B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Keiem »

Gerookt'espe schreef: Ook het remix-onderdeeltje kon mij -mss als enigste in de zaal- echt plezieren.
nope, is ook wel mijn ding, zelfs al kon ik er niet alles van... en in zo'n geval is de uitvoerder toch wel degelijk Faith Evans (Freemasons remix). Dus in theorie moet dat volledig correct zijn voor een punt. Net zoals bij duetten allebei de namen verplicht zijn. Wie een moderne kwis wil geven kan/moet(?) clips en remixen een kans geven. Ik doe zelf ook niets liever dan remixalbums compileren en door elkaar mixen. Dat is de muziek van de jongere generatie, ik ken dan weer geen bal van oudere dingen, maar ik ben niet van mening dat die niet mogen op een kwis.
Rushian schreef:De videoclips blijven sowieso een onderdeel van onze quiz. ZONDER GELUID. Ik heb de laatste 3 edities telkens naar een thema willen werken, omdat dit leuker is dan willekeurig wat clips verzamelen. Te moeilijk blijkbaar.
idd niet simpel, ik probeer dit ook al het ganse jaar nu. Eerst per genre/tijdsgeest, maar ik ben al meer specifieke thema's aan het voorbereiden voor de komende weken.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door celtic601 »

ik dacht echt wel dat we eindelijk van al dat GEZEIK over de prijzen af waren ...
man , man , man toch ....wat enkel belang heeft het nu of je de nieuwe kaizerchiefs of een blok sunlight zeep meebrengt naar huis ???
het gaat toch om te kwissen en je een avondje lekker te amuseren dacht ik ?
dat er idd nog veel "mierezeikerds " in het milieu zitten is weeral naar voor gebracht .
thuis blijven omdat je een pakket melkprodukten krijgt...idioter kan toch niet ???
misschien kun je met deze ingesteldheid idd beter thuisblijven , hand in hand met moeder de vrouw op de zetel , kijkend naar Sissy de keizerin van Oostenrijk ... met een lekker kop warme chocolade melk ... MAAR DAN NIET VAN CAMPINA zekers ??????????????
zeikerds ..zeikerds ..zeikerds ..
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door celtic601 »

vergeef me het teveel gebruik maken van het woordje "ZEIK "
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Keiem »

celtic601 schreef:ik dacht echt wel dat we eindelijk van al dat GEZEIK over de prijzen af waren ...
man , man , man toch ....wat enkel belang heeft het nu of je de nieuwe kaizerchiefs of een blok sunlight zeep meebrengt naar huis ???
het gaat toch om te kwissen en je een avondje lekker te amuseren dacht ik ?
dat er idd nog veel "mierezeikerds " in het milieu zitten is weeral naar voor gebracht .
thuis blijven omdat je een pakket melkprodukten krijgt...idioter kan toch niet ???
misschien kun je met deze ingesteldheid idd beter thuisblijven , hand in hand met moeder de vrouw op de zetel , kijkend naar Sissy de keizerin van Oostenrijk ... met een lekker kop warme chocolade melk ... MAAR DAN NIET VAN CAMPINA zekers ??????????????
zeikerds ..zeikerds ..zeikerds ..
Melkproducten??? Dat verklaart veel, die cd van Yogho speelde echt niet af in mijn cd-speler. Al had ik wel de indruk iets te horen op die walkman van Joyvalle...

Afbeelding
Afbeelding

Nee jongens, mijn vrouw was echt tevreden met de prijs. (ik ook)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
Devil's answer schreef:Wat mij echter nog meer stoorde dan het me reeds vorig jaar tegenvallende effect op de eindstand van de nogal vergezochte videoreeks, was het belang van de remixer van een bepaalde dancehit...

Je moest namelijk naast de uitvoerder ook de "remixer" juist hebben om één punt voor de uitvoerder te verdienen.
:amazed:

Zeg, waar zijn we hier mee bezig?

Enkel ploegen die dan ook de maxx of switch-cd's goed hadden gelezen (of gedownload), konden hier flink scoren.
Wie die "liedekijns" ooit gewoon op de radio hoorde, mocht het vergeten.

:roll:
Hiermee ga ik dan weer deels akkoord en deels niet akkoord Luc.
Het is inderdaad niet logisch dat je de uitvoerder én de remixer van dienst moest juist hebben om aanspraak te kunnen maken op 1 punt. Daar werd aan onze tafel ook over gemord.
Maar het feit dat de remixer niet vernoemd worden op de radio is dan weer helemaal niet waar. De dingen die ik wist van de remixers, was door het gehoord te hebben op Stubru, en zeker niet door het gelezen te hebben op de bovenvermelde cd's.

...



Is ook mijn mening. Het ging hier toch meestal om bekende remixes. "Professional widow" klinkt in de Armand van Helden- remix volledig anders dan het orgineel, en het is een hit geworden in deze versie. Ook "I thought that" wordt bijna alleen in de Boris Dlugoush- mix gespeeld, wegens veel straffer dan de oerversie.

Wel was het wat frustrerend dat je zowel uitvoerder als remixer moest hebben om één punt te halen. Zo konden we waarschijnlijk fluiten naar een puntje voor The Migrants, want na veel hoofdbreken kwamen Kuifje en ik niet verder dan Ben Douglush of zoiets als mixer.
Verder had Kuifje van een bepaald nummer door dat het een Daft punk- mix was, maar daar wisten we dan niet wie de uitvoerder was.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
Rushian schreef:Om een beetje variatie in de quiz te steken (geen foto's, geen CD hoezen en geen theorie), blijven we opteren voor de videoclips zonder muziek (met geluid is het maar al te belachelijk). Ik heb zelfs geen zin om die discussie weer op gang te trekken. Ik heb het gevoel dat het muziekquizcircuit zijn verzadigingspunt heeft bereikt. Iedereen organiseert een quiz en per weekend heb je soms de kans om aan 3 tot 4 quizzen deel te nemen.
...

Mbt de clips wou ik toch het volgende kwijt. Het moge duidelijk zijn dat de bananen geen fans zijn. Met 4/20 zagen wij de laatste kans op een podiumplaats hiermee aan onze neus voorbij gaan. Persoonlijk vind ik het ook discriminatie. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en de tijd om al die clips de bekijken. Beluisteren is wat anders, je kan ondertussen ook wat anders doen. :headphones: Mocht het beperkt blijven tot Live-optredens of fragmenten waar je ook de band kan herkennen, zou ik het nog kunnen appreciëren. Of het projecteren van grappige of sensuele clips met de muziek erbovenop voor de ambiance... OK. Maar dit gisteren was er over, sorry. :protest:

Bij keuze tussen meerdere quizzen op dezelfde datum zullen wij in het vervolg dan ook de voorkeur geven aan quizzen zonder horror-moment.
Misschien moet er op de flyer in het vervolg vermeld staan of er clips zullen worden geprojecteerd. Zo kan ieder vrij beslissen waar hij best aan deelneemt.

Spreek vooral voor jezelf.

Ik ga daar echt niet voor wegblijven hoor. :mrgreen: :mrgreen:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Jorgen VG »

Devil's answer schreef: Ik had het niet zo begrepen op de tweeledige "uitvoerder + remixer"-vereiste om een punt binnen te halen.
Drie punten voor deze fragmenten had een mogelijkheid geweest...
Maar kan je daar dan niet heel ver in gaan ?
Luther Vandross & Mariah Carey -> 2 punten
Bob Marley & The Wailers -> 2 punten
Nas featuring Lauryn Hill -> 2 punten
(een paar voorbeelden van fragmenten, die er gisteren inzaten)

Ik volg Keiem als hij zegt dat remixers deel zijn gaan uitmaken van de moderne muziekcultuur.
Is het niet denigrerend naar bijvoorbeeld Armand Van Helden toe om 'Professional Widow' (in de hitversie) een nummer van Tori Amos te noemen ? Uiteindelijk werd in dat nummer maar één acapella lijn van haar oorspronkelijke nummer weerhouden. Hetzelfde toch ook voor een 'Mesmerized' van Faith Evans in de Freemasons remix. Het orgineel is behoorlijk slaapverwekkend; dankzij de Freemasons is het nog 'iets' geworden. En zo is de lijst ook eindeloos.

En hoe zit het met al de featurings tegenwoordig ? Waar vroeger '&' gebruikt werd is dat nu 'featuring'... op kwissen is het missen van de '&' gelijk aan 0 punten, maar het neerpennen van de featuring hoeft niet. Ook niet consequent, toch ... ?

Voor 'White Lines' zou er nooit een punt uitgekeer worden als enkel Grandmaster Flash wordt geantwoord; waarom is dan Coldplay wel correct zonder Jay Z voor 'Lost +' ?

Ach, zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan natuurlijk... en de kans dat er ooit een mondiale consensus muziekkwissen komt lijkt me... euh ... redelijk nihil :)

Waarschijnlijk was gisteren de pil bitter, vandaag nog een beetje zwaar op de maag en tegen woensdag verteerd, zodat zaterdag een nieuw menu kan veroberd worden. En volgend jaar is iedereen toch benieuwd wat er anders is dan het jaar voorheen, not ?
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
Big Banana schreef:
Rushian schreef:Om een beetje variatie in de quiz te steken (geen foto's, geen CD hoezen en geen theorie), blijven we opteren voor de videoclips zonder muziek (met geluid is het maar al te belachelijk). Ik heb zelfs geen zin om die discussie weer op gang te trekken. Ik heb het gevoel dat het muziekquizcircuit zijn verzadigingspunt heeft bereikt. Iedereen organiseert een quiz en per weekend heb je soms de kans om aan 3 tot 4 quizzen deel te nemen.
...

Mbt de clips wou ik toch het volgende kwijt. Het moge duidelijk zijn dat de bananen geen fans zijn. Met 4/20 zagen wij de laatste kans op een podiumplaats hiermee aan onze neus voorbij gaan. Persoonlijk vind ik het ook discriminatie. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en de tijd om al die clips de bekijken. Beluisteren is wat anders, je kan ondertussen ook wat anders doen. :headphones: Mocht het beperkt blijven tot Live-optredens of fragmenten waar je ook de band kan herkennen, zou ik het nog kunnen appreciëren. Of het projecteren van grappige of sensuele clips met de muziek erbovenop voor de ambiance... OK. Maar dit gisteren was er over, sorry. :protest:

Bij keuze tussen meerdere quizzen op dezelfde datum zullen wij in het vervolg dan ook de voorkeur geven aan quizzen zonder horror-moment.
Misschien moet er op de flyer in het vervolg vermeld staan of er clips zullen worden geprojecteerd. Zo kan ieder vrij beslissen waar hij best aan deelneemt.

Spreek vooral voor jezelf.

Ik ga daar echt niet voor wegblijven hoor. :mrgreen: :mrgreen:
Gisteren nochtans andere dingen gehoord....
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:
Big Banana schreef:...

Mbt de clips wou ik toch het volgende kwijt. Het moge duidelijk zijn dat de bananen geen fans zijn. Met 4/20 zagen wij de laatste kans op een podiumplaats hiermee aan onze neus voorbij gaan. Persoonlijk vind ik het ook discriminatie. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en de tijd om al die clips de bekijken. Beluisteren is wat anders, je kan ondertussen ook wat anders doen. :headphones: Mocht het beperkt blijven tot Live-optredens of fragmenten waar je ook de band kan herkennen, zou ik het nog kunnen appreciëren. Of het projecteren van grappige of sensuele clips met de muziek erbovenop voor de ambiance... OK. Maar dit gisteren was er over, sorry. :protest:

Bij keuze tussen meerdere quizzen op dezelfde datum zullen wij in het vervolg dan ook de voorkeur geven aan quizzen zonder horror-moment.
Misschien moet er op de flyer in het vervolg vermeld staan of er clips zullen worden geprojecteerd. Zo kan ieder vrij beslissen waar hij best aan deelneemt.

Spreek vooral voor jezelf.

Ik ga daar echt niet voor wegblijven hoor. :mrgreen: :mrgreen:
Gisteren nochtans andere dingen gehoord....[/quote]




Heb wel es gevloekt over onze score (4/20), maar ga daar nu ook weer niet voor thuis blijven.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rushian »

Keiem schreef: nope, is ook wel mijn ding, zelfs al kon ik er niet alles van... en in zo'n geval is de uitvoerder toch wel degelijk Faith Evans (Freemasons remix). Dus in theorie moet dat volledig correct zijn voor een punt. Net zoals bij duetten allebei de namen verplicht zijn.
Zo had ik het zelfs nog niet bekeken, maar ik vind dat je gelijk hebt. Wanneer ik bij bepaalde nummers vroeg om 2 namen te noteren, werd er nooit gemord. Zelfs niet bij DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince. Dus waarom niet hetzelfde bij een remix. Knappe opmerking.

Trouwens, bij nazicht van de antwoordbladen ik kan zeggen dat heel wat ploegen bij de remixes de punten toch gekregen hebben, ondanks het feit dat de remixer verkeerd of niet ingevuld was. De jury is dus mild geweest.

De voorbeelden om dit te staven zijn legio. Indien gewenst kan ik voor elke "circuitploeg" een voorbeeldje posten hoor.
Maar daar komt dan geen protest tegen. Wel tegen een versie van Pat Boone. Dus een beetje redelijk blijven bij protest graag.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door SepPuKu »

Ik zou me niet mogen moeien want was er zelf niet bij, maar kan het mij niet laten :roll:

Naar mijn mening kan zowat alles op een quiz, maar als je graag de ploegen ziet terugkomen doseer je toch best één en ander. Wie remixte "I thought that", wie zie je hier maar hoor je niet, Shy FX met of zonder T-Power, al dan niet ft. Di, Pras Michele ft. Ol' Dirty Bastard, al dan niet introducing Mya, ... je kan dat allemaal vragen zonder dat er iemand graten in ziet... maar vanaf het moment dat je kenners van een bepaalde niche al te veel bevoordeelt kan je rekenen op kritiek (hier blijkbaar de kenners van remixers en moderne videoclips).

Wat je daarmee aanvangt is dan uiteraard je eigen keuze. Je hebt het recht om je eigen quiz samen te stellen zoals je dat zelf wil, het zou nogal erg zijn. Maar ploegen hebben uiteraard ook het recht om niet meer deel te nemen, dus als daar het schoentje wringt is enige bezinning niet overbodig.

Of dit mechanisme hier speelde of zal spelen in de opkomst (of eerder de ongelukkige datum), daar spreek ik me niet over uit hee. Gewoon een principe dat m.i. meestal wel opgaat.
skyhook1
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 07:19
Locatie: Nevele

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door skyhook1 »

Patrick,
Als het stof zal gaan liggen zijn blijft er een leuke ,gevarieerde quiz staan. :app: :thumb2:
Laat de moed niet zakken ,wij komen volgend jaar terug !( bij ons is het toch elke dag valentijn verdomme)
En over de prijzentafel kunnen we kort zijn ,in de winkel betaal je voor de campina producten inderdaad ong. 30 euro voor :ben al regelmatig met groteren brol naar huis gegaan hoor en 't was ook in de streek.
Bij een volgend stadsbezoek koop je met die uitgespaarde centen 2 cd naar eigen keuze. :)

Voor Wille is kunne was het een spannende strijd met Testedoene (die naast ons zaten ). Deze keer trokken zij aan het langste eind :app: .
De videoronde was ,volgens ons ,te moeilijk wegens bijna geen gezichten in beeld.(en 't waren niet onze favorieten )
btw Hoe lang duurden de fragmenten van de videoronde eigenlijk ? Ze leken me heel kort maar 't kan ook aan ons gelegen hebben ; als je het niet weet zit je er naar te gapen als nen aap naar ne kluit :doh: (Bij ons in Hansbeke was het minimum 1 minuut)
De remixen waren moeilijk maar onzen Dirk en Jan wisten er wel raad mee :thumb2: (eerstgenoemde was trouwens de gehele avond in reuzevorm :app: :app: )
Hij werd zelfs achteraf het hof gemaakt door Testedoene :think: (Het deed me een beetje aan Anderlecht denken ;de toppers van andere ploegen afsnoepen :wink: de onderhandelingen kunnen beginnen )
De jury was zeker mild ,waar wij dachten dat onze titel een onvoldoende zou krijgen hebben we regelmatig er een punt voor gekregen.
Wel vonden we de invulblaadjes aan de kleine kant maar dat lag ook aan het feit dat we dikwijls iets moesten schrappen :D (en het milieu vaart er ook wel bij :thumb2:)

Aan alle heren criticasters : Er kruipt miljaarde veel ,héél veel tijd en energie in om een quiz in elkaar te boksen ,als dan de kritiek ,en vooral de inkomsten tegenvallen (en dat is bij ons en alle andere verenigingen die een quizke organiseren het hoofddoel nietwaar ) dan zakt de moed in de schoenen ;
De quizzen worden steeds moeilijker en schrikken gewone stervelingen alsmaar meer af .(en dan komt de dag dat de circuitploegen eens een andere quizke kiezen en krijg je je zaal niet gevuld...'t zal ons ook nog wel eens overkomen.)

Moesten we de klok kunnen terug draaien hielden we waarschijnlijk het niveau beduidend lager zodat de plaatselijke KWB ,voetbal en andere bridgeclubs nog steeds afkwamen = meer inkomsten minder gezaag.
We moeten ze het nu niet meer vragen hoor!
Een wedstrijdje tussen het Brouwershof ,Den Zoeten, bij Nadine ,in't Bordeelke en de Verloren Hoet zou ongetwijfeld ook leuk zijn . :headbang: ( tooghangen is een andere hobby van mij)

Hoorde iemand beweren als dat er alleen in 't Meetjesland dove videoronde's voorkwamen ( nè dat vind ik raar, daar moet er maar eens iemand een diepgravend onderzoek naar doen )
Het argument dat niet iedereen naar video's kan kijken houd ook geen steek ( van mijn allerliefste vlieg ik ook buiten als ik een house of ander allernieuwste hard core dance nummer door mijn boxen zou jagen ,en gelijk zou ze hebben :wink: )
Ik bedoel maar als je het niet weet is't moeilijk en andersom...
Tot nader order heb ik nog geen verwarming in mijn tuinhuis :wink:

Ik heb geen glazen bol maar ik denk dat er op de duur 2 circuits zullen ontstaan ('t zal ongetwijfeld nu al zo zijn) 1 voor jan met de pet en 1 voor freaks (De groep waar ik soms, na een quiz die me meer op het lijf geschreven is ,ook graag bij hoor !!)
De mannen van Conjeepajee in Hansbeke maken al jaren een algemene quiz die niet op een of ander forum aangekondigd word en steeds voor een volle zaal en dito vermaak :app:
Ander voorbeeld : vrijdag een algemene quiz meegedaan waar de 38e van 44 ploegen nog 75 procent had : ook leuk hoor !!!

Begrijp me niet verkeerd : We zien jullie nog steeds graag komen hoor !
Als muziekliefhebber blijft een uitdaging en prettig een goeie quiz te maken (Liever een uurtje of 50 aan mijnen pc dan naar Thuis en consoorten te moeten gapen)en geeft het voldoening hier op 't forum "bestoeft" te worden maar als 't anders is doet het zeer ...



Voilà ik kom misschien een beetje giftig over maar 't moest er even uit.

Tot de shelln espe quiz..
(iets zegt me dat ze de video ronde ook wel genegen zijn..) :headbang: :thumb2:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rushian »

skyhook1 schreef:Patrick,
Als het stof zal gaan liggen zijn blijft er een leuke ,gevarieerde quiz staan. :app: :thumb2:
Laat de moed niet zakken ,wij komen volgend jaar terug !( bij ons is het toch elke dag valentijn verdomme)
En over de prijzentafel kunnen we kort zijn ,in de winkel betaal je voor de campina producten inderdaad ong. 30 euro voor :ben al regelmatig met groteren brol naar huis gegaan hoor en 't was ook in de streek.
Bij een volgend stadsbezoek koop je met die uitgespaarde centen 2 cd naar eigen keuze. :)

Voorwaar wijze woorden. En bedankt voor de aanmoediging.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door celtic601 »

skyhook1 schreef:Patrick,
Als het stof zal gaan liggen zijn blijft er een leuke ,gevarieerde quiz staan. :app: :thumb2:
Laat de moed niet zakken ,wij komen volgend jaar terug !( bij ons is het toch elke dag valentijn verdomme)
En over de prijzentafel kunnen we kort zijn ,in de winkel betaal je voor de campina producten inderdaad ong. 30 euro voor :ben al regelmatig met groteren brol naar huis gegaan hoor en 't was ook in de streek.
Bij een volgend stadsbezoek koop je met die uitgespaarde centen 2 cd naar eigen keuze. :)

Voor Wille is kunne was het een spannende strijd met Testedoene (die naast ons zaten ). Deze keer trokken zij aan het langste eind :app: .
De videoronde was ,volgens ons ,te moeilijk wegens bijna geen gezichten in beeld.(en 't waren niet onze favorieten )
btw Hoe lang duurden de fragmenten van de videoronde eigenlijk ? Ze leken me heel kort maar 't kan ook aan ons gelegen hebben ; als je het niet weet zit je er naar te gapen als nen aap naar ne kluit :doh: (Bij ons in Hansbeke was het minimum 1 minuut)
De remixen waren moeilijk maar onzen Dirk en Jan wisten er wel raad mee :thumb2: (eerstgenoemde was trouwens de gehele avond in reuzevorm :app: :app: )
Hij werd zelfs achteraf het hof gemaakt door Testedoene :think: (Het deed me een beetje aan Anderlecht denken ;de toppers van andere ploegen afsnoepen :wink: de onderhandelingen kunnen beginnen )
De jury was zeker mild ,waar wij dachten dat onze titel een onvoldoende zou krijgen hebben we regelmatig er een punt voor gekregen.
Wel vonden we de invulblaadjes aan de kleine kant maar dat lag ook aan het feit dat we dikwijls iets moesten schrappen :D (en het milieu vaart er ook wel bij :thumb2:)

Aan alle heren criticasters : Er kruipt miljaarde veel ,héél veel tijd en energie in om een quiz in elkaar te boksen ,als dan de kritiek ,en vooral de inkomsten tegenvallen (en dat is bij ons en alle andere verenigingen die een quizke organiseren het hoofddoel nietwaar ) dan zakt de moed in de schoenen ;
De quizzen worden steeds moeilijker en schrikken gewone stervelingen alsmaar meer af .(en dan komt de dag dat de circuitploegen eens een andere quizke kiezen en krijg je je zaal niet gevuld...'t zal ons ook nog wel eens overkomen.)

Moesten we de klok kunnen terug draaien hielden we waarschijnlijk het niveau beduidend lager zodat de plaatselijke KWB ,voetbal en andere bridgeclubs nog steeds afkwamen = meer inkomsten minder gezaag.
We moeten ze het nu niet meer vragen hoor!
Een wedstrijdje tussen het Brouwershof ,Den Zoeten, bij Nadine ,in't Bordeelke en de Verloren Hoet zou ongetwijfeld ook leuk zijn . :headbang: ( tooghangen is een andere hobby van mij)

Hoorde iemand beweren als dat er alleen in 't Meetjesland dove videoronde's voorkwamen ( nè dat vind ik raar, daar moet er maar eens iemand een diepgravend onderzoek naar doen )
Het argument dat niet iedereen naar video's kan kijken houd ook geen steek ( van mijn allerliefste vlieg ik ook buiten als ik een house of ander allernieuwste hard core dance nummer door mijn boxen zou jagen ,en gelijk zou ze hebben :wink: )
Ik bedoel maar als je het niet weet is't moeilijk en andersom...
Tot nader order heb ik nog geen verwarming in mijn tuinhuis :wink:

Ik heb geen glazen bol maar ik denk dat er op de duur 2 circuits zullen ontstaan ('t zal ongetwijfeld nu al zo zijn) 1 voor jan met de pet en 1 voor freaks (De groep waar ik soms, na een quiz die me meer op het lijf geschreven is ,ook graag bij hoor !!)
De mannen van Conjeepajee in Hansbeke maken al jaren een algemene quiz die niet op een of ander forum aangekondigd word en steeds voor een volle zaal en dito vermaak :app:
Ander voorbeeld : vrijdag een algemene quiz meegedaan waar de 38e van 44 ploegen nog 75 procent had : ook leuk hoor !!!

Begrijp me niet verkeerd : We zien jullie nog steeds graag komen hoor !
Als muziekliefhebber blijft een uitdaging en prettig een goeie quiz te maken (Liever een uurtje of 50 aan mijnen pc dan naar Thuis en consoorten te moeten gapen)en geeft het voldoening hier op 't forum "bestoeft" te worden maar als 't anders is doet het zeer ...



Voilà ik kom misschien een beetje giftig over maar 't moest er even uit.

Tot de shelln espe quiz..
(iets zegt me dat ze de video ronde ook wel genegen zijn..) :headbang: :thumb2:

en voila beste quizvrienden .. de NAGEL OP DE KOP !!!
kan hier enkel maar mee akkoord gaan en onze vriend hier gelijk geven ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door kasenco »

Ikzelf was niet op de quiz, maar als een quizmaster vraagt achter én uitvoerder én remixer om 1 punt te krijgen, is dat zijn goed recht :wink:
Plaats reactie