The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Plaats reactie
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door kasenco »

Uitslag (op 360 punten)

1 Fab 4 - 298 :app: :app: :app: :app: :app:
2 Clement & De Popkenners - 296
3 Interstellar Overdrive - 292
4 Gone But Not Forgotten - 275
5 KVWM-Jeugd - 210
6 Chapeau - 200
7 New Beatles - 198
8 The Planet - 181
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door tequila »

Welke quiz was dit? Ik kan mij niet herinneren hier al iets eerder over gezien te hebben. :roll:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door kasenco »

tequila schreef:Welke quiz was dit? Ik kan mij niet herinneren hier al iets eerder over gezien te hebben. :roll:
Dit was een organisatie van Jackie: hij heeft op een aantal quizzen waaraan hijzelf meedeed flyers uitgedeeld.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door Tonyvdb »

Zeg, Luc, hoe zit het eigenlijk met de quiz van CHarlie ... heb een flyer gezien op Detroit Breakdown ... maar geen mail noch op kalender ... is toch eind januari normaal he?
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door progres »

laatste vrijdag van januari, denk ik
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door bart depauw »

Met deze quiz is de spreekwoordelijke stok in het al even spreekwoordelijke hoenderhok geworpen, en is de polemiek aangaande het al dan niet opnemen van een niet- of nauwelijks aangekondigde quiz in de rangschikking weer opgestart. Vervolg hier
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:Zeg, Luc, hoe zit het eigenlijk met de quiz van CHarlie ... heb een flyer gezien op Detroit Breakdown ... maar geen mail noch op kalender ... is toch eind januari normaal he?
Quiz van Charlie is nummer 35 op de gele kalender, ik ga hem hier niet aankondigen zodat hij niet meetelt voor de ranking.... want de gele kalender, een prachtinitiatief van de mannen van Fab 4, wordt blijkbaar niet meer bekeken. IT'S A SHAME !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door Tonyvdb »

shame shame, als dat al shame is ... waarom wordt hij hier niet aangekondigd eigenlijk?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:shame shame, als dat al shame is ... waarom wordt hij hier niet aangekondigd eigenlijk?
De mannen van Fab 4 steken er al hun tijd in, dus SHAME!
En Charlie komt hier niet op het forum, dus wordt hij niet aangekondigd....

Ikzelf ben tamelijk PISSED omdat Jackie zijn quiz niet meetelt voor de ranking, dat mogen jullie zeker weten. Fab 4 wordt hier een 100% ontnomen in de ranking waar wijzelf ons om deze reden stilaan gaan laten verdwijnen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door Tonyvdb »

voor mijn part mag die quiz wel meetellen hoor,
Misschien voor 2009 duidelijk afspreken met Bart & co., zodat dergelijke discussies kunnen vermeden worden ...

En de kalender van Fab4 heb ik voor de eerste keer in 5 jaar niet (meer) in mijn portefeuille zitten, en dat komt door deze geweldige site en forum ... een kleine shamepje, t.a.v. van de opstellers ervan, wil ik wel aanvaarden dus :?

Zou Charlie of iemand anders best geen thread openen voor zijn quiz ... ik vind het jammer dat die quiz altijd zo weinig ruchtbaarheid krijgt, want het is zeker een goede quiz, altijd iets speciaals, soms valt het eens tegen (qua rode draad of concept dan, niet qua kwaliteit), soms mee ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:voor mijn part mag die quiz wel meetellen hoor,
Misschien voor 2009 duidelijk afspreken met Bart & co., zodat dergelijke discussies kunnen vermeden worden ...

En de kalender van Fab4 heb ik voor de eerste keer in 5 jaar niet (meer) in mijn portefeuille zitten, en dat komt door deze geweldige site en forum ... een kleine shamepje, t.a.v. van de opstellers ervan, wil ik wel aanvaarden dus :?

Zou Charlie of iemand anders best geen thread openen voor zijn quiz ... ik vind het jammer dat die quiz altijd zo weinig ruchtbaarheid krijgt, want het is zeker een goede quiz, altijd iets speciaals, soms valt het eens tegen (qua rode draad of concept dan, niet qua kwaliteit), soms mee ...
omdat gij het zijt, zal ik hem aankondigen zenne
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:shame shame, als dat al shame is ... waarom wordt hij hier niet aangekondigd eigenlijk?
De mannen van Fab 4 steken er al hun tijd in, dus SHAME!
En Charlie komt hier niet op het forum, dus wordt hij niet aangekondigd....

Ikzelf ben tamelijk PISSED omdat Jackie zijn quiz niet meetelt voor de ranking, dat mogen jullie zeker weten. Fab 4 wordt hier een 100% ontnomen in de ranking waar wijzelf ons om deze reden stilaan gaan laten verdwijnen.
Oeps... Dat klinkt niet zo goed.

Ik stel voor dat er wat overleg komt om de meningen over de "ranking" en het al dan niet laten meetellen van quizzen wat dichter bij elkaar te brengen.
Er groeit blijkbaar een kloof tussen de (relatief) jongere generatie die niet is opgegroeid met de inderdaad reeds jaren als gevestigde waarde geldende Fab4-kalender en de oudere (?) quizzers die niet automatisch geneigd zijn om de website te raadplegen.

Maar zoals Bart hierboven reeds aangaf, moeten we daarvoor verhuizen naar die andere thread...

Wat die Ultimate Belgiumquiz betreft, was ik ook verrast dat er nog een plaats vond op 20 december, naast de aangekondigde (maar blijkbaar afgelaste) in Essen, en die van Spaanse Honden in Nood in Bonheiden, waar ik onder andere de afwezigheid van Fab4 merkwaardig vond.
Maar dat wil volgens mij niet zeggen dat die Ultimate Belgiumquiz voor mij niet mocht meetellen.
De schrapping van die dinsdagavondquiz in Gent een paar maanden terug (paar dagen tevoor aangekondigd) kadert wellicht ook in de koerswijziging van Bart en co. Misschien toch eens de krijtlijnen van bij het begin van 2009 goed uittekenen om verder geen ongenoegen te creëren?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: The Ultimate Belgiumquiz - Willebroek 20/12/08

Bericht door Devils answer »

Zie verder op Muziekquizzen Algemeen en Muziekquizranking...

Ik heb mijn antwoord van hierboven daarheen gekopieerd.
Plaats reactie