1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:
Vlassenbroek2000 schreef: Ook wij schreven bewust niet Pearl Jam op, ondanks dat de stem er wel weg van had, omdat de randinfo daarbij niet klopte... Maar we hebben er verder ook geen probleem van gemaakt. (omdat het kalf voor ons toen als zo geod als verdronken was :) )
ronde). Ik kan er nu niets meer aan doen, behalve mij excuseren ...

Zeg, Stefan, was jullie kalf al verdronken na 9 fragmenten in de tweede ronde? :?:
Zo slecht heb je toch niet gespeeld, 9e, ik dacht ook dat jullie wat hoger zouden eindigen, gezien jullie form de laatste weken; maar blijkbaar werden een boel dingen gevraagd die niet direct in jullie winkel passen ... misschien volgende keer wel hé :wink:
Om echt mee te spelen vooraan was het toen al gedaan ja, we haalden de eerste 2 rondes slechts 58/84 terwijl anderen al boven de 70 stonden. We hebben geen enkele ronde meer gehaald dan 32/44 en zijn dus best tevreden met een 9e plaats... Volgende keer beter hé 8)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
Silent Dolphin schreef:
Tonyvdb schreef: Zeldzame singeltjes? Graag wat voorbeelden misschien?
...
Ik herinner me alvast twee singletjes die presentator Tony bij het omroepen van de juiste antwoorden zélf duidde als zeldzaam of minder bekend: dat van Inspiral Carpets en dat van Pearl Jam...

Goh, op de planeet waar de Rechte Bananen wonen is "Commercial Rain" van de Carpets indertijd nochtans een megahit geweest. 8) :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
Vlassenbroek2000 schreef: Ook wij schreven bewust niet Pearl Jam op, ondanks dat de stem er wel weg van had, omdat de randinfo daarbij niet klopte... Maar we hebben er verder ook geen probleem van gemaakt. (omdat het kalf voor ons toen als zo geod als verdronken was :) )
...

Zeg, Stefan, was jullie kalf al verdronken na 9 fragmenten in de tweede ronde? :?:
Zo slecht heb je toch niet gespeeld, 9e, ik dacht ook dat jullie wat hoger zouden eindigen, gezien jullie form de laatste weken...
Negende is nog altijd mooi natuurlijk, maar zelf had ik Vlassenbroek ook tot de favorieten gerekend.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Bericht door boo-lee »

Ik vond het ook een zéér moeilijke quiz. Ik denk dat ik binnen Rock Monsieur het minst heb kunnen aanbrengen, veel nummers zaten voor mij in de té alternatieve, ofwel omgekeerd net in de te platte hoek om ze te kennen. En inderdaad kwamen er nogal wat onbekende nummers van bekende artiesten voor. Ik heb vrij veel muziek van Pearl Jam en Lenny Kravitz (telkens eerste twee platen en een "best of") , maar blijkbaar toch te weinig om de titel geraden te hebben.

Wat allemaal geen kritiek is, veeleer een persoonlijke vaststelling, 't was in elk geval een leerrijke ervaring en er was duidelijk veel werk in gestoken. Het was een totaal ander soort quiz dan degene die ik ineensteek, maar dat maakt het net leuk om te quizzen: elke quiz is anders. Volgend jaar mogen jullie mij zeker terug verwachten, hetzij met Rock Monsieur, hetzij met een gelegenheidsploegje.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Mijn mening/oordeel (als dit al relevant/belangrijk :? is na al 7 pagina's berichtgeving)over de quiz.

Zoals bij iedere stardustquiz niets dan positiefs over de zaal bediening, prijzentafel, organisatie, timing, geluid (alhoewel dit laatste af en toe niet super was, maar dat zal wel aan ons gelegen hebben :cry: ), de evaluatie achteraf :amazed: :bow:

Proficiat ook aan de would be monkees :app: superprestatie

De quiz zelf ...
Eerlijk gezegd had ik het ook iets anders (gemakkelijker :twisted: ) verwacht. Met de ploeg die we speelden hadden we gehoopt op een top-20 plaats , we haalden dit dan ook maar juist (nogmaals dank trouwens aan Nico van de wetterse strijkstok om ons te vervolledigen :wink: )
We voelden ons op het einde van de avond wel een beetje onvoldaan (teveel blanco's, teveel wilde gokken, teveel ..., net niet gebuisd :cry: )
Wel hebben we veel mooie en verrassende zaken gehoord die ergens anders bijna nooit aan bod zullen komen (waarvoor dank !)
Soms was de overgang tussen de "platte hits" en de "Cd track van een alternatievere groep" wel wat extreem.
In sommige zaken van Devil's answer en ook wel silent dolphin kan ik mij wel een beetje vinden, CD tracks/B-singles, we bleven ook vaak alleen bij de groepsnaam steken (als we die al hadden).
Maar wie zijn wij natuurlijk, Testedoene blijft een collectief dat het meer van de oudere en hitmuziek moet hebben voor een topnotering.
Dit wil echter niet zeggen dat wij deze quiz in het vervolg niet meer gaan spelen, zekers niet !!! Veel bijgeleerd trouwens !!
Eindelijk is er eens een quiz die start in de periode waarin ik mij echt begon bezig te houden met muziek :P

Tony, kritiek moet er altijd zijn (op alle aspecten), we kunnen er alleen maar uit leren naar onze volgende quizzen toe (we hebben hier bij testedoene in het verleden er al voldoende mee te maken gehad :? )
Laat dit vooral je zin om te quizzen niet ontnemen !
Een ander punt is natuurlijk dat als er zoveel vooraf gepraat wordt over een quiz (cfr ook mijn post van zondag in de quizaankondiging) is het logisch dat er hoge verwachtingen zijn en dat er een pak reactie komt (positief en negatief)
Nog een woordje over de "gelegenheidsploegen". We hebben er ook steeds heel wat, en de meesten komen wel terug (vooral omdat ze ons kennen en er ook wel een ruime variatie in het aanbod van quizzen is in Bellem). Toch merken we wel dat op onze "meer gepeperde" quiz in Mei ze wel beginnen af te haken... :cry:

conclusie: goede (maar voor ons te zwaren) quiz, maar als ik kan kom ik zekers terug (mss moeten wel onze opstelling aanpassen, drie mensen uit het gezegende jaar 1972 :roll: )

PS: wat Pearl Jam betreft, ik was ook overtuigd dat het niet kon, herkende hen duidelijk (wist wel de titel niet) en omdat we niets beters wisten het maar laten staan. Omdat het zo ijzig stil bleef in de zaal maar niet gereageerd.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Raprap eens de commentaren gelezen op een quiz waar ik niet bij was...

Wat mij het meest verbaast is hoevéél ploegen blijkbaar weten in welk jaar bepaalde groepen al dan niet op bepaalde Belgische festivals optraden, en dat met zo'n zekerheid dat ze zelfs hun antwoord erdoor laten beïnvloeden !? :shock:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Bericht door boo-lee »

Lars schreef:Wat mij het meest verbaast is hoevéél ploegen blijkbaar weten in welk jaar bepaalde groepen al dan niet op bepaalde Belgische festivals optraden, en dat met zo'n zekerheid dat ze zelfs hun antwoord erdoor laten beïnvloeden !? :shock:
In het geval van Pearl Jam is dat niet zo moeilijk niet hé, omdat ze in '92 en '00 gecanceld hebben en er vorig jaar zoveel te doen was dat ze nu eindelijk toch eens op TW gingen spelen. Wij waren in elk geval ook verward door dat 0/9 foutje.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:Blijkbaar hebben een aantal mensen er een probleem mee dat er extreem commerciële hits én zwaar alternatief werk door elkaar gevraagd werd ... Spijtig dat dat niet kan.
Als ik deze quiz terug doe volgend jaar, zal ik mij dan toch eens goed overpeinzen over de formule.
Laat het uit, met andere woorden laat het maar zoals het is.

Toch nog even erop wijzen dat er naast het hitwereldje en het "alternatieve" wereldje (dat in de Belgische media trouwens ook behoorlijk wat aandacht krijgt) nog zaken zijn van Paul McCartney tot Opeth, die echter OOK in jouw quiz aan bod kwamen, waarvoor grote hulde. :thumb2:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

boo-lee schreef:
Lars schreef:Wat mij het meest verbaast is hoevéél ploegen blijkbaar weten in welk jaar bepaalde groepen al dan niet op bepaalde Belgische festivals optraden, en dat met zo'n zekerheid dat ze zelfs hun antwoord erdoor laten beïnvloeden !? :shock:
In het geval van Pearl Jam is dat niet zo moeilijk niet hé, omdat ze in '92 en '00 gecanceld hebben en er vorig jaar zoveel te doen was dat ze nu eindelijk toch eens op TW gingen spelen. Wij waren in elk geval ook verward door dat 0/9 foutje.
Vreemd, in de Engelse en Nederlandse muziektijdschriften en websites waar ik veel van mijn kennis haal was daar niet zoveel rond te doen. 8)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

En voor diegenen die het hier te plat vonden :wink: , afspraak op vrijdag 3 april in Willebroek voor de 18e Kas & Co Popquiz gaande van 1980 tot 2008.

Ik vond dat er ook veel plat in zat, maar ja, ieder doet zijn goesting.
Artiesten als Niels Van Gogh, Paul Van Dyk en consoorten ken ik van naam, maar hun nummers ken ik niet, zelfs nog nooit gehoord! Die muziek interesseert me gewoon niet, maar daar hadden we Jorgen voor meegebracht.

Eerlijk gezegd heb ik me zitten ergeren aan sommige nummers zoals Plaza, Danny Fabry, Hormonia... (wat een rommel), maar onze 2e plaats maakte veel goed! :wink:

En er zat geen new wave in :banghead: , maar ja, het begon maar in 89 he.....

En Danny Holly, je mag blij zijn dat ik de discussie over Blackalicious hoorde (was vlak voor onze neus) en onmiddellijk naar Tony stapte om te zeggen om aub beide titels goed te keuren, ik had trouwens de volledige titel opgeschreven 'Deception Part 1: Don't Let Money Change Ya'.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Lars schreef:Raprap eens de commentaren gelezen op een quiz waar ik niet bij was...

Wat mij het meest verbaast is hoevéél ploegen blijkbaar weten in welk jaar bepaalde groepen al dan niet op bepaalde Belgische festivals optraden, en dat met zo'n zekerheid dat ze zelfs hun antwoord erdoor laten beïnvloeden !? :shock:
Zeker en vast niet Lars, dat was het enige jaartal (van die bepaalde band) waar ik echt zeker van was. De eerste keer dat PJ zou langskomen naar Werchter, werd het concert geannuleerd na de dode in het publiek tijdens hun optreden in Roskilde, en dat was al in de jaren 2000 en vorig jaar heb ik ze gezien dus ...(en dat was dan officieel de eerste keer dat ze op TW stonden)

Voor de rest zijn de tips bij onze ploeg van (heel) weinig nut geweest (ondanks het vele werk dat erin was gekropen)


edit: was dan blijkbaar nog de afzegging van 1992 vergeten :?
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op wo 12 nov 2008, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Bericht door boo-lee »

kasenco schreef:En er zat geen new wave in :banghead: , maar ja, het begon maar in 89 he.....
Er is ook pakken "new" wave gemaakt ná '89 hoor :wink:
Laatst gewijzigd door boo-lee op wo 12 nov 2008, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

[quote="Vlassenbroek2000
edit: was dan blijkbaar nog de afzegging van 1992 vergeten :?[/quote]

Inderdaad, en als ik mij niet vergis, daar zelfs vervangen door The Smashing Pumpkins :shock:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Bericht door boo-lee »

Rubby schreef:Inderdaad, en als ik mij niet vergis, daar zelfs vervangen door The Smashing Pumpkins :shock:
Yep!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef: Eerlijk gezegd heb ik me zitten ergeren aan sommige nummers zoals Plaza, Danny Fabry, Hormonia... (wat een rommel), maar onze 2e plaats maakte veel goed! :wink:
volgend jaar komen zo'n dingen terug aan bod hoor, niet meer maar ook niet minder ...
Nogmaals : Marva, Modern Talking en George Baker Selection mogen wel gevraagd worden, maar ne keer dat het 1990 wordt, wordt er zich geërgerd aan 'plat commerciële' muziek op quizzen ...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op do 13 nov 2008, 02:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie