1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

berwt schreef:Ik hou niet zo van Pavement.
-- :shock: heart skips a beat :o --
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:,

Waren mijn mogelijke verklaringen als hints om hem een volgende ontgoocheling te besparen dan zo grof geformuleerd?

Voortaan dan maar enkel besprekingen die enkel lof zwaaien dus.
Nee, dat kan de bedoeling niet zijn.
Maar ik denk dat je betoog toch bij de meesten, mezelf inclusief dus, heel anders overkwam, heel negatief, dan dat je blijkbaar zelf bedoelde of niet?...

'Tipper Gore' en 'gemeen' is voor de rekening van zij die het postten, maar aangezien het toch 'bekenden' zijn hier, illustreert het toch hoe je post overkomt.

Mijn reactie erop was er hier en daar ook wat over misschien, maar ik wilde ook mijn punt verdedigen ...

Echt waar, Luk, en nu val ik in dezelfde herhaling als na de 5e Stardust Popquiz, toen je gelijkaardige punten stelde : wat jij vindt van deze quiz (en de vorige) sta je toch vrij alleen mee hoor ...
Vooral dat over 'gemiste kansen om jonge ploegen het circuit te laten instappen', blijf je maar op hameren, en vind ik heel erg onjuist net, ik heb al een pleidooi gehouden voor de 'gebuisden' een paar posts hierboven maar check vooral eens het bovenste deel van de eindstand van maandag : Paris Hilton Lookalikes, Country Trash, toptieners Tony Servi Big Band, Saint-Georges, A Tribe called Wuk Est?, Fed's Gadget, Weeners, Flodder, Amuses Gueules, Flosseklosser ... allemaal jonge ploegen uit de streek, waarvan sommigen voor de eerste keer in Bissegem naar een 'echte' (in de betekenis van het muziekquizcircuit waar ook Antwerpse of Oostvlaamse ploegen komen, wil hier niet op tenen stampen) muziekquiz zijn gekomen in het verleden en waarvan ik sommigen hier en daar meer en meer zie opduiken op andere quizzen in de regio, als ploeg of als individuele speler ... zie Vinceluka bvb., die kwam een jaar of 3-4 geleden voor de eerste keer quizzen met zijn vader en zijn vrouw en werd 35e of zo en kijk waar hij nu staat ...

Dat het niet makkelijk was, weet ik, maar het is wel al 5+1 keer niet makkelijk geweest en ook de twee Stardustpopquizzen van 2009 zullen dat niet zijn, maar, zoals ik al zei, sta ik 100% achter de keuzes van de fragmenten, al hou ik zeker rekening met een aantal puntjes, zoals bvb. Silent Dolphin of Stefan 'Vlassenbroek' formuleerden, volgend jaar.

Tja, en PC-time spenderen : als je links kijkt hier, zie je dat ik al maanden met voorsprong het meest aantal posts op dit forum heb, ben daar ergens niet echt trots op maar alla ... en de weken voor een quiz van mij, doe ik niets liever dan allerlei info posten erover ... dus ontstaat er ergens een 'buzz' of een zeker verwachtingspatroon, ja klopt ...
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Keiem schreef:
berwt schreef:Ik hou niet zo van Pavement.
-- :shock: heart skips a beat :o --
als het maar ééntje is, dan is er niets aan de hand.
BTW: James Brown sucks :twisted:
Om te verhinderen dat ik een te vroeg overlijden op mijn geweten krijg: dat laatste is niet waar hoor.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

Yo Tony,

Bij deze toch ook even kort mijn reactie op de kwis van maandagavond. Ons team was alleszins enthousiast genoeg, want als ik mij niet vergis waren we als eerste aanwezig (wat niet per sé de bedoeling was... :D )

En ik kan enkel zeggen dat ik mij zelden zo geamuseerd heb op een kwis !(eender welke) Wij hadden ook 2 iéts oudere (anders krijg ik klop) muziekkenners in ons team die maandag weinig konden inbrengen en nochtans geweldig veel weten, en die zich toch geweldig geamuseerd hebben, want daar draait het toch om, niet?
De jeugd daarintegen (Bert & ikzelf (29)) konden de pret niet op! (Fugazi, primus, pavement, the Lemoheads, Mr president, frank dingenen...) Voor ons was deze kwis een verademing! Ikzelf maak elke maand een algemene kwis in het café waar ongeveer 100 kwissers op afkomen, en sedert vorig jaar een film-en muziekkwis op verplaatsing. Daar kruipt geweldig veel tijd en energie in, en dan kan je alleen maar hopen dat de mensen het appreciëren.
Daarnaast in mijn vrije tijd ben ik zelfstandig café-uitbater, dus veel tijd om zelf te gaan kwissen is er niet, maar het zegt toch iets dat er steeds tijd uitgetrokken wordt om mee te doen aan de stardust-muziekkwis!!!(jammer dat de filmkwis niet meer doorgaat)
De vorige kwis waren we, met een compleet ander team weliswaar, serieus gebuisd en als ik mij niet vergis 36ste...
en toch komen we terug, deze keer iets beter, iets meer ons ding, maar daarom gaan we de vorige kwis niet afschieten!

Korte reactie op de vorige discussies hier op het forum;

ik vind het geweldig als in een muziekkwis Vanda Vanda, Frank Dingenen, Wim Leys, ... gevraagd worden! Dat zij niet de dingen waar je thuis in je zetel naar luistert, daarom nét zijn het voor mij goeie kwisvragen...
De mensen die daar geen problemen mee hebben, die zijn bij de 2de St Georges Muziekkwis op zaterdag 6 December aan het goeie adres!(De kwis van vorig jaar staat op de aankondiging op forum)

Kort samengevat; geweldige kwis! Wij worden vaste klant!

Ps; en een duvel uit een palmglas kan eigenlijk niet voor iemand die zelf in de horeca staat, tenzij het zoals maandag met veel schwung en een geweldige glimlach voor uw neus wordt gezet! Complimenten dus ook aan de mensen van de bar!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef:

Verderop nog wat sneren van anderen in de richting van "gemeen" en "Tipper Gore"... :shock: Pfff... Bestaat er geen smiley voor lange tenen of andere extremiteiten waarop getrapt lijkt te zijn?
Beste Devil,
Het feit dat ik niet akkoord ga met uw stelling hoeft nog niet te betekenen dat ik lange tenen heb. (schoenmaat 43 :lol: ). Misschien had ik best ook een smiley’tje geplaatst achter Tipper want het was wel degelijk bedoelt als een kwinkslag.
Feit is, de vele gelegenheidsploegen blijven steeds terugkomen. Hier wordt trouwens opnieuw dezelfde discussie gevoerd als na de Stardustquiz in mei, maar net als toen moet ik de eerste negatieve reactie van de gelegenheidsploegen nog lezen.
Tonyvdb schreef: ... zie Vinceluka bvb., die kwam een jaar of 3-4 geleden voor de eerste keer quizzen met zijn vader en zijn vrouw en werd 35e of zo
Ik ben inderdaad goed geplaatst om ook te spreken in naam van die gelegenheidsploegen, want tot anderhalf jaar terug zat ik zelf in een rasechte gelegenheidploeg.
Stardustquiz 2006 : 31ste (44 %); stardustquiz 2007 : 28ste (52%)
Als ze zich geamuseerd hebben weerhoudt een plaats onderaan het klassement met een score onder de 50% de meeste ploegen niet om terug te komen.
Het is die gelegenheidsploegen vooral om te doen om zich te amuseren en als het even kan beter te presteren dan het jaar voordien.
Op zich verschilt hun motivatie niet zo erg veel van die van de topploegen.
Want die proberen ook allemaal te winnen of op zijn minst beter te doen dan op de vorige editie.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

St. Georges schreef:Yo Tony,

frank dingenen...) Vanda Vanda, Frank Dingenen, Wim Leys, ... gevraagd worden! Dat zij niet!
blijkbaar ben je een fan van Frank Dingenen, want die zat niet in de quiz hoor, maar het is wel een goed idee natuurlijk :D

Heb al een mooie bijvraag (die ik ga afdrukken én ga voorlezen :o ) : naam 'begeleidingsgroep' Frank Dingenen ten tijde van 'Samen in de file'?
St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

Makkie! De Frigoboxtoeristen...

en misschien moest hij er wel hebben ingezeten, of waren het toch die duvels in palmglazen...
St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

qui m'a enlevé... heeft frank Dingenen ook niet eens een liedje gemaakt over VDB?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

St. Georges schreef:Makkie! De Frigoboxtoeristen...

en misschien moest hij er wel hebben ingezeten, of waren het toch die duvels in palmglazen...
Mis ! Dat was een andere hit, voor 'Samen in de file' waren het 'De Welriekende Dreefjes' :D

Er is inderdaad ook een NL-talige versie geweest van de BSR-hit 'Qui?' en daar was inderdaad Frank Dingenen verantwoordelijk voor : de naam van zijn project moet ik je helaas schuldig blijven ...
Heb hem een paar maanden geleden eens zien staan in de Dag Allemaal : zo zielig zeg : geen geld, geen lief, geen werk, ik word driemaal per jaar overvallen ... :cry:
St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

shit!

Tja, ik ben vollop bezig met de laatste hand te leggen aan de filmkwis voor zaterdag. Ik sta niet op scherp, leuke vraag wel...nostalgie, en eens te meer het bewijs dat deze onderwerpen zeker en vast een plaatsje verdienen in een muziekkwis...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
St. Georges schreef:Yo Tony,

frank dingenen...) Vanda Vanda, Frank Dingenen, Wim Leys, ... gevraagd worden! Dat zij niet!
blijkbaar ben je een fan van Frank Dingenen, want die zat niet in de quiz hoor, maar het is wel een goed idee natuurlijk :D

Heb al een mooie bijvraag (die ik ga afdrukken én ga voorlezen :o ) : naam 'begeleidingsgroep' Frank Dingenen ten tijde van 'Samen in de file'?
Waren dat niet "De Welriekende Dreefjes" ?

Hmmm... niet gezien dat Tony het antwoord ondertussen al had prijsgegeven :doh:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:
Waren dat niet "De Welriekende Dreefjes" ?
jazeker, staat twee posts hierboven al :wink:
Ik bewonder wel je veelzijdigheid :thumb1:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:
Waren dat niet "De Welriekende Dreefjes" ?
jazeker, staat twee posts hierboven al :wink:
Ik bewonder wel je veelzijdigheid :thumb1:
Valt wel mee anders; alternatief ga ik een stuk minder diep... tenzij echt recent dan lukt het weer wel (helaas vergeet ik veel te snel naar m'n zin)

Ik vermoed dat Frank Dingenen niet echt een Nederlandse versie gemaakt heeft van "Qui", maar wel ook verwijst naar de ontvoering van VDB in "De Nies In De Neus" met de zinsnede "Ze hadden m'n pijp afgepakt"
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Vlassenbroek2000 schreef:Proficiat aan de Monkees, met alweer Kubb :D , die van begin af aan aan de leding gingen, en dit zonder moeite volhielden tot op het einde :bow: :bow:
Wat dat betreft: aan toeval moeten vooral niet te veel foute conclusies worden verbonden. Ik speel in deze ploeg hoofdzakelijk vierde viool (met als deeltaak Annihilator-hoezen herkennen, iets waarin ik maandag overigens maar half geslaagd ben). In Berlare met het verbluffend sterke én snelle Vlassenbroek 2000 speelde ik zelfs vijfde viool, zodus...

Wat Calla betreft: had ik moeten weten, heb er verdorie ooit nog de loftrompet over gestoken op de pagina's van mijn vorige werkgever. En dat was nog geen drie jaar geleden... Wat vliedt de tijd.

Wat de quiz betreft: ik heb vooral Wittekerke en Petrus tripel gedronken, en qua glazen stak deze eerste L20J-editie toch wel boven een flink pak andere quizzen uit. Peace.
Plaats reactie