1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Devil's answer schreef:
Schalckske schreef:6) X-Tro

Een ronde met eerst 7 intro's, dan 7 midtro's en tot slot 6 outro's.

01. The Kinks (21) - Waterloo Sunset (18)
02. INXS (25) - Beautiful Girl (25)
03. De Kreuners (28) - Nummer 1 (24)
04. Golden Earring (9) - Mad Love's Coming (2)
05. Fools Garden (25) - Lemon Tree (33)
06. Orchestral Manoevres in the Dark (29) - Electricity (29)
07. The Chordettes (9) - Mr. Sandman (34)
08. Del Shannon (18) - Runaway (17)
09. De Mens (17) - Jeroen Brouwers (Schrijft Een Boek) (8)
10. Toto (30) - Rosanna (31)
11. George Baker Selection (22) - Little Green Bag (22)
12. Clouseau (29) - Domino (28)
13. Soulsister (33) - The Way To Your Heart (30)
14. The Moody Blues (28) - Nights In White Satin (33)
15. Roxette (32) - Joyride (23)
16. Elton John (20) - Crocodile Rock (19)
17. Gotye (11) - Learnalilgivinanlovin (11)
18. R.E.M. (30) - Everybody Hurts (28)
19. Otis Redding (26) - The Dock Of The Bay (27)
20. Red Hot Chili Peppers (28) - Scar Tissue (19)


Opmerkelijk
  • * Slechts 6 ploegen op 34 waren gebuisd. Deze ronde bleek de makkelijkste muzikale ronde.
Awel, dit vond ik een erg knap staaltje van inzicht om een van de (anders meestal moeilijker) opgaven in een muziekquiz toegankelijk te maken voor een breed publiek. :thumb2:

We hebben zo'n intro-midtro-en-outro-rondes ooit reeds als een afslachting (zeker voor de gelegenheidsploegen) of een quizbeslissende ronde (voor de topploegen) meegemaakt, maar deze verzameling was heel overdacht bijeengezocht, en inderdaad voor heel wat ploegen een verademing in plaats van een (verwachte) zenuwslopende beproeving. :app:
Het was idd de bedoeling om in deze ronde voor "herkenbaarheid" te gaan, zeker omdat we op voorhand wisten dat onze persoonlijke favorieten vrij moeilijk waren. Wellicht hadden weinig gelegenheidsploegen Del Shannon of Crocodile Rock juist, maar volgens mij zullen ze wel allemaal het "Shit, da ken ik van ergens"-gevoel gehad hebben.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Devil's answer schreef:
Schalckske schreef:12. The Crystals (5) - He's A Rebel (30)
  • * Polkaheer & Co, JPJ&SG, Fab 4, De Rechte Bananen en Bellem Brug waren de enigen die "The Crystals" correct hadden.
Tja... Het verzamelen van originals kan je gezondheid (en je score) schaden... Eerste gedacht meteen "The Crystals" als meest bekende uitvoerder... Maar ik hoorde één vrouwenstem overheersen, en herkende niet meteen Crystals-gekweel... Dus liet ik Vikki Carr opschrijven, waarvan ik wist dat die dat ook opnam...
Achteraf eens opgezocht en merkwaardig verhaal over gelezen: The Crystals waren op dat moment aan de andere kant van de USA, en Phil Spector wilde de song zo snel mogelijk als een hit van The Crystals lanceren (om Vikki Carr voor te zijn). Dus werd deze opname in de studio ingezongen door Darlene Love & The Blossoms en uitgebracht als een plaat van The Crystals...

Het waren dus The Crystals niet, maar "officieel" toch weer wél.

Dzju !
:twisted:
Eerlijkheidshalve moeten wij toegeven dat dergelijke verhalen nog niet tot de parate kennis van de Espen behoren. Het was dus zeker niet als instinker bedoeld, eerder een ongelukkig toeval.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

* (Bijna) Niemand kende de Youtube-sensatie "Tay Zonday". Sympathy Vur Den Duvel kwam als enige in de buurt en vulde "Taz Osma" in. Het kreeg de avond zelf geen punten van de verbeteraar van dienst, al kan discussie bestaan over de fonetische overeenkomst. Ikzelf had het een punt gegeven, denk ik achteraf.[/list]
Anekdote: ik "ken(de)" dit "fenomeen" pas 24 uur, omdat mijn zoon (13 jaar) het me de avond tevoren als een Youtube-fragment liet horen "dat ik zeker niet zou kennen"...
Dat "Chocolate Rain" kwam me al lang de oren uit, toen hij me een half uur later nog eens testte of ik ook de uitvoerder nu zou onthouden hebben. Toen nog wél, ja... :cry:
Zaterdag kwam ik niet verder dan 't zijn twee korte worden, 3 (iets met Ta) en 6 letters (met een o en een a))... Helaas! :(
En fonetisch?
Bij het bijhouden van onze punten had ik het toch ook maar fout gerekend. Geen probleem dus, jury, maar wél een grappig verhaal.
...dat ik zondagochtend thuis met schaamrood op de kaken kon overdoen... :oops: :lol:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

Schalckske schreef:
Devil's answer schreef:
Schalckske schreef:12. The Crystals (5) - He's A Rebel (30)
  • * Polkaheer & Co, JPJ&SG, Fab 4, De Rechte Bananen en Bellem Brug waren de enigen die "The Crystals" correct hadden.
Tja... Het verzamelen van originals kan je gezondheid (en je score) schaden... Eerste gedacht meteen "The Crystals" als meest bekende uitvoerder... Maar ik hoorde één vrouwenstem overheersen, en herkende niet meteen Crystals-gekweel... Dus liet ik Vikki Carr opschrijven, waarvan ik wist dat die dat ook opnam...
Achteraf eens opgezocht en merkwaardig verhaal over gelezen: The Crystals waren op dat moment aan de andere kant van de USA, en Phil Spector wilde de song zo snel mogelijk als een hit van The Crystals lanceren (om Vikki Carr voor te zijn). Dus werd deze opname in de studio ingezongen door Darlene Love & The Blossoms en uitgebracht als een plaat van The Crystals...

Het waren dus The Crystals niet, maar "officieel" toch weer wél.

Dzju !
:twisted:
Eerlijkheidshalve moeten wij toegeven dat dergelijke verhalen nog niet tot de parate kennis van de Espen behoren. Het was dus zeker niet als instinker bedoeld, eerder een ongelukkig toeval.
Ik vermoedde geen instinker ook, hoor.
Maar dat verhaal had beter zaterdag reeds tot mijn parate kennis behoord, dus... :cry:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

10) Mixronde 6

01. The Gaylords (1) - Ma Ma Ma Marie (31)
02. Chemical Brothers (30) - Do It Again (32)
03. Beach Boys (31) - Good Vibrations (33)
04. Magnapop (25) - Lay Down (31)
05. Tenacious D (15) - Fuck Her Gently (14)
06. The Undertones (17) - Here Comes The Summer (34)
07. Boudewijn De Groot (26) - Terug Van Weggeweest (2)
08. The Nits (25) - In The Dutch Mountains (27)
09. Ashanti (12) - Only U (25)
10. Graham Nash (2) - Prison Song (1)
11. Bic Runga (1) - Sway (2)
12. Metallica (24) - Ride The Lightning (3)
13. Gary Jules & Michael Andrews (19) - Mad World (27)
14. Richard Wagner (15) - Ride Of The Valkyries (15)
15. Good Shape (29) - Take My Love (34)
Albumhoes: Accept (3) - Balls To The Wall (3)
Foto: Slade (21)


Opmerkelijk
  • * Enkel Bellem Brug wist "The Gaylords". Die verschrikkelijke nonkel Hugo strikes again. (al wil ik Flor geen oneer aandoen)
  • * "Here Comes The Summer" werd door iedereen uit het fragment gehaald.
  • * "Terug Van Weggeweest" werd enkel ingevuld door Polkaheer en Co en Bellem Brug. Vrij vaak "Voor De Overlevenden" en "De Vrienden Van Vroeger" gelezen.
  • * B-4's en Disorder waren de enigen die Graham Nash correct invulden. Heel vaak Crosby, Stills, Nash & Young gelezen en ook een aantal keren Stephen Stills. Disorder scoorde een zaalsolo met de titel "Prison Song" :app:
  • * Bic Runga was een zaalsolo voor De Allerbeste Vrienden Van De Jury :app: . Persoonlijk vind ik het heel knap dat de voorlaatste in de stand een zaalsolo kan scoren (en niet op een metal- of kuile-fragment). Samen met hen vonden ook JD & The Kinky Ballerina's de titel "Sway". Say, Stay en dergelijke varianten konden we niet goed rekenen.
  • * "Ride The Lightning" van Metallica werd enkel herkend door Poloclub N°9, Wille Is Kunnen en De Scheve Wusten.
  • * Wille Is Kunnen, Polkaheer en Co en De Rechte Bananen hadden de albumhoes van "Accept" (Balls To The Wall) volledig juist. We lazen enorm vaak "George Michael" als uitvoerder.
  • * De topscore was opnieuw weggelegd voor Polkaheer en Co, ditmaal met 25/33. Een eervolle vermelding voor de mensen van Wille Is Kunnen, die samen met JPJ&SG slechts één punt minder hadden. Ook voor de toppers behoorlijk wat pittige fragmenten hier, blijkbaar.
  • * Met 12 gebuisden was deze ronde onderaan het klassement geen significant grotere slachting dan de andere. Toch werden aan de top minder hoge scores gevonden.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

11) Ons Goeste

Een ronde waarin elke Schell' Espe vijf van zijn persoonlijke favorieten heeft gekozen. Onze excuses voor het plagiërende "Ons Goeste" (al weet ik niet meer waar precies we dat eerder hoorden), maar we vonden niets beters als titel voor deze ronde.

01. (Fridtjof) Manfred Mann (13) - Pretty Flamingo (19)
02. (Dimi VO) Queens Of The Stone Age (22) - The Sky Is Fallin' (8)
03. (Dimi M) Mostly Autumn (0) - Dreaming (0)
04. (Sven) Deep Purple (3) - The Battle Rages On (6)
05. (Fridtjof) Dire Straits (31) - Romeo & Juliet (29)
06. (Dimi VO) Belasco (0) - Chloroform (0)
07. (Dimi M) Mark & Clark Band (10) - Worn Down Piano (11)
08. (Sven) Guns N' Roses (4) - Coma (3)
09. (Fridtjof) The Real Thing (14) - You To Me Are Everything (24)
10. (Dimi VO) Coldplay (13) - A Whisper (7)
11. (Dimi M) Rainbow (8) - Stargazer (4)
12. (Sven) Crowded House (21) - Private Universe (6)
13. (Fridtjof) Manegarn (0) - Sigrblot (0)
14. (Dimi VO) Creedence Clearwater Revival (24) - Hey Tonight (32)
15. (Dimi M) Alan Parsons Project (18) - Old & Wise (17)
16. (Sven) Queen (29) - Innuendo (23)
17. (Fridtjof) Opeth (13) - The Lotus Eater (0)
18. (Dimi VO) Daft Punk (28) - Aerodynamic (3)
19. (Dimi M) Pink Floyd (25) - Echoes (9)
20. (Sven) Camel (3) - Lady Fantasy (3)


Opmerkelijk
  • * We wisten op voorhand dat deze ronde de moeilijkste ging zijn, en lieten dat de presentator ook vermelden. Het neemt niet weg dat we toch iets hogere scores hadden verwacht. Er werd vrij veel gemist in voor ons gekende artiesten als Guns N' Roses, Crowded House en Coldplay, ook al waren het niet de meest evidente nummers. Quizmastersolo's waren er voor "Mostly Autumn" met titel, "Belasco" met titel, "Manegarn" met titel en de titel van het Opeth-fragment.
  • * Wille Is Kunnen, De Rechte Bananen en Is Vic There ? hadden "Deep Purple" met titel volledig juist. Naast hen werd de titel ook uit het fragment gehaald door B-4's, JPJ&SG en Spek en Bonen.
  • * 2 Many Bikers, Gruppo Sportivo en De Rechte Bananen hadden Guns N' Roses helemaal juist. Wille Is Kunne herkende de stijl van Guns N' Roses, maar kon er geen titel op plakken.
  • * JD & The Kinky Ballerina's, Liquizo, Is Vic There ?, De Scheldevissers, Testedoene, Wille Is Kunnen en Sympathie Vur Den Duvel hadden de titel van het Coldplay-fragment goed.
  • * De Rechte Bananen, Is Vic There ?, Testedoene en Bellem Brug hadden "Stargazer" correct.
  • * "Private Universe" werd dan weer enkel gevonden door PopINGers, Feds Gadget, Gruppo Sportivo, JPJ&SG, Sympathie Vur Den Duvel en Polkaheer & Co.
  • * Net als bij Roxette, passeerden voor Daft Punk een resem aan verschillende titels. Polkaheer & Co, De Flosseklosser & Gruppo Sportivo waren de enigen met "Aerodynamic".
  • * "Lady Fantasy" van "Camel" werd dan weer enkel gevonden door De Rechte Bananen, Fab 4 en Polkaheer en Co.
  • * Topscore in deze ronde was voor de Rechte Bananen :app: , met 27/40. Eeuwig respect van de Espen daarvoor ! (al hadden jullie dat al met de nog steeds niet vergeten goddelijke imitatie van de Hooters in Zottegem vorig jaar :mrgreen: )
    Polkaheer & Co behaalden 24, Sympathie Vur Den Duvel 23, Fab 4 had 21 en Holly's From Vlassenbroek had 20. Al bij al heeft deze ronde dus de quiz niet beslist, en da's genoeg voor ons om er geen spijt van te hebben.
  • * 26 ploegen op 34 waren gebuisd. Dit op zijn beurt is dan weer genoeg voor ons om er wel spijt van te hebben.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

12) Mixronde 7

01. The Platters (23) - The Great Pretender (34)
02. Diego Modena & Jean Pierre Audin (6) - Song For Ocarina (13)
03. Status Quo (17) - Pictures Of Matchstick Men (19)
04. Silversun Pickups (17) - Well Thought Out Twinkles (9)
05. Big Dumb Face (1) - Duke Lion (1)
06. David Bowie (28) - The Man Who Sold The World (28)
07. Sha-Na (31) - Ik Geef Me Helemaal Aan Jou (6)
08. Murray Head (23) - One Night In Bangkok (31)
09. Edwin Starr (18) - War (31)
10. Neil Young (24) - Thrasher (0)
11. Spice Girls (32) - Who Do You Think You Are (28)
12. Sabaton (0) - Attero Dominatus (0)
13. Stan Van Samang (34) - Scars (25)
14. Frédéric Chopin (8) - De Dodenmars (La Marche Funèbre) (24)
15. 2 Unlimited (31) - The Real Thing (27)
Albumhoes: Christina Aguilera (32) - Stripped (8)
Foto: Nat King Cole (17)


Opmerkelijk
  • * Iedereen herkende "The Great Pretender".
  • * "Modena & Audin" werd correct beantwoord door De Rechte Bananen, Bellem Brug, Holly's From Vlassenbroek, Fab 4, Sympathie Vur Den Duvel & Polkaheer & Co.
  • * Zuivere zaalsolo voor De Scheve Wusten met "Duke Lion" van "Big Dumb Face" :app: . De Holly's From Vlassenbroek vulden Duke Lion in als artiest. Stefan was zo eerlijk om toe te geven dat dat niet per ongeluk was en dat ze het punt niet hoefden te krijgen. Chapeau :app:
  • * De exacte titel van het Sha-Na-fragment werd enkel ingevuld door De Rechte Bananen (ik gok op inbreng van Spider Murphy hier :mrgreen: ), Bellem Brug, Watjes Van De Week, De Witte Woede, Poly & The Sunshine Band en de Allerbeste Vrienden Van De Jury. Heel wat ploegen uit de onderste regionen van het klassement dus :app:. We lazen heel dikwijls "Dansen In De Straat" als titel.
  • * Niemand vond de titel van het Neil Young-fragment. De Rechte Bananen en Testedoene gokten op Pocahontas, van hetzelfde studio-album. De Holly's From Vlassenbroek gokten op "Rust", wss verwijzend naar de titel van dat album: "Rust Never Sleeps".
  • * Het "ntwadarter"-fragment van "Sabaton" was een zuivere quizmastersolo. Een aantal ploegen gokten op Dominatus en dergelijke als titel, maar er werd hier voor iedereen even streng verbeterd. Na "Paschendale" uit de eerste mixronde, de enige quizmastersolo in deze categorie, die toch niet voor iedereen even evident is.
  • * Iedereen herkende Stan Van Samang.
  • * Eervolle vermelding voor 2 Many Bikers die "IJ zal voor ons geen commeiskes nie mier doen" invulden voor de Dodenmars. Hoewel de jury over een geraffineerd gevoel voor humor beschikte, kon dat toch niet goed gerekend worden
  • * De topscore in deze ronde was met 26/33 weggelegd voor de Holly's From Vlassenbroek en Sympathie Vur Den Duvel.
  • * Met 11 gebuisden lag deze ronde in de lijn van de meeste andere mixrondes.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door DVNO »

Schalckske schreef:10) Mixronde 6

Opmerkelijk
  • * Bic Runga was een zaalsolo voor De Allerbeste Vrienden Van De Jury :app: . Persoonlijk vind ik het heel knap dat de voorlaatste in de stand een zaalsolo kan scoren (en niet op een metal- of kuile-fragment). Samen met hen vonden ook JD & The Kinky Ballerina's de titel "Sway". Say, Stay en dergelijke varianten konden we niet goed rekenen.

Daar is een logische verklaring voor. Oorspronkelijk leerde ik het liedje kennen via de film 'American Pie' (nog zo'n favorietje van d'espen) waar het liedje terug te vinden is op de soundtrack. Na een paar maanden verdwenen uit mijn geheugen, kwam ik het later terug tegen op een knuffelrock cd van mijn vriendin (Witte Woede). Ergens had ik wel gehoopt dat zij het zich nog herinnerde maar helaas. Gelukkig was haar zus (die meedeed bij de Allerbeste vrienden van de jury) beter bij de pinken en spaarde ze ons zo van een quizmastersolo: een puike prestatie !
Verder wil ik het het volledige oeuvre van deze Nieuw-Zeelandse singer-song schrijfster aanraden!!!
Schalckske schreef:11) Ons Goeste


Opmerkelijk
  • * We wisten op voorhand dat deze ronde de moeilijkste ging zijn, en lieten dat de presentator ook vermelden. Het neemt niet weg dat we toch iets hogere scores hadden verwacht. Er werd vrij veel gemist in voor ons gekende artiesten als Guns N' Roses, Crowded House en Coldplay, ook al waren het niet de meest evidente nummers. Quizmastersolo's waren er voor "Mostly Autumn" met titel, "Belasco" met titel, "Manegarn" met titel en de titel van het Opeth-fragment.
Spijtig van die Belasco. Ik had erop gehoopt dat er misschien eventueel fans van de game-serie Fifa in de zaal gingen zitten want het staat op een van die soundtracks. Ik blijf erbij dat dit een mooie zaalsolo kon zijn, het blijft hoe dan ook een sterk nummer!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

13) Lucht- en Ruimtevaart

Er werd afgesloten met de derde themareeks van de avond. Deze stond in het teken van de verjaardag van Dirk Frimout en de eerste rondvaart rond de aarde per luchtballon, beiden op 21 maart. Alle titels en/of uitvoerders hadden dus te maken met lucht- of ruimtevaart.

01. 2 Fabiola (30) - Magic Flight (34)
02. Pilot (16) - Magic (34)
03. Les Paul & Mary Ford (5) - How High The Moon (11)
04. Black Box Revelation (28) - Never Alone / Always Together (24)
05. The Firm (13) - Star Trekkin' (29)
06. Jefferson Airplane (23) - White Rabbit (22)
07. The Belle Stars (20) - Sign Of The Times (23)
08. Bill Haley & His Comets (23) - Rock Around The Clock (34)
09. Kommil Foo (21) - Ruimtevaarder (29)
10. Led Zeppelin (15) - Night Flight (0,5) :mrgreen:
11. Tasmin Archer (21) - Sleeping Satellite (28)
12. LeAnne Rimes (28) - Can't Fight The Moonlight (28)
13. UFO (10) - Rock Bottom (29)
14. Velvet Underground (21) - Venus In Furs (9)
15. Grandaddy (13) - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot (10)
Albumhoes: Air (27) - Moon Safari (22)
Foto: Alien Ant Farm (16)


Opmerkelijk
  • * Iedereen herkende "Magic Flight" en "Magic".
  • * "Les Paul & Mary Ford" werden gevonden door Bellem Brug (duuuh :mrgreen: ), Holly's From Vlassenbroek, Testedoene, Fab 4 en Sympathie Vur Den Duvel.
  • * Iedereen herkende "Rock Around The Clock". Bij de uitvoerder werd streng verbeterd, zijn Comets moesten er bij staan, anders was er geen link naar lucht- of ruimtevaart.
  • * De exacte titel van het Led Zeppelin-fragment werd door niemand ingevuld. Spek en Bonen vulde "Fly By Night" in, wat dan wel fonetisch niet correct is, ze wisten de klepel wel hangen. Bovendien kwam "Fly By Night" nergens in het afgespeelde fragment voor, wat de kans op een wilde gok aardig reduceerde. Toch wisten (en weten) we (nog steeds) niet goed wat hier de juiste beslissing is. Zij kregen het punt ter plekke niet.
  • * Bij de artiestenfoto opnieuw een paar hele mooie gokken gelezen in functie van het thema, zoals daar zijn: Air Traffic, 30 Seconds To Mars, Apollo 440, Rocket From The Crypt, Starflam en The Mars Volta.
  • * De topscore in deze ronde was voor Sympathie Vur Den Duvel, met 31/33.
  • * Opnieuw elf gebuisden, al hadden 4 daarvan 16/33.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Dit alles resulteerde in volgende eindstand:

Positie | Ploeg | Punten (op 430) | %
01. Polkaheer, Rapenbrader, Beutereter & Kaaskop 357 / 83,02%
02. Sympathie Vur Den Duvel 352 / 81,86%
03. Fab 4 348 / 80,93%
04. Holly's from Vlassenbroek 346 / 80,47%
05. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 341 / 79,30%
06. Bellem Brug 328 / 76,28%
07. De Rechte Bananen 325 / 75,58%
08. B-4's 315 / 73,26%
09. Testedoene 305 / 70,93%
10. Is Vic There ? 302 / 70,23%
11. De Scheldevissers 288 / 66,98%
12. Spek en Bonen 284 / 66,05%
13. Wille Is Kunnen 284 / 66,05%
14. Feds Gadget 272 / 63,26%
15. De Flosseklosser 270 / 62,79%
16. Popingers 267 / 62,09%
17. 2 Many Bikers 260 / 60,47%
18. Liquizo 258 / 60,00%
19. Poloclub N°9 246 / 57,21%
20. Zopketel 234 / 54,42%
21. The Blackouts 230 / 53,49%
22. Disorder 227 / 52,79%
23. Gruppo sportivo 226 / 52,56%
24. De Scheve Wusten 204 / 47,44%
25. Adé Cocosjee 200 / 46,51%
26. Watjes Van De Week 190 / 44,19%
27. JD & The Kinky Ballerina's 187 / 43,49%
28. De Soprano's 169 / 39,30%
29. The Golden Oldies 167 / 38,84%
30. Kwistet 163 / 37,91%
31. Decibels 152 / 35,35%
32. Poly & The Sunshine Band 98 / 22,79%
33. De Allerbeste Vrienden Van De Jury 95 / 22,09%
34. De Witte Woede 69 / 16,05%

De schiftingsvraag was voor één positie van belang. Ze luidde: "Hoeveel bezoekers telde het Antwerps Sportpaleis in de periode november 2007 - november 2008, volgens een studie van het Amerikaanse muziekblad Billboard ?".

Het juiste antwoord was 1.239.436 bezoekers. (Bron)

Spek en Bonen vulde 1.565.320 in, Wille Is Kunnen vulde 2.700.001 in, waardoor Spek en Bonen uiteindelijk twaalfde werd.

Eervolle vermelding voor The Blackouts die 1.230.000 invulden :shock: en daarmee het dichtste de juiste oplossing benaderden. :app:



Tot slot nog een paar leuke weetjes:
  • * Het aantal keren dat onterecht Opeth werd vermeld, ligt ruimschoots boven de 100 :mrgreen:
  • * Als ik De Flosseklosser mag geloven, heeft Nonkel Hugo best een aardig muzikaal repertoire bij mekaar gezongen :mrgreen:
  • * Zaalsolo's (uitvoerder OF titel) werden gescoord door Bellem Brug, Fab 4, Disorder, De Allerbeste Vrienden Van De Jury, De Scheve Wusten, Poloclub N°9 en twee halve voor Spek en Bonen met de titels van Led Zeppelin en Brooklyn Bounce die niet helemaal correct waren, maar toch in de buurt lagen
  • * Als we de opgaves met maximaal 3 juiste antwoorden erbij nemen, dan komen daar Polkaheer & Co, Feds Gadget, Sympathie Vur Den Duvel, De Rechte Bananen, Kwistet, JPJ&SG, Is Vic There ?, B-4's, The Blackouts, JD & The Kinky Ballerina's, Wille Is Kunnen, Gruppo Sportivo, 2 Many Bikers, Testedoene en De Flosseklosser bij. In dit lijstje worden 22 van de 34 deelnemers vermeld, wat inhoudt dat ruw geschat 2/3de van de zaal op minstens één fragment, foto of hoes een bijzonder sterke prestatie leverde. In dit lijstje staan (sub)toppers uit het circuit, middenmotors uit het circuit, gelegenheidsteams die een sterke uitslag behaalden, en ploegen uit de onderste regionen van de klassering.
    Voor mij persoonlijk geeft dit een grote voldoening, er zat voor vrijwel iedereen toch iets speciaals in.

    Als we de opgaves met maximaal 6 juiste oplossingen erbij nemen (wat nog steeds minder dan 20% van de zaal is), dan wordt quasi elke ploeg hier vermeld!
  • * Er rest mij nog iedereen te bedanken voor de aanwezigheid en de positieve commentaren (die echt wel deugd doen, ik had iets mindere feedback verwacht, cfr. mijn eerste post in deze topic). Hopelijk volgend jaar een tweede editie, al zal het woord "quiz" minstens tot zaterdag niet meer vallen bij de Espen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Schalckske op wo 25 mar 2009, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Tot slot heb ik voor de top 5 nog eens de som gemaakt van de 3 categorieën die op geen of niet veel andere quizzen voorkomen: Kuile, Ntwadarter, Klassiek (in die volgorde)

Polkaheer en Co: 10, 7,9 (som = 26)
Sympathie Vur Den Duvel: 8, 5, 13 (som = 26)
Fab 4: 7, 4, 11 (som = 22)
Holly's From Vlassenbroek: 8, 6, 11 (som = 25)
JPJ&SG: 9, 6, 13 (som = 28)

Deze eigen accenten hebben dus wel een minieme rol gespeeld, maar zorgden zeker niet voor DE beslissing aan de top. Ook voor de "Ons Goeste"-ronde kwamen we tot die conclusie, wat toch voor enige opluchting zorgt. Ik kan me voorstellen dat niemand een quiz graag had verloren door een fantasietje van de organisatoren.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Schalckske schreef:11) Ons Goeste


17. (Fridtjof) Opeth (13) - The Lotus Eater (0)
Had een week of 2 voordien op Stubru in het metalprogramma op maandag live fragmenten gehoord van het optreden van Opeth met daarbij het 'bekendere' nummer Lotus Eaters volgens Laurens Custers (of wie presenteert da programma). Ik dacht bij mezelf nog die titel ga ik onthouden, maar helaas :?
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door berwt »

Over de eerste 2 leuke weetjes:
* Wij hebben een 3-tal keer Opeth gegokt en waar het moest zetten we dan Dimmu Borger (of hoe heten die ook alweer?).
* Wanneer we niet gokten Opeth of Dimmu Borgir werd het idd meestal Nonkel Hugo, ja. Hij intrigeert ons mateloos moet je weten. :oops: :wink:

Laat me nog afsluiten met een :app: voor de leuke analyse ook.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rubby »

Superanalyse gasten :thumb2:
Zo kan ik toch nog een beetje meegenieten van een quiz die ik helaas moest missen :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rubby »

berwt schreef:* Wanneer we niet gokten Opeth of Dimmu Borgir werd het idd meestal Nonkel Hugo, ja. Hij intrigeert ons mateloos moet je weten. :oops: :wink:
:think: hmm , ik moet hem hierover toch eens aanspreken geloof ik :lol:
Plaats reactie