1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Johny Guitar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 19:34
Locatie: RUISELEDE/POPINGERS

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Johny Guitar »

Ook wij van de PopINGers zijn vol lof over jullie eersteling. Prachtige quiz! Wij behoren niet onmiddellijk tot de topquizers maar hebben ons heel goed geamuseerd gisterenavond.
Er was duidelijk voor elk wat wils en ik denk niet dat er één muziekliefhebber naar huis gegaan is zonder een pak fragmenten juist geraden te hebben. Ook bij de fragmenten waar we niet onmiddellijk een naam konden op plakken hadden we toch veel "het Ah-ja gevoel" bij het horen van titel en uitvoerder. En zo leren we constant bij. Voor inhoud dus een dikke 9 op 10!
De zaal was ruim, de klank was goed en de fragmenten duidelijk. Ik vind het persoonlijk ook heel interessant om op het einde van de quiz alle juiste antwoorden op papier mee te krijgen (mag eventueel ook per e-mail). Op die manier hebben we een duidelijke feed-back.
Organisatorisch dus ook een 8 op 10!
Kortom, beste 4 Schelln Espe, het was een uitstekende quiz! Wij zijn gekomen omdat wij in de rangschikking bij andere quizen altijd in jullie buurt eindigen en jullie hebben ons niet ontgoocheld!
Bedankt voor de leuke, toffe avond!!
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door francis »

FrancisGTH schreef:
Rushian schreef:
francis schreef: Wij denken er zelf ook al een tijdje aan om eens een muziekquiz te organiseren, maar verdorie, jullie leggen de lat voor een eersteling wel erg hoog!
Proficiat en tot volgend jaar! :app:

Francis,
Als jullie van een quiz bevallen komen wij van B-4s met de suikerbonen. Op 1 voorwaarde. Je steekt er een ronde intro's in en FGTH's "Welcome to the pleasure dome" (maxisingle) moet er bij. Afgesproken?

Patrick.

p.s. ben eigenlijk wel blij dat we mekaar langs deze weg opnieuw ontmoet hebben.


Dag Patrick,
Correcte ploeg, verkeerde Francis... :wink:

p.s. : insgelijks !

FrancisGTH
Ik dacht al zoiets :wink:
Maar goed, ik onthoud twee zaken: Patrick komt naar onze eersteling (als die er ooit komt) en onze ploeggenoot Francis is vanaf nu ook online!
:banana:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

Schalckske schreef:...
Eerst en vooral de moeilijkheidsgraad. Op zich valt elf gebuisden vrij goed mee, gezien er toch vrij veel gelegenheidsteams mee deden. Maar de scores lagen toch over het algemeen lager dan verwacht. En als je op de affiche zegt: "ook voor gelegenheidsploegen", dan vind ik persoonlijk dat we niet geheel geslaagd zijn. ...
Intussen heb ik wel geleerd dat moeilijkheidsgraad voor gelegenheidsploegen zeer subjectief is.

Er zijn enerzijds ploegen die blijkbaar echt alleen komen om wat samen te zijn, iets te drinken, en af en toe iets opschrijven wat tot hun hilariteit nog juist blijkt te zijn ook. Ik vermoed dat de laatst geklasseerden gisteren onder die categorie vielen, want die scoorden toch ongelooflijk weinig punten. Zelfs met een weggeversquiz haal je die wellicht nooit boven de 50 %...?
Enfin, wie zal zeggen dat zij zich niet amuseerden? Als ze bleven tot het einde zal het hen wel niet tegengegaan zijn, zeker?

Anderzijds voelen minder geoefende muziekquizzers zich volgens mij niet echt bij de neus genomen op een quiz waarbij heel veel fragmenten overbekend in de oren klinken (en ja, dat hén je met eurodance zeker...), maar waar ze helemaal niet meer kunnen op komen wie dat nu ook alweer kweelde. Bij de bekendmaking van de juiste antwoorden volgt er dan meestal een "aha-Erlebnis", een (h)erkenning of een "dzju, dat moesten we toch geweten hebben". Moeilijk? Ja, maar het wordt vlugger als haalbaar en aanvaardbaar aangevoeld dan bij een quiz waar de fragmenten zelden airplay kregen op de radio, of die nu door de kenners (al dan niet terecht) tot "klassiekers" werden gebombardeerd of niet.

Uiteraard zal de herinnering van de gelegenheidsploegen één jaar later leren of die theorieën kloppen... Komen ze terug, dan zat je toch goed. Blijven ze weg, dan is er inderdaad een lat te hoog gelegd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

Schalckske schreef: ...Verder ook vrij veel klachten ontvangen (die wel allemaal met de glimlach werden behandeld), maar tmoet zijn dat er toch geregeld gemist is van onzentwege...
Veel liever een quiz waarop duidelijk voelbaar is dat er met klachten rekening wordt gehouden, want dat geeft aan dat de jury menselijk is en dat ook toegeeft (missen is menselijk). Al moet ik toegeven dat de opvallend actieve feedback op die klachten uitnodigt om bij de minste twijfel óók maar een bedenking op te schrijven of aan de jurytafel te gaan staan.
Zelfs wij deden dat een keer terwijl we zelf in de fout gingen... :oops: Blijken ook wij "mensen" te zijn, zeg! :lol:


Een quiz waar je in het duister tast waar die vermeend méér verdiende punten allemaal zijn gebleven, laat immers een wrang gevoel na, zeker als het op 't einde nogal spannend blijkt. Dus zeker geen tegenvaller bij jullie, hoor! :thumb2:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rushian »

FrancisGTH schreef: Dag Patrick,
Correcte ploeg, verkeerde Francis... :wink:

p.s. : insgelijks !

FrancisGTH
Wist niet dat de Francissen bij jullie zo dik gezaaid waren. In ieder geval verwacht ik een quiz van jullie in het najaar :headphones:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Spider Murphy »

Big Banana schreef:Als de verbetenheid en het doorzettingsvermogen van deze schelln espe de voorbije jaren al een aanwijzing mochten zijn voor de kwaliteit van het geleverde werk, dan zijn de verwachtingen gisteren ruimschoots ingevuld. Prachtige zaal, "over the top" PA, zelfs "Jan Thys" speciaal terug uit het graf laten opstaan om de quiz te presenteren. :P Ne welgemeende proficiat.
De Bananen kwamen er gisteren niet echt aan te pas. Zonder Kuifje én Straight was het een beetje pompen of verzuipen. Spider Murphy had gisteren de onmogelijke taak om hen te vervangen en heeft dat uitstekend gedaan. (Klassiek, nederlandstalig,... :thumb2: ) We zaten wel met een enorm GAT na "2000"... en dat heeft ons gisteren de das omgedaan. Prachtige prijzentafel, gewonnen in de tombola en lang niet zo gelachen met jullie olijke presentator. Orgelpunt vond ik toen hij de winnaars ging interviewen. Die mannen hun gezicht was goud waard. Houden die man, hij is gewoon de max! :rofl2:
Merci voor de lovende woorden. Ik had het geluk dat mijn sterktes ook wel deels jullie zwaktes waren. Een weekje cd's uit de jaren 90 (Dance Train, Top Hits) beluisteren heeft ook zijn vruchten afgeworpen. Ice MC, Tokyo Ghetto Pussy, ... zou ik anders nooit meer op gekomen zijn :banana: Toch nog heel wat aha erlebnissen achteraf bij onder andere E-Rotic. Het is een genre dat ik wat zou moeten onderhouden aangezien ik er mee opgegroeid ben, maar wat ben ik na een week die muziek meer dan beu! Met excuses voor de aanhangers van de Espen. :wink:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Devil's answer schreef:
Schalckske schreef:...
Eerst en vooral de moeilijkheidsgraad. Op zich valt elf gebuisden vrij goed mee, gezien er toch vrij veel gelegenheidsteams mee deden. Maar de scores lagen toch over het algemeen lager dan verwacht. En als je op de affiche zegt: "ook voor gelegenheidsploegen", dan vind ik persoonlijk dat we niet geheel geslaagd zijn. ...
Intussen heb ik wel geleerd dat moeilijkheidsgraad voor gelegenheidsploegen zeer subjectief is.

Er zijn enerzijds ploegen die blijkbaar echt alleen komen om wat samen te zijn, iets te drinken, en af en toe iets opschrijven wat tot hun hilariteit nog juist blijkt te zijn ook. Ik vermoed dat de laatst geklasseerden gisteren onder die categorie vielen, want die scoorden toch ongelooflijk weinig punten. Zelfs met een weggeversquiz haal je die wellicht nooit boven de 50 %...?
Enfin, wie zal zeggen dat zij zich niet amuseerden? Als ze bleven tot het einde zal het hen wel niet tegengegaan zijn, zeker?

Anderzijds voelen minder geoefende muziekquizzers zich volgens mij niet echt bij de neus genomen op een quiz waarbij heel veel fragmenten overbekend in de oren klinken (en ja, dat hén je met eurodance zeker...), maar waar ze helemaal niet meer kunnen op komen wie dat nu ook alweer kweelde. Bij de bekendmaking van de juiste antwoorden volgt er dan meestal een "aha-Erlebnis", een (h)erkenning of een "dzju, dat moesten we toch geweten hebben". Moeilijk? Ja, maar het wordt vlugger als haalbaar en aanvaardbaar aangevoeld dan bij een quiz waar de fragmenten zelden airplay kregen op de radio, of die nu door de kenners (al dan niet terecht) tot "klassiekers" werden gebombardeerd of niet.

Uiteraard zal de herinnering van de gelegenheidsploegen één jaar later leren of die theorieën kloppen... Komen ze terug, dan zat je toch goed. Blijven ze weg, dan is er inderdaad een lat te hoog gelegd.
De drie laatste ploegen waren gelegenheidsteams die eigenlijk enkel kwamen om de organisatie te steunen. Het laatste team werd gevormd door de vriendin van Dimi VO, het voorlaatste team door de zus daarvan, en het derdelaatste team waren kennissen/leerkrachten van Kevin, onze presentator. Volgens mij ook moeilijk om dergelijke ploegen meer te laten scoren zonder de spanning van de rest weg te nemen.
Dat staat dan weer in contrast met de Scheve Wusten. Ook een gelegenheidsteam dat volgens mij nooit eerder quizte. Eén van die mensen is leerkracht in de Taborschool in Bellem en bediende de PC op die quiz in Bellem. 't Zijn alle vier gasten waarmee ik in het middelbaar gezeten heb. Die eindigden 24ste, en waren de eerste net gebuisde ploeg (47,4 %). Ik denk dat de Schelln Espe het er heel wat slechter vanaf brachten op hun eerste quiz :mrgreen:

Waar ik wel voldoening van heb, is dat heel veel teams in elkaars buurt lagen. Zelf heb je dat niet zo in de gaten de moment zelf, maar ik denk wel dat er op alle niveaus strijd en spanning was.

Einduitslag zal ik zo dadelijk volledig posten, met de analyse ben ik gisterennacht niet meer klaar geraakt. Die volgt later op de dag.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door peegee »

Ik kan mij alleen maar bij alle anderen aansluiten om te melden: een dikke proficiat. De foutjes, die gij opnoemt, Schalkske, dat is iets waar ge alleen maar van leert en die komen de volgende x vermoedlijk niet meer voor. Ze waren trouwens te verwaarlozen, het was een sublieme organisatie.

Er was vooral nogal wat hilariteit aan onze tafel, omdat we bij 2 fragmenten juist gokten nog voordat het nummer speelde..... De tips waren voldoende (1989, instrumlentaal): "Lily was here" én 2008,outro, 30 sec, mijn gok was de juiste: Gotye, "Learnalilgivinanlovin"

Wij doen volgend jaar weer mee!!

En btw: Schalkske, ik denk dat je niet zo negatief moet doen over jullie kwis van zaterdag, want ik heb op deze site nog niet vaak zoveel positieve reacties gezien als nu over jullie kwis... :app: :app:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door PEKEBO »

Zeer goede startquiz van de espen met ( voor ons toch ) pittige fragmenten.Proficiat aan de organisatie want een 1ste quiz organiseren is niet effident.We zijn tevreden met onze 21ste plaats :lol: .Meer zat er niet in voor ons,daarvoor zijn we nog wat te groen achter onze oren :mrgreen: .

Indien er volgend jaar een 2de editie komt zijn we terug zeker van de partij!
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door berwt »

Ook de Flosseklosser vond het top! Goeie muziek, leuke sfeer met de lichtjes geforceerde maar toch amusante presentator, geen klachten. Ik zie al op tegen onze eerste Flosseklosser-quiz...

Zoals verwacht was het een quiz die ons wel lag. Vandaar onze mooie 15e plaats. Het zal ook wel voor een stuk liggen aan onze persoonlijke 'nonkel' Stefano die wschl op zijn ééntje al goed was voor een 30-tal punten extra; als hij er ene van ons komt vervangen dan staan wij soms toch met verstomming, vooral van zijn snelheid. Dat wij alles juist hadden in de Eurodance-sector is ook volledig zijn verdienste...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:
Rubby schreef:
Rushian schreef: In ieder geval was een 8ste plaats voor ons de hoogst haalbare. We waren zelfs verwonderd voor Testedoene te eindigen.
Maar wel na Bellem Brug :lol: :wink:

Ok, maar Bellem-Brug met 1 of zelfs 2 gastspelers :nono: . En als je Dirk meehebt, dan heb je toch al een streepje voor, niet? Dus B-4s (in originele bezetting) VOOR testedoene :dance: :dance:
Het probleem is dat wij gewoonweg geen originele bezetting hebben :think: :roll:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

De analyse is rond, ik post ze mondjesmaat in de loop van de dag ! Hier alvast de juiste antwoorden en analyse van de openingsronde. Tussen haakjes staat het aantal correct gerekende antwoorden. In rood de quizmastersolo's, in groen de antwoorden die door de ganse zaal geraden werden.
(logisch, want het zullen respectievelijk allemaal nullekes en 34's zijn, maar ik zeg het toch maar voor de slimmeriken onder ons :mrgreen:


1) De Stomme Ronde

01. Brooklyn Bounce (3) - Bass, Beats, Melody (0)
02. The Mama's & The Papa's (27) - California Dreamin' (22)
03. Michael Jackson (34) - Billy Jean (25)
04. New Kids On The Block (29) - Tonight (18)
05. Lordi (32) - Hard Rock Hallelujah (33)
06. Baccara (20) - Yes Sir, I Can Boogie (20)
07. Backstreet Boys (23) - Everybody (Backstreet's Back) (11)
08. Ultravox (24) - Vienna (24)
09. Pussycat Dolls (33) - Stickwitu (7)
10. The Cranberries (30) - Zombie (31)


Opmerkelijk
  • * Deze ronde zat er niet onder dwang in, maar gewoon omdat we't graag doen en er ook vrij goed in zijn. Ze werd helemaal in't begin gelegd opdat niemand met het gevoel naar huis zou gaan dat die vervelende clips op't laatste nippertje voor de beslissing zorgden.
  • * 1ste fragment van de avond leverde al meteen een quizmastersolo op. Aan de jurytafel rees de eerste paniek.
    Juiste uitvoerders waren voor Spek en Bonen, Fab 4, De Scheve Wusten
    Spek en Bonen kwam aardig in de buurt en vulde "Melody" in als titel
  • * Michael Jackson werd door iedereen herkend, Billie Jean was iets minder evident.
  • *Van de ploegen met een topscore, had niemand de titel van de Pussycat Dolls. Deze eer was weggelegd voor Feds Gadget, Polkaheer & co, De Rechte Bananen, De Scheldevissers, Gruppo Sportivo, JD & The Kinky Ballerina's, De Allerbeste Vrienden Van De Jury
  • * Topscore in deze ronde was 17/20 en werd behaald door B-4's, Holly's From Vlassenbroek, Fab 4, Spek en Bonen, Sympathie Vur Den Duvel
  • * Slechts 4 ploegen op 34 waren gebuisd. Opdracht volbracht dus voor ons.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

In totaal waren zeven mixrondes. Deze volgden een vast stramien: 50 | Instrumentaal en Dance | 60 | Stubru | Kuile | 70 | Nederlandstalig | 80 | 50 jaar Motown | Singer-Songwriter | 90 | Ntwadarter | 00 | Klassiek | Eurodance

2) Mixronde 1

01. The Coasters (14) - Yakety Yak (22)
02. Fleetwood Mac (26) - Albatross (27)
03. Chicken Shack (15) - I'd Rather Go Blind (17)
04. The Raconteurs (27) - Steady As She Goes (31)
05. Spinal Tap (12) - Stonehenge (31)
06. Maxine Nightingale (16) - Right Back Where We Started From (21)
07. Philippe Robrecht (26) - Magie (21)
08. Q Lazzarus (2) - Goodbye Horses (2)
09. Marvin Gaye (27) - What's Going On (31)
10. Lily Allen (30) - Alfie (7)
11. Ini Kamoze (22) - Here Comes The Hotstepper (27)
12. Iron Maiden (25) - Paschendale (0)
13. Moby (34) - Lift Me Up (34)
14. Nikolai Rimsky-Korsakov (9) - Flight Of The Bumblebee (19)
15. Captain Jack (28) - Captain Jack (33)
Albumhoes: Genesis (16) - Invisible Touch (10)
Foto: 5ive (19)


Opmerkelijk
  • * De titel van Iron Maiden werd door niemand geraden. Hij werd vermeld in het fragment, maar het was zeker niet evident. Ik had de Bananen verwacht, aangezien zij vorig jaar "Dance Of Death" vroegen van hetzelfde album. De Flosseklosser kwam het dichtst in de buurt, zij gokten op "Dance Of Death"
  • * Iedereen herkende Moby met Lift Me Up
  • * Q Lazzarus is, als soundtrack van Clerks II, één van de lijfliederen van de Espen. Feds Gadget en Polkaheer en Co waren de enigen uit de zaal die dit wisten.
  • *Alfie werd slechts door zeven ploegen geraden: Poly & The Sunshine Band, De Scheve Wusten, Liquizo, Polkaheer & Co, Holly's From Vlassenbroek, JPJ&SG en Fab 4
  • * Topscore in deze ronde was 30/33 en werd behaald door Fab 4
  • * 11 ploegen op 34 waren gebuisd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

In totaal waren drie themarondes voorzien, die allen iets te maken hadden met de datum van de quiz: 21 maart. De lente als thema was iets te cliché, dus hebben we iets verder wikipedia afgeschuimd :mrgreen:
Eerste themaronde stond in het kader van de verjaardag van Ayrton Senna, alles ging hier dus over snelheid in de ruime zin van het woord.

3) Thema 1: Snelheid

01. Crash Test Dummies (32) - Mmm Mmm Mmm Mmm (33)
02. Peewee King (0) - Slow Poke (3)
03. Henk Wijngaard (21) - Met De Vlam In De Pijp (33)
04. Limp Bizkit (33) - Rollin' (33)
05. The Simple Minds (24) - Speed Your Love To Me (16)
06. Fall Out Boy (21) - This Ain't A Scene, It's An Arms Race (11)
07. Speedy J (9) - Pull Over (8)
08. AC/DC (20) - Ride On (12)
09. Tennessee Ernie Ford (11) - Sixteen Tons (23)
10. Editors (30) - The Racing Rats (30)
11. Prefab Sprout (23) - Cars & Girls (25)
12. Bruce Springsteen (34) - Racing In The Street (15)
13. Malcolm McLaren (18) - Buffalo Gals (19)
14. Chicane (11) - Saltwater (12)
15. The Doors (31) - Riders On The Storm (33)
Albumhoes: The Beatles (29) - Help! (24)
Foto: Monza (34)


Opmerkelijk
  • * Niemand wist Peewee King. We wisten natuurlijk op voorhand dat de jaren 50 niet de populairste of makkelijkste categorie ging zijn. Drie ploegen luisterden goed en haalden de exacte titel uit het fragment: Kwistet, De Rechte Bananen en Sympathie Vur Den Duvel. Voor de rest heb ik heel veel varianten gezien, gaande van slow pone tot slow pole en zo verder.
  • * Op de titel van Fall Out Boy werd vrij streng verbeterd. Zeker het tweede stuk van de zin (It's An Arms Race), moest vermeld staan, het ging tenslotte om de snelheidsronde en het was duidelijk hoorbaar
  • * Iedereen herkende de stem van Bruce Springsteen
  • * Iederen herkende Monza
  • * Topscore in deze ronde was 31/33 en werd behaald door Polkaheer & Co. Ze lieten enkel Peewee King liggen. Hun gok op Slow Boat konden we niet goed rekenen
  • * 11 ploegen op 34 waren gebuisd. Al was dat slechts heel nipt voor velen.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

4) Mixronde 2

01. Eileen Barton (1) - If I Knew You Were Coming, I'd Have Baked A Cake (1)
02. Samim (20) - Heater (21)
03. The Fortunes (18) - You've Got Your Troubles (26)
04. Nirvana (33) - All Apologies (28)
05. Weird Al Yankovic (23) - The Complicated Song (8)
06. Cockney Rebel (& Steve Harley) (24) - Sebastian (32)
07. Drs. P (18) - Dodenrit (Troika) (17)
08. Kim Wilde (29) - Cambodia (28)
09. Willie Hutch (0) - I Choose You (10)
10. Leonard Cohen (30) - Famous Blue Raincoat (11)
11. Peter Kingsbery (18) - Only The Very Best (26)
12. Beatallica (3) - A Garage Dayz' Nite (1)
13. Tityo (9) - Come Along (29)
14. Leroy Anderson (6) - The Typewriter (27)
15. Magic Affair (6) - The Omen III (19)
Albumhoes: Talk Talk (14) - It's My Life (7)
Foto: Alannah Myles (14)


Opmerkelijk
  • * Zaalsolo voor Bellem Brug :app: op het jaren 50-fragment van Eileen Barton. We lazen heel dikwijls "Bake A Cake". Dit werd niet goedgerekend, aangezien het juiste en volledige antwoord door minstens één ploeg in de zaal gevonden werd. Lang leve nonkel Hugo waarschijnlijk.
  • * Bij Weird Al Yankovic werd vrij vaak "Constipated" als titel opgeschreven. Ook dit werd niet goedgekeurd. "Complicated" ipv "The Complicated Song" wel.
  • * Niemand herkende Willie Hutch.
  • * We lazen heel dikwijls Metallica ipv Beatallica. De juiste uitvoerder werd gevonden door De Scheve Wusten, JPJ&SG en Poloclub N°9. Deze laatsten scoorden een zaalsolo met de titel.
  • * Is Vic There ?, Bellem Brug, De Rechte Bananen, Sympathie Vur Den Duvel, Polkaheer en Co en Holly's From Vlassenbroek hadden "Leroy Anderson" juist. Fab 4 vulde David Anderson in. Om trouw te blijven aan het reglement dat op alle tafels lag, werd dit niet goedgekeurd, al had voor klassiek misschien toch een uitzondering gemaakt kunnen worden.
  • * Magic Affair werd gevonden door Polkaheer & Co, JPJ&SG, Sympathie Vur Den Duvel, Holly's From Vlassenbroek, Fab 4 en De Flosseklosser.
  • * De titel van de albumhoes werd gevonden door Polkaheer & Co, JPJ&SG, Holly's From Vlassenbroek, Fab 4, De Rechte Bananen, Feds Gadget en 2 Many Bikers..
  • * Topscore in deze ronde was 26/33 en werd behaald door Polkaheer & Co, JPJ&SG en Holly's From Vlassenbroek.
  • * 14 ploegen op 34 waren gebuisd. Deze ronde viel dus toch iets te moeilijk uit, achteraf bekeken.
Plaats reactie