6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door piet b »

Zoals bij elke aflevering hebben we ons gisteren terug goed geamuseerd in Eine. Een ideale kwis voor gelegenheidsploegen met toch een paar kuitenbijters waarbij de circuit-ploegen zich onderling kunnen onderscheiden. En een indrukwekkende prijzentafel inderdaad.
Wel een beetje de ludieke tussenkomsten van ex-presentator Kevin gemist.
En proficiat aan JPJ&SG met hun zeer sterke prestatie. Combinatie van iets alternatievere muziekgenres en het nagenoeg ontbreken van pre-80 muziek heeft hen geen windeieren gelegd.
Ik denk wel dat de jury er een beetje met de losse pols doorgegaan is naar het einde toe want ook wij (zoals Vlassenbroek ook al aanhaalde) dachten recht te hebben op 5 punten meer dan wat er op het eind-scorebord verscheen.
Afijn, het zal ons niet verhinderen om bij de volgende editie met veel plezier terug te komen.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door progres »

ook ik kan mij aansluiten bij de vorige reacties
normaalgezien heb ik het niet voor 'invul'quizzen maar het enthousiasme van de makers, de sfeer in de zaal, de mooie prijzentafel en de prima samenwerking met de mannen van de monkees (arthritic) maakten de avond geslaagd.
voor herhaling vatbaar!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

Vlassenbroek2000 schreef:en ook doordat de punten van de laatste theoriereeks niet meer werden omgeroepen (met een handvol punten te weinig als gevolg en dus ook een 4 à 5-tal plaatsen in het eindklassement).
Ja, jammer alweer !

Ik denk trouwens dat ook gelegenheidsquizzers in hun onderlinge strijd wel graag weten of ze de juiste punten toebedeeld kregen. Dus dat kan geen excuus zijn...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef:Inderdaad een hele leuke en ontspannende quiz gisteren, waarbij onze prestatie eigenlijk een beetje beneden onze eigen verwachtingen bleef, al hadden we dat deels aan onszelf te danken (met enkele missers van formaat in de theoriereeks) en ook doordat de punten van de laatste theoriereeks niet meer werden omgeroepen (met een handvol punten te weinig als gevolg en dus ook een 4 à 5-tal plaatsen in het eindklassement). Maar aan JPJ&SG was blijkbaar niks te doen gisteren, hoogtestage achter de rug Tony ?? :lol: :lol:

Enige vraag die ik me stel is waarom deze leuke quiz slechts om 21u start en evengoed al om 24u is afgelopen? Enkele ronden extra zou zeker niet misstaan, want uiteindelijk is 98 muziekfragmenten helemaal niet veel hé.

Een puntje van kritiek, maar zoals Luc zei, zal dit in de bovenste deel van de rangschikking weinig invloed hebben gehad. Het lakse optreden van de jury op sommige fragmenten, waarbij verkeerde antwoorden werden juist gerekend:
* Hindu Love Gods <-> Warren Zevon
* George Michael <-> Wham
* Iron Maiden <-> Bruce Dickinson

Omdat de nummers op de best of stonden van beide artiesten, werden beiden goedgekeurd. Wat is de volgende stap , groepsleden opschrijven als je op de uitvoerder niet kan komen en hopen dat ze het goedkeuren??? Neen, dit was 'totally not done' volgens onze bescheiden mening.

Maar dit is slechts detailkritiek op een voor de rest vlekkeloze organisatie en avond gisteren.
Doe zo verder en tot de volgende editie !! :headbang:

Oja, ik vergat het bijna, prijzentafel :shock: :thumb1: :thumb2: :shock:
Dit gaat inderdaad te ver behalve voor het geval van Wham! en George Michael: Careless Whisper staat wel degelijk op het Wham!-album Make It Big, als ik me niet vergis, en is in de USA uitgebracht als Wham! featuring George Michael.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

Wat de discussie over Warren Zevon/Hindu Love Gods betreft hebben jullie gelijk. Het was een bewuste beslissing om Warren Zevon ook goed te keuren vanwege het feit dat Raspberry Beret op een compilatie van hem zou staan, maar achteraf bekeken bleek het misschien niet de juiste beslissing te zijn. Toegegeven: mocht ik een nummer van Tin Machine horen en David Bowie wordt goedgekeurd (omdat er nummers van Tin Machine op een best of van Bowie staan) dan zou ik misschien ook wel eens de wenkbrauwen fronsen. Of daar de hele avond door verschillende personen tot vervelens toe over gemekkerd moest blijven worden is een andere zaak. Bij sommigen leek het alsof dit ene foutje heel de quiz om zeep hielp :roll: Maar goed, deze kritiek is genoteerd en bij de volgende editie zullen we zoiets proberen te vermijden (of expliciet vermelden bij het geluidsfragment dat we beiden zullen goedkeuren).

Wat Careless Whisper betreft, dat is toch niet helemaal dezelfde situatie zoals hierboven iemand schrijft.

Bruce Dickinson/Iron Maiden is nog een andere discussie, beiden hebben "Bring Your Daughter ... To The Slaughter" opgenomen en volgens mijn twee metal-collega's bij vzw Respons is er nauwelijks of geen verschil te horen tussen beide versies. Dan vind ik er niets mis mee om beide goed te keuren. Oorspronkelijk gingen we "Dancing With Myself" ook ergens in de quiz gestopt hebben als luisterfragment. Maar ook hier zouden we zowel Billy Idol als Generation X goedgekeurd hebben omdat beide versies vrijwel identiek klinken ('t zou mij niet verwonderen mocht het zelfs over dezelfde mastertapes gaan maar met een andere eindmix).

Eveneens een fout was om de punten van de tafelreeks niet meer expliciet op het scherm te tonen, al hadden we dit op eenvoudig verzoek natuurlijk wel gedaan. Ik ga nog eens de antwoordbladen overlopen en evt. incorrecte scores op de tafelreeks aanpassen en de aangepaste scores doorgeven voor het klassement hier op het forum. Een en ander is misschien ook misgelopen doordat mijn scorebord/pc-man één uur voor de quiz heeft afgezegd :evil: , er heeft toen snel iemand anders ingesprongen en dat heeft tot een aantal scorbord-foutjes en technische probleempjes geleid, al ben ik blij dat he al bij al nog meviel.

Verder bedankt voor jullie deelname en feedback, we zullen dit zeker meenemen naar de volgende editie!
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door straight banana »

boo-lee schreef:Wat de discussie over Warren Zevon/Hindu Love Gods betreft hebben jullie gelijk. Het was een bewuste beslissing om Warren Zevon ook goed te keuren vanwege het feit dat Raspberry Beret op een compilatie van hem zou staan, maar achteraf bekeken bleek het misschien niet de juiste beslissing te zijn. Toegegeven: mocht ik een nummer van Tin Machine horen en David Bowie wordt goedgekeurd (omdat er nummers van Tin Machine op een best of van Bowie staan) dan zou ik misschien ook wel eens de wenkbrauwen fronsen. Of daar de hele avond door verschillende personen tot vervelens toe over gemekkerd moest blijven worden is een andere zaak. Bij sommigen leek het alsof dit ene foutje heel de quiz om zeep hielp :roll:

Ik had toch de indruk dat de meesten dit een prima quiz vonden, waar enkel een paar dingetjes op aan te merken waren (er zijn trouwens weinig quizzen waarop helemaal niets valt aan op te merken ).
Misschien is het probleem gewoon dat als zowat iedereen je op één fout wijst dat het lijkt alsof men maar blijft mekkeren.

Wij vonden het in alle geval meer dan ok en de filmpjes waren zoals steeds hilarisch! :thumb1: :laughing:
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 28 dec 2008, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door straight banana »

boo-lee schreef:

10 platenhoezen: 20 punten
1 punt per uitvoerder, 1 punt per albumnaam

...

5. The Future Sound Of London – Accelerator

...

Heel straf dat Big Banana dit wist maar heu...
...ik ben er in geslaagd hem hier te overrulen waardoor het geschrapt werd. :banghead:

Nogmaals sorry maatje. :oops:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

straight banana schreef:Misschien is het probleem gewoon dat als zowat iedereen je op een fout wijst dat het lijkt alsof men maar blijft mekkeren.
Dat zou inderdaad wel eens kunnen. Maar al bij al zijn we zelf heel tevreden over onze quiz en zullen de kritiekpuntjes zeker aangepakt worden in de volgende editie :wink:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

De filmpjes staan ondertussen op YouTube (die van vorig jaar staan er ook nog op):

http://www.youtube.com/user/vzwrespons
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door straight banana »

boo-lee schreef:REEKS 9: Around The World (20 punten)
1 punt per uitvoerder, 1 punt per land

1. Emiliana Torrini – Ijsland (nummer: Me And Armini)
2. Laibach – Slovenië (nummer: Geburt Einer Nation)
3. Manu Dibango – Kameroen (nummer: Soul Makossa)
4. Khaled – Algerije (nummer: Didi)
5. Europe – Zweden (nummer: Carrie)
6. Nusrat Fateh Ali Khan – Pakistan (nummer: Musst Musst)
7. Gruppo Sportivo – Nederland (nummer: Beep Beep Love)
8. Daddy Yankee – Puerto Rico (nummer: Gasolina)
9. Rihanna – Barbados (nummer: Don’t Stop The Music)
10. The Tragically Hip – Canada (nummer: Courage)

Eén van mijn favoriete rondes. Enkel die Puerto Ricaan kende ik niet, al de rest stond er op.
Wel blij dat me na enig hoofdbrekens toch nog te binnen schoot dat Manu Dibango uit Kameroen komt.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door Tonyvdb »

Ook bij JPJ&SG werd de landenronde zeer gesmaakt, al overrulede ik Goote met zijn Pakistan (dacht dat ik ergens Afghanistan had gelezen en hield voet bij stuk :doh: ) ... voor Manu Dibango werd getwijfeld tussen Kameroen en Mali en werd jammer genoeg voor het laatste gekozen.
Daddy Yankee hadden we wel (geschrapt uit de 1989-2008-quiz), maar wist niet dat dat een Puertoricaan was, wij hielden het op een Spanjaard ...

Nog drie dingen die ik heb vergeten lof toe te zwaaien :
1. The Stick :thumb1: met als kers op de taart het feit dat hij zijn drumstokjes in de zaal gooide na zijn performance : super !
2. de filmpjes : Boo-Lee als Soeur Sourire : het stond je !
3. de prijzentafel :shock: :thumb1:

En, Boo Lee, zoals door 'Straight Banana' reeds vermeld, het feit dat werkelijk iedereen je aansprak over Warren Zevon en co., kwam waarschijnlijk over alsof het maar dat was dat telde ... maar het is je zeer zeker door iedereen vergeven (ik maak ook op elke Stardustquiz nog wel een (inschattings-)foutje, bijna onvermijdelijk) ...
Ook niet vergeten dat in het heetste van de strijd (tijdens een pauze als de tenoren zich rond de prijzentafel of in het rokershol scharen) soms harde taal wordt gesproken, veel harder dan dat bedoeld wordt ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door rino »

Ook wij vonden het een heel aangename quiz om spelen. Stonden tot aan de pauze netjes in het spoor van de koplopers (4de) maar een desastreuze dance-ronde (9/20 :( ) deed ons wegglijden naar een 10de plaats. Uiteindelijk nog enkele teams ingehaald en 7de geëindigd.
De vele pluspunten zijn al meermaals aangehaald, ééntje echter nog niet: Ename Blond op het menu! :D Daarvoor zou een mens al eens meer naar de kanten van Oudenaarde komen quizzen.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 6° Muziekquiz vzw Respons, 26-12-2008, Oudenaarde

Bericht door rino »

boo-lee schreef: 4. Killing Joke – Pandemonium
Hier zat ik behoorlijk in de buurt met naast Killing Joke als titel "Pneumonia". Dank voor het ruim verbeteren hier. :laughing:
Plaats reactie