1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Bericht door Elke »

Ben er niet geraakt ('t is ook echt ver hè) maar dacht omwille van alle controverse eens door die liedjeslijst te gaan - man, wat een fijne liedjes! Tony, man, kan je dat volgend jaar niet een eind meer naar het oosten doen. Eppegem, ik zeg maar iets?

En zo weinig mensen die Craig Armstrong hadden, wat een schande! En Tori Amos' Jackie's Strength, dat is nochtans gewoon een single uit Choirgirl. *briest een beetje*

Overigens, even een overbodig meta-moment: als iemand die permanent in de middenklasse bungelt, moet ik zeggen dat ik het persoonlijk wel eens fijn vind als ik een lijst liedjes zie waarbij ik dan denk 'Oh fijn, die mensen ken ik allemaal!' Dus ik ben heel jaloers op de mensen die er dit jaar bij waren, en ik overweeg op onze enige teamgenoot met een wagen en een rijbewijs nu al te bewerken voor een eventueel vervolg volgend jaar.

Maar dan wel met dezelfde formule hè. Ik wil eindelijk eens trots kunnen zijn op het feit dat ik Plaza nog ken.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

jaja, voor alle duidelijkheid : er verandert niets aan de formule, 1989 valt weg en 2009 komt erbij.

hopelijk tot dan !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Elke schreef:Dus ik ben heel jaloers op de mensen die er dit jaar bij waren, en ik overweeg op onze enige teamgenoot met een wagen en een rijbewijs nu al te bewerken voor een eventueel vervolg volgend jaar.

Maar dan wel met dezelfde formule hè. Ik wil eindelijk eens trots kunnen zijn op het feit dat ik Plaza nog ken.
Als je op Paris Hilton lijkt mag je meedoen met ons (ik gooi ons lelijkste teamlid er dan wel uit).
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Bericht door Elke »

Als je op Paris Hilton lijkt mag je meedoen met ons
Och jong, zo hard niet. :lol:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
progres schreef:
je kunt het ook zo bekijken: als je in de commerciële sector - waar overigens heel goede muziek in zit - het allerplatste gaat vragen (fabri vanda vanda...) moet je de lijn ook doortrekken naar de andere kant.
maw pure underground toestanden gaan vragen (postrock, industrieel, dub step, muziek uit de mind the gap- cd's van gonzo...) en dan is het pas een heel breed scala. vraag is wie (her)kent die artiesten?
dus volgende keer misschien een klein beetje de bagger eruit gooien, er blijven nog hits genoeg over om te vragen.
Toch wel veel alternatief gevraagd en niet enkel 'Stubru'-alternatiefs : Slint, Swans, Fugazi, Opeth (los van het feit dat de Espn dat graag horen, mocht dat ook wel eens : heeft blijkbaar een grote cult-aanhang en één van de grootste in zijn (sub-)genre), Spain, Devendra Banhart, At The Drive-In, etc ...

Volledig akkoord, dit was echt wel alternatief genoeg. Ik ben overigens nogal verbaasd dat zoveel mensen Slint juist hadden, zelf zou ik dit als erg moeilijk ingeschat hebben.

Toch even opmerken dat dit soort dingen wel degelijk op Stubru gespeeld worden. Voor die mensen die beweren dat Stubru te commercieel geworden is: check de avondprogramma's es (Antenna, Duyster, Whiplash...).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
progres schreef:
je kunt het ook zo bekijken: als je in de commerciële sector - waar overigens heel goede muziek in zit - het allerplatste gaat vragen (fabri vanda vanda...) moet je de lijn ook doortrekken naar de andere kant.
maw pure underground toestanden gaan vragen (postrock, industrieel, dub step, muziek uit de mind the gap- cd's van gonzo...) en dan is het pas een heel breed scala. vraag is wie (her)kent die artiesten?
dus volgende keer misschien een klein beetje de bagger eruit gooien, er blijven nog hits genoeg over om te vragen.

En het kon nog erger gegaan zijn qua platte hits : 'Toeter op mijn waterscooter' van Dynamite en 'Allo' van De Feestridders stonden ook op de shortlist, dus ook qua 'platte' hits ben ik niet volledig tot aan het gaatje gegaan ...

Kijk, kijk. Zelfs voor Tony zijn er grenzen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Elke schreef:
En zo weinig mensen die Craig Armstrong hadden, wat een schande!
Het spijt me Elke. Ik had Carl Craig opgeschreven, maar dat is blijkbaar een techno producer :roll:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
progres schreef:
je kunt het ook zo bekijken: als je in de commerciële sector - waar overigens heel goede muziek in zit - het allerplatste gaat vragen (fabri vanda vanda...) moet je de lijn ook doortrekken naar de andere kant.
maw pure underground toestanden gaan vragen (postrock, industrieel, dub step, muziek uit de mind the gap- cd's van gonzo...) en dan is het pas een heel breed scala. vraag is wie (her)kent die artiesten?
dus volgende keer misschien een klein beetje de bagger eruit gooien, er blijven nog hits genoeg over om te vragen.
Toch wel veel alternatief gevraagd en niet enkel 'Stubru'-alternatiefs : Slint, Swans, Fugazi, Opeth (los van het feit dat de Espn dat graag horen, mocht dat ook wel eens : heeft blijkbaar een grote cult-aanhang en één van de grootste in zijn (sub-)genre), Spain, Devendra Banhart, At The Drive-In, etc ...

Volledig akkoord, dit was echt wel alternatief genoeg. Ik ben overigens nogal verbaasd dat zoveel mensen Slint juist hadden, zelf zou ik dit als erg moeilijk ingeschat hebben.

Toch even opmerken dat dit soort dingen wel degelijk op Stubru gespeeld worden. Voor die mensen die beweren dat Stubru te commercieel geworden is: check de avondprogramma's es (Antenna, Duyster, Whiplash...).
wat ik altijd één van de hoogtepunten op Tony zijn quizzen vind, is dat er nog altijd redelijk wat teams de oplossing weten op zeer moeilijke fragmenten. misschien een reden om een tandje bij te steken dit jaar op de eigenzinnige. geen paniek echter, de helft zal hapklaar blijven.
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re:

Bericht door Elke »

berwt schreef:
Elke schreef:
En zo weinig mensen die Craig Armstrong hadden, wat een schande!
Het spijt me Elke. Ik had Carl Craig opgeschreven, maar dat is blijkbaar een techno producer :roll:
Tssk, tssk..
Plaats reactie