1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

Ja, we worden verwend door de nieuwkomers-organisatoren in het muziekquizcircuit.
Vorige week nog door Dirk Vernaeve & zijn Ladies in Lochristie, deze week genoten de 4 Schelln Espe in Aalter veel “bijval”…

Wie een amateuristische jongezakkenquiz van deze jolige veelquizzers had verwacht, zal raar opgekeken hebben, want amai, deze quiz was er meteen eentje om te koesteren voor een breed (doch misschien wel ervaren) publiek.

Zoals aangekondigd met een tik naar de “Eurodance”-hits of subhits, en zoals verwacht met flink wat harde noten om te kraken (lees hardrock, symphonische rock en wat andere metalen klanken)…
Maar deze accenten verstoorden de indruk van een goed uitgebalanceerde quiz niet. Er waren ook singer-songwriters, kleinkunst, Stubru-Afrekeninghits en zowaar een gepeperde lading ’50, ’60 en ‘70-nummers (waaronder King Crimson, Wishbone Ash, Pink Floyd en Camel) plus een bescheiden opgave “klassieke muziek”.

Qua organisatie ook goed rondgekeken wat er soms bij anderen fout ging, en daarvan geleerd. Schitterend! Presentatie “professioneel” (maar soms er iets over qua entertainment en dus tijdrovend), jury correct en actief inspelend op “puntenklachten”, tussenstanden op scherm regelmatig te zien en laatste puntenreeks persoonlijk aan tafel meegedeeld om “de kroon niet te ontbloten”. Daarbij nog een prijzentafel die vol lag met recente en wat oudere CD’s die nooit als brol konden gecatalogeerd worden. Keuze in klassiekers te over !

Gelegenheidsploegen zullen wel hebben gezweet, want zoveel weggevers zaten er voor hen niet bij.

Verdiende winnaars werden de Polkaheer & co, de te kloppen ploeg in form dit jaar, want ook vrijdag outstanding de beste in de Gr-eighties-quiz.

Ik noteerde (onder voorbehoud) de top 10:

1. Polkaheer... 357 :app: :app: :app:
2. Sympathie vur den Duvel 352
3. Fab4 348
4. The Hollys from Vlassenbroek 346
5. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 341
6. Bellem Brug 328
7. De Rechte Bananen 325
8. B4's 315
9. Testedoene 305
10. Is Vic There? 302
...
(meer dan 30 ploegen)

Met dank aan Guylan van "2 of a kind" om onze zeer waardevolle vierde man (last-minute invaller voor onze André) te willen zijn, dank zij dit forum trouwens...

Schelln Espe, Respect voor jullie eersteling! :app: :app: :app:

Dit was echte Keurslagerij !!! :thumb2:
Yammie!!!
:yummy:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Alweer bedankt voor de mooie woorden Luk, maar ik heb het gevoel dat we ze deze keer niet echt verdienen. Het was naar mijn aanvoelen een opeenstapeling van kleine en minder kleine foutjes.

Eerst en vooral de moeilijkheidsgraad. Op zich valt elf gebuisden vrij goed mee, gezien er toch vrij veel gelegenheidsteams mee deden. Maar de scores lagen toch over het algemeen lager dan verwacht. En als je op de affiche zegt: "ook voor gelegenheidsploegen", dan vind ik persoonlijk dat we niet geheel geslaagd zijn.

Ten tweede de weergave van de tussenstand. Da's een ganse soep geworden. Alles stond perfect op de ene laptop. Excelbestandje, een eenvoudige macro en direct de tussenstand. Dat bestand is echter nooit getest op de laptop die op de beamer werd aangesloten, en er was een klein conflictje tussen een Nederlandstalige en Engelstalige Office. Zelf dan nog oliedom geweest om het verkeerde bestand op te slaan, en dan loopt ge een hele avond achter de feiten (met onder andere een volledig foutieve projectie ergens midden de quiz). De eindrangschikking werd normaal per powerpoint afgerold van laag naar hoog, maar dat bleek praktisch niet haalbaar om op één slide te zetten en leesbaar te zijn voor de achterste plaatsen. Ook dat moest a l'improviste en da's weer niet goed uitgedraaid.
Met het laatste fragment om 00h03 denk ik dat we op een degelijk uur afsloten. Maar door het geimproviseer met de tussenstand, liep de uiteindelijke prijsuitreiking te lang uit.

Voorts veel kleine foutjes: hier en daar eens vergeten om invulbladeren uit te delen, of ze werden niet op tafelnummer uitgedeeld. Hier en daar een typfout in de juiste antwoorden (Magic Affair, Jefferson Airplane, ...) Verder ook vrij veel klachten ontvangen (die wel allemaal met de glimlach werden behandeld), maar tmoet zijn dat er toch geregeld gemist is van onzentwege. Persoonlijk waren wij alle vier tevreden van de muzikale samenstelling, maar kdenk dat dat niet door iedereen in de zaal gesmaakt werd.

Dus al bij al een gemengd gevoel bij mezelf. Ergens was het mss een vergiftigd geschenk om op onze eerste quiz zoveel volk te hebben. Alles moest direct veel sneller gaan, en da's ons niet altijd even goed gelukt, vrees ik.

Soit, nu mijn bed in, dat ik morgen wat fit op't voetbalveld sta. Tegen de vooravond zet ik de eerste analyseresultaten online, alsook een volledige tussenstand en juiste antwoorden.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook bij ons aan tafel was de appreciatie groot voor deze 'eersteling'.
Het was niet meteen wat we hadden verwacht hadden, het was zelfs veel beter :D
Leuke rondes, heel uitgebalanceerd qua genres, decennia én moeilijkheidsgraad.
En de eigenzinnige toets van de Espen zelf dan, we wisten dat het zwaardere werk en de eurodance de 'dada's' van die mannen zijn, en we brachten het er zowaar vrij goed vanaf (uitgezonderd de titels van het zwaardere werk) behalve in de Ons Goeste-reeks waar we het vaak in Keulen hoorden donderen :? .

Wel eens paar keer zwaar gevloekt aan onze tafel (eerste gedacht schrappen om iets anders op te schrijven, iedereen kent het fenomeen wel :roll: ) met als hoogtepunt (voor mezelf dan) het zijproject van Wes Borland met de titel "Duke Lion (fights the terror)" die we bij uitvoerder schreven ipv bij titel, Big Dumb Face kwam helaas niet meer :doh:

Voor de rest ook weinig of niks aan te merken: prima zaal, prima geluid met indrukwekkende boxenkolom aan beide kanten van de zaal, klachten werden correct verwerkt (eventueel met tekst en uitleg), laatste ronde werden de punten persoonlijk meegedeeld, lekkere broodjes met Espe :thumb1: , prima prijzentafel ...

Kortom, :app: :app: :app:

Ook te vermelden, aangename coalitie gisteren met een mooie 4e plaats als gevolg, waar we uiteraard zeer tevreden mee waren :headbang:

Tot de volgende editie !!

Stefan
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rushian »

Jullie hebben mijn opgebeurd na de quiz van B-4s. Nu is het aan mij.

Het is lang geleden dat ik op een gegeven moment dacht: "tiens, is het al gedaan? Was dat al de laatste ronde?". Dus een dikke, dikke proficiat voor deze eerste organisatie :app: :app: :app: .

De quiz was inderdaad niet voor beginnelingen en ik denk zelfs dat ie een stuk moeilijker was dan die van ons. Maar daar moeten derden maar over oordelen. Dit kwam volgens mij door de metal en toestanden en de toch wel zware - en tikkeltje overdreven - eigen keuze: vroeger zondigden we ons daar ook aan, maar we zijn daar van afgestapt. Het is pure egotripperij en niemand heeft daar eigenlijk wat aan. In ieder geval was een 8ste plaats voor ons de hoogst haalbare. We waren zelfs verwonderd voor Testedoene te eindigen.

Dus een zeer gevarieerde en gebalanceerde quiz. Zou je geloven dat ik zelfs meer dan de helft van de CD hoezen herkend heb? Me of all people die CD hoezen haat!! :twisted:

De prijzentafel. CD's :evil: :evil: :evil: en geen melk? Maar het moet gezegd. Er zaten mooie CD's in. Ludwig kon zelfs Vantage Point van dEUS nog meegraaien. Ikzelf koos voor I Robot van The Alan Parsons Project. Ik dacht hier de soundtrack van de gelijknamige film met Will Smith binnengehaald te hebben, maar dat is niet zo hé. :? Neen, een grapje uiteraard. Ben blij met mijn keuze. Rustige symphorock, ideaal om daarbij dit verslagje te schrijven.

Dat jullie veel klachten kregen? Tja, dat moet je zien te vermijden. Wat dat wekt een beetje frustratie op bij de ploegen (vooral wanneer het meermaals gebeurt) en uiteraard ook bij jullie. Maar dat werd telkens op een professionele manier opgelost. Het feit dat jullie 1 keer de antwoordbladen vergeten ronddelen zijn? Komaan, dat maakt het toch plezant. Zoiets wordt toch door alle ploegen met de mantel der liefde gedekt. Niet aan storen.

Dat de puntenaankondiging niet verliep zoals jullie voorzien hadden, stoorde mij in ieder geval niet. We wisten natuurlijk van niet beter. Maar ik weet wat jullie bedoelen. Zo heb ik eens een jaar mij onnozel gezocht hoe ik toch maar de video's via de beamer geprojecteerd kon krijgen. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Vandaar dat ik nu alles tot in het absurde blijf testen tot ik zeker weet dat het OK is.

Ik las dat iemand vond dat jullie alle opmerkingen van andere quizzen goed hebben geanalyseerd en daar naar gehandeld hebben. Ik kan dat alleen maar beamen. Dat jullie de punten van de laatste ronde persoonlijk aan tafel zijn komen meedelen, was inderdaad een goede zaak.

Dus jullie "frustraties" moeten onmiddellijk plaats maken voor TROTS, want dit was echt wel de moeite. Een blijvertje mag ik hopen.


Patrick.
Laatst gewijzigd door Rushian op zo 22 mar 2009, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Jorgen VG »

Jullie zijn te hard voor jezelf hoor... Ik denk dat iedere organisator weet dat er altijd wel ergens iets misloopt. Jullie eerste kwis zal jullie zeker niet achtervolgen als een soort 'pak de poen show'. (maar das van voor jullie tijd waarschijnlijk :wink: ). Het belangrijkste is dat aan het eind van de avond de eindstand correct is en daar vermoed ik toch geen problemen.

Ik kan alleen maar beamen dat ook wij aangenaam verrast waren door de inhoud van jullie kwis. De oude fragmenten waren verdorie zelfs moeilijker dan het recente werk. Waar hebben jullie die kennis opgedaan ? Chapeau :app: . De vele zware metalen waren verwacht en we wisten ook dat we daarover zouden struikelen. Maar er zat zeker voldoende ander spul in om het geheel verteerbaar te houden. Er zijn voldoende kwissen in het land die na een veelvoud van jullie ervaring inhoudelijk niet komen aan wat jullie op een eerste kwis realiseren. De eindbalans is dus absoluut positief... reken ons al maar bij de deelnemers voor nummer twee.

Uiteraard ook een dikke proficiat aan Polkaheer en de bende om een indrukwekkende eindsprint te maken :app: :app: :app: ... Ook Sympathie werd sterker en sterker naar het einde (nog een ronde of vijf en ze waren misschien zelfs gewonnen) :thumb2:

Wij zijn niet ontevreden met brons... al is het natuurlijk vloeken om twee avonden na elkaar snel uit de startblokken te schieten om dan stil te vallen. (de eerste avond heb ik dat natuurlijk zelf niet zo ondervonden :D )

En zeven dikke vloeken voor Big Runga... dat kan en mag ik normaal niet missen... maar 'k deed het dus toch.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Keiem »

Silent Dolphin schreef: Uiteraard ook een dikke proficiat aan Polkaheer en de bende om een indrukwekkende eindsprint te maken :app: :app: :app: ... Ook Sympathie werd sterker en sterker naar het einde (nog een ronde of vijf en ze waren misschien zelfs gewonnen) :thumb2:
Awel, dat voelde ik ook aankomen. Het mocht geen 2 rondes langer meer duren of...
Het was enkele rondes lang erg spannend met Holly's en Fab4 net voor ons, maar toen die een paar steekjes lieten vallen kwam Den Duvel vervaarlijk opzetten. Het las als een spannende Formule-1 wedstrijd.
Het verwonderde me enigzins dat we dan toch plots die voorsprong maakten op Fab4 en Holly's na de erg moeilijke 'Onze Goeste'. Het bleek dus echt voor iedereen pompen of verzuipen en we hebben daar toch enkele broodnodige puntjes kunnen sprokkelen. Persoonlijk was ik zeer te spreken over de Outros/midtro's (altijd leuk en dat zou ik zelf ook in een kwis stoppen), de themarondes rond 21 maart en de clips. En den Duvel hadden duidelijk hun voorzorgen genomen en een clipkenner meegebracht (17/20 dacht ik en wij maar 16 - vervloekte Backstreet Boys, ik wist dat! Waarom vullen we dan Five in?).

Erg leuk en merci aan Peter, Marc en Chris om me erbij te nemen. Drie op drie met hen, dat loopt alvast lekker :dance:
Hopelijk kan ik een volgende keer nog iets meer aanbrengen.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Big Banana »

Als de verbetenheid en het doorzettingsvermogen van deze schelln espe de voorbije jaren al een aanwijzing mochten zijn voor de kwaliteit van het geleverde werk, dan zijn de verwachtingen gisteren ruimschoots ingevuld. Prachtige zaal, "over the top" PA, zelfs "Jan Thys" speciaal terug uit het graf laten opstaan om de quiz te presenteren. :P Ne welgemeende proficiat.
De Bananen kwamen er gisteren niet echt aan te pas. Zonder Kuifje én Straight was het een beetje pompen of verzuipen. Spider Murphy had gisteren de onmogelijke taak om hen te vervangen en heeft dat uitstekend gedaan. (Klassiek, nederlandstalig,... :thumb2: ) We zaten wel met een enorm GAT na "2000"... en dat heeft ons gisteren de das omgedaan. Prachtige prijzentafel, gewonnen in de tombola en lang niet zo gelachen met jullie olijke presentator. Orgelpunt vond ik toen hij de winnaars ging interviewen. Die mannen hun gezicht was goud waard. Houden die man, hij is gewoon de max! :rofl2:
Laatst gewijzigd door Big Banana op zo 22 mar 2009, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door francis »

Ook vanwege Feds Gadget een dikke proficiat met jullie eersteling. De samenstelling van de rondes, de variatie, de moeilijkheidsgraad, de antwoordbladen met foto's, de presentatie, de prijzentafel... Het was er allemaal boenk op. We hebben ons erg goed geamuseerd, en waren al bij al tevreden met onze score.
De zelfkritiek die jullie hier wat hoger hebben, is wat mij betreft detail, en doet geen afbreuk aan de kwaliteit van de quiz die jullie brachten.
Maar inderdaad, de enige minpuntjes die aan onze tafel werden opgemerkt: enerzijds het lange wachten vooraleer er een einduitslag was (mede te wijten aan het eerst moeten afrekenen van alle tafels?) en anderzijds - maar dat is dan werkelijk detail - schuimloze pinten. (volgende keer tapcursus of -training alvorens te starten :wink: )
Maar als dit de enige minpuntjes zijn van een voor de rest perfect georganiseerde muziekquiz (zelfs alle antwoorden op papier meegegeven :thumb2: )
Wij denken er zelf ook al een tijdje aan om eens een muziekquiz te organiseren, maar verdorie, jullie leggen de lat voor een eersteling wel erg hoog!
Proficiat en tot volgend jaar! :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

francis schreef:en anderzijds - maar dat is dan werkelijk detail - schuimloze pinten. (volgende keer tapcursus of -training alvorens te starten :wink: )
Ze slaagden er zelfs in om een Duvel zonder schuim te brengen aan onze tafel...
Daar is mijns inziens meer 'skill' voor nodig dan enen met schuim uit te gieten :rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Tonyvdb »

Zal later deze week nog een uitgebreid verslagje schrijven, maar alvast nu al een dikke proficiat voor deze topquiz, met de (aangekondigde en/of te verwachten) eigen accenten, zonder toegevingen te doen !

Sterk jongens !
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door francis »

En jullie leerden me daar toch een prachtige song kennen!
'k heb me deze morgen onmiddellijk "He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot" van Grandaddy aangeschaft op Itunes.
Wat een song! :thumb1:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rubby »

Rushian schreef: In ieder geval was een 8ste plaats voor ons de hoogst haalbare. We waren zelfs verwonderd voor Testedoene te eindigen.
Maar wel na Bellem Brug :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rushian »

francis schreef: Wij denken er zelf ook al een tijdje aan om eens een muziekquiz te organiseren, maar verdorie, jullie leggen de lat voor een eersteling wel erg hoog!
Proficiat en tot volgend jaar! :app:

Francis,
Als jullie van een quiz bevallen komen wij van B-4s met de suikerbonen. Op 1 voorwaarde. Je steekt er een ronde intro's in en FGTH's "Welcome to the pleasure dome" (maxisingle) moet er bij. Afgesproken?

Patrick.

p.s. ben eigenlijk wel blij dat we mekaar langs deze weg opnieuw ontmoet hebben.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Rushian »

Rubby schreef:
Rushian schreef: In ieder geval was een 8ste plaats voor ons de hoogst haalbare. We waren zelfs verwonderd voor Testedoene te eindigen.
Maar wel na Bellem Brug :lol: :wink:

Ok, maar Bellem-Brug met 1 of zelfs 2 gastspelers :nono: . En als je Dirk meehebt, dan heb je toch al een streepje voor, niet? Dus B-4s (in originele bezetting) VOOR testedoene :dance: :dance:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
FrancisGTH
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 20:23

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door FrancisGTH »

Rushian schreef:
francis schreef: Wij denken er zelf ook al een tijdje aan om eens een muziekquiz te organiseren, maar verdorie, jullie leggen de lat voor een eersteling wel erg hoog!
Proficiat en tot volgend jaar! :app:

Francis,
Als jullie van een quiz bevallen komen wij van B-4s met de suikerbonen. Op 1 voorwaarde. Je steekt er een ronde intro's in en FGTH's "Welcome to the pleasure dome" (maxisingle) moet er bij. Afgesproken?

Patrick.

p.s. ben eigenlijk wel blij dat we mekaar langs deze weg opnieuw ontmoet hebben.


Dag Patrick,
Correcte ploeg, verkeerde Francis... :wink:

p.s. : insgelijks !

FrancisGTH
Plaats reactie