Theorie / andere

peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Theorie / andere

Bericht door peegee »

Chris M schreef:niemand ?

Reena Riot
:clap: :clap:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Theorie / andere

Bericht door Chris M »

De bio van Reena Riot op haar homepage begint met volgende alinea

Met haar muziek bonkt Reena Riot je tegen het trillende voorhoofd, ze hakt je ingewanden in zwevende stukken, en ze jaagt ijzeren vlinders in je buik. Kunnen witte meisjes de blues herdefiniëren, een nieuw maar vertrouwd geluid geven, en tot een genre maken dat ook vandaag tijdeloos blijkt? Ja, dat kunnen ze, zeker als ze Reena Riot heten.

Welke goeie vriend van Fons en zijn familie heeft dit stukje geschreven ?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Theorie / andere

Bericht door peegee »

Chris M schreef:De bio van Reena Riot op haar homepage begint met volgende alinea

Met haar muziek bonkt Reena Riot je tegen het trillende voorhoofd, ze hakt je ingewanden in zwevende stukken, en ze jaagt ijzeren vlinders in je buik. Kunnen witte meisjes de blues herdefiniëren, een nieuw maar vertrouwd geluid geven, en tot een genre maken dat ook vandaag tijdeloos blijkt? Ja, dat kunnen ze, zeker als ze Reena Riot heten.

Welke goeie vriend van Fons en zijn familie heeft dit stukje geschreven ?
Aan de stijl van schrijven denk ik aan een andere stadsgenoot van mij, Herman Brusselmans (?)

Ik kwam die trouwens tegen op een druilerige dag op de laatste Gentse feesten, samen met Eric Van Looy en Kevin Janssens...
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Theorie / andere

Bericht door Chris M »

peegee schreef:
Chris M schreef:De bio van Reena Riot op haar homepage begint met volgende alinea

Met haar muziek bonkt Reena Riot je tegen het trillende voorhoofd, ze hakt je ingewanden in zwevende stukken, en ze jaagt ijzeren vlinders in je buik. Kunnen witte meisjes de blues herdefiniëren, een nieuw maar vertrouwd geluid geven, en tot een genre maken dat ook vandaag tijdeloos blijkt? Ja, dat kunnen ze, zeker als ze Reena Riot heten.

Welke goeie vriend van Fons en zijn familie heeft dit stukje geschreven ?
Aan de stijl van schrijven denk ik aan een andere stadsgenoot van mij, Herman Brusselmans (?)

Ik kwam die trouwens tegen op een druilerige dag op de laatste Gentse feesten, samen met Eric Van Looy en Kevin Janssens...
eigenlijk iets te gemakkelijk, maar inderdaad
Herman was en is de vriend des huizes.
de rest van zijn schrijfsel staat op Naomi's homepage

http://www.reenariot.com/nl/stop-reverse
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Theorie / andere

Bericht door peegee »

Oké, we blijven nog even in dezelfde familie.

Toen ik de papa van Namoi (Reena Riot) Symons heb leren kennen met één van zijn groepjes, nl. K 13 (je weet wel, genoemd naar de psychiatrische afdeling van het UZ in Gent), heb ik ook nog iemand anders wat beter leren kennen uit die groep.

Dingen, die ik o.a. van hem weet, zijn:

- grote fan van Pete Townsend
- zingt (!) zelf liever covers, dan dat hij schrijft ("er zijn al zoveel mooie songs op deze wereld")
- heeft afgelopen 2 jaar op de Gentse Feesten een ode aan Jacques-Brel gebracht.

Tof was om te zien dat, toen ik naar zijn concert vorig jaar op de G.F. ging kijken, hij mij zag en ook direct herkende, alhoewel we elkaar al ruim 25 jaar niet meer gezien hadden ;-)

Over welke persoon heb ik het hier?
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Theorie / andere

Bericht door RutgerG »

peegee schreef:Oké, we blijven nog even in dezelfde familie.

Toen ik de papa van Namoi (Reena Riot) Symons heb leren kennen met één van zijn groepjes, nl. K 13 (je weet wel, genoemd naar de psychiatrische afdeling van het UZ in Gent), heb ik ook nog iemand anders wat beter leren kennen uit die groep.

Dingen, die ik o.a. van hem weet, zijn:

- grote fan van Pete Townsend
- zingt (!) zelf liever covers, dan dat hij schrijft ("er zijn al zoveel mooie songs op deze wereld")
- heeft afgelopen 2 jaar op de Gentse Feesten een ode aan Jacques-Brel gebracht.

Tof was om te zien dat, toen ik naar zijn concert vorig jaar op de G.F. ging kijken, hij mij zag en ook direct herkende, alhoewel we elkaar al ruim 25 jaar niet meer gezien hadden ;-)

Over welke persoon heb ik het hier?
Geen idee of het klopt met de rest van de informatie, maar Patrick Riguelle deed vorig jaar een tournee met covers van Brel dacht ik?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Theorie / andere

Bericht door peegee »

Inderdaad, het gaat over den Patrick :clap: :clap:
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Theorie / andere

Bericht door RutgerG »

Gisteren heb ik tickets gekocht voor het concert van El Vy later dit jaar in de AB.

Vanop de site van de AB:
EL VY is de prestigieuze samenwerking tussen twee unaniem erkende talenten en lievelingen uit de indie- en underground rockscene. EL VY, dat zijn Matt Berninger, artiest, singer-songwriter en het meest bekend als de stem van The National; en X, muzikant, producer, maar bovenal mede-oprichter van Menomena uit de muziekscene van Portland, en sinds 2010 ook de aanstoker van Ramona Falls. De samenwerking betekent overigens helemaal niet dat hun hoofdprojecten op hun einde lopen, want zowel bij The National als Ramona Falls zit nieuw werk al in de pijplijn.

Welke naam moet er op de plaats van de X staan?
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Theorie / andere

Bericht door RutgerG »

Tip: als je -ler achter het gezochte antwoord plaatst, dan bekom je een veel bekendere frontman :)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Theorie / andere

Bericht door Lars »

RutgerG schreef:Tip: als je -ler achter het gezochte antwoord plaatst, dan bekom je een veel bekendere frontman :)

Ene Steven Ty dan ?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Theorie / andere

Bericht door Keiem »

Bobby Ful ?
Paul Wel ?
Bette Mid ?
Steve Mil ?
Frankie Mil ?
Cookie Ding ?
Bonnie Ty ?
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Theorie / andere

Bericht door RutgerG »

Veel goeie gokken, maar de juiste zit er nog niet tussen!
De frontman waar de tip naar moet leiden is wel nog een stuk bekender dan de reeds opgesomende namen ;) De tip heeft ook enkel betrekking op de achternaam trouwens.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Theorie / andere

Bericht door SpeedKing »

Mark Knopf?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Theorie / andere

Bericht door RutgerG »

SpeedKing schreef:Mark Knopf?
Knopf is juist! (Brent Knopf is zijn volledige naam) :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Theorie / andere

Bericht door SpeedKing »

Haha, was eigenlijk een grapje hoor, wou gewoon Keiems poging even aanvullen. Ik zal dan toch maar een nieuwe vraag stellen zeker, hoewel ik het eigenlijk niet wist...

Tijdens de opnames van welke Dire Straits plaat verliet David Knopfler, broer van, de band?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie