Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Rushian »

Typische Wasoeties quiz. De eerste helft was vrij goed te doen, maar de 2de helft was al veel minder evident.
De quiz werd in extremis gewonnen door Sympathy vur den duvel :app: :app: (3 ex aequo's, doch zij hadden op 3 ronden het maximum van de punten behaald.
De volledige uitslag heb ik niet, maar die zal hier later wel terecht komen.
Dit jaar een paar "technische" mankementjes, wat we toch niet echt gewoon zijn, maar dat wordt met de mantel der liefde toegedekt.
Opnieuw heel veel theorie (veel te veel naar mijn goesting) en ook zaken die voor mij niet hoefden (naam van de documentaire waaruit het nummer kwam; wie was de ghostwriter...)

Videoclips met geluid!!! waarom?

Nu al bij al heb ik mij geamuseerd en kom ik volgend jaar ook wel terug (tenzij ik geen onderdak kan vinden).
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Keiem »

Rushian schreef:Videoclips met geluid!!! waarom?
Mmm, geen officiele clips maar livebeelden en Toppop fragmenten. Er was geen videoclip te bespeuren.
Hoedanook, de kwis zat opnieuw goed in elkaar. Ik begin na een paar edities nu toch wel de smaak van de organisatoren te kennen. Veel ploegen, goeie rondes (vooral de eerste: niet te verwarren, pinkpop en de misrekening)
In tegenstelling tot andere jaren was de racketronde maar een rustige bedoening (de kerosine op?) zodat we ruimschoots tijd hadden om in te vullen én nog wat te brainstormen. De traditionele remix/mashup ronde was dan weer veel te hectisch naar mijn normen. We moeten toch telkens 2 nummers raden en voor je het wist was het volgende fragment daar al.
Motown was leuk, gewoon omdat het altijd goede muziek blijft. New Wave is dan weer een hel voor mij/ons. God wat haat ik die muziek. Dan nog liever schlagers (hoewel...)? Ik wist al 2 dagen van vooraf (na de wasoetie-mail) dat we daar heel veel zouden laten liggen.
Veel theorie, maar dat is geen probleem voor mij. Wel wat moeilijk om steeds te kijken als jij net de schrijver van dienst bent. Die gemashte figuren vond ik wel niet simpel.

15de op een groot deelnemersveld was het beste dat we er konden uithalen. Volgend jaar proberen we er opnieuw bij te zijn.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Goeie, leuke quiz van de Wasoeties, die eigenlijk op ons palmares had kunnen staan, zij het niet dat we onze sterke momenten afwisselden met hele zwakke momenten en dat we met andere woorden bij heel wat (doenbare) zaken compleet de mist ingingen (ik denk spontaan aan Van Halen, Yarbirds, Mauro, Funkadelic, Dream Syndicate, Idiots Savants, Pipou, Rodrigo y Gabriela, Motown-ronde en ik vergeet er nog wel een paar ...) Maar iedereen heeft zo van die momenten in een quiz zeker ...

De quiz was heel spannend tot het einde met uiteindelijk 3 winnaars, Sympathie vur den Duvel (de 'echte' winnaar), Arthtritic Monkees (die heel de avond op kop stonden) en Scary Monsters (die serieus vloekten bij de dingen die zij mistten). Wijzelf eindigden 6e op 4 puntjes van de winaars. Tussen de top3 en onszelf vonden we nog Guess Who en JPJ & SG.

Wat ons betreft, tot de volgende keer !

PS: Misschien toch een 'zwaar' biertje op de drankkaart zetten volgende keer (ik denk spontaan aan Duvel en een abdijbier/trappist)

:app: :app: :app:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op zo 29 mar 2009, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door bart depauw »

Vlassenbroek2000 schreef: PS: Misschien toch een 'zwaar' biertje op de drankkaart zetten volgende keer (ik denk spontaan aan Duvel en een abdijbier/trappist)
Ik denk ook altijd spontaan aan Duvel. :D

Hadden we nu toch maar die vervloekte Arctic Monkeys op de foto herkend, we waren écht gewonnen. :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Tonyvdb »

Nooit meegemaakt, vijf ploegen die eindigen binnen anderhalf punt (en Vlassenbroek 6e op 3,5 punten) :amazed:
(voor wie zich afvraagt waar dat half puntje van ons vandaan komt : eigenlijk verdienden wij dat half punt extra niet, want wij antwoordden Marvin Gaye & Tami Terrell ipv Marvin Gaye & Kim Weston, maar kregen voor Marvin toch nog een half puntje cadeau, bedankt toch Wasoeties !)

Proficiat aan de vele ploegen die daar bovenin meestreden en ook voor de officiële winnaar Sympathy ft. Kuifje, maar had die dekselse Stijn Vandevoorde niet gezegd dat de gitaargroep die gezocht werd in de Lemon Jelly-vraag, met een T begon, dan dacht ik dat ze deze niet zouden gevonden hebben (ze reageerden heel uitbundig toen hun 'gok' (?) juist bleek te zijn) en zouden ze pas vijfde zijn geëindigd ... om maar te illustreren hoe dicht alles op elkaar gepakt was

Bij ons smaakte de 'nederlaag' des te bitterder, daar alleen al een goede gok op 'heroïnehoertje' ipv 'verkoopster van broodjes' (Leila K, een beetje onnozele vraag en dan nog 2 punten trouwens, jammer) ons de overwinning had opgeleverd, met een half puntje voorsprong.
Voorts blunderden we weer dat het niet meer mooi meer was, maar dat zal bij de andere ploegen wel niet anders geweest zijn (al denk ik niet dat er anderen waren die 'Back in Black' misten :cry: )

De quiz zelf was natuurlijk weer om duimen en vingers van af te likken : geluid, beeld, afwisseling ... TOP TOP
Wij vonden het bij momenten wel heel hectisch, moet ik zeggen, twee of drie antwoorden per fragment invullen en dan nog opdrachten op het scherm ... een minuutje bedenktijd na het laatste fragment had ook gemogen, zo rateerde ik The Yardbirds, laatste fragment van ronde 1 (wist het, staat als cover op de Bowie-LP Pin Ups, maar moest direct afgeven, had ik nog een paar secondjes extra gehad, dan had ik het gevonden) en had ik in de New Wave-ronde ook geen tijd meer om op de titel 'Damaged goods' van Gang of Four te komen (want er moesten nog wat foto's ingevuld worden en de uitvoerder van Birds Fly kwam ook niet meer) nochtans een favoriet nummer van mij ...
(Keiem, wat is mis met new wave, jij zo'n liefhebber van alternative en indie, zou toch groepen als Gang Of Four of Echo & The Bunnymen moeten aanbidden)

Historisch quizke als je het mij vraagt ...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef: Proficiat aan de vele ploegen die daar bovenin meestreden en ook voor de officiële winnaar Sympathy ft. Kuifje, maar had die dekselse Stijn Vandevoorde niet gezegd dat de gitaargroep die gezocht werd in de Lemon Jelly-vraag, met een T begon, dan dacht ik dat ze deze niet zouden gevonden hebben
GREEN Jelly, Tony!
Tonyvdb schreef: (Keiem, wat is mis met new wave, jij zo'n liefhebber van alternative en indie, zou toch groepen als Gang Of Four of Echo & The Bunnymen moeten aanbidden)
Ik weet het, ik heb nog gehoord dat het vreemd is, maar op fuiven vroeger in onze regio is new wave populair gebleven tot laat in de jaren 80. Toen ik de eerste new beat in mijn hart sloot op fuiven zag ik veel vrienden nog belachelijk doen in hun zwarte jassen op de dansvloer. 'Naar muntstukken zoeken' noemde ik hun 'dansmoves'. Zelfs toen Nirvana opkwam, kwamen die zagen naar liedjes van Sisters of Mercy of The Cure. Ik denk dat ik daar mijn hekel heb opgelopen. Er zitten wel goeie dingen tussen hoor. Zo kan ik van Echo and The Bunnymen, Talk Talk of Joy Division zeker enorm genieten, van Killing Joke, Bauhaus of Fad Gadget veel minder.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef: Proficiat aan de vele ploegen die daar bovenin meestreden en ook voor de officiële winnaar Sympathy ft. Kuifje, maar had die dekselse Stijn Vandevoorde niet gezegd dat de gitaargroep die gezocht werd in de Lemon Jelly-vraag, met een T begon, dan dacht ik dat ze deze niet zouden gevonden hebben
GREEN Jelly, Tony!
Tonyvdb schreef: (Keiem, wat is mis met new wave, jij zo'n liefhebber van alternative en indie, zou toch groepen als Gang Of Four of Echo & The Bunnymen moeten aanbidden)
Ik weet het, ik heb nog gehoord dat het vreemd is, maar op fuiven vroeger in onze regio is new wave populair gebleven tot laat in de jaren 80. Toen ik de eerste new beat in mijn hart sloot op fuiven zag ik veel vrienden nog belachelijk doen in hun zwarte jassen op de dansvloer. 'Naar muntstukken zoeken' noemde ik hun 'dansmoves'. Zelfs toen Nirvana opkwam, kwamen die zagen naar liedjes van Sisters of Mercy of The Cure. Ik denk dat ik daar mijn hekel heb opgelopen. Er zitten wel goeie dingen tussen hoor. Zo kan ik van Echo and The Bunnymen, Talk Talk of Joy Division zeker enorm genieten, van Killing Joke, Bauhaus of Fad Gadget veel minder.
Green Jelly natuurlijk ... stom ...

Ik zie wat je bedoelt ivm new wave : er is echter een groot verschil tussen 'zwartejassen/vijffrankstukkenzoek'-new wave en eersteklasse popmuziek (van figuren met gekke kapsels akkoord) van groepen als The Cure, Echo and The Bunnymen & co....

Bon, ik stel voor dat we deze discussie hier stilleggen, het gaat hier over de Wasoeties Popquiz hé :P
Carl
Lead Singer
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 06 apr 2008, 16:19

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Carl »

Tonyvdb schreef: Proficiat aan de vele ploegen die daar bovenin meestreden en ook voor de officiële winnaar Sympathy ft. Kuifje, maar had die dekselse Stijn Vandevoorde niet gezegd dat de gitaargroep die gezocht werd in de Lemon Jelly-vraag, met een T begon, dan dacht ik dat ze deze niet zouden gevonden hebben (ze reageerden heel uitbundig toen hun 'gok' (?) juist bleek te zijn) en zouden ze pas vijfde zijn geëindigd ... om maar te illustreren hoe dicht alles op elkaar gepakt was

Voel me plots een beetje Rockwell ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Tonyvdb »

Carl schreef:
Tonyvdb schreef: Proficiat aan de vele ploegen die daar bovenin meestreden en ook voor de officiële winnaar Sympathy ft. Kuifje, maar had die dekselse Stijn Vandevoorde niet gezegd dat de gitaargroep die gezocht werd in de Lemon Jelly-vraag, met een T begon, dan dacht ik dat ze deze niet zouden gevonden hebben (ze reageerden heel uitbundig toen hun 'gok' (?) juist bleek te zijn) en zouden ze pas vijfde zijn geëindigd ... om maar te illustreren hoe dicht alles op elkaar gepakt was

Voel me plots een beetje Rockwell ...
niet moeilijk hé, jullie zaten vlak voor ons, richting scherm ... was wel grappig om te zien :P
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Devils answer »

Als we maar mensen gelukkig kunnen maken, hé... :twisted:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door progres »

zoals altijd erg genoten van deze quiz
heel complementair als team (arthritic monkeys)
door die dekselse 'mistral' gingen we nog bijna met de billen bloot
proficiat aan de winnaar(s) en organisatie en tot volgende jaar

één minpunt: 10 maal de titel van een dvd vragen was er wat over.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Devils answer »

Tja, de massaspurt met een tumultueuze afloop (voor sommigen) zal hier en daar wel een wrange nasmaak nalaten.
"Dit laten liggen, dat geschrapt, niet naar die willen luisteren, verkeerd gegokt..."
Als het achteraf gezien op 1 of 2 puntjes aan komt, is dat niet zo leuk.

Persoonlijk was het ook niet geheel mijn ding, maar Carl was in supervorm en Geert-Kuifje bleek een ideale invaller voor André.

De hele quiz door dachten we goed te scoren, maar de anderen hadden meestal nog wat méér poer in huis.
Tot op de meet dus. :twisted:

Blijkt dat het Toppop-videofragment "Starship 109" van Mistral niet alleen goed was om de koplopers bij te benen, maar ook om een derde en beslissende maximum in een reeks te scoren. :amazed:
En dat terwijl we dat laatste bij de aanloop naar de finale ontknoping door de presentator niet eens door hadden. Ik dacht in eerste instantie dat we er maar één hadden, en feliciteerde mijn ploegmaats dan ook reeds met de "derde" ex-aequo eerste plaats...
Door de wat grillige totalen bleken echter ook 24 en 26 eens goed voor een volle korf te zijn geweest...

De hilariteit daarom was aan onze tafel nog veel groter dan het berekende, inderdaad niet uit de parate kennis geboorde antwoord "Tool" (qua hamerende sound toch in de buurt, vond ik).

Sorry voor de anticlimax bij de andere twee winnende ploegen! :oops:

Over de quiz zelf ben ik enthousiast qua organisatie :thumb1: en multimediale presentatie :thumb2: (wat een zaal ook!), maar iets minder over de verhouding theorie/muziekfragmenten, met als minst geslaagde opgave de trivia-meerkeuzevraag op 2 punten (Leila K, ook wij rateerden die).
Tot mijn aangename verrassing werd de deadline voor het laatste fragment vóór middernacht gehaald :app: , want dat zag er op een paar ronden voor het einde zorgwekkend uit.
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 29 mar 2009, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door wasoetie »

Vooreerst: bedankt aan alle deelnemers, juryleden, medewerkers en sponsors :app:
Het is weer mooi geweest.

De uitslag van een superspannende 8ste Wasoeties Popquiz:

Kort:
* Een ex aequo van 3 ploegen met 269 op een totaal van 310
- Arthritic Monkees
- Scary Monsters
- Sympathie voor den Duvel, de uiteindelijke winnaar vanwege het meest (3) feilloze rondes
* Eerste Tieltse ploeg: Speed Doherty met de schitterende score va 262 punten
* Winnaar wisselbeker Tieltse caféploeg: Talternatief met hun ploeg 'The father, the son & Holy Baldricks'

De volledige uitslag:

1. Sympathie voor den Duvel 269
1. Scary Monsters 269
1. Arthritic Monkees 269
4. Guess Who 268
5. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 267,5
6. Vlassenbroek 2000 265
7. Speed Doherty 262
8. Starbuk & Apollo 256
9. De Rechte Bananen 252,5
10 Vindikooks 246
11. Muzioten 241,5
12. Men in black 239
12. Is Vic there ? 239
14. Spek & bonen 229
15. Paris Hilton Lookalikes 223,5
16. De Blackouts 223
17. The Billy's 221,5
18. Oorsmeer 211
18. Team Gerard Ol feat co 211
20. Talternatief 'The father, son & holy Baldricks' 210,5
21. Little Britain 210
21. Beach Girls 210
23. De jeukdoos 209
24. 2 of a kind 204,5
25. Carlito 2 203
26. De simpele druiven 201
27. All shook down 196,5
28. Raspberry Quartet 196
29. Heeft Jef Hoeyberghs een klein pietje ? 194
30. De Keet 188,5
31. De Radiateurs 185
32. d'Hespe 2 177,5
33. The 4 horsemen 176
34. Hell's kitchen 167
34. Stanish 167
36. Talternatief 'De Foefbiters' 164
37. Talternatief 'En op de zevende plaats' 162,5
38. Ter Halle 152
39. A stutte mé gekapt 147,5
40. Biris Norte 144
41. Talternatief 'De hermelijntjes' 139
42. De last minutes 135
43. d'Hespe 1 129
44. Shlagerij Van Kampen 126
45. L'escalier de Tintin 116
46. De Dolfijntjes 115,5
47. Café Meubelbeke 112
48. Grandmaster C and the pimp-slap crew 110
49. Captain Crunch & the Cerial Killers 107
50. d'Hespe 3 104
51. The Heavy Vegetables 103,5
52. Funtastic 101,5
53. Talternatief 'Team Alfapapatango'

Bedankt voor de positieve commentaar & alle complimentjes
De link naar de foto's: http://foto.zita.be/9664364201 (bedankt Sterre)

Wasoeties Popquiz 9 vindt plaats op zaterdag 27 maart 2010.
Tot dan !

De Wasoeties
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Rock Monsieur »

Kan iemand eens uitleggen hoe de 'documentaire'-ronde of DVD-ronde of videoclips-ronde (of hoe moet ik ze noemen) precies in elkaar zat?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Keiem »

Rock Monsieur schreef:Kan iemand eens uitleggen hoe de 'documentaire'-ronde of DVD-ronde of videoclips-ronde (of hoe moet ik ze noemen) precies in elkaar zat?
Je kreeg een beeldfragment uit de docu (met geluid :mrgreen: ) en je moest dan ARTIEST - Titel vd SONG - NAAM DOCUMENTAIRE geven:

Ronde 9: Muziekdocu’s

1
Buena Vista Social Club
Chan Chan
Buena Vista Sicial Club
2
Justice
DVNO
A Cross The Universe
3
Tex Rex (Marc Bolan)
Children of the revolution
Born to boogie
4
Pixies
Something against you
Loud quiet loud
5
Bob Dylan
Subterranean Homesick Blues
Don’t look back
6
Sigur Ros
Von
Heima
7
Nirvana
On a plain
Live!Tonight!Sold Out!
8
Andre Hazes
De Vlieger
Zij gelooft in mij
9
Metallica
Enter Sandman
Some kind of Monster
10
The Band (ft. Van Morrison)
Caravan
Thelast waltz

Maar er waren een paar beeldrondes, wil je die ook weten?
Ik wil gerust ook al de antwoorden geven als daar interesse voor bestaat?
Plaats reactie