1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Lars, dank voor de support, en ook dank voor er op te wijzen dat er inderdaad veel meer aan bod kwam dan Stubru en hits op deze quiz ...
Stubru is een zegen voor het muzieklandschap maar mag zeker niet te veel overschat worden, en zeker niet aanzien worden als alleenheerschappij of norm van de alternatieve, of om nog een ergere term te gebruiken de 'betere' muziek ...

Maar, Lars, over die Pearl Jam hebben Stefan & co. zeker gelijk : dat jaartal van Pearl Jam is zooo jammer dat ik dat mistikte, want het deed er hier echt wel toe hier ... ze kwamen slechts één keer, vorig jaar, na twee afzeggingen en dat is ook een deel van de muziekgeschiedenis hier in België ... echt geen fait-diverske dit ...
Onbegrijpelijk dat niemand daar is komen over reageren ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

muziekquizzen vanavond bijkomstigheid eigenlijk even voor mij, want zo-even geleden ging Standard over de knie en ontdekten we met zijn allen de nieuwe Peter Schmeichel :thumb1:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:muziekquizzen vanavond bijkomstigheid eigenlijk even voor mij, want zo-even geleden ging Standard over de knie en ontdekten we met zijn allen de nieuwe Peter Schmeichel :thumb1:
inderdaad , zo'n kortrijkse boom van 2m en 7 geraak je zomaar niet voorbij. :shock:
ook moeten lopen naar de overkant om de shootouts te zien :?: :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:
Tonyvdb schreef:muziekquizzen vanavond bijkomstigheid eigenlijk even voor mij, want zo-even geleden ging Standard over de knie en ontdekten we met zijn allen de nieuwe Peter Schmeichel :thumb1:
inderdaad , zo'n kortrijkse boom van 2m en 7 geraak je zomaar niet voorbij. :shock:
ook moeten lopen naar de overkant om de shootouts te zien :?: :lol:
neenee, ik ben blijven staan in de 'Kop' ... heb wel een beetje een 'Houten Kop' nu ook 8)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Nu ik nog eens kom werken, kan ik eindelijk ook eens een reactie plaatsen :roll:

Eerst en vooral dank aan de fellow Would-Be's om er alweer een geslaagde avond van te maken. Zeker op dit recentere werk hebben we het gevoel dat we in deze samenstelling de zaak goed onder controle hebben.

Toegegeven: we hebben de luxe om enkel in die samenstelling te spelen als we vermoeden dat het elkeen zijn ding zal zijn, maar ik wil gerust ook eens op de bek gaan hoor (op een oldies-quiz of zo, voor mijn part wagen we daar ook eens een kans :wink: ). In die optiek snap ik dan ook niet goed waarom Tony zijn weegschaaltje moet aanpassen aan individuele behoeften. Veel breder kan je m.i. niet gaan, als dan ook nog eens de verhoudingen moeten kloppen (en de vraag is sowieso wie zal bepalen wanneer het klopt...)

Of hij er nu een hitquiz van maakt of een tweede progres-quiz, ik kom net zo graag terug want er zitten steeds een hoop fragmenten in die een liefhebber van dat genre kan waarderen. Ik ben bv. geen dance-kenner maar als ik direct enkele tientallen kopkes zie meewiegen, dan zal het wel relevant zijn (toch met zoveel kenners in de zaal).

En wat de jonge ploegen betreft: ik denk dat ze liever instappen in een moeilijke >90-quiz dan in een toegankelijke all-roundquiz. Die gasten hebben niets aan een gemakkelijk oldiesfragment als zij daarop dan als enige moeten passen :doh:

Dus van mij een proficiat aan Tony, petje af voor de zorg waarmee hij zijn werkstukken voorbereidt en achteraf evalueert. Dat het elk zijn ding niet is, daar zou ik me niet te veel van aantrekken. En verandert hij het concept totaal, wie weet volgende keer een quiz waarbij de einduitslag er weer totaal anders uitziet... :thumb1:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

SepPuKu schreef: Ik ben bv. geen dance-kenner maar als ik direct enkele tientallen kopkes zie meewiegen, dan zal het wel relevant zijn (toch met zoveel kenners in de zaal).
zegt de man die een zaalsolo scoorde met ....... een dancenummer :roll: :?:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:
SepPuKu schreef: Ik ben bv. geen dance-kenner maar als ik direct enkele tientallen kopkes zie meewiegen, dan zal het wel relevant zijn (toch met zoveel kenners in de zaal).
zegt de man die een zaalsolo scoorde met ....... een dancenummer :roll: :?:
haha, onze Roob slaapt er twee nachten niet van, dat hij niet op deze kon komen ...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:
...

Eerlijk gezegd heb ik me zitten ergeren aan sommige nummers zoals Plaza, Danny Fabry, Hormonia... (wat een rommel)...

Voor alle duidelijkheid: Hormonia was een grapje van Hugo Matthysen en een paar vriendinnen, 't was dus niet serieus bedoeld.

Van die anderen vrees ik dat ze het meenden. :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
kasenco schreef: Eerlijk gezegd heb ik me zitten ergeren aan sommige nummers zoals Plaza, Danny Fabry, Hormonia... (wat een rommel), maar onze 2e plaats maakte veel goed! :wink:
volgend jaar komen zo'n dingen terug aan bod hoor, niet meer maar ook niet minder ...
Nogmaals : Marva, Modern Talking en George Baker Selection mogen wel gevraagd worden, maar ne keer dat het 1990 wordt, wordt er zich geërgerd aan 'plat commerciële' muziek op quizzen ...

Wie zegt dat? :mrgreen:

Graptjen hé jongens, graptjen...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:
SepPuKu schreef: Ik ben bv. geen dance-kenner maar als ik direct enkele tientallen kopkes zie meewiegen, dan zal het wel relevant zijn (toch met zoveel kenners in de zaal).
zegt de man die een zaalsolo scoorde met ....... een dancenummer :roll: :?:
Ja het begint een beetje bizar te worden de laatste tijd, in 'mijn' thema's lukt dat zo goed niet (op zich ook niet verwonderlijk met al die Straight Bananas, Marc B's en andere Progressen in de zaal), zelfs op The Swans en Spain werd bv. nog redelijk gescoord.

De Andre Hazes-vraag was deze keer wel voor een ander ploeglid :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik erger mij totaal niet aan Plaza, Vanda Vanda of Danny Fabri : dat is wat men met een duur woord 'camp' noemt, en hoort ook zeker thuis op een muziekquiz die alle, of toch zoveel mogelijk, genres omvat ...

Typisch is als je dit soort nummers vraagt dat de helft van de zaal zich ergert aan de 'slechtheid' ervan en de andere helft spontaan begint mee te hossen (waardoor die eersten zich nog meer gaan ergeren en de hossers dan daardoor net nog wat harder gaan hossen :lol: )

Waar ik mij wel aan erger is slechte muziek die niet 'camp' is, maar gewoon slecht en saai : bvb. alles wat Bryan Adams de laatste tien jaar heeft uitgesch*ten, of Belle Perez : Djolei djolei ole ole : :puke:
(de eerste keer dat ik deze smilie bezig)

Nu zullen anderen Bryan Adams of Belle Perez wel weer fantastisch vinden, dus je kunt er over bezig blijven.
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Bericht door Killerr »

Tonyvdb schreef: Nu zullen anderen Bryan Adams of Belle Perez wel weer fantastisch vinden, dus je kunt er over bezig blijven.
Niet overdrijven hé Tony :lol:
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

kasenco schreef: En Danny Holly, je mag blij zijn dat ik de discussie over Blackalicious hoorde (was vlak voor onze neus) en onmiddellijk naar Tony stapte om te zeggen om aub beide titels goed te keuren, ik had trouwens de volledige titel opgeschreven 'Deception Part 1: Don't Let Money Change Ya'.
Danny had niet veel te zeggen of gezegd in de discussie. Maar allezins bedankt om het ook voor ons en alle mogelijk andere op te komen. Als ik ni zo zeker was, was ik ook niet aan de discussie begonnen. Ik was zo overtuig van dat punt.

Ik denk dat de mensen soms minder naar die 'tips' grijpen. Ze kunnen helpen om te bevestigen, maar soms iets te veel misleiden. Ik had men les al geleerd er ni te veel op te letten. Zo had ik al The Breeders gemist op de individuele quiz.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Tonyvdb schreef:ik erger mij totaal niet aan Plaza, Vanda Vanda of Danny Fabri : dat is wat men met een duur woord 'camp' noemt, en hoort ook zeker thuis op een muziekquiz die alle, of toch zoveel mogelijk, genres omvat ...

Typisch is als je dit soort nummers vraagt dat de helft van de zaal zich ergert aan de 'slechtheid' ervan en de andere helft spontaan begint mee te hossen (waardoor die eersten zich nog meer gaan ergeren en de hossers dan daardoor net nog wat harder gaan hossen :lol: )

Waar ik mij wel aan erger is slechte muziek die niet 'camp' is, maar gewoon slecht en saai : bvb. alles wat Bryan Adams de laatste tien jaar heeft uitgesch*ten, of Belle Perez : Djolei djolei ole ole : :puke:
(de eerste keer dat ik deze smilie bezig)

Nu zullen anderen Bryan Adams of Belle Perez wel weer fantastisch vinden, dus je kunt er over bezig blijven.
je kunt het ook zo bekijken: als je in de commerciële sector - waar overigens heel goede muziek in zit - het allerplatste gaat vragen (fabri vanda vanda...) moet je de lijn ook doortrekken naar de andere kant.
maw pure underground toestanden gaan vragen (postrock, industrieel, dub step, muziek uit de mind the gap- cd's van gonzo...) en dan is het pas een heel breed scala. vraag is wie (her)kent die artiesten?
dus volgende keer misschien een klein beetje de bagger eruit gooien, er blijven nog hits genoeg over om te vragen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

progres schreef:
je kunt het ook zo bekijken: als je in de commerciële sector - waar overigens heel goede muziek in zit - het allerplatste gaat vragen (fabri vanda vanda...) moet je de lijn ook doortrekken naar de andere kant.
maw pure underground toestanden gaan vragen (postrock, industrieel, dub step, muziek uit de mind the gap- cd's van gonzo...) en dan is het pas een heel breed scala. vraag is wie (her)kent die artiesten?
dus volgende keer misschien een klein beetje de bagger eruit gooien, er blijven nog hits genoeg over om te vragen.
Toch wel veel alternatief gevraagd en niet enkel 'Stubru'-alternatiefs : Slint, Swans, Fugazi, Opeth (los van het feit dat de Espn dat graag horen, mocht dat ook wel eens : heeft blijkbaar een grote cult-aanhang en één van de grootste in zijn (sub-)genre), Spain, Devendra Banhart, At The Drive-In, etc ... ... je vergelijking begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd : ik moet toch geen dingen vragen waarvan ik zeker ben dat niemand ze kent hé, wie heeft daar wat aan?
Zo heb ik nog Jim O'Rourke ('Something big') en Smog ('No dancing') geschrapt omdat ik ze te moeilijk achtte voor deze quiz : hoogstens 2 tot 3 ploegen met wat geluk zouden dat geweten hebben.

En het kon nog erger gegaan zijn qua platte hits : 'Toeter op mijn waterscooter' van Dynamite en 'Allo' van De Feestridders stonden ook op de shortlist, dus ook qua 'platte' hits ben ik niet volledig tot aan het gaatje gegaan ...
Plaats reactie