Men In Black - Vilvoorde

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Tonyvdb »

Het was door allerlei omstandigheden al jaren geleden dat ik deze quiz nog eens kon meedoen, maar gisteren geraakte ik nog eens in Vilvoorde en er was weinig veranderd : de volgepakte zaal, de fenomenale prijzentafel, de ajuinensoep : ze waren weer allemaal op de afspraak : dit jaar zag ik ook bitterballen op de menukaart : hoera !

De quiz zelf vond ik heel goed, de moeilijkheidsgraad leek mij uitstekend voor het beoogde publiek : geen walk in the park, maar geen zottekesquiz ook niet ... er was blijkbaar uitgebreid gesleuteld aan de verdeling der genres en tijdperken en dat zag je duidelijk en netjes op de antwoordbladen.
Er was volgens mij wel een onevenwicht qua genres, dat er veel pop en rock-achtige dingen passeerden en maar weinig soul, funk, disco, rnb, techno en dance ... maar dat is geen kritiek hé, MIB-gasten, elk zijn meug, elk zijn quiz ... niet elke wielerkoers bestaat uit én een colbeklimming én een kasseistrook én een massaspurt ...

Al kwam die massaspurt er wel puntengewijs ... maar liefst vijf ploegen streden tot de laatste ronde voor de oppergaai en uiteindelijk eindigde Sympathie vd Duvel met een fietslengte : :app:
In hun zog werd middels de fotofinish de volgende top vijf genoteerd :
2. Clement
3. Bananen
4. Starbuk & Friends
5. Scary Monsters
De rest van de uitslag zal van de MIB-ers moeten komen.

onze quiz :
Het was al gebleken, op vorige gelegenheden, dat ik met Rino en Dirk van Starbuk een heel complementair geheel vorm, maar gisteren, voor de occasie niet weinig geruggesteund door mede-JPJ&SG-er Roob, bleken we ook op een super zwaar bezette quiz, die zelfs min of meer als 'niet echt ons ding' zou kunnen worden omschreven, moeiteloos met de allerbesten mee te kunnen ...
Bij deze nog eens bedankt aan Rino, Roob en Dirk voor de aangename avond en het zonder bloedvergieten oplossen van het bitterbalprobleem (vijf bitterballen voor vier quizzers is problemen vragen hé jongens :wink: ) : :thumb1:

Eén kritiek toch : niet te streng verbeteren mannen !
Dat mijn Yakety Sax werd afgekeurd, kan ik, gezien de betekenisverandering, streng maar rechtvaardig verbeterd, aanvaarden : no problemo !
Maar dat het juiste 'The Wild One' (enkelvoud) werd afgekeurd voor het volgens de jury enige juiste 'The Wild OneS', dat vond ik toch heel streng hoor... gelukkig werd na wat gepalaver onze 'The Wild One' toch goedgekeurd !
De prima feedback van onze (vier, waarvan drie terechte) klachten vergult deze pil zelfs helemaal : zelden zo'n uitstekende jury-service ervaren :thumb1:

nog even dit :P
http://www.imdb.com/title/tt0047677/
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door ricardofab4 »

inderdaad een zeer goede quiz die wat betreft organisatie, jury, prijzentafel, bediening, presentatie bij de allerbesten hoort
een dikke pluim voor de mib en tevens ook de wib :thumb2: :thumb1:
dat de quiz inhoudelijk ons niet zo lag bewijst de 11° plaats waar we tevreden mee zijn
elk doet zijn ding zoals Tony prima opmerkte en dat is maar goed ook
proficiat aan sympathy met hun prima overwinning :bow:
als zelfs de videoclips zonder geluid hun niet meer van de overwinning houden ziet het er uit voor de concurrentie

het jaar is zeer goed begonnen :banana: :headbang: :thumb1:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door marc »

Hoe doen die Zwarte Mannen het toch altijd?

A. Zo'n spannende strijd tot stand te brengen...
B. Zo'n verbluffende prijzentafel aan te bieden
C. Zo'n vlekkeloze organisatie neer te zetten


Deze jaaropener bleef dus trouw aan zijn eigen princiepes :app:

Proficiat voor Sympathie vd Duvel, die het met een banddikte haalden voor een opzittend peloton...

En inderdaad, de vragen lagen mooi in het midden tussen overgemakkelijk en vergezocht...

PS. Leuk idee ook om op deze jubilieumeditie een klassementje op te maken van de afgelopen tien jaar. En sterk om dat zo snel te kunnen presenteren. (hoe zou die rangschikking er trouwens qua gemiddeldes uitzien?)
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Elke »

ZO TOF! <-- *Elke enthousiast*

't Was gewoon weer een heel fijne quiz, en ik denk de eerste in enige tijd waarbij we nergens gebuisd waren, wat toch heel straf is voor ons doen - of wat willen zeggen dat de MIB uitstekende smaak hebben, natuurlijk. *kuch*datdoetermijaandenken:nineinchnailshoeza*kuch*

Ik vond de integratie van de theorievragen ook heel fijn, en al vond ik die blues heel moeilijk, ik ben ook altijd blij als er zo eens een genreronde tussen zit die niet gewoon 'hippe nieuwe muziek' of 'oude zakkenmuziek' is (bij wijze van spreken: voor ons is alles van voor '80 kei-oud, natuurlijk).

Ajuinsoep was ook excellent, en hoewel we ergens achteraan bungelden zijn we toch alle vier met een heel goede CD aan de haal kunnen gaan.
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door patrick »

Een uitstekende kwis, zondermeer één van de hoogtepunten van de kalender!
Goede muziek, uitzonderlijke prijzentafel, prima organisatie, lof is aan de orde.
Het opnemen van theorievragen in de rondes vonden wij een zeer goed idee, in veel gevallen gold die vraag nog als extra tip; jammer dat er na de pauze geen tafelrondes meer kwamen, het zou onze uitslag nog positief kunnen beïnvloed hebben.
Proficiat aan de winnaars en de runners-up, gelet op het deelnemersveld meen ik dat deze kwis aanspraak kan maken op de titel van officieus kampioenschap.
Fanfare Heilige Familie
Gebruikersavatar
VITAL
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 14:57
Locatie: Koningslo (Excitable Boys)

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door VITAL »

Een dikke proficiat aan MIB, een vlekkeloze en sympathieke bediening, goede klank, deftige stoelen, lekkere snacks, zeer goede drankkaart, presentatie buiten concurrentie, goede jury met snelle verbetering, een warme zaal, toffen tombola....dit alles wat de details betrof. Veel uitstekende (voor mij onbekende) muziekfragmenten, een kwis die qua structuur zeer mooi in mekaar stak, de juiste moeilijkheidsgraad (niet te makkelijk - niet te moeilijk). Zeer, zeer straffe bezetting, wij hebben gevoeld dat het deelnemersveld dit jaar nog straffer was dan voordien (het was voor ons de achtste deelname). Een ongeloofelijke prijzentafel, we eindigde als 20ste en als je de cd's zag die er nog allemaal lagen, jawadde, hier kunnen nog veel organisatoren van leren. Kortom voorbeeldig en als je het mij vraagt gezien de bezetting en organisatie de term officieus Belgisch Kampioenschap waardig.

The Excitable boys :dance:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
...

De quiz zelf vond ik heel goed, de moeilijkheidsgraad leek mij uitstekend voor het beoogde publiek : geen walk in the park, maar geen zottekesquiz ook niet ... er was blijkbaar uitgebreid gesleuteld aan de verdeling der genres en tijdperken en dat zag je duidelijk en netjes op de antwoordbladen.

... niet elke wielerkoers bestaat uit én een colbeklimming én een kasseistrook én een massaspurt ...

Al kwam die massaspurt er wel puntengewijs ... maar liefst vijf ploegen streden tot de laatste ronde voor de oppergaai en uiteindelijk eindigde Sympathie vd Duvel met een fietslengte : :app:
In hun zog werd middels de fotofinish de volgende top vijf genoteerd :
2. Clement
3. Bananen
4. Starbuk & Friends
5. Scary Monsters


onze quiz :
Het was al gebleken, op vorige gelegenheden, dat ik met Rino en Dirk van Starbuk een heel complementair geheel vorm, maar gisteren, voor de occasie niet weinig geruggesteund door mede-JPJ&SG-er Roob, bleken we ook op een super zwaar bezette quiz, die zelfs min of meer als 'niet echt ons ding' zou kunnen worden omschreven, moeiteloos met de allerbesten mee te kunnen ...

Eén kritiek toch : niet te streng verbeteren mannen !
Dat mijn Yakety Sax werd afgekeurd, kan ik, gezien de betekenisverandering, streng maar rechtvaardig verbeterd, aanvaarden : no problemo !
Maar dat het juiste 'The Wild One' (enkelvoud) werd afgekeurd voor het volgens de jury enige juiste 'The Wild OneS', dat vond ik toch heel streng hoor... gelukkig werd na wat gepalaver onze 'The Wild One' toch goedgekeurd !
De prima feedback van onze (vier, waarvan drie terechte) klachten vergult deze pil zelfs helemaal : zelden zo'n uitstekende jury-service ervaren :thumb1:

Voor één letter verschil iets afkeuren is toch een beetje bedenkelijk en inderdaad, de film heet wel degelijk "The Wild One". Eén van mijn grootste blunders van de avond overigens, ik noteerde "The Only One". :roll: Had misschien beter één Palmke minder gedronken...

Ook wij gingen voor "Yakety Sax" van Boots Randolph, maar daar er geen sax te horen was had ik wel door dat het om een andere versie met een aangepaste titel moest gaan.

Proficat aan Sympathy en Clement die ons in de clipronde het nakijken gaven, waardoor ze de twee hoogste treden van het podium konden bestijgen (bij wijze van spreken dan hé). :app:

Ook mooie prestatie van Starbuk en Scary Monsters, we moesten alles uit de kast halen om jullie achter ons te houden. :thumb1:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook van onzentwege niks dan lof voor deze topquiz.
Prijzentafel om van te smullen, muziekkeuze die heel dicht aansloot bij mijn persoonlijke smaak, bediening ok, vlekkeloze organisatie ...
Kortom :bow: :bow:
Dit was slechts onze 2e deelname in Koningslo, maar ik denk niet dat we nog een editie zullen missen.

Voor onze ploeg was het alweer de theorieronde die ons de das omdeed, anders hadden we nog een plaatsje of 2, 3 hoger kunnen eindigen. Maar 10e met deze bezetting, daar zijn wij uiterst tevreden mee !!!

Hopelijk komt er een analyse van deze quiz, want daar ben ik wel eens benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Devils answer »

Woorden schieten me tekort, want ze staan allemaal al hierboven...
:app: :app: :app: voor zo'n organisatie!

Prachtige quiz met een onwaarschijnlijk scenario voor onze blijkbaar ideaal complementaire ploeg...

Toen we in de laatste klankreeks een voorsprong van 6 punten prijsgaven op de Rechte Bananen, waren we het er reeds over eens: "hoe het hier ook afloopt (de gevreesde video's zonder muziek moesten nog komen), dit herinneren we ons als een erg knappe quizavond" (ook van onszelf, maar vooral van de Men in Black). En dan blijken we nog 18/20 te scoren op die video's... :headbang: :dance: :banana:

Amai, wat een jaarstart ! :twisted:
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 11 jan 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Rubby »

marc schreef:Hoe doen die Zwarte Mannen het toch altijd?
A. Zo'n spannende strijd tot stand te brengen...
B. Zo'n verbluffende prijzentafel aan te bieden
C. Zo'n vlekkeloze organisatie neer te zetten
Hier heb ik dus weinig of niets aan toe te voegen !!!! :thumb1:
Proficiat ook aan Sympathie vur den Duvel :app: :app: :app: knappe overwinning en prima start van het jaar zekers !
Wij van Testedoene hebben (mede dankzij de hulp van Kurt en natuurlijk ook Hendrik) onszelf mss wel overtroffen op deze quiz.
Zelden zo'n quiz gespeeld die mij zo perfect lag en waarbij iedereen op de gepaste moment zijn eigen inbreng aan tafel kon doen :shock:
Het was (denk ik) onze vijfde deelname (vorig jaar waren we er door omstandigheden helaas niet bij) en op een derde plaats een paar jaar terug (met wat sympathieke :twisted: hulp) waarschijnlijk onze beste prestatie.
Ik had hier nog nooit meegedaan, maar noteer nu alvast de datum voor volgend jaar.
Onwaarschijnlijk hoe het in de tussenstand steeds op en neer ging (Luk haalde dit vorig jaar ook reeds aan).
Op bepaald moment "slechts" 12de en toch nog 7de geworden.
Onze knaller was wel de foto en hoezenronde waar we een ongelofelijke 39/40 scoorden (enkel voor de foto van Reo Speedwagon hadden we Judas Priest :doh: , en waar ik Kate Bush tevoorschijn haalde, ik weet het nog altijd niet :D )

PROFICIAT AAN DE MIB :app:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door vinceluka »

Vorig jaar nadat ik de antwoorden van editie 2008 hier op het forum gelezen had,
besloot ik om er bij de volgende editie zeker bij te zijn.

Wel, we waren er met de Scary Monsters met Danny P en SepPuku en Buddy59 die Dimitri (verhinderd door een algemene quiz) uitstekend verving.
We waren er als eerste of tweede aanwezig, moet toch het goede voorbeeld geven met oog op volgende week :wink: , en konden uitgebreid de indrukwekkende prijzentafel bekijken :shock: , noem een TOP CD van 2008 en hij lag ertussen.

Deze quiz had alles wat een quiz nodig heeft. Proficiat aan de MIB-crew :app:
Het spanningselement kun je natuurlijk niet bestellen maar Hitchcock had het niet beter gedaan.
Sympathy die 6 punten los komt van de rest en je denkt de quiz is gespeeld, maar een ronde of 2 later zag er dan weer helemaal anders uit met de Bananen op kop.
Sympathy had echter nog een laatste cartouche in petto en kon het toch nog afmaken
Proficiat mannen :app:.

Ben blij ook eens aan deze klassieker te hebben meegedaan.
1u20 bollen door smogalarm, maar het was het waard
de eerste deelname maar niet de laatste.

En ja sommige genres kwamen niet in het stuk voor (Disco, Funk, Soul, Dance)
maar geen nood volgende week komt er een quiz aan die op dat gebied voor wat tegenwicht
zal zorgen.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Devils answer »

De juiste antwoorden werden inmiddels gemaild vanuit de Men-in-Black-organisatie.
Ik zal ze hier uit het toegezonden excel-blad plakken...
Geen idee of de lay-out iets voorstelt, maar een goede verstaander leest dit wel zoals het bedoeld is... :)

REEKS 1

TITEL UITVOERDER
1 COME ON FEEL THE NOISE QUIET RIOT
2 HEAT WAVE MARTHA REEVES & THE VANDELLAS
GEEF DE NAMEN VAN HET AUTEURSTRIO VAN DEZE EN VELE ANDERE MOTOWN HITS. (BRIAN) HOLLAND, (LAMONT) DOZIER & (EDWARD) HOLLAND
3 IMPRESSION THAT I GET MIGHTY MIGHTY BOSSTONES
4 JUNKYARD BLUES DEEP PURPLE
5 THE BOYS ARE BACK IN TOWN THIN LIZZY
WIE IS FRONTMAN IN DEZE GROEP? PHIL LYNOTT
6 NATURAL BORN BOOGIE HUMBLE PIE
7 POUR SOME SUGAR ON ME DEF LEPPARD
WELK OPVALLEND UITERLIJK KENMERK HEEFT DE DRUMMER VAN DEZE GROEP? HIJ HEEFT MAAR EEN ARM
8 ONE IN TEN UB 40
9 YOU WEAR IT WELL ROD STEWART
10 STRICT MACHINE GOLDFRAPP
GEEF NAAM EN VOORNAAM VAN DE ZANGERES/FRONTVROUW. ALLISON GOLDFRAPP
11 RUBY RED MINTZKOV
12 BLUE HOTEL CHRIS ISAAK
13 NO DIGGITY BLACKSTREET
WELKE DR. RAPT MEE ALS SPECIAL GUEST OP DEZE SONG? DR. DRE
14 KIDS MGMT
15 AGE OF PANIC SENSER
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Devils answer »

REEKS 2

TITEL UITVOERDER
1 GLASS OF CHAMPAGNE SAILOR
2 I WANT CANDY STRANGELOVES
WELKE GROEP HEEFT DEZE SONG GECOVERD EN HAD ER EEN HIT MEE IN 1983? BOW WOW WOW
3 MERCY SEAT NICK CAVE & THE BAD SEEDS
4 BLACK AND GOLD SAM SPARRO
5 STRANGER IN BLUE SUEDE SHOES KEVIN AYERS
UIT WELKE GROEP OPGERICHT IN 1966 (WAARTOE OOK ROBERT WYATT BEHOORDE) KOMT DEZE ARTIEST? SOFT MACHINE
6 CROCODILE WALK JOHN MAYALL
7 HIPPIES BURMA SHAVE
UIT WELK LAND KOMT DEZE GROEP? NEDERLAND
8 WHOLE AGAIN ATOMIC KITTEN
9 KISS ME STEPHEN 'TIN TIN' DUFFY
10 WHAT ELSE IS THERE? RÖYKSOPP
UIT WELKE GROEP KOMT DE GAST-VOCALISTE (TEVENS CO-AUTEUR VAN DEZE SONG)? THE KNIFE
11 SOMETHIN' ELSE EDDIE COCHRAN
12 YOU'RE GORGEOUS BABYBIRD
13 HEY JACK KEROUAC 10,000 MANIACS
GEEF DE NAAM VAN DE FRONTVROUW/ ZANGERES VAN DEZE GROEP. NATHALIE MERCHANT
14 OVERKILL MEN AT WORK
15 WHERE DO WE GO NOW? FREAKY AGE
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Devils answer »

REEKS 3

TITEL UITVOERDER
1 RUMBLE LINK WRAY
2 BABY JUMP MUNGO JERRY
WIE IS FRONTMAN IN DEZE GROEP? RAY DORSET
3 SHEELA-NA-GIG PJ HARVEY
4 AMIGO BLACK SLATE
5 THIS LITTLE GIRL OF MINE GARY U.S. BONDS
WIE IS DE AUTEUR VAN DEZE SONG? BRUCE SPRINGSTEEN
6 WHAT'S A GIRL TO DO? BAT FOR LASHES
7 FATHER OF MINE EVERCLEAR
IN WELK MERK VAN AUTO RIJDT HUN MOEDER? VOLVO DRIVING SOCCER MOM
8 LAUNDROMAT RORY GALLAGHER
9 RUNNIN' WITH THE DEVIL VAN HALEN
10 THE AGE OF THE UNDERSTATEMENT THE LAST SHADOW PUPPETS
UIT WELKE 2 GROEPEN ZIJN ALEX EN MILES AFKOMSTIG? ARCTIC MONKEYS & THE RASCALS
11 GET OFF THE DANDY WARHOLS
12 MONY MONY TOMMY JAMES & THE SHONDELLES
13 RAIN ON TIN SONIC YOUTH
GEEF DE NAAM VAN DE ZANGERES/BASSISTE VAN DEZE GROEP. KIM GORDON
14 LIFE IN ONE DAY HOWARD JONES
15 FUCK HER GENTLY TENACIOUS D.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Men In Black - Vilvoorde

Bericht door Devils answer »

REEKS 4

TITEL UITVOERDER
1 TREAT ME RIGHT PAT BENATAR
2 KEEP A KNOCKIN' EVERLY BROTHERS
GEEF DE VOORNAMEN VAN BEIDE ZANGERS. DON & PHIL
3 ONE CREED
4 HEAVEN IS 10 ZILLION LIGHTYEARS AWAY STEVIE WONDER
5 BRON-Y-AUR-STOMP LED ZEPPELIN
MET WIE NAM DE ZANGER VAN DEZE GROEP EEN DUET-ALBUM OP IN 2007? ALISON KRAUSS
6 BLACK PAPER, BLACK INK CAMDEN
7 BAKER STREET GERRY RAFFERTY
TOT WELKE GROEP BEHOORDE DEZE ARTIEST NET VOOR HIJ SOLO GING? STEALERS WHEEL
8 DON'T FEAR THE REAPER BLUE OYSTER CULT
9 LET ME PAUL REVERE & THE RAIDERS
10 CLOSER NINE INCH NAILS
GEEF DE NAAM VAN HET ENIGE OFFICIËLE GROEPSLID. TRENT REZNOR
11 YOU SPIN ME ROUND DEAD OR ALIVE
12 BOOM BOOM BOOM BOOM JOHN LEE HOOKER
13 OH DARKNESS ADMIRAL FREEBEE
GEEF DE TITEL VAN DE ROMAN WAARUIT DE NAAM VAN DE UITVOERDER WERD ONTLEEND? 'ON THE ROAD' (VAN JACK KEROUAC)
14 NEW DELHI BARBIE BANGKOK
15 BLACK PEARL JAM
Plaats reactie