1e Hamse Hitmuziekquiz

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

296 op 300 :shock:

Wat had je dan mis eigenlijk, ben ik dan zo eens benieuwd?
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door ricardofab4 »

de beatles :oops:

studio b hadden we verwisseld met calvin harris
beatles ipv chuck berry geschreven
titel van blue cantrel gemist
en nog iets ( vergeten )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

zag er een hele leuke quiz uit, Danny, volgend jaar ben ik er graag eens bij (als voor de elvendertigste keer eens weer iets niet tussenkruipt)

edit : Danny én Godfrey !
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Jorgen VG »

ricardofab4 schreef:de beatles :oops:

studio b hadden we verwisseld met calvin harris
beatles ipv chuck berry geschreven
titel van blue cantrel gemist
en nog iets ( vergeten )
Ray Franky was het vierde gemiste antwoord; wij hadden Will Ferdy staan.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef: Ray Franky was het vierde gemiste antwoord; wij hadden Will Ferdy staan.
toch een geweldig sterke prestatie, Rik !! :thumb1:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door parma espe »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef: Ray Franky was het vierde gemiste antwoord; wij hadden Will Ferdy staan.
toch een geweldig sterke prestatie, Rik !! :thumb1:
Jorgen dus? 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door dendaffe »

:app: voor de organisatie, volgend jaar zijn we er graag terug bij
:shock: en :app: voor Fab 4 (outstanding)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door One good reason »

Allereerst ook m'n welgemeende felicitaties aan de Fab4. Ze bewijzen (als ze nog iets moeten bewijzen uiteraard :wink: ) nogmaals hun kennis en oppermacht bij zulke hitquizzen. Zulke grote kennis is enkel weggelegd voor freaks :lol:
Ook Danny & Godfrey wens ik te danken voor het feit dat ze de "Showbizzsite muziekquiz" (te Mechelen) compleet hebben doen vergeten. Nogmaals bevestiging dat kleine David het dikwijls haalt van de grotere Goliath. Hier waren 3 x minder ploegen aanwezig, maar er was sfeer, fun & zéér goeie muziek aanwezig.
Grootste en aangenaamste verrassing was het feit dat ik met "The Stoned Reasons" toch een mooie 5e stek wist te veroveren. Dit was een instant minute ineengeknutseld ploegske, maar wreed efficiënt en vooral complementair, naarmate de avond vorderde. En hier hebben 3 uiterst sympathieke nieuwe gezichten (wat mij betreft) voor gezorgd. Johan, SepPuKu en Dirk (Di Vinci) hebben me dus zeer aangenaam verrast :app: . Onze groepsnaam zal vermoedelijk in 2009 nog wel ergens verschijnen, wees gerust ... 8) of verwittigd :wink:
Ook de sfeer in onze hoek zat er gisterenavond goed in, met dank aan Fab4 en 4 Schelln Espe. Blijkbaar zit de quizwereld dan toch niet vol met arrogante, verwaande dikke nekken ... zoals er soms onterecht op het forum wordt beweerd.
En uiteraard ben ik op de volgende editie van de Hamse Hitmuziekquiz zeker terug van de partij :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Devils answer »

Ik kan daar weinig aan toevoegen.

De typerende besprekingen hierboven weerspiegelen ook mijn indruk. Inderdaad een prima eerste Hamse hitmuziekquiz die bleek wat die beloofde/ambieerde te zijn. Met vlotte organisatie en gezellige collegiale sfeer :thumb2:.
Extraatje: iedereen kreeg de juiste antwoorden en het finale scoreblad uitgeprint mee.

Felicitaties voor de fenomenabele Fab4 :amazed: en het creatieve team met/rond Danny en Godfrey :app: .

We hebben ons de uiteindelijke keuze tussen drie quizmogelijkheden gisteren niet beklaagd!
Gebruikersavatar
divinci
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 11:56
Locatie: Essen / Stoned

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door divinci »

Ik had niet verwacht dat ik dit jaar nog een keertje aanwezig zou zijn op een muziekquiz in de museumstraat, maar dankzij de uitgestoken hand van One Good Reason, waar ik natuurlijk niet aan kon weerstaan, ben ik hier gisteren terechtgekomen op een quiz die me zeer goed is bevallen. Niet alleen omwille van het muziekgedeelte maar eveneens voor de gezellige en losse sfeer die aanwezig was, waarschijnlijk bevorderd door de muziek die daar aanleiding toe gaf. Dat we, dankzij de serieuze versterking van Sepuku en Johan, ook nog in de top 5 belandde, was een aangename meevaller. Ik heb ondervonden dat elke ploeg 'met' Sepuku sowieso bevorderd wordt tot een topploeg. Volgend jaar zal ik er hopelijk terug bij kunnen zijn.

NB. Ik vroeg me vandaag wel af wat het zou geweest zijn moest deze quiz vandaag zijn doorgegaan.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Maandagmorgen, tijd om ook es wat te posten.

Eerlijk gezegd verwachtte ik me aan een heel persoonlijke invulling van deze hitquiz (met de gebruikelijke accenten van Danny erin) maar uiteindelijk was de spreiding heel gevarieerd (t.t.z. zo gespreid als een hitquiz kan zijn). Het was eerder ontspannen een pint drinken met een aireken erbij en slechts af en toe eens de hersenen pijnigen (en ook af en toe es simpelweg passen), waarschijnlijk de reden waarop het zo relaxed quizzen was. Een frisse playlist van Danny en Godfrey :thumb1:

Ieder op zijn beurt struikelde af en toe eens, met een voortdurend haasje over tussen posities 2-6 als gevolg. Het leek wel de veldcross in Hasselt waar elk om beurt es op zijn smoel schoof en het gaatje moest dichtrijden, terwijl enkel Fab4 fluitend door de modder kliefde :amazed: :app:

Dank aan One Good Reason en Divinci om via dit onvolprezen forum eens tot deze constellatie te komen (bedankt ook aan Jo maar met hem quiz ik wel vaker hee :roll: ). Het liep gesmeerd, hoe platter de hitjes hoe meer ik moest passen maar dan begon One Good Reason zich bv. pas echt in zijn sas te voelen.

Wel stom van mij om ATB en ATC te verwarren en aldus toch nog een podiumplaats te verbrodden :doh: Het kwam hier echt wel op een puntje aan...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door rino »

Ook ik vond het een prima quiz, waarbij we eens niet voor elk fragment onze hersenen moesten pijnigen. Een aangenaam tempo, aangename muziekjes, aangenaam gezelschap aan tafel, kortom een heel aangename quiz dus. Met dank aan gastspeler Vinceluka, die zoals verwacht een sterke aanwinst bleek te zijn. Dat belooft voor de hitquiz in Veurne binnen 2 weken, waar we in dezelfde samenstelling Testedoene zullen proberen van de overwinning te houden...
Na de voorlaatste ronde stonden we 4de met 3 punten achterstand op de 2de en 3 punten voorsprong op de 6de. Het kon dus nog alle kanten uit. Jammer genoeg bleek onze laatste ronde meteen ook onze zwakste (25/30 terwijl alle concurrenten hier 28, 29 of 30/30 scoorden), waardoor we finaal met een 6de plaats moesten tevreden zijn.
De prestatie van Fab4 was werkelijk FE-NO-ME-NAAL. Slechts 4 foutjes op 150 fragmenten van alle mogelijke genres. :amazed:
Wat hier nog niet vermeld werd is de effenaf schitterende prijzentafel. Zelden gezien. :thumb2:

Opvallend aan de quiz was de rode draad die Danny en Godfried er in stopten. Buddy Holly kwam namelijk een aantal keer voorbij (Danny heet niet voor niets Buddy59 hier op 't forum). We hadden de man zelf met "It Doesn't Matter Anymore", we kregen Mud met een cover van zijn "Oh Boy", het fragmentje dat we te horen kregen van "Do You Remember" van Long Tall Ernie was nét dat stukje waar Ernie het over Buddy Holly en "Peggy Sue" heeft en tenslotte kregen we nog Don McLean met "American Pie" waar Don zingt over 'the day that music died' zijnde de dag dat Buddy Holly overleed in een vliegtuigcrash.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door rino »

Zou Godfried zwaar hebben moeten inpraten op Danny om er dit keer niet te veel disco in te stoppen? :) :wink:
Het levenslied en de Vlaamsche zangers werden echter over het hoofd gezien. Wel enkele Nederlandstalige nummers, maar die waren dan eerder bij de kleinkunst te catalogeren.
Een Paul Severs, Willy Sommers, Zangeres Zonder Naam,... hebben allemaal loads of hits gescoord en hadden toch niet misstaan op een hitquiz, me dunkt. No kidding.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Zou Godfried zwaar hebben moeten inpraten op Danny om er dit keer niet te veel disco in te stoppen? :) :wink:
Het levenslied en de Vlaamsche zangers werden echter over het hoofd gezien. Wel enkele Nederlandstalige nummers, maar die waren dan eerder bij de kleinkunst te catalogeren.
Een Paul Severs, Willy Sommers, Zangeres Zonder Naam,... hebben allemaal loads of hits gescoord en hadden toch niet misstaan op een hitquiz, me dunkt. No kidding.
Godfried zou er wel wat Vlaamse schlagers in gestoken hebben, maar Godfrey is waarschijnlijk iets minder fan :mrgreen:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Hamse Hitmuziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Efkes een PM'eke sturen naar Rino om hem te waarschuwen, iemand heeft hier ingelogd op zijn naam... :shock:
Plaats reactie