1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

Ze hadden mijn pijp afgepakt
Ze hadden mijn hoorappareil afgepakt
Maar vooral mijne zakdoek
En dat is spijtig

Komt idd uit 'de nies in de neus'...
en toch dacht ik dat er een nederlandse versie bestond waar Dingenen iets mee te maken heeft, wel helemaal niet zeker.
St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

trouwens Tony, een plaats in de beoogde Top 15 werd ons vooraf een beetje enthousiast genoemd, maar toch niet slecht hé, net op het laatst buiten de Top 10 gevallen...jammer, dat zou heel mooi geweest zijn.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

St. Georges schreef:trouwens Tony, een plaats in de beoogde Top 15 werd ons vooraf een beetje enthousiast genoemd, maar toch niet slecht hé, net op het laatst buiten de Top 10 gevallen...jammer, dat zou heel mooi geweest zijn.
Inderdaad heel sterk én veelzijdig gepresteerd.
Volgend jaar Johan op plat water zetten en ze is binnen, uw top tien-plaats ... :wink:

En breng muziekwinkelman van The Billies maar mee op 31 mei ook, als het past, dat zal al meer zijn 'winkel' zijn dan maandag.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Ik had me ook wel een beetje mispakt op de quiz.
Soms wel een beetje misleid door de posts van Tony zelf op het forum.

BV. Een beetje door bombarderen van kanshebber gedeeltijk gebaseerd op de laatste individuele quiz. Ik was zelf gedeeltelijk 2de's geeindigd op '00 , dus zweeg ik bewust op het forum. Evenals Danny die zijn ploeg niet wou vrijgeven. Ik had dan grotendeels verwacht in diezelfde lijn. Voor de laatste 2 decennia.
Er waren nog redenen, ma dan moet ik weer al Tony zijn posts lezen :p

Het was dus voor mij een tegenvaller om veel typische en vooral enkel herkenbare '90s (housy) hits te horen. Ik had me daar al van het 6de leerjaar wat van afgezworen. :? (De komst van dEUS... ) Dit wilt niet zeggen dat er zoiets niet op een quiz thuishoort.

Vor mij was het toch en verrassingen dat maar 2 ploegen de Titel had van het Pearl jam nummer. Inderdaad een fantastisch nummer (samen met Betterman) En toch op elke Bootleg en de Best of te vinden.
Girls in Hawaii met mak herkent, enkel ja de eerste single die toen 'savonds op Stu Bru werd gedraaid had ik proberen op te schrijven. Cd was men betere koop ooit vo 5€.

Ik kon het niet laten om te reageren op het Blackaliciuos nummer. Ik had het nooit anders geweten. Ik dacht dat mogelijk een punt van belang was voor de top 10 toch te halen. Dus al bij al een goed resultaat (Ik had gehoopt op beter)

Ik weet niet hoe het bij de andere in de zaal was, maar we hadden toch wat problemen met de klank. Op onze plek was het jammer genoeg door het geluid moeilijk om titels of stemmen te vissen. Het was nogal schal?! Anders hadden we vb. Neil Young er zeker uit gehaald. Ik heb spijtig genoeg de hele avond met hoofdpijn gezeten.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Aha Joe Roxy, dat was gij van Blackalicious :lol: ... nee, hoe het nu PRECIES zit daarmee, gaan we nooit weten (of wel eigenlijk: 'Deception part 1 : Don't let money change ya' : zo staat het op de maxisingle), maar we zijn er uit geraakt, dat is het belangrijkste hé ... 8)

En misleid door mijn posts, dan heb je toch niet alles goed gelezen hé : ik heb maar een keer of elvendertig geposts en gemaild dat er veel hits zouden inzitten en dat was ook zo : trouwens zo heel veel house en consoorten zat er nu toch ook weer niet in hé.

edit : niet misleid door mijn posts, maar door de ind. quiz ... sorry
(tja, er zaten weinig hits in die quiz hé, kon ze dus moeilijk oplossen hé)


En de klank : is de eerste keer dat daar iemand iets over zegt maar zal het zeker eens bekijken met de zaalverantwoordelijke, ik ga er nl. prat op dat dat voor iedereen perfect moet zijn.

Toch top tien gehaald, is een primeur voor Jartazi/Holly's in Bissegem, dus goed gespeeld hé :thumb1:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

"Wat ook meteen bewijst dat de door jou aangehaalde term 'street credibility' aan mijn reet kan roesten"

Dat moeten toffe onderbroekskes zijn voor je vrouw om te wassen :lol:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Wie een pronostiek maakt, moet die achteraf ook gaan evalueren uiteraard. Dit was wat ik bij de aankondigingen zette:
13 ploegen die voor ons staan in de ranking en met genoeg voorsprong om geen illusies te maken met ons themavoordeel. Ik zag dat de Paris-Hilton-lookalikes en would-be-monkees een brokke all-star-teams zijn, dus die komen ook voor ons.
Daarnaast zouden, volgens prestaties in het verleden, Boeboeks, Toni Servi Big Band, Feds Gadget, Country Trash, Popingers en Is Vic There? ook voor ons moeten eindigen.
Shooting stars, Rock Fort, 4 Schelln Espe zouden we achter ons moeten kunnen laten op papier.
Mutse, Saint Georges en de Weeners zijn nog onbesproken. Om de lat voldoende hoog te leggen ga ik er even van uit dat het allemáál weeners zijn.

Les Amuses Geules, Just an illusion, De Jeukdoos en Raspberry Quartet zijn precies ons niveau en dus, als niets zou veranderen aan deze deelnemerslijst zou de Flosseklosser met laatstgenoemde 4 teams moeten strijden om de plaatsen 24-28.
Op dat moment waren nog maar 33 ploegen ingeschreven (er zijn er daarvan nog 2 afgevallen denk ik).
Van de ploegen die voor ons zouden eindigen, hebben wij toch nog Disorder, de Boeboeks en de Popingers achter ons gelaten. Ik ken ze niet persoonlijk, maar kan ik besluiten dat ze langer geleden jong geweest zijn?
Omgekeerd, van degene die achter ons zouden eindigen, moeten wij de Weeners en St-Georges voor ons dulden. Zoals in mijn pronostiek te lezen had ik ook geen enkel aanknopingspunt en heb ik de lat gewoon hoog gelegd.
Ik voorspelde een spannende strijd met 4 andere teams. Wij eindigen hier 2e van de 5 (allen tussen plaatsen 21 en 37). Volgende keer reken ik de schelln espe ook bij de concurrenten, ook zonder hun nonkel Hugo dus (met hun nonkel Hugo maken we zelfs geen schijn van kans).

Met één punt meer waren we 22e, maar nu kom ik wel net uit in de gepronostikeerde zone (24-28). Maar eigenlijk mogen we tevreden zijn want er zijn nog heel wat ploegen bijgekomen sinds de pronostiek.

Had ik al gezegd dat wij het een zeer fijne quiz vonden en dat ik blij ben dat niemand van de ploegen vóór ons met mijn 2 cd's al was gaan lopen (Tony, zorg voor onze Thomas misschien nog voor een cd van Tavares, Guus Meeuwis of Daniel Powter volgend jaar :))
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

goed voorspeld én gequizd, gasten ! :thumb2: Hopelijk tot weerziens !
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Devil's answer schreef: We zijn zelf veel te braaf, want zo konden we (met méér reden) ook een punt eisen omdat wij het onmiskenbare “Pearl Jam” niet invulden omdat dat gewoonweg niet mogelijk was in combinatie met de achteraf verkeerd blijkende randinfo van T/W 97 (procedurefout - misleiding :twisted: !)…
Ook wij schreven bewust niet Pearl Jam op, ondanks dat de stem er wel weg van had, omdat de randinfo daarbij niet klopte... Maar we hebben er verder ook geen probleem van gemaakt. (omdat het kalf voor ons toen als zo geod als verdronken was :) ) . Net als de titel van Blackaliciuos trouwens ... (maar daarvoor kregen we dan uiteindelijk nog een puntje bij)
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

In puntjes want mooie verslagen typen doe ik al genoeg op het werk :P

- ik ken geen bal van muziek, en al zeker niets van de alternatievere zaken (leve gerookt' espe zou ik zeggen) maar desondanks vond ik het een toffe quiz
- "platte commerciele hitjes" mogen niet ontbreken!
- als heel amateuristisch bierliefhebber stoorde ik mij niet aan de soms verkeerde glazen, it's all in the mind jongens! /me hides
Tonyvdb schreef:voor de liefhebbers :

http://www.abconcerts.be/nl/concerten/p ... 26-11-2008
De tickets voor 3 espen liggen al sinds juni klaar :D Wie af en toe een growl van de redelijk verstaanbare soort kan verdragen en daar bovenop een hoop melodie, solo's, prog rock invloeden en bovenal droge humor kan appreciêren --> naar de AB op 26/11!
Afbeelding
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:[
Ook wij schreven bewust niet Pearl Jam op, ondanks dat de stem er wel weg van had, omdat de randinfo daarbij niet klopte... Maar we hebben er verder ook geen probleem van gemaakt. (omdat het kalf voor ons toen als zo geod als verdronken was :) )
Echt zo jammer hé, een 9 of een 0 kan dus zo een groot verschil uitmaken (vraag maar aan Will Tura, als hij 707294 zou draaien, wie weet waar hij niet zou uitkomen :roll: ) blijkbaar was er toch één reactie ergens onderaan een blad geschreven, maar vijgen na pasen dus...

Sorry aan iedereen hiervoor dus nogmaals : was ik daar tijdens of na de bewuste ronde op gewezen geweest, had ik bijgestuurd door de micro (tijdens de ronde) of alle niet-Pearl Jams een punt bij gegeven (na de ronde). Ik kan er nu niets meer aan doen, behalve mij excuseren ...

Zeg, Stefan, was jullie kalf al verdronken na 9 fragmenten in de tweede ronde? :?:
Zo slecht heb je toch niet gespeeld, 9e, ik dacht ook dat jullie wat hoger zouden eindigen, gezien jullie form de laatste weken; maar blijkbaar werden een boel dingen gevraagd die niet direct in jullie winkel passen ... misschien volgende keer wel hé :wink:
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Tonyvdb schreef:Aha Joe Roxy, dat was gij van Blackalicious :lol: ... nee, hoe het nu PRECIES zit daarmee, gaan we nooit weten (of wel eigenlijk: 'Deception part 1 : Don't let money change ya' : zo staat het op de maxisingle), maar we zijn er uit geraakt, dat is het belangrijkste hé ... 8)

En misleid door mijn posts, dan heb je toch niet alles goed gelezen hé : ik heb maar een keer of elvendertig geposts en gemaild dat er veel hits zouden inzitten en dat was ook zo : trouwens zo heel veel house en consoorten zat er nu toch ook weer niet in hé.

edit : niet misleid door mijn posts, maar door de ind. quiz ... sorry
(tja, er zaten weinig hits in die quiz hé, kon ze dus moeilijk oplossen hé)


En de klank : is de eerste keer dat daar iemand iets over zegt maar zal het zeker eens bekijken met de zaalverantwoordelijke, ik ga er nl. prat op dat dat voor iedereen perfect moet zijn.

Toch top tien gehaald, is een primeur voor Jartazi/Holly's in Bissegem, dus goed gespeeld hé :thumb1:
Ik zal het eerste deel heel goed inthouden en het volledig opschrijven ;-)

Ik had wel gelezen van 40-60 maar had dan ook Afrekenings en Hotlist hit(jes) die de hitlijsten behaalden verwacht.

Twas dan nu ook de jonge bezetting van The Holly's ;-) Daarom dus ook stilgehouden door Danny en ook door mij. De druk afhouden om ons Top 10 .... kandidaat te bestempelen.

Dat van Pearl jam had ik ook door, ik had de 97' op de plaats zelf aangepast tot '07.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Joe Roxy schreef:[

Ik had wel gelezen van 40-60 maar had dan ook Afrekenings en Hotlist hit(jes) die de hitlijsten behaalden verwacht.
toen ik hierboven postte dat ik lijstjes en grafiekjes maak als ik muziekquizzen opstel, was dat niet overdreven hoor :

Ik geef alle nummers een 'ranking', in vier categorieën :
1. zwaar alternatief (bvb. At The Drive-In, Slint, zo'n dingen)
2. gewoon alternatief (bvb. Pearl Jam, dEUS)
3. tussen commercieel en alternatief (bvb. Coldplay, Moby, Macy Gray)
4. commercieel (Me & my, Clouseau, Paul Van Dyk)

In cat. 1 zaten een 30tal nummers, in cat. 2 een 50tal, in cat. 3 een 40tal en in cat. 4 ook een 40tal ...

Ook dat is niet altijd even eenvoudig : bvb. Pavement : die kunnen in 1 of 2, Coldplay kan in 2 of 3 ... : in dat geval wissel ik af.

Op de gewone Stardust Popquiz doe ik ook iets gelijkaardigs, maar dan nog eens binnen drie periodes : 1960 en ervoor tot 1977 / 1977-1989 / 1990+
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op wo 12 nov 2008, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Bericht door Schalckske »

Tonyvdb schreef:even dit nog :

http://www.songfacts.com/detail.php?id=1053
Jammerlijk gemist door mezelve (de titel toch), ik ben er nog steeds niet goed van :oops:
Plaats reactie