de boekjes niet in die bij de CD zitten. Is even belachelijk.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rock Monsieur »

En dan de keerzijdes van CD hoezen. Wie heeft daar nu wat aan? Waarom scannen ze pagina 4 van de boekjes niet in die bij de CD zitten. Is even belachelijk.
Volgens mij is dit niet belachelijker dan videoclips zonder geluid te projecteren. Zeker niet als op een aantal van die CD-achterkanten ook de songtitels vermeld staan (dan wordt het zowat een therorieronde). Wij hadden 2 jaar geleden ook zo'n reeks in onze quiz en ik had begrepen dat Patrick dat toen ook niet echt kon smaken.

Ik stel vast dat de commentaren op deze quiz nogal sterk uiteenlopen, alhoewel die kritiek voornamelijk van slechts 2 ploegen blijkt te komen. Beetje onterecht als je 't mij vraagt. Ik vermoed dat we gisteren met zo'n 6-tal circuitploegen aanwezig waren en dat de meeste ploegen (dus gelegenheidsploegen) zich gisteren wel degelijk geamuseerd hebben.
Het was onze 4e of 5e deelname in Deinze en gisteren werd m.i. niet afgeweken van het vertrouwde concept. Ploegen die vorig jaar aanwezig waren en de quiz nu afbreken konden toch weten aan wat zich te verwachten?

Een aantal punten van kritiek kan ik wel begrijpen:
- te weinig oud werk (maar dat was in 't verleden niet anders)
- veel (foute) hits, maar daar worden tegenwoordig zelfs volledige quizzen rond gebouwd
- te veel theorie waardoor je wel eens afgeleid wordt van de muziekfragmenten die tegelijkertijd te horen zijn
- de presentator probeerde er van bij het begin een beetje ambiance in te brengen, maar zijn grapjes sloegen bij het publiek niet echt aan
- de originaliteit waar men in Deinze zo naar streeft is niet altijd zo origineel als de organisatoren wel denken:
> eurovisiesong winnaars (de circuitploegen zijn ze wellicht al beu)
> een ronde live laten spelen (in dit geval op accordeon) is ook al vaak gezien
> de achterkanten van CD's en de blote (pieten en) tetten werden door ons al eerder op een quiz geserveerd

Anderzijds ook veel sterke punten:
- 16 rondes van gemiddeld 10 fragmenten en toch eindigen omstreeks middernacht. Ik had het niet verwacht.
- Vlotte bediening
- De jury kon vlot volgen met de verbetering en na iedere ronde werd een tussenstand gegeven
- Spannende strijd voor de plaatsen op het podium.

Gedurende de eerste 3 ronden waren wij de evenknie van Vlassenbroek, maar daarna zakten we stilaan weg. Op het einde konden we gelukkig nog een 4e plaats uit de brand slepen.

De kritiek die er is kan volgens mij misschien wel verklaard worden doordat er op deze quiz ietwat een overdaad aan 'speciale' (voor de organisatoren 'originele') reeksen: live op accordeon spelen, teksten voorlezen, filmfragmenten, soorten dansen, ...
Vervang een 2-tal van deze rondes door 2 'stevige' muziekrondes en ik ben er zeker van de kritiek verstomd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:Inderdaad, niet veel goeie muziek gehoord, maar 'k vind dit een beetje een rare opmerking, Rubby. Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.
Klopt, maar zoals Patrick ook al aangeeft zorgen wij voor een heel duidelijke aankondiging hiervan (net zoals Buddy met zijn TOW quiz).
Mijn reactie zal mss anders opgenomen worden als jullie weten dat dit mijn eerste deelname aan deze quiz was.
Ik had totaal iets anders verwacht moet ik eerlijk toegeven (slechte info van mijn afwezige ploeggenoten :? )
Ik heb zeker niets tegen foute muziek , integendeel, dit kan zelfs heel goed en leuk zijn , mij gaat het vooral om "slechte" muziek genre dynamite, al wie dat niet springt, ... en bedoel ik niet die ene ronde die zo getiteld was (opletten wat ik hier weer typ zekers :roll: )
Frustratie, ja mss wel een beetje, ik zat de ganse avond te wachten op iets anders maar iedere ronde bleef maar hetzelfde brengen :| jammer want de thema's waren veelbelovend.
Theorie vond ik wel ok, wel wat veel (2 maal 50 punten) en zaken die wel al eens gehad hebben.
Beetje weinig oud werk en het "alternatievere" was dan niet zo moeilijk.
Dat de espen sterk zijn in de dance van de jaren negentig hebben ze gisteren wel bewezen :app: :app:
Op de organisatie zeker geen klachten: goed geluid, zeer snelle verbetering, drankbediening ok, mooi beeld, presentatie , goede stem en daar had hij zich dan ook beter tot beperkt :roll:
De quiz van progress was mss iets meer voor mij, maar helaas geen ploeggenoten hiervoor :?
Plaats reactie