B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Devils answer »

Uiteraard!
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Erik Vindikook »

Misschien moeten diegenen die een kwis wel goed vonden wat meer van zich laten horen, zodat die paar zageventen wat minder negatieve invloed hebben op onze hobby.

Vandaar : ook wij vonden het opnieuw een uitstekende kwis (zowel inhoudelijk als organisatorisch), met één van de waardevolste en nuttigste prijzentafels van het hele circuit.

De Vindikooks komen volgend jaar terug (kwis of geen kwis).



PS : Vermijd Valentijn (of Kerstmis ;-) en je hebt terug 30+ ploegen, volgens mij.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door rino »

Awel, ik vond het ook een goeie quiz. Voldoende variatie, perfecte organisatie, voorbeeldige jury (geen enkele keer moeten reclameren over punten te kort!), zeer goede presentator en zeker ook een schitterende prijzentafel.
't Zou heel jammer zijn moest deze quiz volgend jaar niet meer georganiseerd worden.

En, inderdaad, ook wij houden helemaal niet van clips, we scoorden er ook heel slecht in (5/20), maar, hey, wie zijn wij om te zeggen dat clips niet in een muziekquiz thuishoren?
En met songs die pas in een remix de radio halen en een hit worden, daar kan je vandaag de dag niet meer aan ontsnappen, whether you like it or not, dus hebben die zeker ook bestaansrecht op een quiz. Alleen hadden de remixers misschien beter een extra punt opgeleverd.

Dé grootste reden voor de teleurstellende opkomst was zeker de ongelukkige Valentijnsdatum. Heb ik zelf ook mogen ondervinden toen ik vrijdag begon rond te bellen om een vervanger te vinden voor de in extremis afgehaakte TonyVdb. De meeste mensen die ik contacteerde hadden Valentijnsplannen...
Laatst gewijzigd door rino op ma 16 feb 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door rino »

oeps, foutje
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:.

...

Tegen Patrick zou ik zeggen, probeer de kritiek positief te benaderen en te schaven aan de weinige pijnpunten. Het zou jammer zijn dat je opgeeft omwille van 1 omstreden ronde.


Volgens mij al even wijze woorden.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door peegee »

Rushian schreef:Mag ik even verduidelijken. Het is niet omwille van de kritiek op 1 of 2 ronden dat er mogelijks geen 10e editie van onze quiz komt.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een verzadigingspunt is bereikt. Er zijn gewoon te veel en te frequent quizzen. En toegegeven, 14 feb. was niet de meest ideale datum, maar we hadden geen andere keuze. Dat we door deze omstandigheden tot 1/2 van het aantal ploegen zijn gezakt in vgl met vorig jaar, steekt enorm. Ik wens langs deze weg dan ook alle, maar dan ook alle ploegen te bedanken die hun vrouw, man, vriend of vriendin hebben kunnen overtuigen dat het een absolute noodzaak was om er in Aalter-Brug bij te zijn.

Mijn laatste bedenkingen bij onze keuze (of eerlijkheidshalve, mijn keuze). De videoclips blijven sowieso een onderdeel van onze quiz. ZONDER GELUID.

We gaan ons dus serieus bezinnen naar volgend jaar toe. Maar op dit moment overweegt het gevoel om eens een sabbatjaar te nemen.

Patrick.
Toffe quiz, Patrick, met leuke muziek, die we elders niet veel meer horen; hetgeen mij het meeste is bijgebleven is natuurlijk "METRON 5" van AZIMOV, zeker omdat we stapsgewijs terug aan het antwoord (en de bijbehorende 2 punten) zijn geraakt; dat geeft voldoening :wink:

Uit de onderstreepte woorden begrijp ik, dat je er over gaat nadenken om hem nog te doen (in tegenstelling tot je eerste woorden: "er komt géén 10e meer" oid....) : ook ik hoop, dat die jubileumeditie er komt.

Wat die verzadiging betreft: dat merken wij nu ook wel; er zijn soms (bvb. op 6 maart) 3 of 4 quizzen tegelijk, waarvan we er eigenlijk geeneen willen missen; vandaar dat ik je opmerking "we hadden geen andere keuze dan de 14e februari" wel terecht vindt, maar dat betekent dus dat afgelopen weekend nog niet verzadigd was. En wat dat betreft: iedereen maakt toch voor zichzelf wel uit naar hoeveel quizzen hij per jaar/week gaat. Des te meer er zijn, des te meer keuze.. En als we vrij zijn op de dag dat jij er terug één geeft (liefst volgend jaar) dan zijn we er terug bij !!!! Wat dat sabbatjaar betreft: dat had ik toch ook al vermeld, niet? Ik doe er dit jaar géén, die ik zelf organiseer, had ik vorig jaar in juni gezegd; daarentegen zijn het er dit jaar 3 geworden (vorige week in Amstelveen, in juni de Kakkerlakken-muziekquiz, ineengestoken door onze Polkaheer. Datum volgt nog... én de 7e november in Mechelen, samen met Danny en Godfrey van the Holly's én Bert De Flosseklosser)

En wat die 14e februari betreft: ik had al laten vallen, dat ik ruzie :violent: had met mijn vrouwtje wegens het feit, dat ik haar op 14 februari thuis liet, maar dat is ruim gecompenseerd nadat ze zag welke prijzen ik mee naar huis mocht nemen..... :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door straight banana »

skyhook1 schreef:

...De videoronde was ,volgens ons ,te moeilijk wegens bijna geen gezichten in beeld.(en 't waren niet onze favorieten )

...


btw Hoe lang duurden de fragmenten van de videoronde eigenlijk ? Ze leken me heel kort maar 't kan ook aan ons gelegen hebben ; als je het niet weet zit je er naar te gapen als nen aap naar ne kluit :doh: ...


...


Wel vonden we de invulblaadjes aan de kleine kant ...


Aan alle heren criticasters : Er kruipt miljaarde veel ,héél veel tijd en energie in om een quiz in elkaar te boksen ,als dan de kritiek ,en vooral de inkomsten tegenvallen (en dat is bij ons en alle andere verenigingen die een quizke organiseren het hoofddoel nietwaar ) dan zakt de moed in de schoenen...



Moesten we de klok kunnen terug draaien hielden we waarschijnlijk het niveau beduidend lager zodat de plaatselijke KWB ,voetbal en andere bridgeclubs nog steeds afkwamen = meer inkomsten minder gezaag.



Als ik je reactie een beetje selectief bekijk kan ik je ook bij de "criticasters" rekenen hoor. En met een beetje slechte wil verwijt ik je zelfs "gezaag". :mrgreen: :mrgreen:

Je reactie in z'n geheel is toch ongeveer dezelfde als die van de anderen: goeie quiz, met hier en daar wel iets waar kan over gediscussieerd worden. Die zogenaamde "criticasters" hebben toch ook al een hoop positieve opmerkingen gemaakt: organisatie vlekkeloos, snelle bediening, we komen zeker terug, goeie gitarist, de overige rondes dik in orde, waardevol prijzenpakket...

Ik wil er zelf nog eentje aan toe voegen: bedankt voor dat schitterende Morning Runner- fragment! :thumb2:

Die kritische bemerkingen zijn overigens meestal niet bedoeld om een quiz af te branden, maar eerder om een organisator op punten te wijzen die eventueel kunnen bijgestuurd worden. Hij kan dan nog altijd zelf beslissen of hij zich er iets van aantrekt.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Devils answer »

straight banana schreef: Die kritische bemerkingen zijn overigens meestal niet bedoeld om een quiz af te branden, maar eerder om een organisator op punten te wijzen die eventueel kunnen bijgestuurd worden. Hij kan dan nog altijd zelf beslissen of hij zich er iets van aantrekt.
:app: Wie echt alle woorden en bijdragen van de zogenaamde criticasters en zageventen eens goed naleest, kan dit enkel maar beamen. :thumb2:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rock Monsieur »

rino schreef:En met songs die pas in een remix de radio halen en een hit worden, daar kan je vandaag de dag niet meer aan ontsnappen, whether you like it or not, dus hebben die zeker ook bestaansrecht op een quiz. Alleen hadden de remixers misschien beter een extra punt opgeleverd.
Verdorie ... en ik was van plan om precies een reeks met remixes op deze manier in onze quiz te steken (met extra punt dus voor de remixer).
Weeral een ronde om te schrappen dus :doh:

Patrick, wat schreef jij 2 jaar geleden op het forum van losflippos bij de bespreking van onze quiz? Great minds think alike :thumb2:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door bart depauw »

Met al dat gekrakeel over stomme videorondes en gemelk over zuivelproducten zouden we 't belangrijkste nog vergeten! Wie heeft er eigenlijk gewonnen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Devils answer »

Een remix :twisted: van Polkaheer en co, featuring Keiem. :wink:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door berwt »

De B4s-quiz 2004 was de alleereerste van de Flosseklosser en sindsdien is die van vorige week de eerste denk ik die we gemist hebben. Wij horen dus bij die afgehaakte helft. Maar niet door niet gesmaakte videorondes, verhoogde moeilijkheid, bederfbare prijzen of Valentijn-verplichtingen. Ik zat gewoon met een trouw zaterdag.

Volgend jaar willen wij er wel weer bij zijn als die er nog komt, want ik vond dit altijd een leuke quiz, mede dankzij zijn originele kantjes. (En nu eventjes de knuppel in het hoenderhok werpen:) ik mis de fastlane bijvoorbeeld, echt waar, vond ik stressy maar plezant.
Mijn meningen over de video- en remixrondes liggen in de lijn van de meesten denk ik: heeft ZEKER bestaansrecht en is zelfs leuk maar pas de moeilijkheid mss wat aan (baseer je wat op scores van voorgaande jaren); Wat de featuring-, &-, vs.-, introducing-, remix-, presents- en andere artiesten betreft: Als er meerdere namen in voorkomen, onder welke vorm ook, kun je dan niet met halve punten gaan werken (of wordt dat te moeilijk voor de jury?)? Dus ook bij duetten bijvoorbeeld. Of anders een derde punt toekennen. Het voelt bij mij ook een beetje frustrerend aan als je de uitvoerder weet maar niet de remixer en dat je er dan geen enkel punt voor krijgt.

Trouwens Patrick, kun je eens onze posities en puntentotaal op het maximum van de edities 2004, 2005, 2008 (2007 geen geweest?) eens doormailen of PM'en of hier zetten? Dat ontbreekt nog in mijn database. Merci!
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rushian »

berwt schreef: Trouwens Patrick, kun je eens onze posities en puntentotaal op het maximum van de edities 2004, 2005, 2008 (2007 geen geweest?) eens doormailen of PM'en of hier zetten? Dat ontbreekt nog in mijn database. Merci!

Berwt, alle uitslagen staan op onze website http://www.b-4s.org
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rushian »

Rock Monsieur schreef: Verdorie ... en ik was van plan om precies een reeks met remixes op deze manier in onze quiz te steken (met extra punt dus voor de remixer).
Weeral een ronde om te schrappen dus :doh:

Patrick, wat schreef jij 2 jaar geleden op het forum van losflippos bij de bespreking van onze quiz? Great minds think alike :thumb2:

Het is nog 5 maanden hé. Ik zou die ronde er toch maar insteken. Ik ben benieuwd hoe ik daarop zou scoren. En je kunt die ronde ook behoorlijk pittig maken. Als je eens ziet wat Marco Passarani, Dave Clarke, Stuart Price, Soulwax, Justice en andere Trentemöller allemaal geremixd hebben, :amazed: Niet te schatten!
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: B4's muziekquiz - Aalter-Brug - 14-02-2009

Bericht door Rushian »

straight banana schreef: Ik wil er zelf nog eentje aan toe voegen: bedankt voor dat schitterende Morning Runner- fragment! :thumb2:
Dat is inderdaad een machtig mooi nummer. Ik zag iemand in jullie team (misschien jij, want ik weet eigenlijk niet wie "straight banana" is) onmiddelllijk opspringen om het antwoord in te fluisteren.
Zelf vond ik dat zelfs het moeilijkste wat er in stak. Het was al een tijd geleden dat ik het nog eens beluisterd had en ik ga eerlijk bekennen dat wanneer dat nummer in de quiz in Bellem had gestoken, ik waarschijnlijk niet op de titel zou gekomen zijn. Eerlijk van mij hé?
Lees eens het verslag op http://www.b-4s.org en bekijk eens wie dat allemaal juist had.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Plaats reactie